Het was jouw idee inderdaad.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:41 schreef minthy het volgende:
Ik goa zo allerdonderst op mien kloot'n krieg'n ook
He'j die dan?quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:41 schreef minthy het volgende:
Ik goa zo allerdonderst op mien kloot'n krieg'n ook
Paarden?quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
De knollen lezen het weer beter dan de mensen.
Klopt. Ik neem mijn verantwoordelijkheid in dezen en zal mijn straf dragen als een tof wijfquote:
Dieren bedoel je?quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
De knollen lezen het weer beter dan de mensen.
Oh zo.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die zijn altijd op tijd weg bij blikseminslag.
Ja, die snappen het weer beter dan mensen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oh zo.
Ja, en koeien staan met de kont naar de regen
Klopt! Zeer interessant om je meer in te verdiepenquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja, die snappen het weer beter dan mensen.
Soms zo midden in de nacht dan leer je nog eens wat.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:51 schreef minthy het volgende:
[..]
Klopt! Zeer interessant om je meer in te verdiepen
ik kon er om 4 uur al uitquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:52 schreef Pino112 het volgende:
Jongens ik ga jullie verlaten voor nu, de wekker staat weer vroeg (lees: 7.15).
Veel plezier nog
Als we zo doorgaan wel jaquote:Op dinsdag 2 april 2013 03:06 schreef -CRASH- het volgende:
USA heeft de hebt de indy 500
maar wij hebben deDASOO 600
![]()
[ afbeelding ]
Halen we de 1000 eind dit jaar
Nicequote:Op dinsdag 2 april 2013 08:04 schreef DemonRage het volgende:
Ff een plaatje plukken van cheezburger.com:
[ afbeelding ]
Ik snap dat het als positief wordt gezien, maar dat is nog steeds gewoon benedengemiddeldquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:40 schreef beantherio het volgende:
Weerplaza is erg positief gestemd:
[ afbeelding ]
Het maandgemiddelde van april zou 8,3 graden moeten zijn. De grafiek zie ik daar een aantal keren toch wel duidelijk overheen gaan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:46 schreef alors het volgende:
[..]
Ik snap dat het als positief wordt gezien, maar dat is nog steeds gewoon benedengemiddeld
Maandgemiddelde is gemiddelde van dag en nacht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het maandgemiddelde van april zou 8,3 graden moeten zijn. De grafiek zie ik daar een aantal keren toch wel duidelijk overheen gaan.
De voorspelling van het KNMI is trouwens veel pessimistischer: daar zie je de pluim de komende 2 weken eigenlijk nauwelijks boven de 10 graden komen.
Ik vind die laatste dagen van die grafiek, midden april 15-tot bijna 20 graden helemaal niet verkeerd voor half-april. Dat is niet benedengemiddeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:46 schreef alors het volgende:
[..]
Ik snap dat het als positief wordt gezien, maar dat is nog steeds gewoon benedengemiddeld
KNMI pluim is die van gisteravond.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het maandgemiddelde van april zou 8,3 graden moeten zijn. De grafiek zie ik daar een aantal keren toch wel duidelijk overheen gaan.
De voorspelling van het KNMI is trouwens veel pessimistischer: daar zie je de pluim de komende 2 weken eigenlijk nauwelijks boven de 10 graden komen.
Ziet er tof uit, nu nog hopen dat het uitkomtquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:40 schreef beantherio het volgende:
[ afbeelding ]
Zo langzaam? Op naar de 30 graden, en rap!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:40 schreef beantherio het volgende:
[ afbeelding ]
20 graden bohquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:40 schreef beantherio het volgende:
[ afbeelding ]
Ik begrijp het niet helemaal. Waarom zit die blauwe lijn hier nu helemaal bovenaan? Is dat het meest waarschijnlijke verloop of moeten we naar het gemiddelde kijken?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:40 schreef beantherio het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.weerfan.com/pl(...)peratuurpluimen.htmlquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:17 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet helemaal. Waarom zit die blauwe lijn hier nu helemaal bovenaan? Is dat het meest waarschijnlijke verloop of moeten we naar het gemiddelde kijken?
Goeie, er wordt vaker naar gevraagdquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:19 schreef alors het volgende:
[..]
http://www.weerfan.com/pl(...)peratuurpluimen.html
Ook iets misschien voor de OP?
Geweldige fotoquote:Op dinsdag 2 april 2013 08:04 schreef DemonRage het volgende:
Ff een plaatje plukken van cheezburger.com:
[ afbeelding ]
Die van buienradar. Je moet wel veel fotoshoppen om ze over elkaar te leggen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:46 schreef TeleportingKing het volgende:
Zijn er ook ergens goede grafieken van de daadwerkelijk gemeten temperaturen? Ik zou ze achteraf wel eens willen vergelijken met de pluimen over dezelfde periode.
frontpagequote:De temperaturen lijken na het weekeinde normale waarden aan te nemen voor de tijd van het jaar. Naar verwachting worden na zondag weer dubbele cijfers bereikt. De zachtere lucht die het land binnenkomt gaat echter gepaard met bewolking en regen, waardoor het volgens een meteoroloog van weeronline.nl niet per se lekkerder weer is dan nu.
"Het is nu zonnig en als je uit de wind zit voelt het lang niet zo koud als het is. Volgende week is het weliswaar minder koud, maar het is vanwege bewolking en regen maar de vraag of we dat ook zo beleven", legt de meteoroloog uit.
Echt zonnig lenteweer zit er waarschijnlijk voorlopig nog niet in. "De waarden worden normaal voor april en van die lage middagtemperaturen lijken we af te raken, maar zo mooi als het vorige maand een paar dagen werd, wordt het nog niet."
De komende dagen verlopen nog erg fris voor de tijd van het jaar. Wel blijft het overwegend droog en zonnig.
In het zonnetje is het wel mooi weer hier met 9 graden.quote:
Je hebt mazzel want het is al maanden niet zo lekker geweest.quote:
Kan ik me niet voorstellen. Ik vind de wind hard en koud nu.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:50 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag is het echt prima te doen in de zon, jammer dat die paar extra graadjes ten koste gaat van dit mooie weer.
Ook al lijkt de temperatuur omhoog te gaan, de gevoelstemperatuur gaat omlaag.
Echt niet, gevoelstemperatuur van vandaag ligt tussen net onder het vriespunt en 4 graden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:50 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag is het echt prima te doen in de zon, jammer dat die paar extra graadjes ten koste gaat van dit mooie weer.
Ook al lijkt de temperatuur omhoog te gaan, de gevoelstemperatuur gaat omlaag.
Zonder die wind zou het heerlijk zijn. Zolang je uit de wind en in de zon blijft is het erg lekker.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kan ik me niet voorstellen. Ik vind de wind hard en koud nu.
Bollen schieten hier de grond uit.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:32 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben benieuwd wat een beetje regen en temperaturen van 10 of meer voor de planten en bomen gaan doen. Vorig jaar heb ik elke week op een vaste tijd foto' s gemaakt van mijn tuin, het is bijna onvoorstelbaar hoe veel er in het voorjaar kan veranderen in één week tijd.
(als ik ooit nog eens tijd heb maak ik er een timelapsefilmpje van dat ik op youtube zal zetten)
Het is hier 3cm. Voel jij je wel lekker?quote:
Ik heb uiteraard 30 cm.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:34 schreef Resistor het volgende:
[..]
Het is hier 3cm. Voel jij je wel lekker?
Ik hoopte het zo ergquote:
Koud dus. Thuis was het 21 gradenquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
In het zonnetje is het wel mooi weer hier met 9 graden.
Quelle horreurquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:59 schreef pullup het volgende:
[..]
Je hebt mazzel want het is al maanden niet zo lekker geweest.
Ik begrijp jequote:
Zo erg is het niet. Ik mis namelijk twee slechte dagen in Bulgarije. Dan wordt het slechts 10 gradenquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik begrijp je![]()
Ondanks de klerekou tóch een fijn verblijf in NL toegewenst, ik hoop dat het weer nog wat bijdraait
Waar? Dat zit gewoon tussen de orenquote:
Edit: Ow, oeps... ik quote per ongeluk en drukte op enter... was niet helemaal de bedoeling hahahaquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar? Dat zit gewoon tussen de orenals mensen al lezen dat er griep heerst zijn ze spontaan ziek. Ik kan me serieus niet eens herinneren dat ik dat ooit heb gehad, of koorts, dat volgens mij ook nooit. Of ik herinner het me niet of ik had er geen besef van.
Dven, wanneer ga je weer terug dan?
Op weerdirect hebben ze die.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:46 schreef TeleportingKing het volgende:
Zijn er ook ergens goede grafieken van de daadwerkelijk gemeten temperaturen? Ik zou ze achteraf wel eens willen vergelijken met de pluimen over dezelfde periode.
Uit de wind in de zonquote:Op dinsdag 2 april 2013 18:12 schreef alors het volgende:
[..]
Echt niet, gevoelstemperatuur van vandaag ligt tussen net onder het vriespunt en 4 graden.
Zoquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Op weerdirect hebben ze die.
In een oud deel van dit topic stond nog een kopie van die optimistische pluim van ruim twee weken geleden. Ik heb eens de daadwerkelijke temperaturen ingetekend:
[ afbeelding ]
Super man! Dat ze dit soort informatie niet zelf eens vaker in de media brengen. Wel interessantquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Op weerdirect hebben ze die.
In een oud deel van dit topic stond nog een kopie van die optimistische pluim van ruim twee weken geleden. Ik heb eens de daadwerkelijke temperaturen ingetekend:
[ afbeelding ]
Het ligt helemaal aan de definitie van 'kloteweer'.quote:
Als de pluim uitkomt gewoon wederom veel te koud, de gemiddelde dagtemperatuur halen we hooguit 3 keer, dan mag het de laatste 10 dagen wel elke dag 20 graden worden wil dat bijgetrokken worden.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:02 schreef tribalwars het volgende:
ik verwacht dat april ook iets te koud gaat verlopen
Nou en, dan is het maar niet gemiddeld. We hebben afgelopen jaren veel te warme voorjaren gehad en nu is het eens te koud. Dat heb je ook wel eens.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:24 schreef alors het volgende:
[..]
Als de pluim uitkomt gewoon wederom veel te koud, de gemiddelde dagtemperatuur halen we hooguit 3 keer, dan mag het de laatste 10 dagen wel elke dag 20 graden worden wil dat bijgetrokken worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |