Geef mij 0.1 en dan voel je je al minder schuldigquote:Op maandag 1 april 2013 18:40 schreef Tourniquet het volgende:
OMG, iemand heeft me zojuist 10 BTC verkocht voor $18,28.Voel me wel een beetje schuldig nu.

[ afbeelding ]

Waar en hoe?quote:Op maandag 1 april 2013 18:40 schreef Tourniquet het volgende:
OMG, iemand heeft me zojuist 10 BTC verkocht voor $18,28.Voel me wel een beetje schuldig nu.

[ afbeelding ]

Op 1 april.quote:

Ze hebben daar helemaal geen verstand hoe de handel/transacties werken, gebruik maken van dit soort mogelijkheden.quote:Op maandag 1 april 2013 18:40 schreef Tourniquet het volgende:

[ afbeelding ]

Op bitcoin24. Hetzelfde als van de week gebeurde. Het dollar-orderboek is daar erg smal en iemand heeft een bulk bitcoins bestens verkocht.quote:

Hoe/wat/waar/waarom?quote:Op maandag 1 april 2013 18:40 schreef Tourniquet het volgende:

[ afbeelding ]

Sinds wanneer is het gebruik maken van de fout (dommigheid) van een ander bedonderen?quote:Op maandag 1 april 2013 18:48 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Hij is gewoon de boel aan het bedonderen. Hij koopt Bitcoin voor 1,8 dollar in de hoop dat iemand per ongeluk zijn Bitcoin voor die prijs verkoopt.

Is gewoon slimmigheid.quote:Op maandag 1 april 2013 18:50 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het gebruik maken van de fout (dommigheid) van een andere bedonderen?

Of wouter drucker moet ze perongeluk verkocht hebben voor die prijs, dan zou ik me ook bedonderd voelen.quote:

quote:Op maandag 1 april 2013 18:50 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het gebruik maken van de fout (dommigheid) van een ander bedonderen?

Dat is strafbaar, dit niet. Vraag en aanbod, moet je maar geen bestens order doen.quote:Op maandag 1 april 2013 18:52 schreef Wouter_Drucker het volgende:
[..]
Als jij je deur open laat staan en ik roof je huis leeg.
Gebruik maken van dommigheid.

Dus of het strafbaar is dat is jou maatstaf.quote:Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Dat is strafbaar, dit niet. Vraag en aanbod, moet je maar geen bestens order doen.

Nee dat staat in de wet. Tourniquet heeft gewoon een mooie slag geslagen van iemand die geen idee heeft wat ie deed. Sorry, dan moet je niet in deze handel zitten.quote:Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Dus of het strafbaar is dat is jou maatstaf.

quote:Op maandag 1 april 2013 18:54 schreef µ het volgende:
W_D, als je zo dom bent een verkeerd bedrag in te typen mag iedereen daarvan profiteren. De regels zijn duidelijk. De consequenties zijn duidelijk als je het verkeerd doet. Dit is gewoon hoe de markt werkt.

Ook dat is strafbaar, dit niet.quote:Op maandag 1 april 2013 18:56 schreef Wouter_Drucker het volgende:
[..]
En mensen spam mails sturen om ze te vragen hun bankgegevens op te geven?
Moet je maar niet zo stom zijn om er in te trappen...
Double facepalm.

Totaal verkeerde vergelijking. Spam heeft niets met een markt te maken waar je met je volle verstand aan meedoet.quote:Op maandag 1 april 2013 18:56 schreef Wouter_Drucker het volgende:
[..]
En mensen spam mails sturen om ze te vragen hun bankgegevens op te geven?
Moet je maar niet zo stom zijn om er in te trappen...
Double facepalm.

Maar dat is het criterium toch helemaal niet. Ben ik nou gek?quote:

Ethisch: ja. Het is een 'spel' waarvan de regels van te voren duidelijk zijn en waarvan het duidelijk is wat er gebeurt met de getallen die je intoetst.quote:Op maandag 1 april 2013 18:58 schreef Wouter_Drucker het volgende:
[..]
Maar dat is het criterium toch helemaal niet. Ben ik nou gek?
Het gaat erom zou het strafbaar moeten zijn.
Jij snapt niet helemaal hoe ethiek werkt.
Ik vraag je: is het ethisch?

Etiek is subjectief, dus geen meetbaar iets. De wet is dat wel.quote:Op maandag 1 april 2013 18:58 schreef Wouter_Drucker het volgende:
[..]
Maar dat is het criterium toch helemaal niet. Ben ik nou gek?
Het gaat erom zou het strafbaar moeten zijn.
Jij snapt niet helemaal hoe ethiek werkt.
Ik vraag je: is het ethisch?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |