abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126980752
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 11:13 schreef Quaresma7 het volgende:
Vraag 1 is toch ook niet helemaal eerlijk? In voorgaande examens gaven ze altijd precies aan wat er in de halfreactie moest, of ze gaven aan wat er 'onder andere' in moest. Nu stond er " Geef de vergelijking van de halfreactie voor de omzetting van H2S totS2 (2–). In de vergelijking van deze halfreactie komt behalve H2S en S2 (2–) ook H+ voor."

Nergens wordt er gesproken over 'onder andere' deze stoffen, dus zou e- er niet in voor moeten komen.. Dus ik vind het vrij triest, dacht aan voorgaande examens, dus e- komt er niet in voor. Klacht waard?

Daarnaast vond ik hem aan de lange kant en de verdeling van de onderwerpen was niet eerlijk, ja in mijn nadeel helaas ja...
Als je de ladingen aan beide kanten had vergeleken was je al tot de conclusie gekomen dat het niet klopt zonder elektronen. Daarbij dien je ook te weten dat er in een halfreactie altijd elektronen staan.
pi_126980825
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 12:09 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Als je de ladingen aan beide kanten had vergeleken was je al tot de conclusie gekomen dat het niet klopt zonder elektronen. Daarbij dien je ook te weten dat er in een halfreactie altijd elektronen staan.
Daarnaast zijn elektronen geen stof
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:15:46 #103
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_126982840
-

[ Bericht 53% gewijzigd door Keith_Bakker op 25-05-2013 13:17:44 ]
pi_126982947
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:15 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

wel met betrekking tot redoxreacties

of bedoel je niet examenstof¿
Haha nee ik bedoel dat elektronen geen scheikundige stof zijn maar elementaire deeltjes :P http://nl.wikipedia.org/wiki/Stof_(scheikunde)
pi_126983888
Ik begrijp het, het is gewoon dom, alleen jammer dat zo'n retard als ik daardoor aan het twijfelen wordt gebracht, omdat de examenmakers er normaal wel 'onder andere' bij zetten, of precies wat er in moet.
pi_126985362
Ik vind dat die vraag met de frequentie een aanleiding moet zijn voor een hoge n-term, omdat veel mensen er toch tijd mee kwijt zijn geraakt door de daadwerkelijke frequentie. Dat je daar geen extra punten voor kan krijgen snap ik.
Iedereen alle punten geven is ook niet eerlijk, want dan word je dus benadeeld als je wel de frequentie hebt berekend. Heb je dat voor niets gedaan.
pi_126988361
Ben ik de enige die hem niet op tijd af kreeg? Ik heb 1 vraag niet en 1 vraag maar voor de helft kunnen maken. Het ging voor me gevoel wel gruwelijk lekker trouwens :P.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 23:10:51 #108
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_127006322
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:29 schreef koningjim het volgende:
Ik vind dat die vraag met de frequentie een aanleiding moet zijn voor een hoge n-term, omdat veel mensen er toch tijd mee kwijt zijn geraakt door de daadwerkelijke frequentie. Dat je daar geen extra punten voor kan krijgen snap ik.
Iedereen alle punten geven is ook niet eerlijk, want dan word je dus benadeeld als je wel de frequentie hebt berekend. Heb je dat voor niets gedaan.
je wordt helemaal niet benadeeld als iedereen de punten krijgt
pi_127007150
Jawel. Als je de frequentie hebt berekend staat het goede antwoord (nl. het golfgetal) sowieso op je papier, want dat heb je nodig voor de berekening. Ik ga er van uit dat een docent hier gewoon punten voor geeft.
Waar het mij om gaat is dat er om iets gevraagd wordt waarvan later blijkt dat er iets anders bedoeld werd. Hierdoor kan je tijd verspild hebben aan een berekening - en bij dit lange examen had je je tijd zeker nodig -, waar je geen punten voor krijgt.
Als iedereen alle punten krijgt maakt het voor degenen die de frequentie hebben berekend niet uit, want zij krijgen die punten toch wel. Maar daardoor kan de N-term wel laag uitpakken. Dat is een nadeel.
pi_127007195
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 23:29 schreef koningjim het volgende:
Jawel. Als je de frequentie hebt berekend staat het goede antwoord (nl. het golfgetal) sowieso op je papier, want dat heb je nodig voor de berekening. Ik ga er van uit dat een docent hier gewoon punten voor geeft.
Waar het mij om gaat is dat er om iets gevraagd wordt waarvan later blijkt dat er iets anders bedoeld werd. Hierdoor kan je tijd verspild hebben aan een berekening - en bij dit lange examen had je je tijd zeker nodig -, waar je geen punten voor krijgt.
Als iedereen alle punten krijgt maakt het voor degenen die de frequentie hebben berekend niet uit, want zij krijgen die punten toch wel. Maar daardoor kan de N-term wel laag uitpakken. Dat is een nadeel.
Met die extra verbruikte tijd heb je wel een punt, zat daar nog best even mee te kloten.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_127008011
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 23:29 schreef koningjim het volgende:
Zouden ze bij de bepaling van de n-term geen rekening houden met goedgekeurde vragen?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_127110522
Onderhand nog geen enkel woord over deze beschamende fout, maar wel een reactie op iets wat gewoon heel duidelijk in het examen stond. Zullen ze deze fout nog gaan erkennen?
pi_127217211
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:46 schreef Fox. het volgende:
Onderhand nog geen enkel woord over deze beschamende fout, maar wel een reactie op iets wat gewoon heel duidelijk in het examen stond. Zullen ze deze fout nog gaan erkennen?
LAKStweets twitterde op donderdag 30-05-2013 om 14:32:18 Leerlingen VWO Scheikunde opgelet: deskundigen kunnen het over sommige vragen (ook) niet eens worden, de normering zal wss hoog uitvallen! reageer retweet
pi_127219352
Ik hoop op verhoging van de normering in plaats van een aanvulling op het CV :D
pi_127220711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:31 schreef CWAV het volgende:

[..]

LAKStweets twitterde op donderdag 30-05-2013 om 14:32:18 Leerlingen VWO Scheikunde opgelet: deskundigen kunnen het over sommige vragen (ook) niet eens worden, de normering zal wss hoog uitvallen! reageer retweet
_O_ _O_
pi_127221018
Wat verstaan ze onder een hoge n-term? Heb een n-term van 1,5 nodig..
pi_127221107
Ik vertrouw er trouwens niet op, zijn maar een paar scholiertjes daar die denken slim te zijn. Zou me niks verbazen als die opeens onder de 1 ligt :')
pi_127224108
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:54 schreef Quaresma7 het volgende:
Wat verstaan ze onder een hoge n-term? Heb een n-term van 1,5 nodig..
Voor een 8?
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:11:47 #119
400192 Broodje_Koe
Lekker belangrijk!
pi_127225926
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:55 schreef Nafi het volgende:
Ik vertrouw er trouwens niet op, zijn maar een paar scholiertjes daar die denken slim te zijn. Zou me niks verbazen als die opeens onder de 1 ligt :')
Dit dus. Ik stond op m'n SE's 3.8 voor sk en heb voor dit CE rond 4.5. Hij was echt te doen vind ik. Er waren ongeveer 3 à 4 echt pittige opgaven maar als ik zelfs een 4.5 kan halen dan was hij niet onmogelijk. N term rond 0.9-1.1 gok ik.
pi_127231087
Zeker wel boven de 1.0. Hij was gewoon lastiger dan andere jaren, en er zaten een paar vreemde vragen in. Reden genoeg voor een hoge N.
pi_127573305
En nu allemaal biologie in Nijmegen komen studeren omdat biochemie zo tof is! *)
pi_127575881
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 01:43 schreef samthegreat5 het volgende:
En nu allemaal biologie in Nijmegen komen studeren omdat biochemie zo tof is! *)
haha waarom zit jij dit in allemaal ouwe EXA-topics te posten? wordt je studie gesloten als er niet genoeg aanmeldingen zijn oid? :P
pi_127576541
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 10:50 schreef ulq het volgende:

[..]

haha waarom zit jij dit in allemaal ouwe EXA-topics te posten? wordt je studie gesloten als er niet genoeg aanmeldingen zijn oid? :P
Weunie, had niks te doen kwam even in EXA kijken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')