abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:46:08 #51
397507 spacechinees2
Ban me niet! ... KLOONCEPTION
pi_124804096
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Waarom doe jij net of je een Koerd bent?
Waarom zou ik doen alsof? Hihi :@ :@.
NEE NEE NEE!!!! EVIL... EVIIIILLLL
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:46:52 #52
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_124804139
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:46 schreef spacechinees2 het volgende:

[..]

Waarom zou ik doen alsof? Hihi :@ :@.
Ik heb mijn bedenkingen, maar dat is een zware verdenking, dus laat ik dat maar voor mij houden. Maar als tip: haal die facade weg en laat je echte gezicht zien, kereltje.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 02-04-2013 19:53:58 ]
pi_124804476
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:45 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wat we ook doen we kunnen in die regio toch niets goed doen. Ga je de rebellen actief steunen dan geef je de terroristen van de toekomst wapens en training. Steun je ze niet gaat het vechten toch gewoon door. Verder kun je weinig met het ingezamelde geld in Syrië zelf omdat je veilige zones nodig hebt om de hulp aan burgers te geven en die zijn er niet.

Heel vervelend maar misschien moet de Arabische wereld dit maar eens oplossen.
Dit.

Geld sturen gaat in de long run niets opleveren. Lekker zelf laten oplossen.
Conscience do cost.
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:18:25 #54
397507 spacechinees2
Ban me niet! ... KLOONCEPTION
pi_124805977
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik heb mijn bedenkingen, maar dat is een zware verdenking, dus laat ik dat maar voor mij houden. Maar als tip: haal die facade weg en laat je echte gezicht zien, kereltje.
Zuid-Koerdische regering stuurt constant hulp aan de Koerden. Niets met de Arabieren te maken, die doden elkaar toch alleen maar :(. Maar Arabieren die wonen in het bevrijde Koerdische deel van Syrie, worden wel gewoon geholpen :Y.

Een aantal video's. De distributie is zeer goed geregeld, alles wordt eerlijk verdeeld en het is er in overvloed. Hopelijk laten de Arabieren ons met rust. En doen ze dat niet, staan er toch ca. 70,000 gewapende en getrainde Koerden klaar om te verdedigen :( :(.

Koerdische 'vluchtelingen' vanuit het Syrische deel worden nu nog maar nauwelijks toegelaten in Zuid-Koerdistan. Dit komt omdat de omstandigheden daar gewoon goed zijn er helemaal geen gevechten zijn, er overvloed is aan levensmiddelen etc.

De Zuid-Koerdische overheid houdt hen nu tegen om te voorkomen dat er een Arabizatie van de Koerdische gebieden plaats vind. Er zit namelijk veel olie in de grond in West-Koerdistan (Noord-Syrie), en dat is momenteel in handen van de Koerden. De KRG (Zuid-Koerdische regering), wilt voorkomen dat de Arabieren een meerderheid vormen in die gebieden, en laat daarom enkel en alleen mensen toe die de hulp echt nodig hebben. Anderen worden gewoon gesteund met levensmiddelen, gas, brandstof e.d. indien nodig. Ook willen ze voorkomen dat er te veel Arabieren binnen glippen die de situatie in het veilige en bevrijde KRG willen destablizeren.

Er zijn ook een aantal nieuwe bruggen gebouwd, maar ook via het water worden de nodige levensmiddelen toegestuurd:

En een foto van een bazen Koerdisch kind, bevrijd van de Assad en Arabieren onderdrukking, om deze post af te sluiten *O*.

NEE NEE NEE!!!! EVIL... EVIIIILLLL
pi_124806572
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Mensen egoïstisch? Mensen delen altijd eerlijk, het zit in onze genen, we worden er zelfs voor beloond door stofjes in onze hersenen.

Je deelt eigenlijk continue, op de weg in de trein in de winkel thuis bij het eten enz enz...

http://www.psychologiemag(...)na/Eerlijk-delen.htm
2

Dat de mens egoïstisch van aard is, is inderdaad achterhaald. Wat natuurlijk niet betekent dat de mens niet egoïstisch kan zijn.
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:35:35 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_124806915
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

2

Dat de mens egoïstisch van aard is, is inderdaad achterhaald. Wat natuurlijk niet betekent dat de mens niet egoïstisch kan zijn.
En die mensen worden dan ook heel snel aangekeken door de sociale groep, egoïstisch zijn is geen goede eigenschap in sociale kring, wat vroeger betekende dat je gewoon geen eten kreeg. In de 21ste eeuw gaat het anders.
pi_124806938
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:22 schreef Hathor het volgende:
Het is dan ook gewoon de zoveelste crisissituatie in een reeks van vele wereldwijde crisissituaties, je kan wel aan de gang blijven. Het is sneu voor de mensen die daar leven, maar het boeit me letterlijk geen moer. Je word op den duur ongevoelig voor dit soort dingen denk ik.
O, beelden van kinderen die lijden in zo'n oorlog raken mij altijd. Maar toch zal ik geen geld overmaken.
Ik vind dat het westen te partijdig is voor de extremisten daar. Zij bieden helemaal geen oplossing. Dit is echt een 'waar twee vechten zijn er twee schuld' verhaal.
pi_124807053
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:28 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Alsof Syrië ons komt helpen mocht er ooit aanleiding voor zijn.

En waarom doen die Arabieren in de regio helemaal niks?
In Turkije worden al heel veel vluchtelingen opgevangen. Hoe kom je er bij dat andere Arabische lande niks doen?
pi_124807055
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:35 schreef xzaz het volgende:

[..]

En die mensen worden dan ook heel snel aangekeken door de sociale groep, egoïstisch zijn is geen goede eigenschap in sociale kring, wat vroeger betekende dat je gewoon geen eten kreeg. In de 21ste eeuw gaat het anders.
Klopt.
pi_124807117
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

O, beelden van kinderen die lijden in zo'n oorlog raken mij altijd. Maar toch zal ik geen geld overmaken.
Ik vind dat het westen te partijdig is voor de extremisten daar. Zij bieden helemaal geen oplossing. Dit is echt een 'waar twee vechten zijn er twee schuld' verhaal.
Het punt is alleen, dat er altijd een deel is dat geen schuld heeft. En dat deel, noemt men de "normale" burger. De mensen zoals jij en ik, die daar leven met een gezinnetje.

En die eigenlijk niets te maken hebben met dat gehele conflict.
pi_124807282
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het punt is alleen, dat er altijd een deel is dat geen schuld heeft. En dat deel, noemt men de "normale" burger. De mensen zoals jij en ik, die daar leven met een gezinnetje.

Ja, ja, dat weet ik . :)

Ik heb het nu even over de rebellen en de regering Assad. Ze deugen beiden niet en er is geen alternatief.

Ik weet verder ook niet zo veel van Syrie. Het is ook voor deze oorlog een vrij afgesloten land geweest he? De onrust onder de bevolking moet toch ergens vandaan komen.
pi_124807444
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:36 schreef Bombshell het volgende:
Vind het nog veel

Geen cent krijgen die goede doelen van me en deze al helemaal niet
Oh jawel hoor. Althans, ik neem aan dat op jouw loonstrookje ook belasting is ingehouden. Of dacht je dat Ploumen haar eigen portemonnee open heeft getrokken voor de noodhulp?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_124807458
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er zijn genoeg Arabische landen met bakken geld en modern militair materieel die de boel zouden kunnen oplossen. Feit is dat die willen dat het westen hun taak uitvoert zodat ze later kunnen wijzen dat het de schuld was van de grote satan, het westen was als de hele kutzooi in het honderd loopt.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_124807530
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:44 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Er zijn genoeg Arabische landen met bakken geld en modern militair materieel die de boel zouden kunnen oplossen. Feit is dat die willen dat het westen hun taak uitvoert zodat ze later kunnen wijzen dat het de schuld was van de grote satan, het westen was als de hele kutzooi in het honderd loopt.
Het is allemaal een complot tegen het westen, inderdaad. :')

Kom op, en zijn genoeg goede argumenten om niets te geven aan Syrië, maar dit is echt belachelijk.
pi_124807606
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:44 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Veel Arabische landen gaan zich er militair niet mee bemoeien omdat ze hun eigen burgers ook onderdrukken. Zo kun je alleen maar meer revoluties kweken.
Veiliger is het financiel te steunen en verder de andere kant op te kijken.

Het westen grijpt verder niet in omdat er niks te halen valt in Syrie uiteraard.
pi_124807644
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is allemaal een complot tegen het westen, inderdaad. :')

Kom op, en zijn genoeg goede argumenten om niets te geven aan Syrië, maar dit is echt belachelijk.
Het argument dat de Arabische liga genoeg middelen heeft om het zelf op te lossen was niet genoeg? Want dat was mijn punt.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_124807731
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Veel Arabische landen gaan zich er militair niet mee bemoeien omdat ze hun eigen burgers ook onderdrukken. Zo kun je alleen maar meer revoluties kweken.
Veiliger is het financiel te steunen en verder de andere kant op te kijken.

Het westen grijpt verder niet in omdat er niks te halen valt in Syrie uiteraard.
Het enige wat te halen valt in Syrië is nog meer haat van de islamitische wereld. Of we ons er nou mee bemoeien of niet. Dus kun je je er net zo goed niet mee bemoeien.
pi_124807899
quote:
Waarom grijpt de internationale gemeenschap wel naar militaire middelen in Libië en niet Syrië?
Dat heeft vooral te maken met de geopolitieke verhoudingen. Syrië heeft nauwe banden met Iran en de groeperingen Hezbollah en Hamas. Militair ingrijpen kan de regio destabiliseren. Daarnaast wordt gevreesd voor een Irakscenario, waarbij de val van het regime van president Basher al-Assad tot een machtsvacuüm en een burgeroorlog leidt.
Overigens is niet Syrië, maar Libië de uitzondering. Ook in Bahrein en Jemen zijn honderden doden gevallen, maar niemand die praat over militair ingrijpen.
Dat de Verenigde Naties in de nabije toekomst zullen instemmen met militaire acties, is uiterst onwaarschijnlijk. Twee vaste leden van de Veiligheidsraad, Rusland en China, zullen tegen ingrijpen stemmen. Dat de VN wel akkoord ging met beperkte militaire acties in Libië, kwam vooral door de impopulariteit van Kadafi in de Arabische wereld. De Arabische Liga ging akkoord met ingrijpen waardoor Rusland en China niet tegen stemden
trouw
pi_124808001
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Het argument dat de Arabische liga genoeg middelen heeft om het zelf op te lossen was niet genoeg? Want dat was mijn punt.
De Arabische liga dat is een papieren tijger, die gaat echt niks oplossen :')
pi_124808038
http://plazilla.com/syri-nieuws-waarom-wordt-er-niet-ingegrepen

En, zoals ik zei: in Syrie is niet veel interessants te halen om een oorlog te voeren. Financiel onaantrekkelijk dus.
pi_124808428
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
http://plazilla.com/syri-nieuws-waarom-wordt-er-niet-ingegrepen

En, zoals ik zei: in Syrie is niet veel interessants te halen om een oorlog te voeren. Financiel onaantrekkelijk dus.
Oorlog is sowieso niet financieel aantrekkelijk. Irak zal wel weer aangehaald worden. Die befaamde Irakese oliecontracten door welke Amerikaanse bedrijven zijn die allemaal in de wacht gesleept?

http://www.businessinside(...)q-oil-fields-2012-10
pi_124809811
Mooi zo, laat die Arabieren uit de Golf en de Turken maar betalen.
Zij zitten achter de oorlog dus dan mogen zij ook de scherven opruimen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:34:43 #73
365082 IPA35
Patriarch
pi_124810699
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Mooi zo, laat die Arabieren uit de Golf en de Turken maar betalen.
Zij zitten achter de oorlog dus dan mogen zij ook de scherven opruimen.
Deze man weet.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_124829140
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Oorlog is sowieso niet financieel aantrekkelijk.
Dat is neit helemaal waar.

Met oorlog stimuleer je die produktie van wapens, wat banen/geld oplevert en nadat je alles hebt kapotgeschoten moet het weer opgebouwd worden wat weer banen/geld oplevert en hetgeen nieuw gebouwd is, is 10000000% efficienter dan die oude meuk die er stond, dus hier ook weer winst. Hoe denk je dat de haven van Rotterdam zo groot is geworden?

De reden dat de wereld niet militair ingrijpt is al hierboven vermeld.... (in de trouw).

Om weer ontopic te gaan. Het is wel logisch dat in NL dit niet boeit. Je kan je beter afvragen waarom het je wel zou moeten boeien? Om humanitaire gronden? De wereld zit op dit moment vol met schrijnende conflicten, die 10000x erger zijn dan die in syrie, en daar wordt geen aandacht en geld aan gegeven. Verder kan ik me niks bedenken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:12:03 #75
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_124829229
Ze hadden beter die 4 miljoen euro kunnen gebruiken om een muur om Syrië heen te zetten. Laat die haatbaarden het lekker zelf uitzoeken.
Narcist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')