Heb je het over het originele lijstje of wat ik ervan heb gemaakt?quote:
Het originele lijstje wasquote:Op dinsdag 2 april 2013 03:39 schreef yamiown het volgende:
[..]
Heb je het over het originele lijstje of wat ik ervan heb gemaakt?
Als je het over mijn lijstje hebt, waarom dan?
- Governor die iedereen neerschiet full-auto met één magazijn zonder te richten. De governor heeft daarnaast maar één oog, dus diepte zien is niet zijn sterkste punt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 03:49 schreef schijffie het volgende:
Het zijn niet dingen die per se fout zijn, maar gewoon totaal onlogisch zijn
- Governor die iedereen neerschiet full-auto met één magazijn zonder te richten. De governor heeft daarnaast maar één oog, dus diepte zien is niet zijn sterkste punt.
- Martinez heeft een grenade-launcher, heel leuk dat je al die wachttorens neerschiet, maar op het moment dat hij ze echt nodig heeft (wanneer Glenn en Maggie schieten), is dat wapen nergens te vinden.
- Governor die er te lang overdoet om die gast uit Tyreese's groep neer te schieten. Het kan, hij kan bang zijn, maar als de governor net even iets sneller schoot, dan was het toch geloofwaardiger.
En dit is wat ik herinner van deze aflevering. Dat lijstje is ook een boel bullshit.
En ja, je kan het vast allemaal ontkrachten, maar dat mondt dan uit in een wellus-nietus discussie.
Ken je wapens.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:05 schreef schijffie het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik ervaring heb met het schieten van wapens, mijn ervaring komt voornamelijk uit games en films, dus dat zal niet echt kloppen met hoe het echt is. Maar toch kan ik met aardige zekerheid zeggen dat het schieten van wapens toch wel moeilijker is hoe hij het over doet komen (vooral als je dat met één hand zonder te richten doet)
Met een grenade-laucher fout schieten lijkt me ook sterk. Gewoon zorgen voor geen obstakels tussen jou en je doelwit.
Ook vrij zeker dat de Governor geen belang had in de gevangenis zelf. Hij ging daar heen met maar één doel: het vermoorden van iedereen die bij Ricks groep hoort. Ook had hij tegen Merle gezegd in het begin van het seizoen dat hij Woodbury prefereerde omdat mensen daar het oude gevoel hadden in een echt dorp te wonen. Kan zijn dat zijn motieven verandert zijn in de loop van de tijd, maar dat is verder niet gezegd.
Anyway... welles.
Ik zag ook net dat hij wel twee handen gebruikt, hij wisselt een beetje lijkt het. In ieder geval al die mensen lopen weg in een rechte lijn. Die mensen aan de linkerkant van de auto's lopen het open veld in. Je zou denken dat ze dekking zoeken of een wapen proberen te pakken. Dat zou je weer kunnen toewijzen aan onervarenheid / shock.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:09 schreef yamiown het volgende:
[..]
Ken je wapens.
Governer heeft een wapen met vrijwel geen terugslag, daarnaast kent hij het wapen door en door. Hij heeft de ervaring ermee.Verder heeft governer vaker uitgesproken dat hij de prison wil, al is het niet voor de bescherming, dan is het wel voor de spullen die er nog her en der liggen.
Ik doelde meer op daarbuiten op het moment dat Maggie en Glenn schieten. In een klein gangetje schieten lijkt me inderdaad ook niet heel handig. Toch lijkt me het tactische voordeel van een grenade launcher tijdens de bestorming zelf, dus niet in de gevangenis, toch groter dan een MP5(k?) Ik ging er min of meer vanuit dat hij hem wel bij zich zou hebben, als is het maar op zijn rug.quote:Verder schiet een grenadelauncher niet in 1 lijn, er zit een curve in en zo'n gevangenis gang is ontzettend smal.
Maar zoals ik al eerder zei is het gewoon praktischer een lichtere (s)mg mee te nemen.
Overigens weet ik niet of er überhaupt wel munitie over was voor die grenade launcher, passen 4 of 5 granaten in en hij heeft al minimaal 2 à 3 torens opgeblazen.
Verschillen zijn enorm natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:25 schreef schijffie het volgende:
[..]
Ik zag ook net dat hij wel twee handen gebruikt, hij wisselt een beetje lijkt het. In ieder geval al die mensen lopen weg in een rechte lijn. Die mensen aan de linkerkant van de auto's lopen het open veld in. Je zou denken dat ze dekking zoeken of een wapen proberen te pakken. Dat zou je weer kunnen toewijzen aan onervarenheid / shock.
Maar als het echt zo makkelijk is, dan zou je denken dat de Anders Breiviks van deze wereld toch veel meer mensen neer zouden schieten?
Ik snap je punt, maar het is meer dat iedereen had verwacht dat het gevecht binnen zou plaats vinden, of dat de rest al weg was. Want wat lijkt de slimste manier om een gevangenis te bewaken, binnen in nauwe gangen, of buiten waar je hekken om je heen hebt en meer plekken waar je vanuit kan schieten?quote:[..]
Ik doelde meer op daarbuiten op het moment dat Maggie en Glenn schieten. In een klein gangetje schieten lijkt me inderdaad ook niet heel handig. Toch lijkt me het tactische voordeel van een grenade launcher tijdens de bestorming zelf, dus niet in de gevangenis, toch groter dan een MP5(k?) Ik ging er min of meer vanuit dat hij hem wel bij zich zou hebben, als is het maar op zijn rug.
Een kapotte gevangenis met een dode tegenpartij lijkt me toch beter dan één in goede staat maar bezet door de vijand.
In tegenstelling tot games kun je niet echt meerdere grote wapens bij je dragen. En een grenade launcher is natuurlijk geen wapen om in nauwe gangen te gebruiken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:25 schreef schijffie het volgende:
[..]
Toch lijkt me het tactische voordeel van een grenade launcher tijdens de bestorming zelf, dus niet in de gevangenis, toch groter dan een MP5(k?) Ik ging er min of meer vanuit dat hij hem wel bij zich zou hebben, als is het maar op zijn rug.
Och, och, nu lekker huilie huilie doen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:48 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Oh wacht, nu weet ik weer wie je bent. Er is maar een user hier die zo op de persoon afgaat.
Ik dacht dat je weg was.
quote:Op maandag 1 april 2013 18:43 schreef Ugjerke het volgende:
Sowieso is het lastig als je een serie kijkt waarbij je eigenlijk niet helemaal door hebt wat er aan de hand is. Dan is het voor de hand liggend dat je daarna gaat klagen omdat je niet helemaal door hebt wat er allemaal aan de hand is.
Het is misschien subjectief, maar ik vind dat er nogal een verschil zit tussen "je hebt de serie niet goed gevolgd" en "je geilt op 13-jarige jochies".quote:Op dinsdag 2 april 2013 07:19 schreef matthijst het volgende:
[..]
Och, och, nu lekker huilie huilie doen?
Je korte termijn geheugen een beetje aangetast door al die zombiepraat ofzo?
Je bent namelijk zelf ook niet vies van een beetje op de man zeiken als iemand het niet met je zwetspraat eens is:
[..]
Dat dacht ik ook. Na de aflevering waar hij wel in zat, checkte ik imdb en daar stond hij ook bij de laatste aflevering. Als ik nu kijk staat hij er niet meer bij.quote:Op maandag 1 april 2013 22:18 schreef JohnB52 het volgende:
Morgan zou toch in de laatste aflevering op komen draven?
Wat een gemierenneuk zeg, niet te geloven.quote:Op dinsdag 2 april 2013 03:10 schreef yamiown het volgende:
[..]
Slecht lijstje dat nergens op slaat en elk punt kan (enigszins) goedgepraat worden.
Bear in mind dat al die mensen waarschijnlijk veel geliefden in de apocalyps zijn verloren en mentaal niet erg stabiel zijn en snel bang zullen worden.
Dat saven ze waarschijnlijk voor het nieuwe seizoen. Wat ik nu hoop is dat ze vertrekken uit de gevangenis, had dat deze aflevering eigenlijk al verwacht. 't Wordt weer tijd voor een ander decor.quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:26 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Na de aflevering waar hij wel in zat, checkte ik imdb en daar stond hij ook bij de laatste aflevering. Als ik nu kijk staat hij er niet meer bij.
Oh, was jij dat, die geilde op 13-jarige jochies?quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het is misschien subjectief, maar ik vind dat er nogal een verschil zit tussen "je hebt de serie niet goed gevolgd" en "je geilt op 13-jarige jochies".
quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Oh, was jij dat, die geilde op 13-jarige jochies?
Dat kan je ook beter niet op een openbaar forum toegeven natuurlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat de groep nu groter is lijkt me prima, zo kun je moeilijker met zijn allen je biezen pakken en weggaan. De dreiging van zombies wordt groter omdat je minder mobiel bent.
Al met al eindigt het seizoen niet zo slecht. Genoeg potentie om volgend seizoen een stuk spannender te makenSowieso was dit seizoen al weer 2 keer beter dan het vorige. Ik heb er vertrouwen in
Please sir. When moon? When Mustang?
Ik hoop nog meer verschillende manieren te zijn waarop mensen met zulke gebeurtenissen omgaan, dat is voor mij het belangrijkste aspect van de menselijke interactie in deze serie. Niet wie met wie vriendjes wil zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:37 schreef HeatWave het volgende:
Ik vond het ook niet zo heftig allemaal, maar goed, het blijft wel een vermakelijke serie verder. Maar het mag allemaal wel weer iets meer survival-achtig van mij.
Ik snap dat het niet over zombies maar over mensen gaat, maar ze moeten waken voor wat veel series overkomt, te hoog soap-gehalte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |