abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 14:27:34 #1
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124791903
Nederlanders hebben tot nu toe 1,2 miljoen euro gestort op Giro 555 voor de slachtoffers van de burgeroorlog in Syrië.

Foto: ANP
Dat meldden de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) dinsdag.
Bij dat bedrag zijn de donaties opgeteld die binnenkwamen tijdens en na de speciale tv-actie S.O.S. Syrië! van maandag. Naar die uitzending keken bijna 350.000 mensen.
Tijdens die uitzending maakte minister Lilianne Ploumen (Ontwikkelingssamenwerking) bekend dat ook de Nederlandse staat 4 miljoen euro extra beschikbaar stelt. Nederland gaf in totaal al 30 miljoen aan de opvang van Syrische vluchtelingen.
Besef
Hoeveel geld er op maandagavond precies is binnengekomen, kan een woordvoerder van de SHO niet zeggen.
De actie voor de slachtoffers van de burgeroorlog in Syrië begon ruim een week geleden. Tijdens S.O.S. Syrië! werd aandacht gevraagd voor de hulpverlening aan de miljoenen mensen die op de vlucht zijn.
"Het besef in Nederland dat zich in en rond Syrië een enorme humanitaire ramp voltrekt, groeit. Steeds meer Nederlanders voelen zich betrokken bij het lot van mensen uit Syrië", zegt SHO-actievoorzitter Jan Bouke Wijbrandi in een verklaring.
Hij zegt te hopen dat mensen de komende tijd blijven doneren. Het gironummer blijft geopend.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-giro-555-syrie.html

Niet zo gek ook. Beetje kapotschietende haardbaarden helpen aan wapengeld terwijl ze Nederland amper kennen, danwel het geld niet op de plek komt, danwel Ploumen (PvdA) die een empathie-veer in de kont heeft om ineens het bedrag te verviervoudigen waar verdubbelen de norm is... Nederlanders zijn die kermis beu. Terecht. En er is hier in Nederland nog zat te doen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_124792031
Ja joh, extra geld naar Syrië. Alsof godverdomme geld in overvloed hebben :(
-XOXO-
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:31:14 #3
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124792035
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:27 schreef 3-voud het volgende:
Nederlanders hebben tot nu toe 1,2 miljoen euro gestort op Giro 555 voor de slachtoffers van de burgeroorlog in Syrië.

Foto: ANP
Dat meldden de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) dinsdag.
Bij dat bedrag zijn de donaties opgeteld die binnenkwamen tijdens en na de speciale tv-actie S.O.S. Syrië! van maandag. Naar die uitzending keken bijna 350.000 mensen.
Tijdens die uitzending maakte minister Lilianne Ploumen (Ontwikkelingssamenwerking) bekend dat ook de Nederlandse staat 4 miljoen euro extra beschikbaar stelt. Nederland gaf in totaal al 30 miljoen aan de opvang van Syrische vluchtelingen.
Besef
Hoeveel geld er op maandagavond precies is binnengekomen, kan een woordvoerder van de SHO niet zeggen.
De actie voor de slachtoffers van de burgeroorlog in Syrië begon ruim een week geleden. Tijdens S.O.S. Syrië! werd aandacht gevraagd voor de hulpverlening aan de miljoenen mensen die op de vlucht zijn.
"Het besef in Nederland dat zich in en rond Syrië een enorme humanitaire ramp voltrekt, groeit. Steeds meer Nederlanders voelen zich betrokken bij het lot van mensen uit Syrië", zegt SHO-actievoorzitter Jan Bouke Wijbrandi in een verklaring.
Hij zegt te hopen dat mensen de komende tijd blijven doneren. Het gironummer blijft geopend.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-giro-555-syrie.html

Niet zo gek ook. Beetje kapotschietende haardbaarden helpen aan wapengeld terwijl ze Nederland amper kennen, danwel het geld niet op de plek komt, danwel Ploumen (PvdA) die een empathie-veer in de kont heeft om ineens het bedrag te verviervoudigen waar verdubbelen de norm is... Nederlanders zijn die kermis beu. Terecht. En er is hier in Nederland nog zat te doen.
ik weet niet op het ingezamelde geld uber houdt aan komt in syrie.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:32:19 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124792067
Ik heb niks meegekregen van een eventuele actie voor Syrië.
Het interesseert me verder ook niets
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 14:33:14 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_124792099
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:32 schreef hugecooll het volgende:
Ik ook niet. Het beste goede doel vind ik mezelf, dus ik ga dat niet weg geven aan dingen die me totaal niet kunnen interesseren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_124792468
Haatbaarden die haatbaarden afmaken, laat ze lekker en val mij er niet mee lastig.
Alleen jammer als er straks van die haatbaarden terug komen naar Nederland.
60 HRC
pi_124792529
Tja, mensen hebben inmiddels allemaal wel gelezen dat van al het geld wat ze doneren slechts een heel klein gedeelte daar terecht komt waar ze het voor gedoneerd hebben. Nogal wiedes dat dit dus geen effect heeft.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_124792599
Mensen geven niks om twee belangrijke redenen:

1) Er is geen politieke wil om de situatie in Syrië echt aan te pakken. De bloedige strijd duurt al een jaar en niemand wil ingrijpen.

2) Het is steeds meer de vraag of het alternatief (dat wat de opstandelingen gaan brengen) wel zo veel beter is. Waarom zouden wij de zoveelste moslim-extremisten-staat financieren?
pi_124792804
Haardbaarden? Haatbaarden bedoel je
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 14:57:43 #10
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124792920
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:54 schreef Griebus het volgende:
Haardbaarden? Haatbaarden bedoel je
Dit is troll-safe.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:01:49 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_124793076
In Europa strooien ze met honderden miljarden en ik moet me als burger verantwoordelijk voelen om van m'n zuurverdiende geld bij de te dragen aan een TV-show waar net 1 miljoen wordt opgehaald?
De verhoudingen deugen van geen kant.
pi_124793163
Zou het niet voor een belangrijk deel meespelen dat die tv-actie op Nederland 2 te zien was? Als het op Nederland 1 was uitgezonden had ´t volgens mij zo een miljoen kijkers gehaald en was er vast ook meer geld opgebracht.
pi_124793179
Syrië interesseert me wel maar ik ben er niet aan uit of de rebellen nou zoveel beter zijn. Het is natuurlijk wel enorm klote voor de onschuldige bewoners daar

[ Bericht 0% gewijzigd door Romanus op 02-04-2013 15:17:16 ]
pi_124793359
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:04 schreef Romanus het volgende:
Syrië interesseert me wel maar ik ben er niet aan uit of de rebellen nou zoveel beter zijn. Het is natuurlijk wel enorm klote voor de onschuldigs bewoners daar
Ik vind het wel erg dat er heel veel onschuldige kinderen en vrouwen omkomen. En ook mannelijke onschuldige burgers.
Maar verder, wat is het alternatief als Assad wordt afgezet? Zal het dan beter worden of komen er moslimextremisten aan de macht en gaat de bloedige burgeroorlog verder?

Denk dat het voor veel Nederlanders een ver van de bed show is. Wie is er nu ooit in Syrie geweest? Egypte was veel dichterbij, daar leefden we veel meer mee. Syrie niet.
pi_124793360
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:45 schreef HardMetal het volgende:
Haatbaarden die haatbaarden afmaken, laat ze lekker en val mij er niet mee lastig.
Alleen jammer als er straks van die haatbaarden terug komen naar Nederland.
Ja man, al die kinderen met hun haatbaarden, dwaas.
pi_124794496
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg dat er heel veel onschuldige kinderen en vrouwen omkomen. En ook mannelijke onschuldige burgers.
Maar verder, wat is het alternatief als Assad wordt afgezet? Zal het dan beter worden of komen er moslimextremisten aan de macht en gaat de bloedige burgeroorlog verder?

Denk dat het voor veel Nederlanders een ver van de bed show is. Wie is er nu ooit in Syrie geweest? Egypte was veel dichterbij, daar leefden we veel meer mee. Syrie niet.
De Egyptenaren deden dan ook een hoop met social media en er was een gematigde stroming die de sympathie van het westen had. De syrische rebellen zijn wat extremer en dat doet het slecht in het westen.
Voor de burgers maakt het weinig uit wie er wint, ze zijn sowieso fucked.

Dat geld van Ploumen komt overigens gewoon uit het potje ontwikkelingshulp en dat geld was anders wel ergens anders heengegaan.
Get it and Bet it
pi_124794621
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:49 schreef Boldface het volgende:
Mensen geven niks om twee belangrijke redenen:

1) Er is geen politieke wil om de situatie in Syrië echt aan te pakken. De bloedige strijd duurt al een jaar en niemand wil ingrijpen.

2) Het is steeds meer de vraag of het alternatief (dat wat de opstandelingen gaan brengen) wel zo veel beter is. Waarom zouden wij de zoveelste moslim-extremisten-staat financieren?
Zo rationeel denkt de gemiddelde Nederlander niet, hoor.

90% van de mensen die dit niets interesseert, kijkt sowieso bijna tot nooit nieuws.
pi_124794915
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zo rationeel denkt de gemiddelde Nederlander niet, hoor.

90% van de mensen die dit niets interesseert, kijkt sowieso bijna tot nooit nieuws.
Daar heb je deels ook wel gelijk in. Laat ik het zo zeggen: mensen die anders wél kijken en bereid zijn om te geven, doen dat nu niet om de twee redenen die ik noemde.
pi_124795191
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:49 schreef Boldface het volgende:

[..]

Daar heb je deels ook wel gelijk in. Laat ik het zo zeggen: mensen die anders wél kijken en bereid zijn om te geven, doen dat nu niet om de twee redenen die ik noemde.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt.
pi_124796822
Vind het nog veel

Geen cent krijgen die goede doelen van me en deze al helemaal niet
pi_124800339
Waardeloze actie.

Die hele bedelshow dan.
pi_124800401
Ik heb voor de tsunami 2004 geld overgemaakt (was de eerste keer) omdat het mijn erg raakte wat ik op tv zag.
Later zeiden ze op de tv dat ze geld zat hadden en dat ze een deel van het geld voor iets anders gingen gebruiken.
Daar heb ik het niet voor overgemaakt en ben sindsdien ook klaar met giro 555 en andere.
Van mijn krijgen ze niks meer.
Zelfde me de hardstichting ben ik klaar,komen aan de deur schooien en de directeur laat een hoop op zijn eigen bankrekening te staan.
Nee, ik ben klaar met dat gedoe.(Nederland krijgt ook niks cadeau terwel hier zoveel voedselbanken zijn).
Bats boem lucht dicht
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 18:15:47 #23
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_124800453
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:32 schreef hugecooll het volgende:
Was da geen herhaling dan?? ;)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_124800482
Misschien wordt het eens tijd om die oorlog daar te beëindigen, of is nu te radicaal?
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:17:32 #25
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124800509
Ik vind 1,2 miljoen eigenlijk een heleboel geld nog voor een actie voor een land waarvan de meeste mensen zullen denken "zouden die haatbaarden nou echt beter zijn voor die bevolking daar dan Assad?"

Ik doe er in ieder geval niet aan mee. 9 van de 10 keer komt het geld terecht bij de verkeerde, en daarnaast betaal ik al belasting. Veel belasting.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')