abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 2 april 2013 @ 14:56:42 #126
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124792873
Er is een keer een vliegtuig gecrashed omdat er teveel (dikke?) mensen achterin zaten, het vliegtuig was dus uit balans, bleef met de neus omhoog vliegen en is gestalled _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124792902
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onderscheid maken is per definitie slecht?
Discrimineren is wat mij betreft niet hetzelfde als onderscheid maken. Onderscheid maken is verder geen handeling. Discrimeren is een bepaalde daad, namelijk dat je de één anders behandelt dan de ander.
pi_124792932
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:51 schreef kingmob het volgende:

[..]

Je snapt iets niet geloof ik, of iemand er iets aan kan doen is niet echt van belang. Pedo's kunnen er ook niks aan doen dat ze pedo zijn, is het discriminatie om ze weg te houden bij werk dat met kinderen te maken heeft? Mongooltjes zijn nu eenmaal dommer, is hun stemrecht afnemen wegens handelingsonbekwaam discriminatie? Blinden kunnen er niks aan doen dat ze blind zijn, maar een rijbewijs geven? Need I go on? ;)
Dat dus. Het hele voorstel heeft ook niks te maken met overgewicht. Het zal die luchtvaartmaatschappij aan hun reet roesten hoe of waarom mensen zwaarder worden. Mensen worden zwaarder, vliegtuigen hebben daarom meer brandstof nodig en dat berekenen ze door aan de veroorzakers. Ik zie het probleem niet (maar ik ben dan ook geen fatty).
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:58:15 #129
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124792943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:05 schreef Operc het volgende:

[..]

Nee, het scheelt 56 liter per kilo per vlucht, niet per stoel.
Een vliegtuig waarin elke passagier 1 kilo extra weegt verbruikt per jaar 34.000 liter extra. Als je van die 600 vluchten uitgaat die jij noemt, kom je uit op die 56(,666666....) die jij noemt, maar dat is dus per vlucht. Niet per passagier.
Er staat "per vliegtuigstoel" dus per passagier.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124793103
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:58 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Er staat "per vliegtuigstoel" dus per passagier.
Even de zin uit je oorspronkelijke post gequote:

quote:
Volgens cijfers die door de industrie beschikbaar zijn gesteld, verbruikt een vliegtuig dat per vliegtuigstoel een kilo extra meesleept jaarlijks 34.000 liter kerosine meer.
Het vliegtuig verbruikt dus 34.000 liter kerosine meer op jaarbasis als alle passagiers 1 kilo zwaarder worden. Ruim 56 liter per vlucht als je rekent met de schatting van 600 vluchten per jaar (voor dat vliegtuig.) Die ruim 56 liter moet dus nog gedeeld worden door het aantal kilo's zwaardere passagiers. Dat is 1 kilo per persoon, dus 56/aantal personen is het aantal liters dat het extra kost als 1 passagier 1 kilo zwaarder wordt.

Het woord 'dat' is essentieel in de quote. Anders had je natuurlijk gelijk met de berekening van 56 liter per persoon/per vlucht/per kilo.
pi_124793296
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:51 schreef Basp1 het volgende:

Dan moet je die vrouw eens goed opvoeden en gewoon na de reis eens kijken wat er niet gedragen is dat mag de volgende keer dan niet meer mee. :P
Ik betaal lachend extra voor de bagage van mijn vrouw, die er nl. dag in dag uit fantastisch uitziet. Dat is mij het geld wel waard.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124793327
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:53 schreef hugecooll het volgende:

Dat is eerlijk omdat dat niet bij de prijs van een vliegticket zit inbegrepen.
Je begrijpt dat als je straks bij moet betalen boven een bepaald gewicht dat dan ook niet meer bij de prijs inbegrepen is?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124793386
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:56 schreef hugecooll het volgende:

Omdat de vliegticketprijs wordt bepaald door gemiddelden. Je neemt overigens ook meer ruimte in
Bagage kent geen gemiddeld gewicht? O?

En meer ruimte is onzin. Of ik mijn trolley nog vol stop, of halfleeg laat... grofweg dezelfde ruimte.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124793405
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:57 schreef Boldface het volgende:

Discrimineren is wat mij betreft niet hetzelfde als onderscheid maken.
Maar taalkundig wel!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:11:45 #135
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124793474
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Even de zin uit je oorspronkelijke post gequote:

[..]

Het vliegtuig verbruikt dus 34.000 liter kerosine meer op jaarbasis als alle passagiers 1 kilo zwaarder worden. Ruim 56 liter per vlucht als je rekent met de schatting van 600 vluchten per jaar (voor dat vliegtuig.) Die ruim 56 liter moet dus nog gedeeld worden door het aantal kilo's zwaardere passagiers. Dat is 1 kilo per persoon, dus 56/aantal personen is het aantal liters dat het extra kost als 1 passagier 1 kilo zwaarder wordt.

Het woord 'dat' is essentieel in de quote. Anders had je natuurlijk gelijk met de berekening van 56 liter per persoon/per vlucht/per kilo.
Je zegt dus dat ze met "per vliegtuigstoel een kilo" bedoelen dat elke passagier een kilo zwaarder is, dus met 200 stoelen 200 kg extra? Als ik het nog eens terug lees heb je gelijk volgens mij. Dan slaat de maatregel bij nader inzien nergens op :D
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124793564
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:11 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je zegt dus dat ze met "per vliegtuigstoel een kilo" bedoelen dat elke passagier een kilo zwaarder is, dus met 200 stoelen 200 kg extra? Als ik het nog eens terug lees heb je gelijk volgens mij. Dan slaat de maatregel bij nader inzien nergens op :D
Ik heb weinig verstand van vliegen, dus of ze het zo bedoelen weet ik niet, maar het staat er wel zo volgens mij.
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:16:40 #137
3542 Gia
User under construction
pi_124793658
Als je uitgaat van de normale prijs voor een gezonde BMI, dan vind ik dit best een goede maatregel. Stimuleert mensen om wat aan hun overgewicht te doen.

Alleen moet het niet doorslaan in uithongeren/anorexia. Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.
pi_124793702
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar taalkundig wel!
Ik zie toch een verschil:

quote:
dis·cri·mi·na·tie (de; v) 1 het maken van ongeoorloofd onderscheid: rassendiscriminatie

dis·cri·mi·ne·ren (werkwoord; discrimineerde, heeft gediscrimineerd) 1 discriminatie toepassen; achterstellen
...aldus Van Dale.

Het schil zit 'm wat mij betreft in het toepassen en in het ongeoorloofde.
pi_124793723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:16 schreef Gia het volgende:
Als je uitgaat van de normale prijs voor een gezonde BMI, dan vind ik dit best een goede maatregel. Stimuleert mensen om wat aan hun overgewicht te doen.
Zoals ik al aangaf: bv tot 100 kg voor passagier + bagage is prijs X en dan per kg extra bijbetalen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124793826
Nogmaals; Het gemiddelde vliegtuigje van Samoa Airways:



Waarbij je al heel snel aan gewichtlimieten zit waardoor je minder passagiers mee kan nemen en dus minder tickets per vliegtuig verkoopt.

De vraag is niet of het slechts wat meer brandstof kost om van A naar B te vliegen, maar hoeveel mensen er uberhaupt mee kunnen.

Dat is een enorm verschil met een airbus waar +200 passagiers in gaan.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_124793957
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:21 schreef Ener-G het volgende:

Dat is een enorm verschil met een airbus waar +200 passagiers in gaan.
Ook daar loop je natuurlijk wel op zeker moment tegen een grens aan. En met groeiend overgewicht (ik schrik mijzelf iedere keer weer de pleuris bij het consultatiebureau) lijkt mij dat ook bij die Airbus de grenzen in zicht zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:33:38 #142
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124794257
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is geen straf...

Hoe meer gewicht in het vliegtuig, hoe meer het vervoer kost. Logisch dus dat er ook naar gewicht gekeken wordt. Het is alleen heel vreemd dat baggage extreem duur is per kg, waar mensen als 1 gezien worden. Dat zou je beter kunnen uitsmeren lijkt mij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vrouwen worden gestraft vanwege de hoeveelheid baggage... ;)
Dikke mensen worden niet gestraft en vrouwen wel?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat heeft dat nou met gunnen te maken?

Het gaat er gewoon om dat je betaalt naar gebruik. Dat werkt tegenwoordig overal zo. Dat noemen ze dan "de vervuiler betaalt". Prima. Ik betaal ook meer voor mijn zware auto, (veel) meer voor mijn electriciteitsaansluiting van de woning (want veel zware groepen), per keer dat ik de kliko aan de straat zet.
Eigen keus

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?
Eigen keus

Voor de meeste mensen is overgewicht geen eigen keus.
pi_124794966
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:33 schreef betyar het volgende:

Dikke mensen worden niet gestraft en vrouwen wel?

Wat een slechte woordkeuze van mij. Maar verder is het wel duidelijk, nietwaar?

quote:
Eigen keus

[..]

Eigen keus

Voor de meeste mensen is overgewicht geen eigen keus.
Niet zo relevant. Het is nl. geen straf.

Maar overigens... voor de meeste mensen is overgewicht WEL eigen keus. Althans, het vele vreten waardoor ze aan overgewicht leiden. Slechts in uitzonderingsgevallen is het onvermijdelijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124795057
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:21 schreef Ener-G het volgende:
Nogmaals; Het gemiddelde vliegtuigje van Samoa Airways:

[ afbeelding ]
Britten Norman II Islander. Tot maximaal 9 passagiers. Maximaal startgewicht: 3000Kg.

[ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 02-04-2013 16:03:58 ]
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:53:23 #145
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124795101
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een slechte woordkeuze van mij. Maar verder is het wel duidelijk, nietwaar?

[..]

Niet zo relevant. Het is nl. geen straf.

Maar overigens... voor de meeste mensen is overgewicht WEL eigen keus. Althans, het vele vreten waardoor ze aan overgewicht leiden. Slechts in uitzonderingsgevallen is het onvermijdelijk.
Hartstikke relevant, meer bagage meenemen is een vrije keus, een dure auto rijden, in een groot huis wonen ook.

Waarom eten ze zoveel? Vaak is het een probleem dat verder gaat dan die zak chips die ze naar binnen werken.
Beetje kortzichtig van je, dat vind ik jammer.
pi_124795203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:53 schreef betyar het volgende:

[..]

Hartstikke relevant, meer bagage meenemen is een vrije keus, een dure auto rijden, in een groot huis wonen ook.

Waarom eten ze zoveel? Vaak is het een probleem dat verder gaat dan die zak chips die ze naar binnen werken.
Beetje kortzichtig van je, dat vind ik jammer.
Maar als je de prijsverhoging gaat doorberekenen in de ticketprijs voor iedereen is het ineens wél eerlijk? Het is volgens jou net zoveel mijn schuld dat jij die zak chips leegvreet, als je eigen schuld?
pi_124795220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:53 schreef betyar het volgende:

Hartstikke relevant, meer bagage meenemen is een vrije keus, een dure auto rijden, in een groot huis wonen ook.

Waarom eten ze zoveel? Vaak is het een probleem dat verder gaat dan die zak chips die ze naar binnen werken.
Beetje kortzichtig van je, dat vind ik jammer.
Nee, dat is helemaal niet zo kortzichting. Mensen nemen tegenwoordig geen verantwoordelijkheid meer voor hun eigen falen. Die zak chips is zwakheid. Kom op zeg... Alsof meer dan de helft van NL zo diep in de put zit dat ze geen zak chips kunnen laten staan.

Ik ben ook niet zonder fouten, maar ik neem wel mijn verantwoordelijkheid. En als dat geld kost, jammer. Eigen schuld, enz.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:58:18 #148
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124795313
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

Maar als je de prijsverhoging gaat doorberekenen in de ticketprijs voor iedereen is het ineens wél eerlijk? Het is volgens jou net zoveel mijn schuld dat jij die zak chips leegvreet, als je eigen schuld?
Yep, mensen die te dik zijn zijn dat vaak niet zonder psychische of lichamelijke klachten, solidariteit is helaas ver te zoeken in onze maatschappij.
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:00:33 #149
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124795406
Waarom niet per persoon een maximum gewicht voor Bagage+lichaamsgewicht?
laten we zeggen 100Kg
Lichaamsgewicht 70Kg, 30Kg bagage
Lichaamsgewicht 90Kg, 10Kg bagage
enz
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:00:56 #150
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124795432
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niet zo kortzichting. Mensen nemen tegenwoordig geen verantwoordelijkheid meer voor hun eigen falen. Die zak chips is zwakheid. Kom op zeg... Alsof meer dan de helft van NL zo diep in de put zit dat ze geen zak chips kunnen laten staan.

Ik ben ook niet zonder fouten, maar ik neem wel mijn verantwoordelijkheid. En als dat geld kost, jammer. Eigen schuld, enz.
Njah, kijk naar het studenten stress topic, blijkbaar is de sociale druk zo hoog dat men er inderdaad niks aan kan doen.
Het wordt een ander verhaal als mensen nergens om geven en zich te goed doen aan alles wat eetbaar is. Dat is niet te controleren en juist daardoor is dit idee waardeloos zodat mensen met klachten bespaard blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')