*MEGAKICK*
Ja, ik weet het, de vorige post hier is inmiddels al 8 maanden geleden....

Maar wat ik laatst meemaakte is gewoon tè hilarisch om NIET te vermelden. Bij deze dus even deze geweldige topicreeks wat nieuw leven inblazen.
Pas op: lang verhaal!
(Korte samenvatting voor wie geen tijd of zin heeft om het helemaal te lezen: kattenbakkorrels + wc-pot = geen goed idee...!) Hier komt-ie:
Laatst paste ik voor mijn 'benedenbuurvriendin' op haar drie katten, in haar woning, omdat ze een paar dagen weg was. Naast op tijd eten geven en dergelijke, dacht ik er ook goed aan te doen om de kattenbak tussendoor even te verschonen.
Ik wist dat m'n vriendin altijd de drollen en vieze kattenbaksteentjes met het bijbehorende schepje eruit haalt en in de wc gooit, dus ik deed hetzelfde. Maar er lag heel veel in, en de hele bak stonk ook behoorlijk, dus ik bleef maar scheppen en besloot uiteindelijk maar de hele inhoud van de kattenbak te vervangen.
Nou heb ik zelf geen katten, en heb dus ook totaal geen ervaring met die steentjes.
En ja, je voelt hem al aankomen natuurlijk.........
Dus ik kieper nietsvermoedend die hele bak leeg in de wc en trek door. Begint ineens die boel ontzettend op te zwellen en één dikke prut te vormen, die zich met geen mogelijkheid meer weg laat spoelen. Het leek wel cement! Het stond helemaal tot aan de rand van de wc-pot en zat muurvast.
Tja, daar sta je dan, in andermans woning, jezelf ongelofelijk stom te vinden....

Ik keek nog eens op de verpakking, en daar stond op 'Absorbeert nu nóg meer vocht!' Ja, dat was me inmiddels wel duidelijk geworden, haha....
Dus ik (lichtelijk in paniek) het rioolbedrijf bellen. Toen ik daar m'n verhaal deed, hoorde ik wat gegrinnik aan de andere kant van de lijn. 'Rustig maar, mevrouwtje, het komt allemaal dik in orde. Zodadelijk tussen 9 en 12 uur staat er een monteur bij u voor de deur.'
En inderdaad, om 10 uur ging de bel. Ik weer het hele verhaal vertellen natuurlijk. 'Da's niet zo slim, hè', merkte hij droog op. Nee, dat wist ik inmiddels ook maar al te goed....
Eén van de katten begon al opvallend onrustig heen en weer te draaien en liep meerdere keren tevergeefs naar de plek in het washok, waar de kattenbak altijd staat. O jee, dacht ik bij mezelf, als dat maar goed gaat.......
Gelukkig kreeg de monteur de prut weer enigszins in beweging. We hebben samen uiteindelijk het meeste eruit kunnen scheppen (terug in de inmiddels schone kattenbak, omdat ik nergens een ander teiltje of vuilniszak kon vinden) en het laatste restje van de verstopping kon met de rubberen plopper weggewerkt worden. Tot mijn opluchting konden we eindelijk weer normaal doortrekken.
Op zijn advies heb ik die vieze bak met prut toen naar de GFT-container gesjouwd, de hele zooi daarin uitgekieperd, de bak opnieuw schoongemaakt met bleekmiddel en hem weer gevuld met verse steentjes.
Ik had hem nog niet neergezet of die ene kat sprong er meteen in!
Ik vroeg aan de monteur wat de kosten waren en zei dat hij de rekening maar naar MIJN adres moest sturen. 'Normaal kost het 65 euro', zei hij, 'Maar voor deze keer laten we het maar zitten. Alleen niet nóg een keer doen, hè.'
Nee, ik had m'n lesje wel geleerd, haha.
Pfieuwww, kwam ik daar even goed mee weg.......
Later die middag, toen mijn vriendin rond 5 uur weer thuiskwam, heb ik het hele avontuur aan haar verteld en konden we er samen smakelijk om lachen, haha!