abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124789900
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:15 schreef Luigi het volgende:
En als ik 100 kilo weeg en ik neem maar 2 kilo bagage mee? :?
Waarom niet het geheel bekijken? Dus weinig baggage is dan weer korting. Lijkt mij prima. Mag ik 29 kg baggage mee voor dezelfde prijs! Hoera!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789941
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef mvdejong het volgende:

Je zou nog wat anders moeten uitsmeren. Reken namelijk maar eens uit hoeveel gewicht van het totale vliegtuig (enkele honderden tonnen) per passagier meevliegt, en welk percentage die 10 kg overgewicht daarvan vormt. Maar ja, als je dat daadwerkelijk zou indiceren, dan is de "overgewicht-toeslag" een paar cent.
Als ze een manier bedenken om de vleugels achter te laten moeten ze dat ook zeker doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789954
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef AbsurdHero het volgende:
Als piloot vind ik dit wel een goed idee, krijg dat ding soms nauwelijks om hoog _O-
Bij Pfizer hebben ze daar een oplossing voor...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789996
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:

Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790027
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?
Geen idee. :)
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:28:37 #66
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790052
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Blijkbaar scheelt het best veel:
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:16 schreef HPLC het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)dje-luchtvaart.dhtml

[Volgens cijfers die door de industrie beschikbaar zijn gesteld, verbruikt een vliegtuig dat per vliegtuigstoel een kilo extra meesleept jaarlijks 34.000 liter kerosine meer. Het Amerikaanse National Center for Environmental Health becijferde in 2004 dat als de doorsneepassagier 5 kilo zwaarder wordt, de brandstofkosten van de luchtvaart met 214 miljoen euro per jaar stijgen.]

Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:30:10 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124790115
Eerst even schijten, daarna even kokhalzen voordat je incheckt. Toch weer 2 kilo lichter als je mazzel hebt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_124790161
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef Xa1pt het volgende:

Geen idee. :)
Deels natuurlijk omdat woekerprijzen voor baggage een methode is om extra te verdienen, maar ook deels omdat die paar kg extra toch weldegelijk een significante meerprijs ter zake van het verbruik oplevert.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790205
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerst even schijten, daarna even kokhalzen voordat je incheckt. Toch weer 2 kilo lichter als je mazzel hebt.
Alles beter dan die figuren die tien lagen kleding aantrekken om de heffing voor de bagage te ontlopen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790209
Dan kan Jan Boskamp al die tripjes naar Barcelona en Manchester nooit meer betalen.
pi_124790246
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Dan kan Jan Boskamp al die tripjes naar Barcelona en Manchester nooit meer betalen.
Nou, die heeft nog wel wat centjes liggen die nog niet in de wasmachine geweest zijn, toch?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:33:56 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124790263
Voordeel is wel dat er misschien minder vatsige Amerikanen naar Europa komen. Dat verbeterd ook weer het straatbeeld hier.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:36:25 #73
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_124790342
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?

Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_124790390
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Blijkbaar scheelt het best veel:

[..]

Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.
pi_124790525
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?

Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Je voorbeelden slaan nergens op, waarom zou een lang iemand meer shampoo gebruiken :') Maar goed, ik zou best meer willen betalen, maar dan verwacht ik ook wel dat ik een plek krijg met meer beenruimte, anders voelt het als een soort straf.

Verder kan je natuurlijk wel bij alles door gaan rekenen, taxi's, bussen, treinen, waar ga je de grens trekken?
pi_124790600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:37 schreef Xa1pt het volgende:

Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.
56 liter per stoel, per vlucht per KG.

Centen? Rly?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:42 schreef Dennis101 het volgende:

maar dan verwacht ik ook wel dat ik een plek krijg met meer beenruimte
Plek met meer beenruimte kan je op heel veel vluchten kopen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:45:31 #78
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124790636
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?

Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Eigenlijk moeten langere mensen dus ook meer verdienen / een hogere uitkering krijgen
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:45:43 #79
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790645
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

56 liter per stoel, per vlucht per KG.

Centen? Rly?
Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124790678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:

Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790687
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Op kerosine zit ook accijns toch tegenwoordig?
Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:47:31 #82
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:48:14 #83
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Maar het is ook niet een cent per liter, of dacht jij van wel?
Nee, dacht van niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124790736
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
2 euro de liter op kerosiene dan zou niemand meer vliegen. _O-
pi_124790742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:

Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Ik dacht dat KLM in NL iets van ruim 50 ct betaalt per liter. Dat zou dus per kg 28 euro zijn...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:48:59 #86
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:47 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja, Jet A 1 fuel totaal iets van 2 Euro de liter.
Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124790773
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:48 schreef DroogDok het volgende:

Dat is langs de landingsbaan zeker? Je moet bij de onbemande pomp in een klein dorpje tanken.
Dat verklaart die vreemde landing van die Turken een tijdje terug...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790823
Die 2 euro / liter Jet A 1 is voor privevliegen. Wellicht betaalt KLM een stuk minder.
AVGas is nog duurder. 3 euro / liter.

Dit zijn de prijzen van Lelystad airport.
pi_124791040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:51 schreef niels0 het volgende:
Die 2 euro / liter Jet A 1 is voor privevliegen. Wellicht betaalt KLM een stuk minder.
Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.

En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:05:09 #90
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124791200
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nog even wat gebladerd, het zou zelfs rond de 70 ct de liter zitten. Kom je op bijna 40 euro per kg.

En het is onterecht dat er per kg wordt gerekend? Dacht het niet! Eigenlijk is het van de zotte dat tot op heden dat nog niet is ingevoerd.
Want?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')