Oke!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:20 schreef Igen het volgende:
Nee, in april is het snil. Anders rijmt het niet hè.
Ik dacht trouwens dat het iets van de laatste tijd was, maar laatst zag ik een youtube-filmpje van Peter Timofeeff uit 1997 en daar sprak hij het ook al als sneel / snìììl uit.
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:26 schreef Toto69 het volgende:
Goedemiddag, hier spreekt de Lente.
De komende weken zal ik helaas nog op vakantie zijn in zuid-Europa. Pas eind April zal ik langzaam maar zeker terrein gaan veroveren in midden en noord Europa. Voor de komende weken betekent dat te lage temperaturen voor de tijd van het jaar en regelmatig sneeuw/regen. Mocht u het hier niet mee eens zijn dan kan u mijn secretaresse W. Inter bereiken op het voor u bekende nummer.
Hopend u hiermee voldoende te hebben ingelicht,
de Lente.
Wat jij snil...eh wil.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:05 schreef Wessell het volgende:
Je vergeet deze
[ afbeelding ]
En kap is met dat achterlijke woord het is sneeuw![]()
10 graden met regen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:39 schreef sararaats het volgende:
damn, een witte Pasen. hopelijk is het op 13 april en 15 april warmer
Toegevoegd aan de OPquote:
De term 'snil' hoort bij het cultureel erfgoed van dit topic hoor!quote:En kap is met dat achterlijke woord het is sneeuw![]()
Okequote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Toegevoegd aan de OP
[..]
De term 'snil' hoort bij het cultureel erfgoed van dit topic hoor!
Het is "eens", niet "is".quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:05 schreef Wessell het volgende:
Je vergeet deze
[ afbeelding ]
En kap is met dat achterlijke woord het is sneeuw![]()
Mooie foto's. Maar dat laatste zinnetje mag je wel achterwege laten hoor.....quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:06 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit was afgelopen woensdag of donderdag. En vandaag was het 21 graden
Ja, dat vond ik gisteren ook. Heel kristalachtig, net van dat spul dat ze in etalages leggen om een winterlandschap te maken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:31 schreef beantherio het volgende:
Het leek wel of er vandaag de hele dag zeepsop door de straten werd geblazen. Heeeeel apart soort sneeuw.
Kan er helaas niets anders van makenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mooie foto's. Maar dat laatste zinnetje mag je wel achterwege laten hoor.....
Die rechter, hij lacht!!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan er helaas niets anders van maken
Zojuist twee zwerfhondjes in de tuin. Schatjes
[ afbeelding ]
Vandaag weer lekker gekeuteld in de tuin. Het gaat niet vlug maar het begint wel steeds beter te worden vergeleken met de vuilstort die het was toen ik er in kwam.Wanneer ik terug kom uit Nederland hoop ik wel dat de planten en groentes wat gegroeid zijn
[ afbeelding ]
Als 8 graden en bewolkt betekent dat die permafrost uit m'n tuin verdwijnt zodat ik eindelijk m'n lentekriebels kan afschudden, dan teken ik ervoor.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 23:38 schreef TeleportingKing het volgende:
Al die mensen die bij 1 graad boven nul zeggen "Maar we hebben er wel een lekker zonnetje bij"![]()
Ik zal toch niet de enige zijn die dan liever 8 graden heeft, bewolkt en windstil?
Voorlopig zal je er nog wel mee zitten dan. Over 8 graden kun je komende anderhalve week alleen nog maar dromen...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 23:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als 8 graden en bewolkt betekent dat die permafrost uit m'n tuin verdwijnt zodat ik eindelijk m'n lentekriebels kan afschudden, dan teken ik ervoor.
Hoe kom je daarbij? Hij lachtquote:
Precies! Te liefquote:
Doen!!quote:Op zondag 31 maart 2013 01:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Precies! Te lief
Ik ga er een huishond van maken
Oh, die mensen haat ik echt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 23:38 schreef TeleportingKing het volgende:
Al die mensen die bij 1 graad boven nul zeggen "Maar we hebben er wel een lekker zonnetje bij"![]()
Ik zal toch niet de enige zijn die dan liever 8 graden heeft, bewolkt en windstil?
Sowieso: ik haat niemand.quote:Op zondag 31 maart 2013 01:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, die mensen haat ik echt.Of van beter 1 graad en een zonnetje dan 11 graden en regen. Nee! Liever 11 graden en regen dan die kutkou.
Wees blij met die zon, dat is tenminste iets.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 23:38 schreef TeleportingKing het volgende:
In ut statsjie geen snil hoor!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:36 schreef Gitank2 het volgende:
Wat sneeuw tijdens mijn fietstochtje in Utrecht, was koud daar, maar de heuvelrug is ook mooi in de winter.
Hier in Oost-brabant voelde het ietsje zachter,
Juni-Augustus 20 graden met volop zon en minder luchtvochtigheid teken ik voor. Beter dan die klamme regenachtige ellende.quote:Op zondag 31 maart 2013 04:12 schreef Lemans24 het volgende:
Kees dit ook eens. Een hypothetische bespreking van wat er met ons weer zou gebeuren als de wind eeuwig (noord)oostelijk blijft.
http://www.weer.nl/weer-i(...)_vanzelf_warmer.html
Dus: in het ergste geval eind april 10 graden, eind mei 15 graden en altijd nachtvorst mogelijk. Daarnaast extreem zonnig, waardoor het veel warmer aanvoelt. Nauwelijks regen en dus een kurkdroge grond.
Iedereen zal dan dus poepbruin zijn in juni, ondanks het klagen over de kou
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 31 maart 2013 07:44 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Juni-Augustus 20 graden met volop zon en minder luchtvochtigheid teken ik voor. Beter dan die klamme regenachtige ellende.
Een troost, ik heb nog nooit zo lang plezier gehad van winterklerenquote:Op zondag 31 maart 2013 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Vroeger, toen je je nieuwe Nikes en ubercoole nieuwe shirt aan mocht met Pasen. Nu zit iedereen met een dikke trui aan het Paasontbijt
Ik vond het al vreemd dat ik zo laat was opgestaanquote:Op zondag 31 maart 2013 08:47 schreef Ajaxfan het volgende:
Een sneeuwbui + de zomertijd en ik ben echt compleet de weg kwijt. Nou niet echt het idee wat je hebt bij Pasen hehe.
Iets ten NO van Zwolle dus een centimeter of twee als ik het goed ingeschat heb vanuit m'n dakraamquote:
Hé shit, morgen kom ik nog langs Zwollequote:Op zondag 31 maart 2013 10:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Iets ten NO van Zwolle dus een centimeter of twee als ik het goed ingeschat heb vanuit m'n dakraam
Gewoon een potje voetballen maandagquote:Op zondag 31 maart 2013 10:40 schreef Lemans24 het volgende:
En Pasen vier je op maandag als Hollander!
De kleur ziet er goed uit, wat voor bijbehorende temp ongeveer? Graad of 10 a 15?quote:Op zondag 31 maart 2013 12:44 schreef De_Guidance het volgende:
Nou als we geluk hebben is het om 10 april eindelijk afgelopen met de winter.
Zowel GFS als EC laten dit zien.
[ afbeelding ]
Rond de 10 inderdaad. Ligt helaas wel ver buiten de betrouwbare termijn.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De kleur ziet er goed uit, wat voor bijbehorende temp ongeveer? Graad of 10 a 15?
Wat ben ik blij dat het hier wel meevalt qua droge lucht. Ik denk dat de zee toch nog een beetje invloed heeft.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:15 schreef Resistor het volgende:
Ik begin die droge lucht nu echt zat te worden.
Voor mijn gevoel krijg ik al schokken op 2cm afstand, zeker bij de geaarde dingen als de kraan en het fornuis, en zelfs toen ik een stuk bestek in de metalen gootsteen legde
Water uit de waterbakjes aan de radiatoren verdampt wel goed, ik heb er nu 3 in de woonkamer, maar door de centrale afzuiging blijft er droge lucht van buiten binnenstromen.
Even een paar dagen flink wat regen voor de natuur en luchtvochtigheid, en dan de zomer in a.u.b..
Als we deze omstandigheden 2 maanden geleden gehad hadden hadden we 3 elfstedentochten kunnen organiseren.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:47 schreef Nattekat het volgende:
Als die wind er afgelopen winter was geweest dan was het pas koud geweest
volgens mij wel jaquote:Op zondag 31 maart 2013 18:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
5,8 is 1971-2000 en 6,2 is 1981-2010?
Vreselijk ja. Onze kinderen en ik zitten ook onder het eczeem en het haar staat alle kanten op.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:15 schreef Resistor het volgende:
Voor mijn gevoel krijg ik al schokken op 2cm afstand, zeker bij de geaarde dingen als de kraan en het fornuis, en zelfs toen ik een stuk bestek in de metalen gootsteen legde
Water uit de waterbakjes aan de radiatoren verdampt wel goed, ik heb er nu 3 in de woonkamer, maar door de centrale afzuiging blijft er droge lucht van buiten binnenstromen.
Even een paar dagen flink wat regen voor de natuur en luchtvochtigheid, en dan de zomer in a.u.b..
Ik blijf erbij, we hebben straks zelfs genoeg winter voor 2013 gehad. Sla maar overquote:Op zondag 31 maart 2013 18:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als ik die vervloekte pluim mag geloven kunnen we de eerste helft daarvan ook al afschrijven![]()
Gewoon niet naar die pluim kijkenquote:Op zondag 31 maart 2013 18:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als ik die vervloekte pluim mag geloven kunnen we de eerste helft daarvan ook al afschrijven![]()
Nu ie het zegt.. Inderdaadtwitter:Domien twitterde op zondag 31-03-2013 om 18:46:25Wat heeeeeeeeerlijk dat het nog licht is buiten, hè? reageer retweet
De kerkklok staat hier al de hele dag raar te doen.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:47 schreef Pino112 het volgende:
Nu ie het zegt.. Inderdaadtwitter:Domien twitterde op zondag 31-03-2013 om 18:46:25Wat heeeeeeeeerlijk dat het nog licht is buiten, hè? reageer retweet
quote:Op zondag 31 maart 2013 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De kerkklok staat hier al de hele dag raar te doen.
Nee, ong. rond 10 april krijgen we de straalstroom eindelijk over on sheenquote:Op zondag 31 maart 2013 22:28 schreef tribalwars het volgende:
verwachten jullie dat de droogte nog lang aanhoudt.
Dat is nog bijna 2 weken..en het duurt al een tijd op die paar vlokjes na dan.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ong. rond 10 april krijgen we de straalstroom eindelijk over on sheen
En begint een periode van waardeloos, regenachtig weer, waar sommigen blijkbaar op zitten te wachten.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ong. rond 10 april krijgen we de straalstroom eindelijk over on sheen
Dan mag je nog lang wachten, we moeten blij zijn als die straalstroom niet net over de Britse eilanden afbuigt terug naar het zuiden en we nog langer in de kou zitten.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En begint een periode van waardeloos, regenachtig weer, waar sommigen blijkbaar op zitten te wachten.
Doe dan 15 graden en zon, nachten van plus 5, maar géén regen!
Begin mei is 15 graden prima te halen, met de oostenwind.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan mag je nog lang wachten, we moeten blij zijn als die straalstroom niet net over de Britse eilanden afbuigt terug naar het zuiden en we nog langer in de kou zitten.
Precies. Mensen die denken dat het vanaf nu zo blijft.quote:Op maandag 1 april 2013 00:12 schreef minthy het volgende:
Het komt vanzelf goed, ik heb nog nooit meegemaakt dat we de lente oversloegen
Iedereen weer vrolijk en klaar met gemekker, jottem!quote:Op maandag 1 april 2013 00:52 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Precies. Mensen die denken dat het vanaf nu zo blijft.
Over een paar weken genieten we gewoon weer (des te meer) van de lente.
Nee, natuurlijk blijft het niet zo, dat heeft noot iemand gezegd. Althans, niet qua temperatuur. Zie ook dat artikel op weer.nlquote:Op maandag 1 april 2013 00:52 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Precies. Mensen die denken dat het vanaf nu zo blijft.
Over een paar weken genieten we gewoon weer (des te meer) van de lente.
Als het straks regent, krijg je ook weer mekkeraars. Waarschijnlijk juist diegenen die nu regen wensen.quote:Op maandag 1 april 2013 00:54 schreef minthy het volgende:
[..]
Iedereen weer vrolijk en klaar met gemekker, jottem!
Mekkeraars bij 24 graden, een zacht briesje en een vrolijk zonnetje. Ook die zal je hebben, da's vast te saaiquote:Op maandag 1 april 2013 01:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als het straks regent, krijg je ook weer mekkeraars. Waarschijnlijk juist diegenen die nu regen wensen.
De mensen die dan gaan mekkeren, verbannen we naar Mars. Dat is pas saai!quote:Op maandag 1 april 2013 01:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Mekkeraars bij 24 graden, een zacht briesje en een vrolijk zonnetje. Ook die zal je hebben, da's vast te saai
Die wind gaat ook heus wel weer draaien. En als die ijzige lucht dan wordt verdreven neem ik de buitjes voor lief.quote:Op maandag 1 april 2013 01:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk blijft het niet zo, dat heeft noot iemand gezegd. Althans, niet qua temperatuur. Zie ook dat artikel op weer.nl
Maar het kan langzaam droog opwarmen door het blijven van de oostenwind.
En het kan sneller nat opwarmen door het terugkeren van de westenwind.
Kiest u maar.
Deal!quote:Op maandag 1 april 2013 01:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De mensen die dan gaan mekkeren, verbannen we naar Mars. Dat is pas saai!
quote:Op maandag 1 april 2013 01:15 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Die wind gaat ook heus wel weer draaien. En als die ijzige lucht dan wordt verdreven neem ik de buitjes voor lief.
Vogels gaan hier tekeer, heerlijkquote:Op maandag 1 april 2013 08:00 schreef fotostarter het volgende:
Het is koud, maar het kijkt zo mooi buiten
Hou op, werd wakker vanmorgen door mijn eigen kippen. Maken meer herrie dan hanen. Ging mijn enige vrije uitslaapdagquote:Op maandag 1 april 2013 08:16 schreef minthy het volgende:
[..]
Vogels gaan hier tekeer, heerlijk![]()
Wel jammer weer van het laagje ijs op de autoruiten
Ja, tof is datquote:Op maandag 1 april 2013 08:22 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Hou op, werd wakker vanmorgen door mijn eigen kippen. Maken meer herrie dan hanen. Ging mijn enige vrije uitslaapdag
Hier ook maar 3, maar maken herrie voor 10quote:Op maandag 1 april 2013 08:26 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, tof is dat![]()
Hier loopt er nog maar één, zo broeds als de pest, komt z'n nest niet af. Mooi rustig
Weeronline gok ik? Andere sites schatten de hogere temperaturen pas na 10 april in.quote:
Dat is op het plaatje toch ook? 10 april en dat gaat hij naar 18 graden.quote:Op maandag 1 april 2013 09:06 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Weeronline gok ik? Andere sites schatten de hogere temperaturen pas na 10 april in.
Dit kaartje heeft op komende zaterdag al 11 graden staan. Bij bv Weerplaza en Weer.nl is dit pas op 14 april het geval. Ach het is ook een beetje mierenneuken hehe.quote:Op maandag 1 april 2013 09:15 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dat is op het plaatje toch ook? 10 april en dat gaat hij naar 18 graden.
Of ik snap je verkeerd, of ik zie het verkeerd
Ja en nog vroegquote:Op maandag 1 april 2013 09:21 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dit kaartje heeft op komende zaterdag al 11 graden staan. Bij bv Weerplaza en Weer.nl is dit pas op 14 april het geval. Ach het is ook een beetje mierenneuken hehe.
Zowel qua voorspellingstermijn als op de dag!quote:
quote:Op maandag 1 april 2013 09:36 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Zowel qua voorspellingstermijn als op de dag!
Goed, maar als ik nu naar buiten kijk en zie dat alles nog steeds kaal en kurkdroog is verlang ik toch echt naar een goede regenbui. Dat heeft de lente gewoon even nodig.quote:Op maandag 1 april 2013 01:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]![]()
Nee, ik wil langzaam naar een warme droge zomer, had me er al volledig op ingesteld!
Nou, daar worden jullie klagers vrolijk van, zeker?quote:Op maandag 1 april 2013 11:20 schreef INViCTuS het volgende:
Over een kleine week wellicht een verandering van de windrichting, uiteraard hoort daar, zoals we "gewend" zijn in Nederland, neerslag bij.
[ afbeelding ]
Blijf daar...quote:Op maandag 1 april 2013 10:01 schreef Dven het volgende:
11 uur en 17 graden met volle zon. Lekker dagje
Morgen naar dat kille Nederland
Vind zaalvoetbal maar saaiquote:Op maandag 1 april 2013 10:35 schreef INViCTuS het volgende:
Trek zo de korte broek aan om een balletje te trappen
Hier al de hele dag volle bak zonnig met een enkel los wolkje hoor.quote:Op maandag 1 april 2013 13:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nou, daar worden jullie klagers vrolijk van, zeker?
Effe van perfect droog weer naar compleet 'herfst', zoals dat straks natuurlijk weer genoemd gaat worden...
Oh, vandaag had ik zon verwacht, waar is ie?
Geen guur weer maar gewoon warmere lucht met af en toe een lentebuitje. Goed voor de flora.quote:Op maandag 1 april 2013 13:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Effe van perfect droog weer naar compleet 'herfst', zoals dat straks natuurlijk weer genoemd gaat worden...
Dat heeft niks met regen te maken, maar alles met temperatuur.quote:Op maandag 1 april 2013 13:42 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik wil bloemen en bloesems zien en eindelijk wat bladeren aan de bomen![]()
Wij klagers worden vrolijk van lenteweer.quote:Op maandag 1 april 2013 13:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Oh, vandaag had ik zon verwacht, waar is ie?
Ja, hier nu ook.quote:Op maandag 1 april 2013 13:19 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hier al de hele dag volle bak zonnig met een enkel los wolkje hoor.
regen helpt wel mee natuurlijkquote:Op maandag 1 april 2013 13:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat heeft niks met regen te maken, maar alles met temperatuur.
Het is een combinatie van factoren. Aanhoudende droogte helpt de planten niet echt.quote:Op maandag 1 april 2013 13:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat heeft niks met regen te maken, maar alles met temperatuur.
Nee, maar een droge lente na een natte winter is alleen een probleem voor de landbouw, niet voor de natuur.quote:Op maandag 1 april 2013 14:31 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Het is een combinatie van factoren. Aanhoudende droogte helpt de planten niet echt.
Muren warmen zeer op en regenpijpen ook. Niet de beste plek lijkt me?quote:Op maandag 1 april 2013 16:47 schreef Resistor het volgende:
Best wel lastig, zo'n heerlijk balkon op het westen. Ik heb nu geen goede plek om de sensor van de thermometer op te hangen, dat ding geeft aan de regenpijp een vrolijke 15,5C aan
En bij de voordeur (letterlijk een 'koud tochtgat') is geen plek om de sensor mooi op te hangen
Dan maar de sensor tussen de regenpijp en de muur, niet perfect, maar wel wat meer schaduw.
Ja maar die wind maakt het koud. Net een stukje gefietst, en dacht van ZO lekker weer, totdat ik terug ging, en de wind vol op mijn kanus kreeg.quote:Op maandag 1 april 2013 16:52 schreef Nijna het volgende:
Heerlijk buiten, vooral in de zon uit de wind
Bij weeronline zeker. Ik weet zeker dat ik met mijn dikke duim nog beter kan voorspellen dan zij.quote:Op maandag 1 april 2013 18:27 schreef fotostarter het volgende:
Die 14daagse voorspelling gaat wel hard naar beneden. Vanochtend nog 18 graden over 2 weken, nu nog maar 12
Ja.quote:Op maandag 1 april 2013 18:44 schreef alors het volgende:
[..]
Bij weeronline zeker. Ik weet zeker dat ik met mijn dikke duim nog beter kan voorspellen dan zij.
De luchtbevochtiger hier stookt een liter water per dag weg, en nog steeds scheuren in het hout van de droogte.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:15 schreef Resistor het volgende:
Ik ook dus daarom voetbal ik lekker buiten. Inhaalwedstrijd vandaag...quote:
Dat weercijfer ook. Dit weer een 8 geven, gtfo, als het januari is kun je dat overwegen ja, maar nuquote:Op maandag 1 april 2013 21:14 schreef Wessell het volgende:
[..]
Zucht ik eis dat ieder persoon die hier met weeronline komt een ban krijgt
keep the spirit alivequote:Op maandag 1 april 2013 21:14 schreef Wessell het volgende:
[..]
Zucht ik eis dat ieder persoon die hier met weeronline komt een ban krijgt
Hier is de vijver ook nog deels bevroren.quote:Op maandag 1 april 2013 18:59 schreef WEST het volgende:
Vanmiddag even bij de ketelbrug geweest. En daar lag gewoon nog ijs aan de strand kant.
Ik heb vorige week toevallig nog even bij die van mij gekeken, ik hoop dat m'n visjes geen vissticks zijn geworden...quote:Op maandag 1 april 2013 22:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier is de vijver ook nog deels bevroren.
Niks mis meequote:Op maandag 1 april 2013 22:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb vorige week toevallig nog even bij die van mij gekeken, ik hoop dat m'n visjes geen vissticks zijn geworden...
Eind december en begin januari heeft het amper gevrorenquote:Op maandag 1 april 2013 22:16 schreef GekkePoes het volgende:
De sloot hier ligt al sinds December ijs in. nog niet ontdooit geweest.
Ik zet na het douchen de deur van de badkamer maar wijd open, komt er tenminste nog wat vochtige lucht m'n huis in...quote:Op maandag 1 april 2013 19:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
De luchtbevochtiger hier stookt een liter water per dag weg, en nog steeds scheuren in het hout van de droogte.
Bepaalde planten hebben wel baat bij wat regen. Na de aanhoudende droogte helpt het altijd mee.quote:Op maandag 1 april 2013 14:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, maar een droge lente na een natte winter is alleen een probleem voor de landbouw, niet voor de natuur.
Precies. Zolang ik mijn winterjas nog nodig heb is het hooguit een magere voldoende.quote:Op maandag 1 april 2013 21:18 schreef alors het volgende:
[..]
Dat weercijfer ook. Dit weer een 8 geven, gtfo, als het januari is kun je dat overwegen ja, maar nu
Ik geloof niks meer van die 14-daagse voorspellingen. Niet van Weeronline.nl maar ook niet de GFS-pluim. Twee weken geleden voorspelden beide nog 15 graden voor vandaag, en hoeveel is het hier uiteindelijk geworden? Nul of één graden ofzo.quote:Op maandag 1 april 2013 18:27 schreef fotostarter het volgende:
Die 14daagse voorspelling gaat wel hard naar beneden. Vanochtend nog 18 graden over 2 weken, nu nog maar 12
lijkt me sterk.., dat ijs moet begin maart al weg geweest zijn met 15+ of je moet in finland wonen.quote:Op maandag 1 april 2013 22:16 schreef GekkePoes het volgende:
De sloot hier ligt al sinds December ijs in. nog niet ontdooit geweest.
Mensen overdrijven nogal eens als het om weer gaatquote:Op maandag 1 april 2013 22:34 schreef WEST het volgende:
[..]
lijkt me sterk.., dat ijs moet begin maart al weg geweest zijn met 15+ of je moet in finland wonen.
Hier schaatst men nog naar het werkquote:Op maandag 1 april 2013 22:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mensen overdrijven nogal eens als het om weer gaat
Als doorgewinterde fok!ker heb je daar vast niet zo'n moeite mee gehad.quote:Op maandag 1 april 2013 22:49 schreef tralalala het volgende:
Ik zit al 6 maanden op zolder door de sneeuw.
Goudwindes zijn al oranje, het scheelt paneren...quote:
Ik zou het voor de smaak wel panerenquote:Op maandag 1 april 2013 23:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Goudwindes zijn al oranje, het scheelt paneren...
Ja, dat dan weer wel!quote:
Ieuwquote:Op maandag 1 april 2013 23:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Ja, dat dan weer wel!![]()
Het zou ook maar zo kunnen zijn dat ze al maanden dood zijn natuurlijk, een beetje smaak is dan niet weg.
Veel kruiden, dan proef je er vast niks meer vanquote:
Behalve dat alles er weer uit komtquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:00 schreef minthy het volgende:
[..]
Veel kruiden, dan proef je er vast niks meer van
Hoezo bedorven? Ze zijn toch ingevroren?quote:
Getverquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:09 schreef Pino112 het volgende:
Ontzettend naar pestventje!!1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is dat we bijna buren zijn, anders was ik gaan dreigen...Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
Oer-Hollands weer, het weer de schuld gevenquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:09 schreef minthy het volgende:
[..]
Getver![]()
Wat een slap gelul trouwens, zullen we het weer de schuld geven?
Dreigende onweersluchtenquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Ontzettend naar pestventje!!1
Het is dat we bijna buren zijn, anders was ik gaan dreigen...
Misschien waren ze voor de vorstperiode (ergens afgelopen mei moet dat haast geweest zijn) al doodquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:08 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Hoezo bedorven? Ze zijn toch ingevroren?
Heerlijk om te doenquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Oer-Hollands weer, het weer de schuld geven
Rotzak, ik hoop dat je komend zomer elke nacht wakker gebulderd wordtquote:
Het mag wel een keer lente wordenquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Heerlijk om te doen![]()
Iedereen in een pleurisstemming? "Ja, het wil maar geen voorjaar worden!"
Ik hoor het mezelf zo zeggen![]()
Mag ik schuilen bij jou?quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Rotzak, ik hoop dat je komend zomer elke nacht wakker gebulderd wordt
*moeke vertelt*quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het mag wel een keer lente wordenSneeuw met Pasen, ik heb het nooit eerder meegemaakt
Alleen als je me niet meer treitert. En zelf een slaapzak meenemen, mijn bedden zijn niet lang genoegquote:
quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:24 schreef minthy het volgende:
[..]
Alleen als je me niet meer treitert. En zelf een slaapzak meenemen, mijn bedden zijn niet lang genoeg
Van schildpadden heb ik geen verstand, kikkers, salamanders en padden redden het primaquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Heeft er iemand eigenlijk verstand van kikkers en schildpadden hier? Is dat eigenlijk schadelijk, dat de winterslaap nu al anderhalve maand langer duurt dan normaal? Of kunnen ze dat wel hebben?Ze zitten nog allemaal onder de modder onder in de vijver, vorig jaar waren ze eind februari al boven.
*Fossiel vertelt*quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:22 schreef minthy het volgende:
[..]
*moeke vertelt*
Ik heb het ooit zien sneeuwen op Koninginnedag (30 april dus), dat zal ergens halverwege de jaren '80 geweest zijn. Het kan nog veel erger
Ben jij pas 4 jaar dan? In 2008 heeft het ook gesneeuwd met Pasen. Maar toen was het er omheen verder niet zo koud.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het mag wel een keer lente wordenSneeuw met Pasen, ik heb het nooit eerder meegemaakt
Het was toen wel koud, maar sneeuw?quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ben jij pas 4 jaar dan? In 2008 heeft het ook gesneeuwd met Pasen. Maar toen was het er omheen verder niet zo koud.
Ik haat niet op je lengte, ik bedoelde het ontzettend aardig!!quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]_ Haten op mijn lengte
![]()
Ik trek m'n benen wel in, en anders steken ze er maar uit
Ja, hier wel (in het zuiden). Ik weet dat nog heel goed, want wij kwamen dat weekend terug van een wintersport met veel te veel sneeuw (ja, ook dat kan). En toen ik de volgende ochtend hier wakker werd, zag ik weer sneeuw.quote:
Godsamme, wat een ouwe lul ben jij zeg!quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
*Fossiel vertelt*
In 1816 sneeuwde het hele jaar door
Zou kunnen. Ik weet dat het een drassig Paasvuur was met aanzienlijk minder volk dan de overige jaren.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, hier wel (in het zuiden). Ik weet dat nog heel goed, want wij kwamen dat weekend terug van een wintersport met veel te veel sneeuw (ja, ook dat kan). En toen ik de volgende ochtend hier wakker werd, zag ik weer sneeuw.
Maar niet versletenquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:29 schreef minthy het volgende:
[..]
Godsamme, wat een ouwe lul ben jij zeg!
quote:
http://www.knmi.nl/cms/co(...)en_de_laatste_sneeuwquote:Tijdens de Paasdagen in 2008 sneeuwde het soms flink, lokaal viel 10 cm. In ons land is met Pasen niet eerder zoveel sneeuw gevallen. De Paasdagen waren ook de koudste sinds 1964. In veel landen is het op de valreep nog even winter geworden.
Ongelooflijk, ik heb net de foto's opgezocht van het Paasvuur in 2008, was op 23 maart, maar geen sneeuw te bekennen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/cms/co(...)en_de_laatste_sneeuw
Omdat dat dan dus de dag er voor was.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ongelooflijk, ik heb net de foto's opgezocht van het Paasvuur in 2008, was op 23 maart, maar geen sneeuw te bekennen.
Allemaal weggesmolten door het vuur natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ongelooflijk, ik heb net de foto's opgezocht van het Paasvuur in 2008, was op 23 maart, maar geen sneeuw te bekennen.
Ja dat wil wel smelten rondom een paasvuurquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Makes sensequote:Op dinsdag 2 april 2013 00:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Allemaal weggesmolten door het vuur natuurlijk.
Onnozel druifjequote:Op dinsdag 2 april 2013 00:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Allemaal weggesmolten door het vuur natuurlijk.
Verder hou ik tot op het bot van jequote:
Hij is nog lang niet jarigquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Verder hou ik tot op het bot van je![]()
Tablet wilde er het woord "verjaardag" aan vastplakken, gek ding
En ik hou niet eens tot op het bot van zijn verjaardagquote:
You're damn rightquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel heel lang..
Mint weet uiteraard mijn verjaardag dus dat komt wel goed
quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:58 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[..]Sorry
Maar ACT, ik zie dat je ook uit Ov komt![]()
Oost west, asbestquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Vind het wel goor hoor waar je woont..
Goed, hierom moest ik hard lachen... Kende hem nog nietquote:
Echt niet?quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Goed, hierom moest ik hard lachen... Kende hem nog niet
Juni/juli is ook eind april toch?quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Eind April gaat het weer dik 20 graden worden.
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een lokale klassiekerquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:08 schreef minthy het volgende:
Goed, hierom moest ik hard lachen... Kende hem nog niet
Ik denk dat het gewoon weer nachtvorst wordt, mét sneeuwquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon weer nachtvorst wordt, mét sneeuw![]()
Want van sneeuw krijgen we nooit genoeg
Nee, Goor ligt ook best aan de andere kant van Overijssel. Ik ben meer op Drenthe gerichtquote:
Die van een paar weken terug? Ik niet hoorquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Iedereen is die 2 dagen met 15 graden alweer vergeten.
Je richten op Drenthequote:Op dinsdag 2 april 2013 01:11 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, Goor ligt ook best aan de andere kant van Overijssel. Ik ben meer op Drenthe gericht
Nee joh, dat was fijn!quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Iedereen is die 2 dagen met 15 graden alweer vergeten.
Ik woon tegen de grens aanquote:
Nu met die NO-wind niet. (om ontopic te blijvenquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Eerder makkelijk met de wind in de rug.
Soms zit het wind mee, soms zit het wind tegenquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nu met die NO-wind niet. (om on-topic te blijven)
Een paar van dat soort dagen en alles schiet de grond uitquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja en mooie blauwe lucht in April is tof, de zon krijgt dan zijn kans.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Soms zit het wind mee, soms zit het wind tegen
Dan schiet ik uit mijn zolderkamerquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Een paar van dat soort dagen en alles schiet de grond uit![]()
Ik snak ernaar
Ik uit m'n huis. Dat is geheel ingericht als zolderkamerquote:
Zolderkamerautistenquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:17 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik uit m'n huis. Dat is geheel ingericht als zolderkamer
En dan de Overijsselse variant, die zijn het ergste... Spreek je ook in dialect?quote:
Niet echt, ik versta het welquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:24 schreef minthy het volgende:
[..]
En dan de Overijsselse variant, die zijn het ergste... Spreek je ook in dialect?
Goed, dan ben ik dus bij dezen de grootste Overijsselse zolderkamerautistquote:
Hoe klinkt dat in dialect?quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:30 schreef minthy het volgende:
[..]
Goed, dan ben ik dus bij dezen de grootste Overijsselse zolderkamerautist
Zeg het eens.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Typen gaat verdomd lastig, praten gaat beter
Bij jullie is het hoes, hier huus. Alle oe-klanken worden hier hervormd naar uu-klanken.quote:
Huus wordt hier ook wel eens gebruiktquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:34 schreef minthy het volgende:
[..]
Bij jullie is het hoes, hier huus. Alle oe-klanken worden hier hervormd naar uu-klanken.
Ik geef de Drenten de schuld
Ik geef de voorkeur aan huus.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:34 schreef minthy het volgende:
[..]
Bij jullie is het hoes, hier huus. Alle oe-klanken worden hier hervormd naar uu-klanken.
Ik geef de Drenten de schuld
Sloaperdquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:35 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee mien jong, ik möt henberre. Sloap'n!!
DAT vroagt wij-j oens afquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De deure, de deure, wie stet er veur de deure
Ik ben voor, met de groeten aan Frutsel. Ook uut Oaveriesselquote:
Klopt, in Nieuwleusen (een gat hier verderop) praten ze weer heel andersquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De dialecten verschillen zelfs per plaats
Okequote:Op dinsdag 2 april 2013 01:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik ben voor, met de groeten aan Frutsel. Ook uut Oaveriessel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |