Het was jouw idee inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:41 schreef minthy het volgende:
Ik goa zo allerdonderst op mien kloot'n krieg'n ook
He'j die dan?quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:41 schreef minthy het volgende:
Ik goa zo allerdonderst op mien kloot'n krieg'n ook
Paarden?quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
De knollen lezen het weer beter dan de mensen.
Klopt. Ik neem mijn verantwoordelijkheid in dezen en zal mijn straf dragen als een tof wijfquote:
Dieren bedoel je?quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
De knollen lezen het weer beter dan de mensen.
Oh zo.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die zijn altijd op tijd weg bij blikseminslag.
Ja, die snappen het weer beter dan mensen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oh zo.
Ja, en koeien staan met de kont naar de regen
Klopt! Zeer interessant om je meer in te verdiepenquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja, die snappen het weer beter dan mensen.
Soms zo midden in de nacht dan leer je nog eens wat.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:51 schreef minthy het volgende:
[..]
Klopt! Zeer interessant om je meer in te verdiepen
ik kon er om 4 uur al uitquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:52 schreef Pino112 het volgende:
Jongens ik ga jullie verlaten voor nu, de wekker staat weer vroeg (lees: 7.15).
Veel plezier nog
Als we zo doorgaan wel jaquote:Op dinsdag 2 april 2013 03:06 schreef -CRASH- het volgende:
USA heeft de hebt de indy 500
maar wij hebben deDASOO 600
![]()
[ afbeelding ]
Halen we de 1000 eind dit jaar
Nicequote:Op dinsdag 2 april 2013 08:04 schreef DemonRage het volgende:
Ff een plaatje plukken van cheezburger.com:
[ afbeelding ]
Ik snap dat het als positief wordt gezien, maar dat is nog steeds gewoon benedengemiddeldquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:40 schreef beantherio het volgende:
Weerplaza is erg positief gestemd:
[ afbeelding ]
Het maandgemiddelde van april zou 8,3 graden moeten zijn. De grafiek zie ik daar een aantal keren toch wel duidelijk overheen gaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:46 schreef alors het volgende:
[..]
Ik snap dat het als positief wordt gezien, maar dat is nog steeds gewoon benedengemiddeld
Maandgemiddelde is gemiddelde van dag en nacht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het maandgemiddelde van april zou 8,3 graden moeten zijn. De grafiek zie ik daar een aantal keren toch wel duidelijk overheen gaan.
De voorspelling van het KNMI is trouwens veel pessimistischer: daar zie je de pluim de komende 2 weken eigenlijk nauwelijks boven de 10 graden komen.
Ik vind die laatste dagen van die grafiek, midden april 15-tot bijna 20 graden helemaal niet verkeerd voor half-april. Dat is niet benedengemiddeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:46 schreef alors het volgende:
[..]
Ik snap dat het als positief wordt gezien, maar dat is nog steeds gewoon benedengemiddeld
KNMI pluim is die van gisteravond.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het maandgemiddelde van april zou 8,3 graden moeten zijn. De grafiek zie ik daar een aantal keren toch wel duidelijk overheen gaan.
De voorspelling van het KNMI is trouwens veel pessimistischer: daar zie je de pluim de komende 2 weken eigenlijk nauwelijks boven de 10 graden komen.
Ziet er tof uit, nu nog hopen dat het uitkomtquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:40 schreef beantherio het volgende:
[ afbeelding ]
Zo langzaam? Op naar de 30 graden, en rap!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:40 schreef beantherio het volgende:
[ afbeelding ]
20 graden bohquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:40 schreef beantherio het volgende:
[ afbeelding ]
Ik begrijp het niet helemaal. Waarom zit die blauwe lijn hier nu helemaal bovenaan? Is dat het meest waarschijnlijke verloop of moeten we naar het gemiddelde kijken?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:40 schreef beantherio het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.weerfan.com/pl(...)peratuurpluimen.htmlquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:17 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet helemaal. Waarom zit die blauwe lijn hier nu helemaal bovenaan? Is dat het meest waarschijnlijke verloop of moeten we naar het gemiddelde kijken?
Goeie, er wordt vaker naar gevraagdquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:19 schreef alors het volgende:
[..]
http://www.weerfan.com/pl(...)peratuurpluimen.html
Ook iets misschien voor de OP?
Geweldige fotoquote:Op dinsdag 2 april 2013 08:04 schreef DemonRage het volgende:
Ff een plaatje plukken van cheezburger.com:
[ afbeelding ]
Die van buienradar. Je moet wel veel fotoshoppen om ze over elkaar te leggen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:46 schreef TeleportingKing het volgende:
Zijn er ook ergens goede grafieken van de daadwerkelijk gemeten temperaturen? Ik zou ze achteraf wel eens willen vergelijken met de pluimen over dezelfde periode.
frontpagequote:De temperaturen lijken na het weekeinde normale waarden aan te nemen voor de tijd van het jaar. Naar verwachting worden na zondag weer dubbele cijfers bereikt. De zachtere lucht die het land binnenkomt gaat echter gepaard met bewolking en regen, waardoor het volgens een meteoroloog van weeronline.nl niet per se lekkerder weer is dan nu.
"Het is nu zonnig en als je uit de wind zit voelt het lang niet zo koud als het is. Volgende week is het weliswaar minder koud, maar het is vanwege bewolking en regen maar de vraag of we dat ook zo beleven", legt de meteoroloog uit.
Echt zonnig lenteweer zit er waarschijnlijk voorlopig nog niet in. "De waarden worden normaal voor april en van die lage middagtemperaturen lijken we af te raken, maar zo mooi als het vorige maand een paar dagen werd, wordt het nog niet."
De komende dagen verlopen nog erg fris voor de tijd van het jaar. Wel blijft het overwegend droog en zonnig.
In het zonnetje is het wel mooi weer hier met 9 graden.quote:
Je hebt mazzel want het is al maanden niet zo lekker geweest.quote:
Kan ik me niet voorstellen. Ik vind de wind hard en koud nu.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:50 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag is het echt prima te doen in de zon, jammer dat die paar extra graadjes ten koste gaat van dit mooie weer.
Ook al lijkt de temperatuur omhoog te gaan, de gevoelstemperatuur gaat omlaag.
Echt niet, gevoelstemperatuur van vandaag ligt tussen net onder het vriespunt en 4 graden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:50 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag is het echt prima te doen in de zon, jammer dat die paar extra graadjes ten koste gaat van dit mooie weer.
Ook al lijkt de temperatuur omhoog te gaan, de gevoelstemperatuur gaat omlaag.
Zonder die wind zou het heerlijk zijn. Zolang je uit de wind en in de zon blijft is het erg lekker.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kan ik me niet voorstellen. Ik vind de wind hard en koud nu.
Bollen schieten hier de grond uit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:32 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben benieuwd wat een beetje regen en temperaturen van 10 of meer voor de planten en bomen gaan doen. Vorig jaar heb ik elke week op een vaste tijd foto' s gemaakt van mijn tuin, het is bijna onvoorstelbaar hoe veel er in het voorjaar kan veranderen in één week tijd.
(als ik ooit nog eens tijd heb maak ik er een timelapsefilmpje van dat ik op youtube zal zetten)
Het is hier 3cm. Voel jij je wel lekker?quote:
Ik heb uiteraard 30 cm.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:34 schreef Resistor het volgende:
[..]
Het is hier 3cm. Voel jij je wel lekker?
Ik hoopte het zo ergquote:
Koud dus. Thuis was het 21 gradenquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
In het zonnetje is het wel mooi weer hier met 9 graden.
Quelle horreurquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:59 schreef pullup het volgende:
[..]
Je hebt mazzel want het is al maanden niet zo lekker geweest.
Ik begrijp jequote:
Zo erg is het niet. Ik mis namelijk twee slechte dagen in Bulgarije. Dan wordt het slechts 10 gradenquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik begrijp je![]()
Ondanks de klerekou tóch een fijn verblijf in NL toegewenst, ik hoop dat het weer nog wat bijdraait
Waar? Dat zit gewoon tussen de orenquote:
Edit: Ow, oeps... ik quote per ongeluk en drukte op enter... was niet helemaal de bedoeling hahahaquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar? Dat zit gewoon tussen de orenals mensen al lezen dat er griep heerst zijn ze spontaan ziek. Ik kan me serieus niet eens herinneren dat ik dat ooit heb gehad, of koorts, dat volgens mij ook nooit. Of ik herinner het me niet of ik had er geen besef van.
Dven, wanneer ga je weer terug dan?
Op weerdirect hebben ze die.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:46 schreef TeleportingKing het volgende:
Zijn er ook ergens goede grafieken van de daadwerkelijk gemeten temperaturen? Ik zou ze achteraf wel eens willen vergelijken met de pluimen over dezelfde periode.
Uit de wind in de zonquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:12 schreef alors het volgende:
[..]
Echt niet, gevoelstemperatuur van vandaag ligt tussen net onder het vriespunt en 4 graden.
Zoquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Op weerdirect hebben ze die.
In een oud deel van dit topic stond nog een kopie van die optimistische pluim van ruim twee weken geleden. Ik heb eens de daadwerkelijke temperaturen ingetekend:
[ afbeelding ]
Super man! Dat ze dit soort informatie niet zelf eens vaker in de media brengen. Wel interessantquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Op weerdirect hebben ze die.
In een oud deel van dit topic stond nog een kopie van die optimistische pluim van ruim twee weken geleden. Ik heb eens de daadwerkelijke temperaturen ingetekend:
[ afbeelding ]
Het ligt helemaal aan de definitie van 'kloteweer'.quote:
Als de pluim uitkomt gewoon wederom veel te koud, de gemiddelde dagtemperatuur halen we hooguit 3 keer, dan mag het de laatste 10 dagen wel elke dag 20 graden worden wil dat bijgetrokken worden.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:02 schreef tribalwars het volgende:
ik verwacht dat april ook iets te koud gaat verlopen
Nou en, dan is het maar niet gemiddeld. We hebben afgelopen jaren veel te warme voorjaren gehad en nu is het eens te koud. Dat heb je ook wel eens.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:24 schreef alors het volgende:
[..]
Als de pluim uitkomt gewoon wederom veel te koud, de gemiddelde dagtemperatuur halen we hooguit 3 keer, dan mag het de laatste 10 dagen wel elke dag 20 graden worden wil dat bijgetrokken worden.
Daarnaast word ik knettergek van het continu statisch geladen zijnquote:Op woensdag 3 april 2013 12:10 schreef TeleportingKing het volgende:
Ja, regen graag, ik heb wel genoeg van die kale, bruine, kurkdroge natuur. En warmere, vochtigere lucht is ook veel beter voor de huid dan die koude droogte.
Anders ik welquote:Op woensdag 3 april 2013 12:25 schreef minthy het volgende:
[..]
Daarnaast word ik knettergek van het continu statisch geladen zijn
Afgelopen 25 jaar zelfs, zo rond 1988 - 89 begonnen de vaak zachte winters, warme zomers en voorjaren te komen.quote:
Woordgrapje?quote:Op woensdag 3 april 2013 12:25 schreef minthy het volgende:
[..]
Zo een 25 jaar geleden, lag er inderdaad elke winter ijs op de brede sloten of zelfs kanalen.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:43 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Afgelopen 25 jaar zelfs, zo rond 1988 - 89 begonnen de vaak zachte winters, warme zomers en voorjaren te komen.
Of een minder voorjaar, gevolgd door een warme zomer maar zelden een koel jaar.
Ik heb dus in mijn bewuste leven bijna enkel "warmte" meegemaakt, op enkele winters en een verdwaalde koele zomer na.
Ontzettend onbedoeld!quote:
Ik dacht dat ik de enige was... ik krijg nu al de afgelopen 3 weken elke keer als ik een deurklink of een ander metaal object aanraak een schok.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:25 schreef minthy het volgende:
[..]
Je ben niet de enigequote:Op woensdag 3 april 2013 15:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de enige was... ik krijg nu al de afgelopen 3 weken elke keer als ik een deurklink of een ander metaal object aanraak een schok.
En hier nog één. Soms krijgt ik echt een stevige tik door mijn vingersquote:Op woensdag 3 april 2013 15:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de enige was... ik krijg nu al de afgelopen 3 weken elke keer als ik een deurklink of een ander metaal object aanraak een schok.
same here, maar niet alleen bij metaalquote:Op woensdag 3 april 2013 15:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Te ver in de toekomst. Tegen die tijd ligt het waarschijnlijk precies andersomquote:
Soms als ik me kleding over me hoofd uit trek dan staat me haar ook nog eens rechtop.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
same here, maar niet alleen bij metaal
M'n katten haten me op het moment hartgrondigquote:Op woensdag 3 april 2013 16:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
same here, maar niet alleen bij metaal
En dag later:quote:
heb k ook met n trui, leuk die flitsen in t donker, niet als je daarna de deurknop vastpaktquote:Op woensdag 3 april 2013 16:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Soms als ik me kleding over me hoofd uit trek dan staat me haar ook nog eens rechtop.
Kwam bijna klaar door dit plaatje.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
En dag later:
[ afbeelding ]
haha, altijd leuk lange termijn, zal tegen die tijd wat minder warm zijn vrees ik
Arnhem heeft een vrij vlagerige wind ja.quote:
arnhem wil ik nog niet wonen al kon het voor niks.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Arnhem heeft een vrij vlagerige wind ja.
En dat is relevant, omdat?quote:Op woensdag 3 april 2013 18:29 schreef fotostarter het volgende:
[..]
arnhem wil ik nog niet wonen al kon het voor niks.
Jij uit Arnhem zeker omdat die gelijk oordelen voor ze iets weten.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Jij komt zeker uit Nijmegen ofzodie hebben altijd de calimerodrang om ''Arnhem'' af te zeiken.
Oh, zo. Nou, kusjekroel en vergeten dan maar.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:40 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Jij uit Arnhem zeker omdat die gelijk oordelen voor ze iets weten.
Ik dacht dat je met je comment reageerde, dat ik in Arnhem zou wonen. Vandaar.
Maar nee, niet Arnhem en Nijmegen
Wel vlakbij beide, maar heb niets met Arnhem. Maar daar gaat het hier niet over
Dikke liefde weerquote:Op woensdag 3 april 2013 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh, zo. Nou, kusjekroel en vergeten dan maar.
Ik ben niet zo van 't haten. Sonsbeekpark is machtig mooi jaquote:Op woensdag 3 april 2013 18:47 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dikke liefde weer
Ik moet toegeven, dat Sonsbeekpark is trouwens wel tof in Arnhem
Ik deel zelfs in m'n blote kont nog schokken uit, zo droog is de lucht...quote:Op woensdag 3 april 2013 19:07 schreef Lemans24 het volgende:
En statische lading? Niks van gemerkt.
Iets minder synthetische kleding aan doen als je daar last van hebt!
Hier is de lucht net zo droog en ik heb dus nergens last vanquote:Op woensdag 3 april 2013 19:26 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik deel zelfs in m'n blote kont nog schokken uit, zo droog is de lucht...
Ik ben vast meer gespannen dan jijquote:Op woensdag 3 april 2013 19:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hier is de lucht net zo droog en ik heb dus nergens last van
(De Bilt 39%)
ik had eerst andere schoenen aan, daar had ik er ook last van, nu loop ik al 2 weken gewoon op soort gympies en nergens meer last vanquote:Op woensdag 3 april 2013 19:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
(De Bilt 39%)
Jij hebt de verwarming niet aanquote:Op woensdag 3 april 2013 19:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
(De Bilt 39%)
Hier staat de verwarming aan en ook nergens last van (Leiderdorp). Ligt aan jezelf.quote:
M'n ma wel. En daar heb ik er ook geen last van.quote:
Moet er duidelijk nog inkomen ja.quote:Op woensdag 3 april 2013 20:24 schreef Fredo55 het volgende:
Ik vind de nieuwe weerman (NOS) maar niks.
Arnhem duikt bijna altijd als eerste onder de nul. Al heb ik wel het idee dat het correlerende meetstation Deelen wel wat kouder is dan in de stad zelf. Op mss Alteveer en Geitenkamp enzo na, die ook hoog liggen.quote:
Ik ook nietquote:Op woensdag 3 april 2013 20:24 schreef Fredo55 het volgende:
Ik vind de nieuwe weerman (NOS) maar niks.
ehhh hier stonden vanmiddag op deze kaart nog temperaturen van 22 graden,heb je de kaart aangepastquote:Op woensdag 3 april 2013 17:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
En dag later:
[ afbeelding ]
haha, altijd leuk lange termijn, zal tegen die tijd wat minder warm zijn vrees ik
Tsja, je zou daar ineens staan als volstrekte onbekende voor 2 miljoen mensen. Ik vind dat hij er best zeker staat nog, als je dat in acht neemtquote:Op woensdag 3 april 2013 22:54 schreef alors het volgende:
[..]
Ja een beetje stijfjes nog idd, maar dat komt vast goed.
Nou, Gerrit Hiemstra was nog een stuk onzekerder, de eerste maanden. En die doet het tegenwoordig prima.quote:
Dat 'misschien' heb je goed ja. Twee weken is nog veel te ver.quote:Op donderdag 4 april 2013 01:39 schreef Lemans24 het volgende:
Zie ik het nu goed, draait de wind over twee weken (misschien) weer naar het noorden?
We krijgen dus een weekje lente en daarna weer kou..
Toch zaten ze twee weken geleden ook goed met de verwachting dat de wind rond 8 april zou draaien naar Z of ZW.quote:Op donderdag 4 april 2013 01:50 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat 'misschien' heb je goed ja. Twee weken is nog veel te ver.
Die ken ik wel hoor, heeft het niet lang volgehouden.quote:Op donderdag 4 april 2013 01:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nou, Gerrit Hiemstra was nog een stuk onzekerder, de eerste maanden. En die doet het tegenwoordig prima.
Wil je een echt niet-geschikte weerman (vrouw) zien: zoek even op Diane Woei.
Met andere woorden, het blijft koudquote:Op donderdag 4 april 2013 12:17 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
2% kans op 24-26 gradenook 10% op 10-12 maar ik bekijk het positief
Het wordt 'normaal'quote:
En omdat het normaal wordt, zo hoorde ik vanmorgen op het nieuws, verwachten artsen een hooikoortsexplosie van jewelste, omdat alles dan tegelijk tot bloei komt...quote:Op donderdag 4 april 2013 13:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het wordt 'normaal'
Dat is in ieder geval iets, want dat is voor het eerst dit jaar. Tot nu toe zijn er alleen enkele bovennormale pieken geweest in een lange benedennormale periode.
Tja, dat heb je in een Russisch klimaat altijd. Ineens komen alle pollen in de lucht, omdat de zomer maar kort duurt.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En omdat het normaal wordt, zo hoorde ik vanmorgen op het nieuws, verwachten artsen een hooikoortsexplosie van jewelste, omdat alles dan tegelijk tot bloei komt...
Nee daar zit ik op te wachten.
En maar drie of vier graden in een groot deel van het land!quote:Op donderdag 4 april 2013 13:21 schreef Adelante het volgende:
Koud vandaag zonder zon en met veel wind
Hooikoortsexplosie... ik duik onderquote:Op donderdag 4 april 2013 13:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En omdat het normaal wordt, zo hoorde ik vanmorgen op het nieuws, verwachten artsen een hooikoortsexplosie van jewelste, omdat alles dan tegelijk tot bloei komt...
Nee daar zit ik op te wachten.
Nou, ik heb al weken last, de hazelaars bloeiden in februari al. Ik ben normaliter alleen in november en december gevrijwaard, dus ik maak m'n borst maar alvast nat.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tja, dat heb je in een Russisch klimaat altijd. Ineens komen alle pollen in de lucht, omdat de zomer maar kort duurt.
Ik zie het wel, tot nu toe nergens last van. En ik heb het ook in andere jaren meestal pas vanaf juni. Het lijkt me sterk dat er binnenkort ineens graspollen in de lucht komen, dat gras moet eerst gaan groeien... Voorlopig alleen boompollen.
Tot in meiquote:Op donderdag 4 april 2013 14:47 schreef roislecxe het volgende:
[ afbeelding ]
Belooft weer weinig goeds...
die TT kan ook wel aangepast wordenquote:Op donderdag 4 april 2013 14:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tot in mei
WKN / "Wachten op lenteweer tot eind mei" of "Vanaf volgende week lente!"
Ik gok dan op eind mei.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tot in mei
Na de afgelopen weken vertrouw ik voorspellingen van langer dan een paar dagen niet meer hoor. Zeker niet als ze elkaar allemaal tegenspreken.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:47 schreef roislecxe het volgende:
[ afbeelding ]
Belooft weer weinig goeds...
Wat een onzinartikel is dat.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tot in mei
Ver terug in een ijstijd misschien...quote:Op donderdag 4 april 2013 15:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zou het kunnen dat we eens een heel koud jaar en een koude zomer krijgen? Is het wel eens gebeurd bv dat het niet echt zomer/lente is geworden, dus dat de bomen geen blaadjes kregen? Bv in de zomer ook maar een dagtemperatuur van 10 graden en niet meer?
1816quote:Op donderdag 4 april 2013 15:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zou het kunnen dat we eens een heel koud jaar en een koude zomer krijgen? Is het wel eens gebeurd bv dat het niet echt zomer/lente is geworden, dus dat de bomen geen blaadjes kregen? Bv in de zomer ook maar een dagtemperatuur van 10 graden en niet meer?
Ach, dat is net zo goed speculatie.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
http://wetenschap.infonu.(...)erslaap-houden.html
Weerplaza voorspelt 21 graden in de Ardennen...quote:Op donderdag 4 april 2013 17:34 schreef Adelante het volgende:
Ik blijf stiekem hope dat Weeronline toch een keer gelijk krijgt, die geven nu 18 graden over 1,5 week
quote:Op donderdag 4 april 2013 17:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Vanaf zondag dubbele cijfers!![]()
Hopelijk trekken ze het niet weer terug.....
Na een week moet je de blauwe lijn gewoon zien als één van al die groene lijnen, en naar het gemiddelde kijken. De temp. stijgt gewoon iets langzamer.quote:
Oke ik dacht alquote:Op donderdag 4 april 2013 23:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In het zuiden he, jullie moeten nog een paar dagen langer wachten.
Vorst op 19 april.quote:
Ach, het maakt niet uit. We houden het maar in eigen land en nemen de hond mee. Het pension zit toch al vol.quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:24 schreef marcel-o het volgende:
zelfs in delen van Spanje en Turkije is t bijna zelfde temps als hier
Je gaat toch niet vertellen dat je verbaasd bent?quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:06 schreef viagraap het volgende:
Wat is deze pluim nou weer man
[ afbeelding ]
Ik hield er rekening mee. Maar het is alsnog wel kutquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Je gaat toch niet vertellen dat je verbaasd bent?
De vorige keer dat de groene lijntjes warmer werden eindigde het in de praktijk ook met de allerlaagste temperaturen die nog net binnen de onzekerheid vielen (zie #83), dus ik vertrouw nergens meer op!quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:23 schreef Nattekat het volgende:
Opnieuw: De oper en control zeggen helemaal niks meer na een week, dan moet je echt naar de groene lijntjes kijken.
Dan is het een mooie pluim die steeds warmer wordt
na de koudste maart en de kutste februari kan dat allemaal.quote:
Het was niet de koudste maart. Dat hebben de eerste de eerste acht dagen voorkomen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
na de koudste maart en de kutste februari kan dat allemaal.
Geldt ook voor mij. Na een winter niet stoken, ademt het huis nu KOU.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:38 schreef Gitank2 het volgende:
Armoe troef.
Eigenlijk wil ik niet meer stoken, maar ik zit nu zo ongeveer kou te lijden
Dat komt sowieso bijna nooit voor. Maar regelmatig 15 graden in april is heel normaal en zou ik nu wel eens in de praktijk willen zien. Zo zonder zon en met koude wind, vandaag, is er echt geen klap aan. Wel een mooie zonsondergang trouwens.quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:46 schreef Mestras het volgende:
en ik maar denken dat de 20 graden wel weer in maart gehaald zou kunnen worden
Prachtige zonsondergang jaquote:Op vrijdag 5 april 2013 21:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat komt sowieso bijna nooit voor. Maar regelmatig 15 graden in april is heel normaal en zou ik nu wel eens in de praktijk willen zien. Zo zonder zon en met koude wind, vandaag, is er echt geen klap aan. Wel een mooie zonsondergang trouwens.
Ja maar meer omdat het de laatste jaren steeds verder terugschoofquote:Op vrijdag 5 april 2013 21:53 schreef Gitank2 het volgende:
20 graden in maart gebeurt niet heel vaak inderdaad.
In april wel regelmatiger, maar volgens mij haalden we vorig jaar de 20 in maart, maar duurde het toen tot koninginnendag voor het weer zo ver kwam.
19,7quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:53 schreef Gitank2 het volgende:
20 graden in maart gebeurt niet heel vaak inderdaad.
In april wel regelmatiger, maar volgens mij haalden we vorig jaar de 20 in maart, maar duurde het toen tot koninginnendag voor het weer zo ver kwam.
De pluimen worden echt steeds naar beneden bijgesteld andersquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:23 schreef Nattekat het volgende:
Opnieuw: De oper en control zeggen helemaal niks meer na een week, dan moet je echt naar de groene lijntjes kijken.
Dan is het een mooie pluim die steeds warmer wordt
Tuurlijk pas wanneer ik het land weer verlaatquote:
We gaan vanaf nu alleen nog maar omhoog. Juni t/m augustus dik in het roodquote:Op vrijdag 5 april 2013 21:21 schreef Lemans24 het volgende:
Deze grafiek vat 2013 tot nu toe mooi samen:
[ afbeelding ]
Hoe laag gaan we?
Er is geen chocola van te maken hè... iedere 12 uur weer compleet andere voorspellingen.quote:
Dat doe je toch echt zelfquote:Op zaterdag 6 april 2013 00:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Tuurlijk pas wanneer ik het land weer verlaat
Structureel 7 graden onder gemiddeld, dat is ook wel héél extreem, daarvandaan kunnen we haast nog maar één kant op. Maar of dat ook tot in het rood gaat?quote:Op zaterdag 6 april 2013 01:17 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
We gaan vanaf nu alleen nog maar omhoog. Juni t/m augustus dik in het rood
Tenminste, dat hebben we wel verdiend
Waarom niet? Het lijkt me wat voorbarig om nu de lente of zelfs de zomer al af te schrijven.quote:Op zaterdag 6 april 2013 02:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Structureel 7 graden onder gemiddeld, dat is ook wel héél extreem, daarvandaan kunnen we haast nog maar één kant op. Maar of dat ook tot in het rood gaat?
In het rood in die grafiek, betekent dat het over een periode van 31 dagen bovengemiddeld warm moet worden. Al wordt het de hele zomer 20-25 graden, dan wordt de grafiek dus nog steeds niet rood.quote:Op zaterdag 6 april 2013 03:13 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Waarom niet? Het lijkt me wat voorbarig om nu de lente of zelfs de zomer al af te schrijven.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 05:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dat het maar snel warmer wordt. Want ik moet kotsen door die koude dagen.
Als het zeewater heel koud blijft heeft dat dan ook weer (negatieve) invloed op de zomer?quote:Op zaterdag 6 april 2013 03:13 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Waarom niet? Het lijkt me wat voorbarig om nu de lente of zelfs de zomer al af te schrijven.
Valt ook wel weer mee. De gemiddelde maximum temperatuur in april hoort in de eerste decade 11,6 graden te zijn. Volgende week zitten we wel rond die temperaturen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 07:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Alle voorspellingen voor wat warmer weer zijn door het KNMI bijgesteld.
Ik gok dus echt op het koudste jaar sinds tijden, 2013. Elke dag zijn de voorspellingen met een paar graden gezakt. We mogen nu blij zijn met 10 graden volgende week, en richting de tweede helft van april weer een inzinking qua temperatuur.
April gaat koud verlopen, en als het zo doorgaat mei ook.
Doorgaans is het zo dat als het een periode extreem koud of warm of nat is, het later in het jaar weer gecompenseerd wordt. Ik gok zo dat het in zo half mei 2 weken lang een broeierige 32 graden gaat worden.quote:Op zaterdag 6 april 2013 07:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik gok dus echt op het koudste jaar sinds tijden, 2013. Elke dag zijn de voorspellingen met een paar graden gezakt. We mogen nu blij zijn met 10 graden volgende week, en richting de tweede helft van april weer een inzinking qua temperatuur.
Winterjas aan, capuchon op, en gewoon naar buiten. Frisse lucht is gezond voor je.quote:Op zaterdag 6 april 2013 05:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dat het maar snel warmer wordt. Want ik moet kotsen door die koude dagen.
Ben ik ook wel bang voor. Gelukkig heb ik een auto met airco, en de instellingen waar ik voor mijn werk kom ook vaak, dus het is helemaal geen straf om te werken met dat weer (voor mij dan)quote:Op zaterdag 6 april 2013 09:49 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Doorgaans is het zo dat als het een periode extreem koud of warm of nat is, het later in het jaar weer gecompenseerd wordt. Ik gok zo dat het in zo half mei 2 weken lang een broeierige 32 graden gaat worden.
Je weet wel, zo'n klamme warmte die al je energie opsoupeert. En waardoor we ook weer een enorme muggenplaag krijgen.
Ik snap hoe de grafiek werkt, maar je kunt nu bovengemiddeld warme periodes in de zomer nog niet uitsluiten.quote:Op zaterdag 6 april 2013 03:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In het rood in die grafiek, betekent dat het over een periode van 31 dagen bovengemiddeld warm moet worden. Al wordt het de hele zomer 20-25 graden, dan wordt de grafiek dus nog steeds niet rood.
(het is nu niet 'zomaar' 7 graden kouder dan gemiddeld, de hele periode 6 maart t/m 5 april is 7 graden kouder dan gemiddeld! Zeer extreem dus)
Ik weigerquote:Op zaterdag 6 april 2013 07:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Da's al een stuk fijner dan 4 graden met een kille oostenwind, mijn poepjequote:
Liep net ff de tuin in, uit de wind is het wel puik in de zon!quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:09 schreef Nattekat het volgende:
Heerlijk weer om achter glas, op mijn bed te zonnen
Fokking koud!quote:
Je weet...quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:11 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet met belasting toegevoegde waarde
Mja ik ben buiten in de zon aan het werk en dan is het toch relatief warm. Als je tenminste het Nederlandse weer van de afgelopen tijd gewend bent.quote:
Woon je in Spanje?quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zie dat het 14.5 graden is buiten, met zon. Echt ongekend warm. Dus toch maar eens van m'n zolderkamer af, en eens naar buiten.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:10 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Liep net ff de tuin in, uit de wind is het wel puik in de zon!
OK, de lente is hierbij officieel afgeschreven.quote:zaterdag 13 april tot en met zaterdag 20 april
Afnemende neerslagkansen. Aanvankelijk circa 60% kans dat middagtemperaturen oplopen naar waardes boven het langjarig gemiddelde, later neemt die kans weer af naar 40%
Dat is wat de thermometer die buiten hangt, aangeeft (met wifi wordt de informatie overgebriefd aan de thermometer binnen, heel modern)quote:
Ik loop haast de hele winter/voorjaar zonder jasquote:Op zaterdag 6 april 2013 15:22 schreef Daywalk3r het volgende:
Fuark. Ik ging even naar de kapper en toen dacht ik van "nou ik kan wel even de jas in de auto laten en dan de markt op" maar verdomme dat was nog best koud toen ik terug tegen de wind in liep.
Gewoon in de zon (die nu weg is) en uit de wind is het wel ok!
Wat is jouw insteek, "doe maar lekker negatief, dan kan het alleen maar meevallen"?quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
OK, de lente is hierbij officieel afgeschreven.
Het is vrijwel onmogelijk om als geheel nog in de buurt van een gemiddelde lente te komen.
Nou nee, je bent het gewoon niet meer gewend omdat het al maanden kouder aanvoelt dan het is.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:32 schreef Karelnoord het volgende:
Heerlijk weer buiten. Voelt als 18 graden ofzo.
Jawel, voelde echte als 18 graden.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:35 schreef alors het volgende:
[..]
Nou nee, je bent het gewoon niet meer gewend omdat het al maanden kouder aanvoelt dan het is.
Oh nee, nog altijd de winterjas hier. En als het zo doorgaat heb ik die nog aan als we naar de nieuwe koning gaan zwaaien...quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:27 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik loop haast de hele winter/voorjaar zonder jas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |