abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126202219
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:10 schreef Sokz het volgende:
Wauw gefrustreerd? Kut voor je man dat je economie dat jaar niet haalde
:')

Je moet gewoon geen onzin uitkramen, dat is wat ik duidelijk wilde maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2013 00:33:26 ]
pi_126234063
heeft iemand samenvattingen eco vwo voor GR?
s
pi_126235863
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:40 schreef elwoed het volgende:
heeft iemand samenvattingen eco vwo voor GR?
:N ik iig niet

Kijk naar de OP, kopieer die samenvatting naar kladblok, sla ze op als .txt en stuur ze naar je GR.
pi_126279008
wat schijt ik hem voor economie zeg wat een kut vak. Veel te weinig rekenen veel te veel beredeneren.
pi_126359697
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:07 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

:N ik iig niet

Kijk naar de OP, kopieer die samenvatting naar kladblok, sla ze op als .txt en stuur ze naar je GR.
past dat denk je?
s
pi_126443180
Mijn volgende examen. Gelukkig nog een paar dagen om te leren. ^O^
pi_126443209
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 21:04 schreef Thezeurminator het volgende:
wat schijt ik hem voor economie zeg wat een kut vak. Veel te weinig rekenen veel te veel beredeneren.
Inderdaad. Die rekenvragen kan ik nog wel. Beredeneren is kut. ;(
pi_126451482
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:34 schreef Ensemble het volgende:
Inderdaad. Die rekenvragen kan ik nog wel. Beredeneren is kut.
Helemaal hetzelfde! Nog helemaal niets gedaan voor economie. Voor toetsen altijd een 6.5+ met 5 uur leren... Moet dan toch nog wel lukken met dinsdag woensdag donderdag elke dag 2 uurtjes FrankEconomie, 2 uur samenvattingboekje doornemen en op woensdag en donderdag de examens van 2011 en 2012 maken? Of is het wel echt een pittig CE?

Weet iemand ook de verhouding theorie/reken vragen ongeveer (T/R-ratio :9 )
pi_126451567
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:33 schreef siedss het volgende:

[..]

Weet iemand ook de verhouding theorie/reken vragen ongeveer (T/R-ratio :9 )
Had ergens gelezen dat het 85% beredeneer en 15% rekenen is. Kan het fout hebben hoor. Maar met de vorige jaren klopt het wel redelijk.
pi_126452357
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:34 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Had ergens gelezen dat het 85% beredeneer en 15% rekenen is. Kan het fout hebben hoor. Maar met de vorige jaren klopt het wel redelijk.
WATT??? Ik dacht zo'n 30% redeneer 70%rekenen??
pi_126454195
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 21:45 schreef siedss het volgende:

[..]

WATT??? Ik dacht zo'n 30% redeneer 70%rekenen??
Helaas niet. :{
pi_126454272
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 19:34 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Inderdaad. Die rekenvragen kan ik nog wel. Beredeneren is kut. ;(
Bekijk je al die filmpjes van FrankEconomie eens. Kan je écht wat schelen hoor :P
pi_126454428
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:09 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Bekijk je al die filmpjes van FrankEconomie eens. Kan je écht wat schelen hoor :P
Ah thanks. Ik zal het wel even opzoeken. ^O^
pi_126457976
Morgen maar eens het eerste oefenexamen maken, aan de hand daarvan bepaal ik nog hoeveel ik er nog aan ga doen en aan welke onderdelen. Streven is een 8,0 dus hoop dat dat (i.t.t. Nederlands) gaat lukken. :)
Time was so long ago
And things come back you see
To where they don't belong
And every drop of sea is the whole ocean
pi_126458847
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:03 schreef AppleBite het volgende:
Morgen maar eens het eerste oefenexamen maken, aan de hand daarvan bepaal ik nog hoeveel ik er nog aan ga doen en aan welke onderdelen. Streven is een 8,0 dus hoop dat dat (i.t.t. Nederlands) gaat lukken. :)
Same here
pi_126459570
Ik dacht dat in de stof stond dat buitenlandse beleggers en investeerders aangetrokken worden om te beleggen en te investeren als de overheid de rente omhoog doet. Het zou dan goedkoper zijn om hier te investeren.

Maar kijken investeerders niet alleen maar naar hoeveel rendement een onderneming maakt, en dus hoeveel de investering opbrengt, in plaats van te kijken naar het rente percentage?

Of herinner ik het me verkeerd en worden alleen beleggers aangetrokken bij een hoge rente?
pi_126459922
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:28 schreef Heliosphan het volgende:
Ik dacht dat in de stof stond dat buitenlandse beleggers en investeerders aangetrokken worden om te beleggen en te investeren als de overheid de rente omhoog doet. Het zou dan goedkoper zijn om hier te investeren.

Maar kijken investeerders niet alleen maar naar hoeveel rendement een onderneming maakt, en dus hoeveel de investering opbrengt, in plaats van te kijken naar het rente percentage?

Of herinner ik het me verkeerd en worden alleen beleggers aangetrokken bij een hoge rente?
Is volgens mij meer op beleggers van valuta en obligaties gericht.
Beleggers in bedrijven worden niet meegenomen.
Time was so long ago
  maandag 13 mei 2013 @ 23:40:58 #68
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_126460279
Als de overheid de rente omlaag doen gaan bedrijven meer investeren omdat ze goedkoper geld kunnen lenen voor kapitaal.
Als de rente omhoog gaat gaan buitenlandse investeerders hun geld hier vastzetten voor een hogere winst.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 14 mei 2013 @ 01:05:15 #69
256829 Sokz
Livin' the life
pi_126463352
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:28 schreef Heliosphan het volgende:

Vooral niet op een '2nd level' gaan denken nee! Investeren = obligaties dus hogere rente -> meer vraag blablabla. Zo zou je idd kunnen beredeneren dat hogere rente leidt tot duurder lenen / minder investeren / kleinere winstgevendheid en marges / dus minder aantrekkelijk.
En ook in de realiteit is vaak een negatief verband te vinden tussen rente en aandelenmarkten omdat het een simpelweg een substituut is voor t andere. Talloze discussies over gehad met mn leraar destijds.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 09:31:13 #70
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_126466214
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:09 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, erg nuttig om nog wat dingen te herhalen. :)
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_126466260
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:10 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Derdejaars economiestudent meldt zich, mochten er vragen zijn hoor ik het wel :)
Ik snap het begrip loonruimte niet helemaal als je kijkt naar de loonquote. Staat heel vaag beschreven in mijn boek..
pi_126466302
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 01:05 schreef Sokz het volgende:
Vooral niet op een '2nd level' gaan denken nee! Investeren = obligaties dus hogere rente -> meer vraag blablabla. Zo zou je idd kunnen beredeneren dat hogere rente leidt tot duurder lenen / minder investeren / kleinere winstgevendheid en marges / dus minder aantrekkelijk.
En ook in de realiteit is vaak een negatief verband te vinden tussen rente en aandelenmarkten omdat het een simpelweg een substituut is voor t andere. Talloze discussies over gehad met mn leraar destijds.
Het is eigenlijk ook echt belachelijk, bijzonder simplistische weergave van de werkelijkheid die we nu leren.
Time was so long ago
pi_126467560
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 20:04 schreef MrRiot het volgende:
Mogen hier sites worden gelinkt met zeer handig info? (100 meest gestelde vragen, begrippenlijsten van alles,.., etc)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben ook wel benieuwd, sta nu boven de 7 en heb eigenlijk de laatste 2 jaar dat ik schoolexamens heb er niet voor geleerd. De toets valt bij ons elke keer tegelijk met Latijn en dat is altijd zoveel dat ik geen zin meer heb om te leren. Maar eco blijft natuurlijk best gemakkelijk als je de redeneringen snapt en wat wiskundig inzicht hebt.
Ik kan het deel '100 meest gestelde vragen' niet vinden :O
pi_126468873
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:26 schreef coolekido het volgende:

[..]

Ik kan het deel '100 meest gestelde vragen' niet vinden :O
http://economie.dse.nl/V6/diverse/diverse.html

Hier staan ze :)
Nope
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:28:38 #75
256829 Sokz
Livin' the life
pi_126469590
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 09:34 schreef coolekido het volgende:

[..]

Ik snap het begrip loonruimte niet helemaal als je kijkt naar de loonquote. Staat heel vaag beschreven in mijn boek..
De extra ruimte die ontstaat door geinflateerde winsten + arbeidsproductiviteitstijging. Stel je maakt somehow van de een op andere dag niet 10 maar 12 producten in de zelfde periode. Je arbeidsproductiviteit stijgt met 20% maar je loon is hetzelfde gebleven. Nu kan je loon dus 20% stijgen alvorens het de winst van het bedrijf aantast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')