abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 april 2013 @ 09:39:14 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124866437
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 06:56 schreef tribalwars het volgende:

[..]

[..]

[..]

jij vind het alleen maar geen goede site omdat het niet de oude media is. het is een goede bron lees maar.
Als je het zo'n goede site vind kan je me vast wel 1 goede reden geven waarom die site de waarheid schrijft.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 april 2013 @ 09:42:48 #227
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124866493
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2013 07:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klimaatontkenning? Wat bedoel je daarmee?

Je wil toch niet zeggen dat de klimaathypothese, en met in haar kielzog een waslijst aan "maatregelen", een vaststaand, getest, bewezen en dichtgetimmerd feit is?? :o
Waarom koppel je de maatregelen er gelijk aan? Dat lijkt me meer politiek, en niet zo zeer wetenschap.
Onikaan ni ov dovah
pi_124866612
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:42 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom koppel je de maatregelen er gelijk aan? Dat lijkt me meer politiek, en niet zo zeer wetenschap.
Die maatregelen worden door de politiek opgelegd maar zeggen uit naam van wetenschap gedaan te worden. Dat maakt het alleen nog maar erger.

Kom morgen op meth's stuk terug, nu slapies doen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 4 april 2013 @ 09:48:30 #229
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124866645
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2013 08:01 schreef El_Matador het volgende:

...

Er is niet zoiets als "global warming". Het klimaat op Aarde is veranderlijk, dat is al zo sinds we een atmosfeer hebben (verondersteld wordt dat dat zo'n 3 miljard jaar is). En het is niet zo dat de Aarde overal warmer wordt. En zeker niet over de gehele min of meer betrouwbare tijdsschaal gemeten, zeg de laatste 150 jaar. Er bestaat ook niet zoiets als een "globaal klimaat".

...
Hoe verklaar je dan de berg aan wetenschappelijke metingen en analyses die duidelijk laten zien dat de gemiddelde temperaturen flink aan het stijgen zijn? Deze stijging kan je niet verklaren met de activiteit van de zon, of het effect van el nino.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 april 2013 @ 09:49:10 #230
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124866659
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die maatregelen worden door de politiek opgelegd maar zeggen uit naam van wetenschap gedaan te worden. Dat maakt het alleen maar nog erger.

True, maar vormen geen deel van de wetenschappelijke toetsing.
Truste :W
Onikaan ni ov dovah
pi_124867781
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die maatregelen worden door de politiek opgelegd maar zeggen uit naam van wetenschap gedaan te worden. Dat maakt het alleen nog maar erger.

Ben jij geoloog of iets in die richting btw?
  donderdag 4 april 2013 @ 11:02:13 #232
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_124868587
Had nog 5 pagina's te lezen ben na twee al gestopt, ging namelijk om argumentatie en dergelijke van oa tribalwars.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ben jij geoloog of iets in die richting btw?
Je hoeft geen autoriteit te zijn op het gebied van een bepaald onderwerp om daar iets over te mogen concluderen. Anders krijg je scheve maatschappij van mijn voorbeeld:
Je staat op straat en belt met iemand, er rijd een auto voorbij. Je hoort wat je gesprekspartner zegt en je vertelt dat er een rode opel voorbij reed. Je gesprekspartner zegt vervolgens: Dat geloof ik niet want jij bent geen autoriteit. Je loopt naar de autodealer een paar meter verder op en geeft hem de telefoon. Deze verteld dat het een blauwe auto was.

Niet het beste voorbeeld maar dit geeft wel aan dat er zich scheve situaties kunnen voordoen. Ook al heb je gelijk met je rode auto, je kunt niets beginnen.
Overwatch: zweef boven het systeem en neem het systeem waar voor wat het daadwerkelijk is.
pi_124869250
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:02 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
Had nog 5 pagina's te lezen ben na twee al gestopt, ging namelijk om argumentatie en dergelijke van oa tribalwars.

[..]

Je hoeft geen autoriteit te zijn op het gebied van een bepaald onderwerp om daar iets over te mogen concluderen. Anders krijg je scheve maatschappij van mijn voorbeeld:
Je staat op straat en belt met iemand, er rijd een auto voorbij. Je hoort wat je gesprekspartner zegt en je vertelt dat er een rode opel voorbij reed. Je gesprekspartner zegt vervolgens: Dat geloof ik niet want jij bent geen autoriteit. Je loopt naar de autodealer een paar meter verder op en geeft hem de telefoon. Deze verteld dat het een blauwe auto was.

Niet het beste voorbeeld maar dit geeft wel aan dat er zich scheve situaties kunnen voordoen. Ook al heb je gelijk met je rode auto, je kunt niets beginnen.
Denk dat je te veel achter m'n vraag zoekt. Niets te maken met al of niet een autoriteit zijn, was slechts een vermoeden dat hij in die branche werkzaam is, gebaseerd op z'n profiel: "op zoek naar het zwarte goud" en op enkele details in z'n antwoorden.
Als het om autoriteit ging, dan zou ik eerder vragen of hij meteoroloog was. :)
pi_124870502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:23 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Denk dat je te veel achter m'n vraag zoekt. Niets te maken met al of niet een autoriteit zijn, was slechts een vermoeden dat hij in die branche werkzaam is, gebaseerd op z'n profiel: "op zoek naar het zwarte goud" en op enkele details in z'n antwoorden.
Als het om autoriteit ging, dan zou ik eerder vragen of hij meteoroloog was. :)
Hij zegt eerder op deze pagina natuurwetenschapper te zijn.

quote:
Veel te kort om een stijging te tonen? Dus als iemand zegt dat de totale wereldpopulatie toegenomen is, dan zeg jij "nope, de tijdschaal waarin we betrouwbare gegevens hebben is veel te kort. En de pest heeft miljoenen gedood.."
De pest .. slechte vergelijking, recente geschiedenis waar genoeg waargenomen feiten over zijn vastgelegd. Ook een stijging van de wereldpopulatie kunnen we aantonen over een enorm lange tijd.

Klimaat gaat over minimaal 30 jaar, in deze discussie over miljarden jaren en dan is er simpelweg niet genoeg waardevolle informatie om te concluderen dat er buitensporige opwarming of afkoeling is, en al helemaal niet om te zeggen dat die man-made is.
pi_124871265
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:01 schreef illusions het volgende:

[..]

Hij zegt eerder op deze pagina natuurwetenschapper te zijn.

[..]

De pest .. slechte vergelijking, recente geschiedenis waar genoeg waargenomen feiten over zijn vastgelegd. Ook een stijging van de wereldpopulatie kunnen we aantonen over een enorm lange tijd.

Klimaat gaat over minimaal 30 jaar, in deze discussie over miljarden jaren en dan is er simpelweg niet genoeg waardevolle informatie om te concluderen dat er buitensporige opwarming of afkoeling is, en al helemaal niet om te zeggen dat die man-made is.
Dat stuk van de discussie ging helemaal niet over het klimaat, enkel over de stijging van het CO2 gehalte in de atmosfeer. Waarom dacht je dat ik zo'n voorbeeld gaf? Als we de laatste dertig jaar een stijging zien, dan is dat ook een stijging, ongeacht wat er in het verleden ooit gebeurt is.
pi_124873349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:24 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat stuk van de discussie ging helemaal niet over het klimaat, enkel over de stijging van het CO2 gehalte in de atmosfeer. Waarom dacht je dat ik zo'n voorbeeld gaf? Als we de laatste dertig jaar een stijging zien, dan is dat ook een stijging, ongeacht wat er in het verleden ooit gebeurt is.
Ok, maar dan is er nog steed bewijslast nodig om te kunnen verkondigen dat CO2-uitstoot voor man-made global warming zorgt, iets wat ik dus i.t.t. Al Gore niet geloof.
pi_124874430
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:27 schreef illusions het volgende:

[..]

Ok, maar dan is er nog steed bewijslast nodig om te kunnen verkondigen dat CO2-uitstoot voor man-made global warming zorgt, iets wat ik dus i.t.t. Al Gore niet geloof.
Het is een broeikasgas, de vraag is niet of het CO2 een stijging van de temperatuur kan veroorzaken, de vraag is of feedbackeffecten het volledig kunnen compenseren.
pi_124874450
quote:
9s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:19 schreef Copycat het volgende:
Zo jammer dat zo'n joch zo jong al zo verknipt vasthoudt aan wereldvreemde overtuigingen. Je zou bijna zijn ouders willen waarschuwen.
A wise person once said:
I wish I knew then what I know now.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_124874571
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:28 schreef tribalwars het volgende:

[..]

wat doe je eigenlijk op BNW. je gelooft helemaal niet in de waarheid. voor jouw complottheorie. je komt hier alleen maar om mensen af te zeiken. nou daar moet je maar trots op zijn.
Well said! :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_124874657
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 22:45 schreef Terecht het volgende:

[..]

De regering Bush was het ook met jou eens.
Even Hitler may have been right at least once:)
pi_124874684
Wat wil je dan? Alleen maar mensen die het geloven bij elkaar zetten in een forum en allemaal gezellig 'ja knikken' om elkaar's theorieën en verder geen wanklank?

FOK! is een discussieforum, waar openlijk vanalles gediscussieerd wordt. In BNW komen dan niet alleen mensen die het wél geloven, maar ook de kritische posters, die het allemaal wel erg vergezocht vinden en dat ook maar al te graag delen, het is immers een discussieforum. Wil je enkel jaknikkers, zoek dan een nieuwe-media-forum op. Want zeg nou zelf, is het niet wat tegenstrijdig dat iemand die zó tegen de oude media is zijn woord gaat zitten verkondigen op een website die bol staat van de oude media aanhangers en bronnen?
Ja doei.
  donderdag 4 april 2013 @ 16:55:02 #242
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124881383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als je het zo'n goede site vind kan je me vast wel 1 goede reden geven waarom die site de waarheid schrijft.
omdat het niet allemaal van die gekopieerd halve gemanipuleerde informatie bevat als de oude media. raar het je sterk aan om naar te kijken.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  donderdag 4 april 2013 @ 16:58:46 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124881534
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:55 schreef tribalwars het volgende:

[..]

omdat het niet allemaal van die gekopieerd halve gemanipuleerde informatie bevat als de oude media. raar het je sterk aan om naar te kijken.
Nou wat een verbetering. Nu is het gekopieerd van schimmige complot websites. Kan je geen betere reden bedenken?
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 april 2013 @ 17:03:12 #244
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124881691
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 16:58 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nou wat een verbetering. Nu is het gekopieerd van schimmige complot websites. Kan je geen betere reden bedenken?
nee kan ik niet. jij bent gewoon gebrainwasted door de oude media. dat doen ze heel slim de oude media. ze zorgen ervoor dat mensen alles geloven wat die media uitzenden. en het nieuws buiten de oude media de nieuwe media. daarvan zeggen is onbetrouwbaar of zijn complot denkers. en mensen geloven de oude media dus vinden ze andere bron dan de nieuw bron onbetrouwbaar. kijk gewoon op die site. wees nou is een keer geen schaap. sta op uit die droomwereld van je.

wake up. of sleep for ever
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_124881775
Je hebt gelijk.
Ja doei.
  Moderator donderdag 4 april 2013 @ 17:05:59 #246
249559 crew  Lavenderr
pi_124881776
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:03 schreef tribalwars het volgende:

[..]

nee kan ik niet. jij bent gewoon gebrainwasted door de oude media. dat doen ze heel slim de oude media. ze zorgen ervoor dat mensen alles geloven wat die media uitzenden. en het nieuws buiten de oude media de nieuwe media. daarvan zeggen is onbetrouwbaar of zijn complot denkers. en mensen geloven de oude media dus vinden ze andere bron dan de nieuw bron onbetrouwbaar. kijk gewoon op die site. wees nou is een keer geen schaap. sta op uit die droomwereld van je.

Weet je wat het is tribal?
Wat jij anderen verwijt doe je eigenlijk zelf. Je bekijkt het maar van 1 kant en weigert naar de andere kant te kijken.

Komt bij dat dit natuurlijk wel een discussieforum is, dus ja, dan kom je tegengestelde meningen tegen.
Zoals Motorbloempje ook al schreef.
  donderdag 4 april 2013 @ 17:12:23 #247
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124881996
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:03 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ik zou me als ik jou was toch echt wel zorgen gaan maken. Wat ik persoonlijk belangrijk vind in het leven is kritisch zijn. Kritisch over wat je leest, en ook over jezelf en wat je doet. Als je voor jezelf de meest basale vragen over je bronnen al niet kan beantwoorden, is dat een hele grote hint dat er iets ernstig mis is met je denkbeeld. In dit geval wordt dat meer een geloofsovertuiging, en ben je niet beter bezig dan een willekeurige extremistische gelovige.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 april 2013 @ 17:16:03 #248
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124882106
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Weet je wat het is tribal?
Wat jij anderen verwijt doe je eigenlijk zelf. Je bekijkt het maar van 1 kant en weigert naar de andere kant te kijken.

Komt bij dat dit natuurlijk wel een discussieforum is, dus ja, dan kom je tegengestelde meningen tegen.
Zoals Motorbloempje ook al schreef.
omdat ik weet dat de andere kant slecht. daarom kijk ik alleen naar de ander kant.
  Moderator donderdag 4 april 2013 @ 17:18:14 #249
249559 crew  Lavenderr
pi_124882181
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:16 schreef tribalwars het volgende:

[..]

omdat ik weet dat de andere kant slecht. daarom kijk ik alleen naar de ander kant.
Probeer ook andere dingen te doen dan alleen maar op die sites zitten. Je bent er zó mee bezig. Ontspanning is ook belangrijk. Gewoon af en toe lekker wat anders doen. Serieus, ik meen het .
  donderdag 4 april 2013 @ 17:18:55 #250
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124882203
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik zou me als ik jou was toch echt wel zorgen gaan maken. Wat ik persoonlijk belangrijk vind in het leven is kritisch zijn. Kritisch over wat je leest, en ook over jezelf en wat je doet. Als je voor jezelf de meest basale vragen over je bronnen al niet kan beantwoorden, is dat een hele grote hint dat er iets ernstig mis is met je denkbeeld. In dit geval wordt dat meer een geloofsovertuiging, en ben je niet beter bezig dan een willekeurige extremistische gelovige.
dat is jouw mening.
er is niks mis met mijn denkbeeld. alleen jij denkt dat je het juist denkbeeld hebt van de wereld. maar daarin vergis je totaal in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')