Dat heb ik ook wel eens gedaan maar dan ben je 12+ uur onderweg. In theorie kun je 600 kilometer ook in 4 uur rijden natuurlijk. Franse flitsboetes durven de grens toch niet over.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou 't ook niet doen. Langste wat ik ooit gereden heb is 600km op een dag, groot deel binnendoor/doorgaande wegen met laatste stuk snelweg.... nooit meer, en zeker niet alleen maar snelweg, dat is zo saai dat je al lijdende concentratie nog slechter wordt. Kronkelwegen houden je tenminste nog bezig! En vergeet je zitvlees niet.....
Dan kan je beter die afstand in 2 dagen doen. Risicobeperking dit datquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, ook niet om naar je bestemming te gaan, een dagje te rusten en dan de echte tocht beginnen? Lijkt mij wel te doen.
ik wil in san Sebastiaan starten en in Barcelona eindigenquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gedaan maar dan ben je 12+ uur onderweg. In theorie kun je 600 kilometer ook in 4 uur rijden natuurlijk. Franse flitsboetes durven de grens toch niet over.
Zal ook van de persoon afhangen. Ik zou er twee dagen voor uittrekken en kijken hoe snel je het kunt/hoever je komt op een dag. Weet je dat ook meteen. Ben je er toch in één dag? Mooi, dagje over om te chillen.
Vanaf welke Spaanse plaats start je eigenlijk de echte rit?
Auw ja.. En je polsen/handen/vingers. Daar heb ik tenminste altijd zo'n beetje als eerste last van.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:33 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou 't ook niet doen. Langste wat ik ooit gereden heb is 600km op een dag, groot deel binnendoor/doorgaande wegen met laatste stuk snelweg.... nooit meer, en zeker niet alleen maar snelweg, dat is zo saai dat je al lijdende concentratie nog slechter wordt. Kronkelwegen houden je tenminste nog bezig! En vergeet je zitvlees niet.....
Ik heb in Almere ook even moeten zoeken. Helaas moet ik dan wel een stukje rijden en dan zijn mijn banden alweer warmquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:45 schreef 1517 het volgende:
Jeetje, waar heb je tegenwoordig nog gratis lucht bij de benzine pompen?
Gewoon een beetje meer lucht in die -motor-bandquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:48 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik heb in Almere ook even moeten zoeken. Helaas moet ik dan wel een stukje rijden en dan zijn mijn banden alweer warm![]()
Vind het wel irritant dat je met muntjes voor lucht moet betalen, dat neem ik op de motor nooit mee.
Binnendoor is ook een stuk leuker dan het saaie snelweg rijden. Al is het langste wat ik binnendoor gereden heb (+- 500 km) ook te lang om comfi te kunnen rijden. En je bent op hoog tempo ook nog van sochtends tot savonds aan het rijden. Nee, niet meer.... Daar ben ik het volledig met Motorbloempje eens.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:33 schreef motorbloempje het volgende:
Dit vroeg ik me dus af, juist meer of minder lucht in de band bij warme banden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:21 schreef iFries het volgende:
[..]
Gewoon een beetje meer lucht in die -motor-band
Meer inderdaad. Warme lucht zet uit. Als je de "gewone" hoeveelheid lucht in warme banden pompt, houd je als ze afgekoeld zijn dus minder over.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:13 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Dit vroeg ik me dus af, juist meer of minder lucht in de band bij warme banden.
Maar dat moet dus meer zijn. Die pomp kan je instellen op een cijfer achter de komma (of punt), dus dan gewoon een 0.1 extra erin?
Andere optie is om de banden even af te laten koelen?
Kan dit wel eens proberen. Vorige keer werd de wegligging niet beter van het 'oppompen'quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:22 schreef iFries het volgende:
[..]
Meer inderdaad. Warme lucht zet uit. Als je de "gewone" hoeveelheid lucht in warme banden pompt, houd je als ze afgekoeld zijn dus minder over.
Met de auto doe ik er warm 0.3 bar extra in. Motor pomp ik altijd koud op; puur omdat het zo uitkomt.
Ik deed hetzelfde. Ik bedoel er niets mee richting jou.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, een ieder meot doen wat hij/zij zelf wil. Ik raad het af, jij zegt dat het kan, je moet 't helemaal zelf weten. Ik zal er niet rouwig om zijn als iemand zich te pletter rijdt die ik niet ken en het fijn vinden voor die persoon als het wel goed gaat en het achteraf mee blijkt te vallen, om het zo maar te zeggen. Gewaarschuwd mens telt voor twee, maar je moet uiteindelijk zelf bepalen en wel/niet uitproberen. Ik deel alleen mijn ervaring en je doet er maar mee wat je er mee doet.
Come over to the dark sidequote:Op dinsdag 2 april 2013 13:32 schreef Salatrel het volgende:
Deka ik voel me vies.... ik heb gisteren op de r1200gsa van de buurman gereden en het reed best lekker
Hoe kun je nou een druppellader kwijt raken?quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:23 schreef pindaplukker het volgende:
bah mijn TL starte niet vanochtendAccu leeg gestart, uiteindelijk eruit gehaald en aan de druppellader willen leggen, druppellader weg~!
Tankstation bij mij op de hoek is gratis. Helaas is de pomp al 2 maanden defectquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:45 schreef 1517 het volgende:
Tangoquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:45 schreef 1517 het volgende:
He bah, wel even gedouched toch?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:32 schreef Salatrel het volgende:
Deka ik voel me vies.... ik heb gisteren op de r1200gsa van de buurman gereden en het reed best lekker
Wacht maar tot je spaken hebt... dan zijn die dingen helemaal niet bruikbaar.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:46 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Tankstation bij mij op de hoek is gratis. Helaas is de pomp al 2 maanden defect![]()
Valt mij vaker op, een gratis pomp is vaak defect. Die met 50 cent doen het altijd..
Transalp, spaakvelgen present! Heb alleen soms moeite met de achterbandquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:56 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Wacht maar tot je spaken hebt... dan zijn die dingen helemaal niet bruikbaar.
Thuis een compressortje.
Voor gaat ook wel soms.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Transalp, spaakvelgen present! Heb alleen soms moeite met de achterband
Ik zou meteen even laten testen op SOA's, voordat je je Yammie besmetquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:32 schreef Salatrel het volgende:
Jeuzes.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef 1517 het volgende:
Deka, welke aanpassingen heb jij allemaal op je alp?
Boel besproken met SD gisteravondquote:
Dat komt dan eerder door de remschijf die dan in de weg zit, waardoor de hoek net te groot is voor de pomp om 'm erop te kunnen zetten. Draag daar standaard een verloopventiel voor mee in m'n motorjas.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:24 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Transalp, spaakvelgen present! Heb alleen soms moeite met de achterband
Oh ja, die krengen zijn helemaal ouweschool ja. Hebbie daar wat aan trouwens?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:26 schreef Gummiebeer het volgende:
Deka, ik heb een '90er PD06 met (t)rommelrem achter.
Neuh, gebruik m nooit, tenzij ik iets te enthousiast de bocht door ga. Veur de rest is het leuk om eens een rubberstreepje op het asfalt te leggenquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Oh ja, die krengen zijn helemaal ouweschool ja. Hebbie daar wat aan trouwens?
Welkom. Watvoor fiets heb je?quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:59 schreef Bokitoo het volgende:
Ah een motortopic! In oktober m'n rijbewijs gehaald, even volgen dus!
Danku dankuquote:
Persoonlijk vind ik dit een echt kleurenschema voor een Alp die goed staat (behalve dan de gele tape, dat vloekt een beetjequote:Op dinsdag 2 april 2013 19:34 schreef Dekatria het volgende:
Apart kleurenschema ook, zie je niet veel
Best mooi plaatjes schieten met dit weer.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:34 schreef Dekatria het volgende:
Apart kleurenschema ook, zie je niet veel
[ afbeelding ]
Ook even duit in het zakje doen
Overmorgenquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:47 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Waar blijft trouwens de foto van jouw Alp?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |