Tja, kan er niet echt een tip voor geven, je moet er maar net op komen. Maar denk gewoon heel logisch na, en vooral heel simpel. Meestal zijn de antwoorden heel logisch en niet zo ver gezocht. Dus vooral niet in de stress schieten bij zo'n vraagquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:19 schreef De-Haas het volgende:
Hoe pakken jullie die vragen aan met "Bedenk een proef om aan te tonen dat..."
Dat zijn de enige vragen waar ik eigenlijk nooit op kom.
Vind ik ook echt kanarie rare vragen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:19 schreef De-Haas het volgende:
Ja, dat heeft echt totaal niets meer met de stof te maken. 1 of ander verplicht duurzaamheidsaspect, of onderzoeksaspect.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:30 schreef Tiezol het volgende:
[..]
Vind ik ook echt kanarie rare vragen.
Vooral in 2012-2: bedenk 2 vragen die de leerlingen in de email kunnen zetten die ze versturen naar het onderzoekscentrum. (iets in die richting)
Echt waar de neuq slaat dat op!?
Heb nog nooit mol gesnapt, maar eerst de reactievergelijking maken scheelt enorm voor mij.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:31 schreef JOCUL het volgende:
Ik heb die liever dan rekenvragen... Nog tips daarvoor... Waar beginnen? Ik weet eerst opschrijven wat je weet maar dan?
dit zijn anders wel de vragen waaruit blijkt of je de stof begrijptquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:30 schreef Tiezol het volgende:
[..]
Vind ik ook echt kanarie rare vragen.
Vooral in 2012-2: bedenk 2 vragen die de leerlingen in de email kunnen zetten die ze versturen naar het onderzoekscentrum. (iets in die richting)
Echt waar de neuq slaat dat op!?
doe eens een voorbeeldquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:19 schreef De-Haas het volgende:
http://static.examenblad.nl/9336112/d/ex2012/vw-1028-a-12-2-o.pdf vraag 12, ik denk vaak niet in de goede richting.quote:
Waarom? Omdat ik een vraag kan stellen of het giftig is ofzo begrijp ik de stof? Heeft volgens mij vrij weinig te maken met Redox-reacties opstellen en dat soort gein waar de voorafgaande vragen over gingen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:37 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
dit zijn anders wel de vragen waaruit blijkt of je de stof begrijpt
Uit het aantal mg lithiumoxalaat kan je berekenen hoeveel mol dat is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:34 schreef JOCUL het volgende:
Okévraag 5 2012 tijdvlak 2...
Als ik zo'n vraag zie schiet ik meteen in de stress... Kom maar op met de tips
edit: Ik zie dat deze som iets wat moeilijk is omdat ie midden in een opgave staat... Ik zal kijken of ik een andere kan vinden
Deze snap ik niet, CO2 staat toch alleen in de eerste reactievergelijking... (van P naar Q) daar hebben die oxalaat ionen toch niks mee te maken?quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:44 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Als je de hoeveelheid oxalaat hebt, dan kun je daaruit de hoeveelheid CO2 bepalen(in mol).
In de tekst staat dat complex Q4+ ontstaat door de reactie van 2 P2+ met 4 CO2quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef JOCUL het volgende:
[..]
Deze snap ik niet, CO2 staat toch alleen in de eerste reactievergelijking... (van P naar Q) daar hebben die oxalaat ionen toch niks mee te maken?
Hier een sv met reacties.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:06 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Hm.
Inderdaad. Blijkens het bestand op deze link http://clzvaklokalen.nl/V(...)lijkingen%200708.pdf is het een evenwicht. Het wordt dus pas aflopend als water wordt afgevoerd.
Moet je niet zo soggen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:02 schreef Sogger het volgende:
Wat een drama wordt dit zeg, ik bak er helemaal niks van..
http://www.schoolsamenvat(...)examen-stof-2011.pdfquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:55 schreef Neraice het volgende:
Staat er ergens eigenlijk een samenvatting online om alles nog ff op te frissen?
Thanks!quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:06 schreef MrRiot het volgende:
[..]
http://www.schoolsamenvat(...)examen-stof-2011.pdf
Heb ik net nog ff doorgekeken
Ja, ik heb hier toch wel enigszins een tip voor kunnen bedenken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:19 schreef De-Haas het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |