bron: http://www.dichtbij.nl/le(...)t-16-maart-2013.aspxquote:Het dossier Patrick Diks - tot en met 27 maart 2013
REGIO | 17 maart 2013 | 9 | Door HoutenCentraalNL, dichtbij-meeschrijver
(Foto: HoutenCentraalNL)
1 / 5VIANEN - Al sinds zaterdag 9 februari 2013 is de 44-jarige Patrick Diks, woonachtig in Vianen, vermist. De politie is sindsdien volop bezig met de verdwijning. Ook de redactie van 112-Randstad.nl volgt alle ontwikkelingen rondom de verdwijning op de voet. Er gaan een hoop roddels en geruchten de ronde maar wij hebben ons proberen te beperken tot de feiten zoals die nu bij ons bekend zijn.
Patrick Diks wordt in december 1968 geboren. Hij groeit op in ‘t Goy (gemeente Houten). Patrick werkt als inspecteur bij achtereenvolgens Royal Nederland Leven, Zwolsche Algemene en Delta Lloyd. Na een tussenfase als Commercieel Directeur bij een assurantiekantoor start hij in 2001 samen met Dennis Sporrel, het Financieel Adviesbureau Finance4Life op.
Patrick Diks is getrouwd met Monique, de zus van Dennis Sporrel, en heeft twee kinderen.
Op 23 januari 2008 start Finance4Life met de website woekerpoliswatnu.nl om mensen te helpen om van hun woekerpolissen af te komen.
- Volgens gegevens op internet zetten Patrick en Monique hun riante huis in Vianen op 2 juni 2012 te koop voor 1.600.000 euro.- Op 4 februari 2013, 5 dagen voor de verdwijning van Patrick, wordt de prijs van het huis (volgens de internetgegevens) met 110.000 euro verlaagd naar 1.490.000 euro.
- Op zaterdag 9 februari 2013 rond 22.10 uur wordt Patrick Diks vermist. Hij heeft, zonder portemonnee of gsm mee te nemen, de woning verlaten. Zijn auto stond bij de vermissing nog gewoon op de oprit van hun woning.- Sinds zondag 10 februari 2013 is de politie intensief aan het zoeken naar Patrick. Onder meer het Viaanse bos werd minutieus doorzocht, evenals recreatieplas De Put aan de Middelwaard en de Lek.
- Op 14 maart 2013 slaan drie speurhonden van de politie aan op het westelijke deel van Recreatieplas De Put. Hierna gaat de politie met sonarapparatuur het water doorzoeken in de hoop het lichaam van Patrick te kunnen vinden. Omdat De Put tot 50 meter diep is, is dat nog geen makkelijke klus.
- Op 15 maart 2013 wordt er door de Marine verder gezocht in Recreatieplas De Put met betere sonarapparatuur.
- Op 15 maart 2013 wordt de prijs van het huis (volgens de internetgegevens) met 290.000 euro verlaagd naar 1.200.000 euro.
- Op 16 maart 2013 wordt er met nog betere sonarapparatuur van de Stichting Opsporings Apparatuur Drenkelingen uit Urk verder gezocht in Recreatieplas De Put aan de Middelwaard.
- Op 23 maart2013 wordt er weer met honden gezocht op recreatieplas De Put. Ditmaal door de Stichting Signi Zoekhonden. Verschillende honden slaan in totaal 5 keer aan in de plas. Besloten wordt om een dag later (zondag 24 maart) terug te keren en te gaan zoeken met duikers.
- Op 24 maart 2013 gaat de Stichting Signi Speurhonden weer de plas op. Eerst weer met de honden, die op wederom op precies dezelfde plek aanslaan als gisteren. Hierna gaan duikers van de Stichting het ijskoude water in. Na meer dan een uur zoeken wordt er geen lichaam gevonden. Mede door het erbarmelijke weer wordt besloten de zoektocht te staken.
- Op 26 maart 2013 gaat de Marine weer zoeken op de plas. Met een speciale sonar-torpedo is de bodem, op de plek waar de honden dit weekend hebben aangeslagen, in kaart gebracht. Morgen (27 maart) wordt er, waarschijnlijk met marine duikers, weer verder gezocht.
- Op 27 maart 2013 heeft de Marine weer verder gezocht. Ze maakten hierbij gebruik van hun sonar-torpedo en een onderwatercamera. Ook zijn de duikers diverse malen het water ingegaan.
Tot op heden is er sinds 9 februari 2013 geen enkel teken van leven meer van de 44-jarige Patrick Diks vernomen.
Het signalement van Patrick Diks is: Hij is 44 jaar oud
en 1.93 meter lang. Hij heeft een grote neus en kort haar. Hij droeg een spijkerbroek, een beige trui, een donkere jas en zwarte moonboots.
Volgens de familie Diks had Patrick geen psychische of financiele problemen.
Wie weet wat er met Patrick Diks is gebeurd en waar hij nu is?Zou Patrick iets ernstigs overkomen zijn? Er moeten toch mensen zijn die weten wat er gebeurd is? Laat het aan de politie weten, hoe klein uw informatie ook is. Vele kleine puzzelstukjes kunnen deze verdwijning misschien toch oplossen.
Weet u iets? Meldt het via de politie 0900-8844 of via Meld Misdaad anoniem op 0800-7000.
Dit artikel is voor het laatst aangepast op: 28 maart 2013
quote:Zoekhonden slaan opnieuw aan bij zoektocht Patrick Diks
REGIO | 02 april 2013 | reageer | Door HoutenCentraalNL, dichtbij-meeschrijver
(Foto: HoutenCentraalNL)
1 / 1VIANEN - Medewerkers van Stichting Signi Zoekhonden heeft op Tweede Paasdag weer een zoekactie gehouden naar het lichaam van de vermiste Patrick Diks uit Vianen.
Ze zijn wederom met boten en speurhonden gaan zoeken op recreatieplas De Put aan
de Middelwaard in Vianen. Ook deze keer sloegen de speciaal getrainde
speurhonden weer aan. Ook werd er weer met sonar-apparatuur gezocht. Helaas
heeft het nog niet tot de terug vondst van het lichaam van Patrick Diks geleid.
Oei dat zal geen fijne droom zijn geweestquote:Op woensdag 3 april 2013 08:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Ontopic:
Heb vannacht gedroomd dat ie boven kwam drijven in de Put.... Nadat ze met heli's het water in beroering brachten. Brrrr. niet best als ik ga dromen
Dat motief geeft mij dus juist het gevoel dat hij ondergedoken is.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:14 schreef El_Matador het volgende:
Is zijn vrouw eigenlijk niet als verdachte aangemerkt?
- een ongelukkige val in De Put, na wekenlange uitkammingen door verschillende teams heeft niets opgeleverd. Lijkt me sterk hem daar nog te vinden.
- weggaan zonder GSM en portemonnee doet denken aan een korte wandeling alleen of met een bekende (zijn vrouw?)
- de vrouw heeft een motief (met een levensverzekering en hoge hypotheek)
- weinig kans op zelfmoord (geen afscheidsbrieven gevonden)
Het is maar een vaag verhaal allemaal. Maar die vrouw zou ik zeker beter aan de tand voelen...
Zou zomaar kunnen... Hoeft niet maar zou zomaar kunnen...quote:Op woensdag 3 april 2013 08:14 schreef El_Matador het volgende:
Is zijn vrouw eigenlijk niet als verdachte aangemerkt?
- een ongelukkige val in De Put, na wekenlange uitkammingen door verschillende teams heeft niets opgeleverd. Lijkt me sterk hem daar nog te vinden.
- weggaan zonder GSM en portemonnee doet denken aan een korte wandeling alleen of met een bekende (zijn vrouw?)
- de vrouw heeft een motief (met een levensverzekering en hoge hypotheek)
- weinig kans op zelfmoord (geen afscheidsbrieven gevonden)
Het is maar een vaag verhaal allemaal. Maar die vrouw zou ik zeker beter aan de tand voelen...
Ik zie zo'n vrouwtje nog geen moord plegen. Hulp bij zelfmoord, misschien, maar zou ze die kinderen alleen thuis laten?quote:Op woensdag 3 april 2013 12:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen... Hoeft niet maar zou zomaar kunnen...
Er zijn, schijnbaar, zaken waarover de familie geen uitsluitsel wil geven.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom wordt het huis verkocht? Scheiding?
Hele rare vraag hoor Sp3c, maar wat heb je in mijn bericht gewijzigd wat tegen de regels is?? Snap het niet helemaal.....quote:Op woensdag 3 april 2013 09:39 schreef Jik32 het volgende:
[..]
Oei dat zal geen fijne droom zijn geweestWie weet komt ie uit!!
El-Matador, ik ga dit scenario van jou gewoon negeren......![]()
Zoals ik het zie heeft hij/zij iets uit de quote gehaald van ThaDuck.. Het originele bericht is namelijk ook gewijzigd.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:38 schreef Jik32 het volgende:
[..]
Hele rare vraag hoor Sp3c, maar wat heb je in mijn bericht gewijzigd wat tegen de regels is?? Snap het niet helemaal.....
Daar moest Dennis natuurlijk op passen!quote:Op woensdag 3 april 2013 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zie zo'n vrouwtje nog geen moord plegen. Hulp bij zelfmoord, misschien, maar zou ze die kinderen alleen thuis laten?
Jep was er al achterquote:Op woensdag 3 april 2013 12:40 schreef Ireth het volgende:
[..]
Zoals ik het zie heeft hij/zij iets uit de quote gehaald van ThaDuck.. Het originele bericht is namelijk ook gewijzigd.
Dat moet wel. Dat is de enige reden om je huis te verkopen. Vooral als je een moord planned.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom wordt het huis verkocht? Scheiding?
Sarcasme... niet op elke slak zout willen leggen hoor....quote:Op woensdag 3 april 2013 12:52 schreef Poen het volgende:
Ik zal zal proberen minder emotioneel te zijn maar blijf me verzetten tegen onzin verhalen. Ik vind het héél moeilijk dat je wel over iemand van alles mag roepen maar niet tegen iemand. En ik voel me gesterkt door degene die mij wel steunen.
Het feit dat er nu weer geschreven wordt dat zijn vrouw met hem mee is gaan wandelen of dat Dennis op moest passen blijkt wel weer dat jullie ook niet een beetje maar gewoon helemaal niet op de hoogte zijn van de situatie.
En die Matador..... Je zou een boek moeten schrijven. Daar kun je zulke verhalen en complotten in kwijt, alleen zul je waarschijnlijk geen uitgever kunnen vinden die het ook publiceerd.
Waarom? Ben jij zijn vrouw soms?quote:Op woensdag 3 april 2013 09:39 schreef Jik32 het volgende:
El-Matador, ik ga dit scenario van jou gewoon negeren......![]()
Dat kan ook goed idd. En als je man verdwenen is, dan geef je openheid over je financiele situatie en waarom je je huis wil verkopen...quote:Op woensdag 3 april 2013 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat motief geeft mij dus juist het gevoel dat hij ondergedoken is.
Maar daar zou hij dan hulp bij moeten hebben gehad.
Zomaar een brainwave: hoe zou je het zelf aanpakken als je zou willen verdwijnen?
Je mobiel en pasjes, rijbewijs en dergelijke, kun je dan niet meer gebruiken, dus logisch dat je die thuis laat.
Maar dan?
Heb je vooraf valse papieren geregeld, waarmee je naar het buitenland gaat?
Zou dat mogelijk zijn, om daarmee door controles te komen, op luchthaven, station, grens?
Misschien gebruikt hij een creditcard op een andere naam?
Als dit maar enigszins een mogelijkheid zou kunnen zijn, dan lijkt het me goed om op die plekken de camerabeelden te bekijken, vanaf de dag van verdwijning.
Waarom niet???quote:Op woensdag 3 april 2013 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zie zo'n vrouwtje nog geen moord plegen. Hulp bij zelfmoord, misschien, maar zou ze die kinderen alleen thuis laten?
Als dat het onderzoek zou kunnen helpen...natuurlijk!quote:Op woensdag 3 april 2013 13:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan ook goed idd. En als je man verdwenen is, dan geef je openheid over je financiele situatie en waarom je je huis wil verkopen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |