twitter:scveendam twitterde op dinsdag 02-04-2013 om 15:33:49KOLONISTEN, MET TRANEN IN ONZE OGEN: HET IS NIET GELUKT. NA 59 JAAR GEEN BETAALD VOETBAL MEER IN VEENDAM. DE LANGELEEGTE HUILT! reageer retweet
Bron: Voetbalzonequote:Alle ludieke reddingsacties ten spijt: SC Veendam er niet in geslaagd om de benodigde financiën bij elkaar te krijgen om de club alsnog te behouden voor het profvoetbal. De vereniging uit Groningen kondigde dinsdagmiddag aan dat het faillissement definitief is. “Kolonisten, met tranen in onze ogen: het is niet gelukt. Na 59 jaar geen betaald voetbal meer in Veendam. De Langeleegte huilt”, meldt de club op Twitter.
In een ultieme poging de club toch nog te redden, organiseerden sympathisanten in heel het land vorige week diverse reddingsacties om het benodigde bedrag (ruim zes ton) alsnog bij elkaar te krijgen. Dat gebeurde nadat Veendam vorige week officieel het faillissement aanvroeg. Alhoewel de actie via de traditionele media en de sociale media op veel bijval kon rekenen, werd het doel dus niet bereikt.
Henk de Haan, de drijvende kracht achter de reddingsacties, reageerde vlak na de bekendmaking van het nieuws tegenover RTV Noord. Hij liet weten dat er de afgelopen week 190.000 euro is opgehaald. “Ik vind het een geweldig bedrag en fantastisch dat mensen zo massaal hieraan hebben meegedragen. Tegelijk moeten we constateren dat het niet genoeg is. Dat is ontzettend jammer.” Mensen die geld naar de club hebben overgemaakt, krijgen dat bedrag teruggestort.
Naast dat de spelers met ingang van woensdag werkloos zijn en fans hun wekelijkse uitje ontzegd wordt, heeft het verdwijnen van Veendam ook grote gevolgen voor andere clubs. De resultaten van de club uit het hoge noorden worden namelijk geschrapt, waardoor de stand in de Jupiler League verandert. Helmond Sport neemt met 51 punten de koppositie over van FC Volendam, dat nu op 48 staat. MVV heeft plots zes punten minder. De Limburgers wonnen twee keer van Veendam en staan nu op 45 punten. Sparta valt terug naar 46 punten.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:43 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Nee, elk jaar tonnen aan gemeenschapsgeld in die bodemloze put dumpen is wensbaar.
De amateurtak Veendam 1894 bestaat nog. Ze spelen in de vierde klasse.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:42 schreef Pascalus het volgende:
RIP SC VEENDAM 1894 - 2013
[ afbeelding ]
Kneusquote:Op dinsdag 2 april 2013 15:43 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Nee, elk jaar tonnen aan gemeenschapsgeld in die bodemloze put dumpen is wensbaar.
Alsjeblieft zeg. Er gaat al jaren ontzettend veel geld naar die club, en elk jaar weer staan ze met hun handje open te bedelen.quote:
Enkel bankoverschriften toch?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:46 schreef KolonelBroodje het volgende:
Iedereen zou geld terug krijgen als ze niet genoeg zouden ophalen, wordt nog veel werk..
Schuld van de KNVB.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:47 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Er gaat al jaren ontzettend veel geld naar die club, en elk jaar weer staan ze met hun handje open te bedelen.
Mensen die dat gestort hebben kunnen dat denk ik wel terugkrijgen maar mensen die ge-sms't hebben denk ik niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:46 schreef KolonelBroodje het volgende:
Iedereen zou geld terug krijgen als ze niet genoeg zouden ophalen, wordt nog veel werk..
Dat is niet van Den Haag, simpele.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:47 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. Er gaat al jaren ontzettend veel geld naar die club, en elk jaar weer staan ze met hun handje open te bedelen.
Wie heeft t over Den Haag, sneue?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat is niet van Den Haag, simpele.
Hoezo kul?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:50 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ga lekker ergens anders feesten met je kulargumenten, aandachttrekkertjr.
Jaaaaaaaaaaaaren geleden al toen ik er wel eens kwam om een wedstrijdje te kijken en er ook al geen kip op af kwam. Treurigheid troef daar in Veendam.quote:
is hier niet van toepassing die opmerking. gemeente heeft er al meerdere seizoenen geen geld meer ingestoken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:43 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
let maar niet op mien-moeke, is niet helemaal 100%. ik kan het weten hahaha. the biggest mistake of my life. ik wens sc veendam het beste en hoop dat ze over een tijd weer promoveren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:50 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ga lekker ergens anders feesten met je kulargumenten, aandachttrekkertjr.
Dat vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:50 schreef Artillerieschaap het volgende:
Is een doorstart in de hoofdklasse mogelijk voor Veendam? Zoals RBC eigenlijk ook wilde.
Geen idee hoe die inzamelingsactie juridisch in elkaar zat maar als het geld rechtstreeks aan Veendam is overgemaakt denk ik dat de curator zegt dat de donateurs in de rij aan mogen sluiten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:46 schreef KolonelBroodje het volgende:
Is naar een stichting overgemaakt, dus niet naar veendam zelf.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geen idee hoe die inzamelingsactie juridisch in elkaar zat maar als het geld rechtstreeks aan Veendam is overgemaakt denk ik dat de curator zegt dat de donateurs in de rij aan mogen sluiten.
En er dus niks van weerzien, want de belastingdienst gaat voor.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geen idee hoe die inzamelingsactie juridisch in elkaar zat maar als het geld rechtstreeks aan Veendam is overgemaakt denk ik dat de curator zegt dat de donateurs in de rij aan mogen sluiten.
Dan is het goed mogelijk om het terug te geven, minus gemaakte kostenquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:51 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Is naar een stichting overgemaakt, dus niet naar veendam zelf.
Hoe ze dat met de smsjes willen doen weet ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |