abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124829429
Waar zijn nog meer talloze conflicten dan, waar weerloze kinderen worden uitgemoord?
  woensdag 3 april 2013 @ 12:19:04 #77
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_124829441
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:31 schreef datismijnmening het volgende:
Ja joh, extra geld naar Syrië. Alsof godverdomme geld in overvloed hebben :(
Ja. :')
Oke sommige mensen moeten het met een PS3/HD-tv/dagje Efteling of een biertje minder tijdens het uitgaan doen.
Maar als daarmee een kind kan geholpen worden die een been mist.

Wat zou er gebeurd zijn als de Amerika tijdens de 2de wereld oorlog een economische crisis hadden en zijn zoiets hadden van weet je wat, we blijven maar thuis die Duitsers komen vanzelf wel naar ons toe.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:19:35 #78
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124829457
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:12 schreef Magistic het volgende:
Ze hadden beter die 4 miljoen euro kunnen gebruiken om een muur om Syrië heen te zetten. Laat die haatbaarden het lekker zelf uitzoeken.
niks er van... in dit geval die 4 miljoen besteden in eigen land.

zolang die burger oorlog daar stand houd wil de nederlandse bevolking er weinig tegen doen.
gedeelte bevolking tegen regering. zo zijn er al tig geweest in die regio,
de regering flikkerde op de bek , en wat gebeurt er.. geen drol.

nederland heeft momenteel ff zelf zorgen aan de kop en die hebben zoiets van ...
MEH!!! :6
what a year!, and its only Januari!
pi_124829546
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waar zijn nog meer talloze conflicten dan, waar weerloze kinderen worden uitgemoord?
Overal in de wereld worden kinderen vermoord, misbruikt of mishandelt (ook in NL). Op grote schaal in hele gebieden van afrika waar er nog kinderoffers bestaan. In bv noordkorea worden mensen, waaronder kinderen, onderdrukt en in bv Congo zijn er nog tal van kindsoldaten actief. In een land als liberia zijn er nog zat kinderen met trauma's omdat ze kindsoldaat waren.

Daarnaast leven er in grote gebieden van afrika kinderen honger, omdat de voedsel in de wereld asociaal duur is (behalve in de westerse wereld). De reden is onder andere omdat wij voedsel in onze auto stoppen dmv bio-brandstof.

Ik kan nog verder doorgaan, maar daar heb ik geen zin in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_124829611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:19 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Oke sommige mensen moeten het met een PS3/HD-tv/dagje Efteling of een biertje minder tijdens het uitgaan doen.

Wat zou er gebeurd zijn als de Amerika tijdens de 2de wereld oorlog een economische crisis hadden en zijn zoiets hadden van weet je wat, we blijven maar thuis die Duitsers komen vanzelf wel naar ons toe.
Amerika hielp in WO2 niet vanuit humanitaire gronden. Geen enkel land doet dat, ook nu niet en dat zal ook nooit gebeuren ook. Het wordt vaak wel zo gebracht maar de echte reden is altijd economisch, eigen bescherming, of haat tegen een dictator.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_124829718
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Overal in de wereld worden kinderen vermoord, misbruikt of mishandelt (ook in NL). Op grote schaal in hele gebieden van afrika waar er nog kinderoffers bestaan. In bv noordkorea worden mensen, waaronder kinderen, onderdrukt en in bv Congo zijn er nog tal van kindsoldaten actief. In een land als liberia zijn er nog zat kinderen met trauma's omdat ze kindsoldaat waren.
Ik nog nog verder doorgaan, maar daar heb ik geen zin in.
Hoe kun je de situatie in Syrie nu vergelijken met kindermoord in Nederland? Dat is toch niet hetzelfde? Dat zijn individuele gevallen en er is geen sprake van oorlog.

Over die landen in Afrika heb ik gehoord, Noord-Korea is zo afgesloten van de wereld dat we niet weten wat er gebeurd, maar een burgeroorlog is er niet aan de gang.
Jij hebt het over 'talloze', maar zo ver kom je toch niet.
pi_124829770
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe kun je de situatie in Syrie nu vergelijken met kindermoord in Nederland? Dat is toch niet hetzelfde? Dat zijn individuele gevallen en er is geen sprake van oorlog.

Over die landen in Afrika heb ik gehoord, Noord-Korea is zo afgesloten van de wereld dat we niet weten wat er gebeurd, maar een burgeroorlog is er niet aan de gang.
Jij hebt het over 'talloze', maar zo ver kom je toch niet.
Verdiep je eens in de conflicten in de wreld en je ziet dat het conflict in syrie verbleekt. Ik ga dat niet voor je doen trouwens.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:27:34 #83
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_124829780
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Amerika hielp in WO2 niet vanuit humanitaire gronden. Geen enkel land doet dat, ook nu niet en dat zal ook nooit gebeuren ook. Het wordt vaak wel zo gebracht maar de echte reden is altijd economisch, eigen bescherming, of haat tegen een dictator.
#Care , je mist het plaatje hier en dat is dat er onschuldige mensen dood gaan en iedereen heeft recht op veiligheid toch?
Als je over erg veel geld wilt klagen, klaag maar over dat faal JSF of noord/zuid lijn project.
Dit is toch weinig geld.
pi_124829823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:27 schreef wickedmen het volgende:

[..]

#Care , je mist het plaatje hier en dat is dat er onschuldige mensen dood gaan en iedereen heeft recht op veiligheid toch?
Als je over erg veel geld wilt klagen, klaag maar over dat faal JSF of noord/zuid lijn project.
Dit is toch weinig geld.
Dat recht op veiligheid hebben wij mensen zelf bedacht en is tot nu toe nog nooit waarheid geworden. Het is gewoon een westers begrip, waar 90% van de wereldbevolking niks aan heeft.

Het gaat trouwens niet over geld, want geld lost dit probleem niet op. Als het alleen geld was, dan waren alle conflicten opgelost in de wereld, omdat er meer dan genoeg geld in de wereld beschikbaar is hiervoor.
pi_124829836
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de conflicten in de wreld en je ziet dat het conflict in syrie verbleekt. Ik ga dat niet voor je doen trouwens.
Ik heb het over conflicten NU in de wereld. En ik verdiep me genoeg in zaken, als jij komt met 'talloze' gevallen als Syrie moet je ook met een bron komen, en dat niet aan een ander overlaten.
pi_124829888
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb het over conflicten NU in de wereld. En ik verdiep me genoeg in zaken, als jij komt met 'talloze' gevallen als Syrie moet je ook met een bron komen, en dat niet aan een ander overlaten.
Ik heb er een paar gegeven en ik heb het ook over conflicten nu in de wereld. Je mag zelf weten of je het met me eens bent of niet. Ik heb wel betere dingen te doen dan iemand proberen te overtuigen, die ik niet ken.
pi_124829963
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb er een paar gegeven en ik heb het ook over conflicten nu in de wereld. Je mag zelf weten of je het met me eens bent of niet. Ik heb wel betere dingen te doen dan iemand proberen te overtuigen, die ik niet ken.
Je hebt er een paar gegeven. Maar je spreekt over 'talloze'.
pi_124829992
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je hebt er een paar gegeven. Maar je spreekt over 'talloze'.
zucht.... 8)7 |:(
Ik geef het op.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:35:25 #89
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_124830097
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat recht op veiligheid hebben wij mensen zelf bedacht en is tot nu toe nog nooit waarheid geworden. Het is gewoon een westers begrip, waar 90% van de wereldbevolking niks aan heeft.
Ik vind dat het wel nodig is, aldus mijn eigen persoonlijke mening.
Betekent btw niet dat we langzaam aan veiligheid kunnen opbouwen.

Al vraag ik mij wel af of de veiligheid in Nederland er beter op is geworden in de afgelopen 30 jaar.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:02:30 #90
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_124831035
Ik geef helemaal niks om dat aso tuig daar. En daarnaast heb ik het geld zelf hard nodig om xbox spellen van te kopen.
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_124834755
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:19 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Alsof Amerika ons kwam helpen omdat ze ons zo aardig vonden :')
En prima dat we willen helpen, maar niet zolang we zelf in de economische shit zitten :{w
-XOXO-
pi_124846095
Het westen dat radicale islamitische terroristen steunt tegen de seculiere regering :')

En dan een paar jaar later het land weer binnen vallen als de terroristen aan de macht zijn. Net als in Afghanistan waar ze ook radicale islamitische terroristen (Osama oa) hadden gesteund tegen de regering daar.
pi_124847694
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:16 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Het westen dat radicale islamitische terroristen steunt tegen de seculiere regering :')

En dan een paar jaar later het land weer binnen vallen als de terroristen aan de macht zijn. Net als in Afghanistan waar ze ook radicale islamitische terroristen (Osama oa) hadden gesteund tegen de regering daar.
Grappig dat zwart-wit denken. Islamitisch is slecht en seculier is goed. Feit is dat Assad een terrorist is die zijn bevolking afslacht. En dan hebben mensen het lef om te roepen dat hij niet eens zo slecht is. Misschien moeten pro-Assad mensen eens naar Syrië gaan om blijk te geven van hun support. Kijken hoe ze ontvangen worden door Assad.
pi_124847758
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:46 schreef Hierro het volgende:

[..]

Grappig dat zwart-wit denken. Islamitisch is slecht en seculier is goed. Feit is dat Assad een terrorist is die zijn bevolking afslacht. En dan hebben mensen het lef om te roepen dat hij niet eens zo slecht is. Misschien moeten pro-Assad mensen eens naar Syrië gaan om blijk te geven van hun support. Kijken hoe ze ontvangen worden door Assad.
Ja joh, net als Saddam kernwapens had enzo.
pi_124848105
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:47 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Ja joh, net als Saddam kernwapens had enzo.
Ja ja, het is allemaal propaganda. De Assadjes zijn natuurlijk ontzettend populair onder het volk. Hoe anders is te verklaren dat ze al 40 jaar aan de macht zijn? Democratie _O_.
pi_124848218
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:54 schreef Hierro het volgende:

[..]

Ja ja, het is allemaal propaganda. De Assadjes zijn natuurlijk ontzettend populair onder het volk. Hoe anders is te verklaren dat ze al 40 jaar aan de macht zijn? Democratie _O_.
Leuk he in de propaganda van het Westen geloven?? Je geloofde zeker ook dat Gadaffi vrouwen liet verkrachten. De leugens van het westen zijn oneindig, Italië (moorden die in de schoenen werden geschoven van commies en uiteindelijk gepleegd werden door de CIA, Gladio), het "massagraf" in Roemenië, Joegoslavië enzovoort.
pi_124848918
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:57 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Leuk he in de propaganda van het Westen geloven?? Je geloofde zeker ook dat Gadaffi vrouwen liet verkrachten. De leugens van het westen zijn oneindig, Italië (moorden die in de schoenen werden geschoven van commies en uiteindelijk gepleegd werden door de CIA, Gladio), het "massagraf" in Roemenië, Joegoslavië enzovoort.
Geloof jij nou werkelijk dat Assad niet alles op alles zal zetten om aan de macht te blijven? Je denkt toch niet dat zijn familie al 40 jaar aan de macht is, omdat zij zo geliefd zijn. Overigens wel grappig dat je het had over islamitische terroristen. Wie zijn ook al weer goede bondgenoten van Assad? Hezbollah en Iran toch? :')

Assad kon de dialoog aangaan toen er amper een jihadist te bekennen was in Syrië. Maar hij besloot om de vredige protesten met harde hand neer te slaan. En dan krijg je dit.
pi_124848967
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:11 schreef Hierro het volgende:

[..]

Geloof jij nou werkelijk dat Assad niet alles op alles zal zetten om aan de macht te blijven? Je denkt toch niet dat zijn familie al 40 jaar aan de macht is, omdat zij zo geliefd zijn. Overigens wel grappig dat je het had over islamitische terroristen. Wie zijn ook al weer goede bondgenoten van Assad? Hezbollah en Iran toch? :')

Assad kon de dialoog aangaan toen er amper een jihadist te bekennen was in Syrië. Maar hij besloot om de vredige protesten met harde hand neer te slaan. En dan krijg je dit.
Hezbollah heb ik geen verstand van maar Iran is geen terrorist.

Hij heeft nooit vredige protesten met de hand neer geslagen.
pi_124853443
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:12 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:12 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

2009

De uitslag leidde tot onrust onder de oppositie, die de uitslag niet vertrouwde. Er braken rellen uit die de hevigste waren in tien jaar,[2] misschien wel dertig jaar.[3] Buitenlandse journalisten werd het werken bemoeilijkt, sommige werden geslagen, gearresteerd of uitgezet. Sociale netwerksites werden afgesloten of gefilterd, alsook mobiel telefoonverkeer.

Op 15 juni 2009 werd een grote demonstratie afgelast uit vrees dat het leger met scherp zou schieten. Ondanks de afgelasting gingen honderdduizenden, mogelijk zelfs een paar miljoen mensen de straat op,[4] in weinig georganiseerde en veelal vreedzame demonstraties. Ook Mousavi verscheen en hield een korte toespraak. Het was zijn eerste openbare optreden sinds de verkiezingen. Ali Khamenei gaf de Raad van Hoeders opdracht eventuele verkiezingsfraude te onderzoeken.[5] Veel vertrouwen had Mousavi hierin niet. Het zou Iran ontbreken aan onafhankelijke instituten om een dergelijk onderzoek goed te kunnen uitvoeren. 's Nachts werd een campus aangevallen door regeringsgetrouwe milities, waarbij doden vielen.

Op 16 juni vonden zowel pro- als anti-regeringsdemonstraties plaats. Er werd een gedeeltelijke hertelling beloofd, maar een annulering van de verkiezingsuitslag werd uitgesloten. Mousavi nam hier echter geen genoegen mee en eiste nieuwe verkiezingen.[6] De mensenrechtenorganisatie International Campaign for Human Rights in Iran meldde dat er tientallen arrestaties plaats hadden gevonden onder dissidenten.[7]

Op 17 juni waren er stille demonstraties in verschillende steden. Iraanse voetbalspelers, die tegen Zuid-Korea speelden, droegen een groene band: de kleur van Mousavi. Hierom werden vier internationals levenslang geschorst. De FIFA vroeg hier later uitleg over.[8] Hoewel steeds meer websites afgesloten werden, kwamen er veel filmpjes en foto's uit Iran op het internet terecht. Er zouden 500 activisten, oppositiefiguren, studenten en journalisten zijn gearresteerd.[9]

Op 18 juni stonden de demonstraties in het teken van rouw om de omgekomen demonstranten. De demonstraties waren vreedzaam en stil. Het contact met de ordetroepen leek ontspannen. De Raad van Hoeders nam 646 klachten over de stembusprocedure in behandeling. Op 19 juni waren er geen grote demonstraties, maar er was een toespraak van Ayatollah Ali Khamenei, waarin hij waarschuwde dat verdere demonstraties kunnen leiden tot bloedvergieten en hij stelde de oppositieleiders daarvoor verantwoordelijk. Hij beschuldigde westerse media ervan de demonstraties aan te wakkeren.

Op 20 juni werd een demonstratie op het laatste moment afgelast. Wel vonden er hevige rellen plaats waarbij minstens 13 doden vielen.[10] Een filmpje van het overlijden van de jonge vrouw Neda Soltani verspreidde zich snel en wereldwijd over het internet. Er vond een zelfmoordaanslag plaats bij het mausoleum van Ayatollah Khomeini.

Op 21 juni hadden de ordetroepen het centrum van Teheran grotendeels onder controle. Een wake bij een gebouw van de Verenigde Naties werd door de politie aangevallen. Mousavi moedigde zijn aanhangers aan door te gaan met de strijd, maar zelfbeheersing te tonen. Uit angst voor de risico's bij straatprotesten begonnen inwoners van Teheran 's nachts bij wijze van alternatief protest Allahu Akhbar van hun daken te roepen, maar ook hiertegen probeerden ordetroepen op te treden.

Op 22 juni werd door de Raad van Hoeders bekendgemaakt dat er inderdaad onregelmatigheden waren geconstateerd: in 50 steden was de opkomst meer dan 100%. De Raad verklaarde dit doordat er in een andere dan de woonplaats gestemd kon worden. Bovendien zou dit getalsmatig de grote voorsprong van Ahmadinejad niet verklaren. Een hertelling van 10% van de stemmen werd aangekondigd, maar nieuwe verkiezingen werden uitgesloten.[11] Ondanks waarschuwingen van de Revolutionaire Garde verzamelden duizend mensen zich voor weer een demonstratie.[12]

Op 9 juli werd de herdenking van de studentenopstand van 1999 aangegrepen om na een periode van stilte weer demonstraties te houden. De politie gebruikte traangas om de demonstraties te breken.

Op 17 juli hield de invloedrijke Ali Akbar Hashemi Rafsanjani voor het eerst sinds de verkiezingen een preek, waarin hij stilstond bij de verkiezingsprotesten en Mousavi steunde. De preek werd uitgezonden door de nationale radio. Na afloop waren er weer demonstraties. De steun van Rafsanjani voor Moussavi toonde aan dat er een scheuring binnen de elite was ontstaan.

Op 5 augustus vond de inauguratie van Ahmadinejad plaats. De enorme aanwezigheid van politie en milities kon enkele kleine demonstraties niet voorkomen.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:47:44 #100
132605 kawotski
Il Dottore
pi_124854577
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:16 schreef Smack10 het volgende:
Misschien wordt het eens tijd om die oorlog daar te beëindigen, of is nu te radicaal?
De rebellen zijn de oorlog zelf begonnen, stoppen ze morgen is het probleem opgelost en kunnen ze het land weer opbouwen. Maar ja, dan komt daar weer een actie voor. We're screwed anyhow..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')