Ja ik dat heb ook gewoon behandeld gehad in de scheikunde lessen over IR-spectometrie. Ik heb daarom ook gewoon meteen de frequentie in hertz uitgerekend maar ja. Ik heb ook het golfgetal gegeven dus denk dat ik wel gewoon de volle punten krijg.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:07 schreef Keith_Bakker het volgende:
Waarom zou c=f*l hier niet bij horen? Die moet je wel weten hoor.
ZilverCloride slaat neer en daardoor is die troebel, t gaat niet om de kleurquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:07 schreef remcoP het volgende:
Ik heb ook over vraag 24 een kacht ingediend. Ook over 26 trouwens, want de kleur van ZilverChloride staat nergens in BINAS.
Maar Zilverchloride zou toch ook een kleur kunnen hebben? En dat staat nergens vermeld.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:09 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
ZilverCloride slaat neer en daardoor is die troebel, t gaat niet om de kleur
Nee, maar dat stond van wel meer stoffen niet vermeld, dus als je die vraag zo benaderd zou die helemaal nergens op slaan (waar ik het niet mee eens ben).quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:14 schreef remcoP het volgende:
[..]
Maar Zilverchloride zou toch ook een kleur kunnen hebben? En dat staat nergens vermeld.
Van alle stoffen stond verder de kleur vermeld.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:15 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Nee, maar dat stond van wel meer stoffen niet vermeld, dus als je die vraag zo benaderd zou die helemaal nergens op slaan (waar ik het niet mee eens ben).
waar zie jij AgNO3 staan?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:19 schreef remcoP het volgende:
[..]
Van alle stoffen stond verder de kleur vermeld.
Je moet zelf weten (examenstof!) dat alle stoffen met NO3goed oplossen en dus losse Ag+ en NO3- ionen vormt. Ook examenstof is dan dat je dient te weten dat deze oplossing kleurloos is. Het gaat hier juist om neergeslagen stoffen die wel een kleur kunnen hebben.quote:
Het is geen examen stof om te weten dat een oplossing van Ag+ kleurloos is(volgens jou). Er zijn genoeg oplossingen die dat niet zijn. En er wordt een overmaat AgNO3 toegevoegd wat betreft de AgCl neerslagquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:25 schreef remcoP het volgende:
[..]
Je moet zelf weten (examenstof!) dat alle stoffen met NO3goed oplossen en dus losse Ag+ en NO3- ionen vormt. Ook examenstof is dan dat je dient te weten dat deze oplossing kleurloos is. Het gaat hier juist om neergeslagen stoffen die wel een kleur kunnen hebben.
[edit] Ook weet je dat de AgNO3 oplossing zodra hij in de erlenmeyer komt meteen regeert waardoor AgCl neerslaat. De oplossingen buiten de erlenmeyer tellen niet mee.
Er is helemaal geen overmaat. Eerst slaat AgCl neer daarna Ag2CrO4. De titratie is dan afgelopen en al het Ag is dan omgezet. Je hebt dan geen losse Ag+ ionen. Alleen losse K+ en NO3-quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:35 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Het is geen examen stof om te weten dat een oplossing van Ag+ kleurloos is(volgens jou). Er zijn genoeg oplossingen die dat niet zijn. En er wordt een overmaat AgNO3 toegevoegd wat betreft de AgCl neerslagEn het gaat niet alleen om de neergeslagen stoffen die een kleur kunnen hebben het gaat ook om de oplossingen.
Jij ben echt eigenwijs zeg, die AgCrO4 (ofzo) slaat na de titratie neer. Dus tijdens de titratie zijn er nog losse Ag+ ionenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:38 schreef remcoP het volgende:
[..]
Er is helemaal geen overmaat. Eerst slaat AgCl neer daarna Ag2CrO4. De titratie is dan afgelopen en al het Ag is dan omgezet. Je hebt dan geen losse Ag+ ionen. Alleen losse K+ en NO3-
Voor een deel is deze vraag klakkeloos uit binas overschrijven, maar je moet zelf ook een beetje nadenken. En ik denk dat je die laatste stap heb gemist.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:38 schreef remcoP het volgende:
[..]
Er is helemaal geen overmaat. Eerst slaat AgCl neer daarna Ag2CrO4. De titratie is dan afgelopen en al het Ag is dan omgezet. Je hebt dan geen losse Ag+ ionen. Alleen losse K+ en NO3-
Nee die slaan als AgCl neerquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:40 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Jij ben echt eigenwijs zeg, die AgCrO4 (ofzo) slaat na de titratie neer. Dus tijdens de titratie zijn er nog losse Ag+ ionen
Tijdens deze titratie slaat zilverchloride neer. Nadat allequote:
Dan slaan toch tijdens de titratie alle zilverionen neer?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:47 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Tijdens deze titratie slaat zilverchloride neer. Nadat alle
aanwezige chloride als zilverchloride is neergeslagen, slaat
zilverchromaat (Ag2CrO4) neer.
Nee -.-quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:02 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dan slaan toch tijdens de titratie alle zilverionen neer?
een halfreactie zonder elektronen? dat bestaat niet. Maar t was wel aardiger geweest als ze het erbij hadden gezet ja.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:13 schreef Quaresma7 het volgende:
Vraag 1 is toch ook niet helemaal eerlijk? In voorgaande examens gaven ze altijd precies aan wat er in de halfreactie moest, of ze gaven aan wat er 'onder andere' in moest. Nu stond er " Geef de vergelijking van de halfreactie voor de omzetting van H2S totS2 (2–). In de vergelijking van deze halfreactie komt behalve H2S en S2 (2–) ook H+ voor."
Nergens wordt er gesproken over 'onder andere' deze stoffen, dus zou e- er niet in voor moeten komen.. Dus ik vind het vrij triest, dacht aan voorgaande examens, dus e- komt er niet in voor. Klacht waard?
Daarnaast vond ik hem aan de lange kant en de verdeling van de onderwerpen was niet eerlijk, ja in mijn nadeel helaas ja...
Sorry hoor, maar je had toch echt moeten weten dat in elke halfreactie elektronen voorkomen. Dat hoeven ze echt niet erbij te zetten omdat het gewoon voor zichzelf spreekt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:13 schreef Quaresma7 het volgende:
Vraag 1 is toch ook niet helemaal eerlijk? In voorgaande examens gaven ze altijd precies aan wat er in de halfreactie moest, of ze gaven aan wat er 'onder andere' in moest. Nu stond er " Geef de vergelijking van de halfreactie voor de omzetting van H2S totS2 (2–). In de vergelijking van deze halfreactie komt behalve H2S en S2 (2–) ook H+ voor."
Nergens wordt er gesproken over 'onder andere' deze stoffen, dus zou e- er niet in voor moeten komen.. Dus ik vind het vrij triest, dacht aan voorgaande examens, dus e- komt er niet in voor. Klacht waard?
Daarnaast vond ik hem aan de lange kant en de verdeling van de onderwerpen was niet eerlijk, ja in mijn nadeel helaas ja...
Ditquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:16 schreef Miousana het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je had toch echt moeten weten dat in elke halfreactie elektronen voorkomen. Dat hoeven ze echt niet erbij te zetten omdat het gewoon voor zichzelf spreekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |