Nee, legendarische zaal. Stukken legendarischer dan die Bier Muziek Hall en Sicko Dome van jou.quote:
Mooie post.quote:Op maandag 1 april 2013 16:17 schreef tong80 het volgende:
Legendarische tent. Veel geweest. Eerst indrinken in Café België daarna de gracht oversteken.
Paar jaar geleden nog naar de Black Keys geweest.
Eerste doorbraakconcert in het buitenland voor Pearl jam was in Tivoli. Wisten niet dat ze al zo populaire waren.
Mooi topic.
Wat is er mis met Paradiso?quote:Op maandag 1 april 2013 20:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, legendarische zaal. Stukken legendarischer dan die HMH en Ziggo Dome van jou.
D'r is totaal geen sfeer. Chagrijnig personeel. Zaken slecht geregeld.quote:Op maandag 1 april 2013 20:15 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Hoezo? Het is meestal wat proppen in de ingang, maar goed.
Waar heeft deze man het over?quote:Op maandag 1 april 2013 20:16 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
D'r is totaal geen sfeer. Chagrijnig personeel. Zaken slecht geregeld.
Dat je aan de kassa een pass partoute moet kopen en onbeschofte bediening en deurbewaking.quote:
lidmaatschap bedoel jequote:Op maandag 1 april 2013 22:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat je aan de kassa een pass partoute moet kopen en onbeschofte bediening en deurbewaking.
Jaquote:
Ja, dat dikke echtpaar dat daar al sinds jaar en dag naast die wc's zit. Die gaan vast niet terugkeren in het nieuwe Tivoli.quote:
Inderdaad, dat zuigt aan Paradiso en de Melkweg, die extra lidmaatschapskosten.quote:Op maandag 1 april 2013 22:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat je aan de kassa een pass partoute moet kopen en onbeschofte bediening en deurbewaking.
Ja, daar zit nu Tivoli dependance De Helling, Tivoli De Helling.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:23 schreef tong80 het volgende:
Ken je de Vrije Vloer nog ?
Was een ouwe garage. Stoomde ook van het zweet vaak.
Mooiste concert dat ik daar had was met The Nozems. Bij de presentatie van hun eerste album.
Leukquote:Op dinsdag 2 april 2013 12:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, daar zit nu Tivoli dependance De Helling, Tivoli De Helling.
Ah bedankt. Dan ben ik in de war / verkeerd geïnformeerd. Ik weet wel dat De Helling eerst De Vloer heette, en ik dacht eigenlijk dat dit hetzelfde was als De Vrije Vloer.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:04 schreef obolos het volgende:
De Vrije Vloer zat oorspronkelijk in een ruimte in parkeergarage Paardenveld (tot halverwege jaren negentig). De Helling is er pas sinds het begin van deze eeuw.
Klopt. Tivoli begon ooit - in 1823 - als park en ontspanningsplek net buiten de singels van Utrecht. In dat park stond ook een concertgebouw. Het park werd in 1929 gesloten, maar de concertzaal aan de Kruisstraat bleef tot 1955 staan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:04 schreef obolos het volgende:
Tivoli heette volgens mij oorspronkelijk anders. Eind jaren zeventig/begin jaren tachtig hebben ze het NV-Huis gekraakt dat na een aantal jaren is verbouwd tot het huidige poppodium.
Voordat het NV-Huis werd gekraakt hadden ze het 'tijdelijke' Tivoli-gebouw op het Lepelenburg gekraakt.
Op zich wel ironisch dus, Tivoli Oudegracht gaat sluiten en krijgt een nieuwe lokatie in het muziekcentrum op het Vredenburg, terwijl Tivoli Oudegracht ooit juist is ontstaan doordat punkers juist niet naar het muziekcentrum op het Vredenburg wilden verhuizen.quote:In 1955 werd ter vervanging van de concertzaal aan de Kruisstraat in park Lepelenburg een houten concertzaal met dezelfde naam (Tivoli) gebouwd. Het noodgebouw had onder meer een zaal voor zo'n 1.400 bezoekers. Omdat het de bedoeling was dat het maar enkele jaren zou blijven staan, bleven vier bomen staan. Zij werden in het gebouw opgenomen. Het zou nog tot 1976 duren voordat een nieuwe locatie was gekozen. Toen pas werd met de bouw gestart.
In 1979 kraakte het Komitee Tivoli Tijdelijk het concertgebouw. Het gebouw zou worden gesloopt en de activiteiten zouden opgaan in Muziekcentrum Vredenburg, maar de toenmalige punkbeweging voelde zich daar niet thuis en hoopte dat het houten gebouw een tijdelijk onderkomen voor alternatieve popmuziek zou worden in afwachting van een definitief onderkomen. Het gebouw brandde datzelfde jaar nog af. Volgens een getuige leverde de brand zoveel hitte op dat auto's op zo'n 300 meter afstand opbollende lak vertoonden.
Nadat het houten gebouw afbrandde, heeft het Komitee Tivoli Tijdelijk in 1981 het NV-huis, een voormalig vakbondsgebouw aan de Oudegracht, gekraakt. Dit gebouw is een rijksmonument. De kraak leidde tot rellen met de Mobiele Eenheid, maar die trok zich later terug waardoor er toch regelmatig concerten gegeven konden worden. Later besloot de gemeente de concertzaal te verbouwen en subsidiëren. De programmering wijzigde toen van plaatselijke en landelijke punkbandjes naar bekendere nationale en internationale popartiesten. Tivoli Tijdelijk werd Tivoli en heeft zich onder die naam ontwikkeld tot een professioneel poppodium en trekt jaarlijks tussen de 250.000 en 300.000 bezoekers.
die zijn tofquote:Op woensdag 3 april 2013 22:48 schreef Gesloten het volgende:
19 april ga ik voor het eerst naar toe. 2manydjs.
Een noodgebouw dat echter van 1955 tot 1979 heeft gestaan. Volgens wiki is het noodgebouw juist afgebrand en is daarna het gebouw op de Oudegracht gekraakt omdat de krakers niet wilden dat Tivoli in Muziekcentrum Vredenburg kwam.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:31 schreef pokkerdepok het volgende:
tivoli lepelenburg was een noodgebouw, omdat de oude was afgebrand. ik ben er als klein jongentje nog eens geweest voor een gym meeting of zoiets, met school. er stond een boom in dat gebouw, daar was ie omheen gebouwd.
Deze boom dus:quote:Op woensdag 3 april 2013 17:31 schreef pokkerdepok het volgende:
tivoli lepelenburg was een noodgebouw, omdat de oude was afgebrand. ik ben er als klein jongentje nog eens geweest voor een gym meeting of zoiets, met school. er stond een boom in dat gebouw, daar was ie omheen gebouwd.
ah okee, ik haal het een beetje door de war..quote:Op donderdag 4 april 2013 10:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een noodgebouw dat echter van 1955 tot 1979 heeft gestaan. Volgens wiki is het noodgebouw juist afgebrand en is daarna het gebouw op de Oudegracht gekraakt omdat de krakers niet wilden dat Tivoli in Muziekcentrum Vredenburg kwam.
Is wel minder ver fietsen.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:58 schreef MPC60 het volgende:
Jammer dat het naar zon modern all in entertainment gebouw gaat. Tivoli we zullen je missen.
Ironische is dat eind jaren '70 al gepland was om Tivoli naar het Muziekcentrum op het Vredenburg te verhuizen. Omdat de punkscene dit niet wilde, hebben krakers het gebouw op de Oudegracht gekraakt en daar een nieuw Tivoli gesticht. Nu gaat Tivoli alsnog naar het Vredenburg.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:58 schreef MPC60 het volgende:
Jammer dat het naar zon modern all in entertainment gebouw gaat. Tivoli we zullen je missen.
quote:Op donderdag 4 april 2013 10:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Deze boom dus:
[ afbeelding ]
Gebouw van buiten:
[ afbeelding ]
Dit tijdelijke gebouw (wat is tijdelijk in Utrecht) is afgebrand tijdens de sloop.quote:Lepelenburg, afgebrand (1955 - 1979)
Wat voor narigheid ? Dat heb ik helemaal niet bij de Vrije Vloer. Het was daar wel altijd wat vrijblijvender.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:13 schreef trabant het volgende:
Ai, dat doet me zeer.
Ik heb heel wat fijne herinneringen aan die mooie zaal met zijn prettige personeel aan de Oude Gracht, dit i.t.t. de Vrije Vloer, die ik vooral met narigheid associeer.
Waar woonde jij destijds dan?quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat voor narigheid ? Dat heb ik helemaal niet bij de Vrije Vloer. Het was daar wel altijd wat vrijblijvender.
Zaltbommel. Half uurtje met de trein. Corné de bassist van The Nozems woont in utrecht bleef ik slapen.quote:
Nee, die paar keer dat ik in de Vloer ben geweest hing er een macho sfeer, ben ook eens geschoffeerd door de portier die flink gesnoven had. Ik heb later gehoord dat die portier voor zijn kop geschoten zou zijn. Was niet rouwig toen ik dat hoorde. Agressie is nooit mijn idee van uitgaan geweest.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat voor narigheid ? Dat heb ik helemaal niet bij de Vrije Vloer. Het was daar wel altijd wat vrijblijvender.
Hahahaha nou jij bent echt een prettig gestoorde meid dat hoor ik alweer kan niet wachten om nog meer jolige verhalen hieromtrent te horen gr gr je tante ps ik kom morgenmiddag nog even de Libelles van je moeder ophalen die ik nog niet gelezen heb.quote:Op zondag 7 april 2013 16:33 schreef MaJo het volgende:
Ik zit even te denken en ik heb met 3 mannen gezoend in Tivoli. Waaronder een dj die daar draaide en de gitarist van een band die had opgetredenMja je bent groupie of je bent het niet
quote:Op zondag 7 april 2013 18:21 schreef Micson het volgende:
[..]
Hahahaha nou jij bent echt een prettig gestoorde meid dat hoor ik alweer kan niet wachten om nog meer jolige verhalen hieromtrent te horen gr gr je tante ps ik kom morgenmiddag nog even de Libelles van je moeder ophalen die ik nog niet gelezen heb.
Hoerquote:Op zondag 7 april 2013 16:33 schreef MaJo het volgende:
Ik zit even te denken en ik heb met 3 mannen gezoend in Tivoli. Waaronder een dj die daar draaide en de gitarist van een band die had opgetredenMja je bent groupie of je bent het niet
Ha haquote:Op zondag 7 april 2013 18:21 schreef Micson het volgende:
[..]
Hahahaha nou jij bent echt een prettig gestoorde meid dat hoor ik alweer kan niet wachten om nog meer jolige verhalen hieromtrent te horen gr gr je tante ps ik kom morgenmiddag nog even de Libelles van je moeder ophalen die ik nog niet gelezen heb.
Ik deed aan een popcursus in 1986. Kwam iemand met een nieuw bandje. RHCP.quote:Op zondag 7 april 2013 19:32 schreef Hyperdude het volgende:
Chili Peppers voor het eerst gezien daaro.
Lang geleden; toen de Simple Minds nog veel hipper waren dan U2.
Ik weet nog dat The Fuzztones speelden en zoals een andere band een schaal blauwe smarties op de wenslijst zet, ging een van die bandleden er voetstoots vanuit dat er na het concert wat te neuken viel in de kleedkamer.quote:Op zondag 7 april 2013 19:21 schreef tong80 het volgende:
Vriendin van me werd nog versierd door de zanger van Soundgarden. Beat that.
Ha Ha Wereldband trouwens.quote:Op maandag 8 april 2013 13:33 schreef trabant het volgende:
[..]
Ik weet nog dat The Fuzztones speelden en zoals een andere band een schaal blauwe smarties op de wenslijst zet, ging een van die bandleden er voetstoots vanuit dat er na het concert wat te neuken viel in de kleedkamer.
Een zaal die zijn bezoek(st)ers kent, weet dat dan te regelen...
Op een avond?quote:Op zondag 7 april 2013 16:33 schreef MaJo het volgende:
quote:Op zondag 7 april 2013 18:21 schreef Micson het volgende:
[..]
Je weet niet van welke band deze gitarist wasquote:Op zondag 7 april 2013 19:21 schreef tong80 het volgende:
Vriendin van me werd nog versierd door de zanger van Soundgarden. Beat that.
Nope verschillende avondenquote:Op maandag 8 april 2013 14:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op een avond?
Als je echt groupie bent had je trouwens moeten neuken, beetje lafjes dat zoenen...
Jammer dat je vrouwen die aan seks na het zoenen doen ziet als sletten.quote:Op maandag 8 april 2013 14:34 schreef MaJo het volgende:
En ik ben geen slet dus heb het keurig bij zoenen gehouden
Wel met willekeurige dudes die je die avond hebt ontmoetquote:Op maandag 8 april 2013 14:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jammer dat je vrouwen die aan seks na het zoenen doen ziet als sletten.
Liever dat dan preutse dozen.quote:Op maandag 8 april 2013 14:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wel met willekeurige dudes die je die avond hebt ontmoet
Ja want als je niet meteen met iemand neukt ben je preutsquote:
quote:Op maandag 8 april 2013 18:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja want als je niet meteen met iemand neukt ben je preuts![]()
Dat zegt hij toch helemaal niet?quote:Op maandag 8 april 2013 18:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja want als je niet meteen met iemand neukt ben je preuts![]()
quote:Op maandag 8 april 2013 19:17 schreef Micson het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch helemaal niet?
Jij zegt echter wel dat iedereen die met iemand naar bed gaat na een avondje Tivoli een slet is. Beetje bekrompen voor iemand die aan het pochen is met wie ze allemaal gezoend heeft.
quote:Op maandag 8 april 2013 18:57 schreef rubbereend het volgende:
goed, nu weer over Tivoli. De rest mag in een groupiestopic/preutstopic/wanneer neuk ik topic
Oké sorryquote:
Ja nouja, je hoort de standaard top 40 hipster-rotzooi.quote:Op maandag 8 april 2013 19:25 schreef Micson het volgende:
[..]
Oké sorry
Donderdag ga ik naar Tivoli, Pop-o-matic is altijd wel erg aardig om te bezoeken. Hoor je iig niet de standaard top 40 rotzooi-muziek.
Wat werd er gedraaid of wie speelde er ?quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:46 schreef Hojdhopper het volgende:
Nou prima avond gisteren. Wel chill dat die rij zo snel gaat daar.
Blijft open volgens de site van Tivoli:quote:Op donderdag 18 april 2013 17:09 schreef Gitarist het volgende:
Gaat Tivoli De Helling ook sluiten eigenlijk?
http://www.tivoli.nl/Over-Tivoliquote:In 2014 gaat Tivoli verhuizen naar een nieuw complex met ongekende mogelijkheden, welke momenteel gebouwd wordt aan het Vredenburgplein. Tivoli Oudegracht en De Spiegelbar sluiten medio 2014 hun deuren, De Helling blijft gewoon open. Lees hier alles over de toekomst van Tivoli.
Meestal wat alternatievere muziek. In ieder geval geen muziek uit de top 40.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat werd er gedraaid of wie speelde er ?
Sletten ja? Dat vond ik wel meevallen eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:44 schreef ems. het volgende:
pop-o-matic is doorgaans gewoon een random lokale DJ die een beetje hippe nummers draait. Het gaat op donderdagavond niet om de muziek, het gaat om de sletten
Word mijn 2e keer! Heb er zin in!quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:03 schreef chelloboy het volgende:
Morgenavond gaan we ook naar Tivoli voor het OMD concert en na afloop de jaren 80 party.
Ben nog nooit in Tivoli geweest,
Heb er wel zin in hoor,OMD gaan we nu voor de 6e keer live zien.
Meen je dat nou,ok hij is geen George Michael maar Andy en Paul zingen zeker niet slecht live,plus Andy danst ook nog de hele avond erbij, je weet hoe hij dans,beetje een ADHD,er.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:49 schreef tong80 het volgende:
OMD is live zo vreselijk slecht. Maar dat kan ook mooi zijn.
Wie zijn dat ?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:21 schreef BMTH182 het volgende:
Mijn eerste concert was daar (twee weken geledenmaar toch het was zo mooi en die moshpits en aagrh
), wat een mooie kleine zaal
Ik vind het echt jammer als de nieuwe zaal echt super groot wordt, dan is meteen het hele idee weg
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik maak trashcorefilthblackheavyspeed metal... is een niche...
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:26 schreef Kingstown het volgende:
Tivoli is voor mij vooral de plek waar ik voor het eerst Jim Thirlwell (Foetus) heb gezien.....fan for life!
Ergens in de 80's en het was onder een ander pseudoniem. (ik gok op Clint Ruin)
ik vind die muur met rondjes maar lelijk, echter die glazen kant is wel mooi... veel beton zie ik echter niet..quote:Op zondag 23 juni 2013 20:03 schreef Nibb-it het volgende:
Dat nieuwe Muziekpaleis, wat een lelijke betonnen doos is dat
Er zit nauwelijks beton in.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:03 schreef Nibb-it het volgende:
Dat nieuwe Muziekpaleis, wat een lelijke betonnen doos is dat
De buitenkant van de Popzaal krijgt nog een fatsoenlijke afwerking, daar zie je zometeen helemaal geen beton meer. Voor de rest is er aan de buitenkant nergens beton te zien. Je stelt je dus aan.quote:
Ben trouwens benieuwd of er nog een kickass goodbye Tivoli feest wordt gegeven.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:25 schreef Nielsch het volgende:
Het nieuwe TivoliVredenburg gaat op 21 juni 2014 open, dus tegen die tijd gaat het legendarische Tivoli Oudegracht toch echt dicht.
http://www.duic.nl/cultuu(...)-opent-21-juni-2014/
Ja dus!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:01 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ben trouwens benieuwd of er nog een kickass goodbye Tivoli feest wordt gegeven.
Helaas al uitverkocht.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:58 schreef Nielsch het volgende:
Op 15 mei zal de Belgische band dEUS het aller- aller- aller- allerlaatste concert geven in Tivoli. Dan is het klaar met de locatie aan de Oudegracht.
http://www.duic.nl/cultuu(...)cht-in-27-concerten/
Gaaf idd. Zeker omdat ik ook bij een aantal concerten ben geweest, waaronder Rauw met BN. Super vet was die avond, was geslooptquote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:29 schreef Nielsch het volgende:
3voor12 zet de 40 meest legendarische concerten van Tivoli op een rij:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)-Tivoli-Utrecht.html
ben maar bij eentje geweest uit het lijstje, the Happy mondays. en ik heb hier thuis ergens nog het bootleg CDtje van dat prince optreden, maar dat telt natuurlijk niet...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Gaaf idd. Zeker omdat ik ook bij een aantal concerten ben geweest, waaronder Rauw met BN. Super vet was die avond, was gesloopt![]()
Nu ben ik me aan het opmaken voor Chef's Special en het aller, aller, allerlaatste concert in Tivoli (ook op de laatste dag): Kyteman!Ga daar toch een traantje laten, ben ik bang
T concert was wel waanzinnig btw! Een waardig afscheid!quote:Op zondag 1 juni 2014 08:05 schreef Nielsch het volgende:
En het is voorbij. Gisteravond gaf The Kyteman Orchestra het aller-, allerlaatste concert in Tivoli Oudegracht. De lokatie is nu gesloten als concert- en feestzaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |