Nee, het bewijst dat de massa zich keer op keer door een lief snoetje laat oplichten.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:11 schreef Good_Luck het volgende:
Mauro heeft wat mij betreft bewezen dat menselijkheid uiteindelijk altijd zal overwinnen. Hulde.
Is gewoon niet waar.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:25 schreef DS4 het volgende:
Door zijn moeder. Bij klachten moet hij haar maar aanspreken daarop.
Mogen is wat anders dan moeten.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:25 schreef DS4 het volgende:
Nee, omdat we minderjarigen niet verplicht op het vliegtuig terug zetten. Maar je krijgt wel te horen dat dat tzt moet. Hij mocht dus wel gaan.
Ja, want "vrijwel in het begin" is niet hetzelfde als vanaf het begin. Mauro is hier gedumpt. Circa een half jaar later:quote:
Vervolgens is dat laatste gedaan. En daarbij treft Mauro geen enkel verwijt, in tegenstelling tot de suggestie die je probeert te wekken.quote:±mei 2003: De IND meldt in een brief dat Mauro niet zonder meer in Nederland kan blijven (d.w.z. hij moet terug of er moet een verblijfsvergunning worden aangevraagd)
quote:Op zondag 31 maart 2013 10:25 schreef DS4 het volgende:
Self-inflicted. En ja, ik reken het gedrag van zijn familie aN hem aan, net zo goed als dat je dat bij een zakkenrollend roma kind doet.
Ik heb je niks in de mond gelegd. Ik stel vast dat je het graag opneemt voor verkeersaso's die anderen doodrijden.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:25 schreef DS4 het volgende:
Altijd maar weer mij dingen in de mond leggen die ik niet heb gezegd. Clown!
Tekenend voor je hilarisch slechte inlevingsvermogen, dit. Het gaat hier helemaal niet om belonen. Het gaat om rust in het leven van een jongen die ongewild al een boel ellende achter de rug heeft. Het gaat om zijn welzijn, om humaan-zijn. Maar daar is DS4 weer, die selectief regels toepast als het hem uitkomt; en in andere zaken - waar ook duidelijke regels gelden - met het grootste gemak die regels wegredeneert of de rechter heilig verklaart.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:25 schreef DS4 het volgende:
Ik vind het sneu voor Mauro dat hij is misbruikt door zijn familie, maar in het grote plaatje moet je zien dat je dat niet kan en mag belonen.
Bronnen hiervoor? Het eerste kan ik sowieso wel alvast naar het rijk der fabelen helpen. Het ging niet om zomaar een "ongeval", maar om een roekeloos rijdende aso die iemand doodreed. En daarbij kon de rechter maximaal 9 jaar opleggen.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:25 schreef DS4 het volgende:
Ik ben hypocriet, wie niet? Zeker jij niet, want waar jij bij een verkeersongeval 9 jaar cel minimaal vindt, vind jij dat bij een opzettelijke zware mishandeling met ernstig letsel een foei voldoende is als het maar een anti-religieus motief heeft...
Matig geslaagd. Had je toch beter gewoon aan mij kunnen overlaten.quote:
Niet beter, maar vollediger. Mauro had in ±mei 2003 een brief van de IND ontvangen waarin stond dat hij niet mocht blijven... OF een verblijfsvergunning moest aanvragen. Dat laatste heeft hij toen gedaan.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:25 schreef DS4 het volgende:
Aldus mauro zelf:'Vrijwel in de begin kreeg ik te horen dat ik hier niet mocht blijven.'Maar jij weet het WEER beter?
Oke, noem vluchten voor je leven maar oplichting. Ik hoop voor je dat jij nooit in een dergelijke situatie komt te zitten. Volgens mij zou jij nog veel sneller naar een ander land vluchten.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het bewijst dat de massa zich keer op keer door een lief snoetje laat oplichten.
Laten ze het in Nigeria maar niet horen dat ze met inzet van kindergezichtjes 419 succesvol kunnen maken.
Vluchten op zich is natuurlijk geen oplichting, het geeft echter wel te denken waarom moet je zover vluchten........quote:Op zondag 31 maart 2013 15:11 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Oke, noem vluchten voor je leven maar oplichting. Ik hoop voor je dat jij nooit in een dergelijke situatie komt te zitten. Volgens mij zou jij nog veel sneller naar een ander land vluchten.
1. Sommige landen staan er om bekend dat het prettige landen voor vluchtelingen zijn en een grote kans op een verblijfsvergunning bieden, andere landen niet zo. Een vluchteling zal dus logischerwijze kiezen voor een land waar hij/zij veel kans maakt te mogen bijven. Tot medio 2003 stond "Holanda" in Angola bekend als een paradijs voor vluchtelingen, daarna droogde de stroom snel op; in de jaren erna zijn nog geen 100 Angolezen naar NL gekomen.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:09 schreef klipper het volgende:
Vluchten op zich is natuurlijk geen oplichting, het geeft echter wel te denken waarom moet je zover vluchten........
Lijkt me sterk dat je echt zo verschrikkelijk veel landen moet passeren omdat je nergens je leven zeker ben totdat je uitgerekend hier uitkomt.
Weet je wat veel triester aan dit alles is, als mauro niet zoveel geld opgeslokt had, hadden veel meer kinderen geholpen kunnen worden.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:39 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
1. Sommige landen staan er om bekend dat het prettige landen voor vluchtelingen zijn en een grote kans op een verblijfsvergunning bieden, andere landen niet zo. Tot medio 2003 stond "Holanda" in Angola bekend als een paradijs voor vluchtelingen, daarna droogde de stroom snel op; in de jaren erna zijn nog geen 100 Angolezen naar NL gekomen.
(Sinds Verdonk heeft NL overigens een bijzonder slechte naam gekregen wegens het doorlopend niet nakomen van afspraken en herhaalde schendingen van de rechten van vluchtelingen. Ongetwijfeld zullen velen op Fok! dat helemaal gewèèèèldig vinden, maar in de praktijk betekent het alllen maar dat we door andere -al dan niet Westerse- landen vluchtelingen krijgen doorgeschoven die veel minder gemotiveerd zijn iets van hun verblijf in Nederland te maken.)
2. We hebben internationaal afgesproken om per land een bepaald aantal vluchtelingen op te nemen. Als land A nog niet aan zijn quotum is en land B t/m Z zijn dat wél, word je doorgestuurd naar land A, maakt niet uit hoe ver dat land uit de buurt is.
3. Landen in de regio zijn vaak niet bereid of in staat vluchtelingen op te vangen omdat ze niet bij een conflict willen worden betrokken of simpelweg de middelen niet hebben. In die landen kom je dan niet eens het vliegveld af en wordt doorgestuurd naar een willekeurig land dat nog niet aan zijn quotum is. Vluchtelingen hebben daardoor het idee van "hoe verder weg, hoe groter je kans".
En als de minister de (door de Tweede Kamer aangenomen!) motie Spekman-Anker niet naast zich had neergelegd en als Albayrak niet had geweigerd een EVRM-verzoek inhoudelijk te behandelen (waardoor de zaak op het buro van de zwaar onder de plak van Wilders zittende Leers terechtkwam) en als het CDA omwille van het pluche niet steeds draaidraaidraai had gedaan, hadden we waarschijnlijk nooit geweten wie Mauro was.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:43 schreef klipper het volgende:
Weet je wat veel triester aan dit alles is, als mauro niet zoveel geld opgeslokt had, hadden veel meer kinderen geholpen kunnen worden.
Het gaat niet om Mauro, die valt dat niet te verwijten (net zo min als zakkenrollende Romakinderen). Het gaat erom dat hij ingezet wordt als instrument.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:02 schreef Elfletterig het volgende:
Is gewoon niet waar.
Mauro wordt als 9-jarig (mogelijk 10-jarig) jongetje op het vliegtuig naar Portugal gezet, vanwaar hij onder begeleiding van een kennis van zijn ouders per bus naar Nederland reist.
En wat verwacht je van een kind van 9, trouwens? Spoor je wel?
Ja, en nu?quote:Mogen is wat anders dan moeten.
Vrijwel in het begin is hem dat duidelijk gemaakt en zijn ouders wisten het gewoon. Niemand die dacht dat hij werkelijk in aanmerking kwam voor asiel. Men probeert het gewoon en daarmee wordt de procedure lastiger voor diegenen die het echt nodig hebben. Want kennelijk ontgaat jou het gehele plaatje: als gevolg van dit asociale handelen worden daadwerkelijke vluchtelingen op zijn minst onderworpen aan een zeer achterdochtige overheid en in bepaalde gevallen teruggestuurd en vermoord. En dan heb ik het nog niet eens over de mensensmokkel die er ook in veel gevallen bij komt kijken. Je houdt die wantoestand in stand voor... ja, voor wat eigenlijk? Alsof Mauro geen goed leven op kon bouwen in zijn thuisland. Als iemand dat prima kon en kan... dan was hij het wel, want nog in contact met familie, niets mis met zijn thuisland, enz.quote:Ja, want "vrijwel in het begin" is niet hetzelfde als vanaf het begin. Mauro is hier gedumpt. Circa een half jaar later:
Ik verwijt het zijn familie. Niet het instrument, net zoals het zakkenrollende romakind.quote:Vervolgens is dat laatste gedaan. En daarbij treft Mauro geen enkel verwijt, in tegenstelling tot de suggestie die je probeert te wekken.
Dat geldt m.m. voor die romakinderen en geloof me... de schade van dat zakkenrollen is een stuk lager dan de schade van het hier naartoe sturen van kinderen uit economisch zwakke regio's.quote:Alsof Mauro een crimineeltje is dat op roofpad is gestuurd.
Het joch is hier gedumpt toen hij 9 was. Welk gedrag wil je hem aanrekenen? Hij was ook maar gewoon slachtoffer van de situatie.
Dat lieg je. Ik ga alleen niet mee in jouw gedachte dat je mensen voor het veroorzaken van een verkeersongeval 9 jaar cel op moet leggen.quote:Ik heb je niks in de mond gelegd. Ik stel vast dat je het graag opneemt voor verkeersaso's die anderen doodrijden.
Je moet eens ophouden met zaken verdraaien. Ik hanteer steeds de wet als leidraad, alleen snap jij de wet doorgaans niet of niet goed. En Mauro (lees: zijn familie) is beloond voor in essentie bewust crimineel gedrag.quote:Tekenend voor je hilarisch slechte inlevingsvermogen, dit. Het gaat hier helemaal niet om belonen. Het gaat om rust in het leven van een jongen die ongewild al een boel ellende achter de rug heeft. Het gaat om zijn welzijn, om humaan-zijn. Maar daar is DS4 weer, die selectief regels toepast als het hem uitkomt; en in andere zaken - waar ook duidelijke regels gelden - met het grootste gemak die regels wegredeneert of de rechter heilig verklaart.
En de rechter kon minimaal geen enkele straf opleggen en hells bells, het zat er ergens tussenin.quote:Bronnen hiervoor? Het eerste kan ik sowieso wel alvast naar het rijk der fabelen helpen. Het ging niet om zomaar een "ongeval", maar om een roekeloos rijdende aso die iemand doodreed. En daarbij kon de rechter maximaal 9 jaar opleggen.
Ja, ik heb wat moeite met feiten verdraaien of zelfs compleet negeren... Ik moet bij jou in de leer terzake vermoed ik.quote:Matig geslaagd. Had je toch beter gewoon aan mij kunnen overlaten.
Asiel is voor mensen die daadwerkelijk vluchteling zijn. Iedereen weet van zichzelf precies of hij dat wel of niet is en Mauro was dat overduidelijk niet. Het was een aanvraag waarvan hij wist dat die gedoemd was te mislukken. Niet voor niets werd er gelogen om de kansen te verhogen!quote:Op zondag 31 maart 2013 14:14 schreef DarkSkywise het volgende:
Niet beter, maar vollediger. Mauro had in ±mei 2003 een brief van de IND ontvangen waarin stond dat hij niet mocht blijven... OF een verblijfsvergunning moest aanvragen. Dat laatste heeft hij toen gedaan.
Dan mag 11L nooit meer een discussie voeren.quote:P.S. Kunnen we geen Fok!-regel maken dat users alleen juridisch op dit soort onderwerpen mogen ingaan als ze eerst de rechtbankverslagen hebben gelezen? Scheelt iedereen vast een hoop ergernis!![]()
![]()
![]()
Mauro is economisch vluchteling, maar je bewijst mij een dienst... Immers, je toont aan dat dit goedpraten alleen maar kan met leugens, verdraaiingen en emo-argumenten.quote:Op zondag 31 maart 2013 15:11 schreef Good_Luck het volgende:
Oke, noem vluchten voor je leven maar oplichting. Ik hoop voor je dat jij nooit in een dergelijke situatie komt te zitten. Volgens mij zou jij nog veel sneller naar een ander land vluchten.
Ja, en dat laatste is dus het gevolg van de vele Maurootjes! Kortom, de meest zwakken worden nu vertrapt door het systeem omdat de familie van Mauro en andere families vanwege geldelijk gewin het systeem in NL poogden te misbruiken en bij Mauro is dat succesvol geweest. Bah!quote:Op zondag 31 maart 2013 18:39 schreef DarkSkywise het volgende:
(Sinds Verdonk heeft NL overigens een bijzonder slechte naam gekregen wegens het doorlopend niet nakomen van afspraken en herhaalde schendingen van de rechten van vluchtelingen.
Je moet het gehele plaatje zien en niet het lieve bolleke van Mauro. Natuurlijk, als het alleen om Mauro gaat... maakt het uit? Alleen gaat het niet alleen om Mauro.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:54 schreef Injetta het volgende:
Te veel welvaart maakt blijkbaar mensen tot verwende, zelfzuchtige, egocentrische en domme wezens. Wat doet een jongetje van 9 jaar aan kwaad aan een van de welvarendste landen ter wereld?
Heeft iemand ook maar een sneetje brood minder gegeten omdat er een aantal kinderen uit arme landen hier heen zijn gekomen?
Vanaf begin 2006 was onduidelijk waar Mauro's vader verbleef. Zijn ouders zijn "ergens in 2006" gescheiden en vanaf kort daarna is niet eens meer bekend of zijn vader nog in leven is.quote:
Het verhaal dat Mauro zou hebben gelogen is de Telegraafversie van een vertrouwelijke brief van Leers die door de PVV naar de pers is gelekt met daarin de eerste bevindingen over Mauro's paspoort.quote:Niet voor niets werd er gelogen om de kansen te verhogen!
Nogmaals: zijn leven liep gevaar daar. Hij had mot met een bendeleider daar las ik ergens. En ook nogmaals: een moeder zet haar kind niet zomaar op een vliegtuig naar een ander land. dat jij dit misschien wel zou doen zegt meer iets over jou.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mauro is economisch vluchteling, maar je bewijst mij een dienst... Immers, je toont aan dat dit goedpraten alleen maar kan met leugens, verdraaiingen en emo-argumenten.
quote:Ik verwijt het zijn familie. Niet het instrument, net zoals het zakkenrollende romakind.
Waarom verwijt je het Mauro en zijn familie?quote:Op zondag 31 maart 2013 19:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, en dat laatste is dus het gevolg van de vele Maurootjes! Kortom, de meest zwakken worden nu vertrapt door het systeem omdat de familie van Mauro en andere families vanwege geldelijk gewin het systeem in NL poogden te misbruiken en bij Mauro is dat succesvol geweest. Bah!
De hoofdschuldigen in deze zaak zijn Mauro en zijn ouders die hem naar Nederland hebben laten smokkelen. De Nederlandse overheid gaat zeer humaan om met minderjarige asielzoekers. Ongeacht de status mogen ze blijven, ontvangen ze onderdak, verzorging en onderwijs. Afhankelijk van de status betekent dit wel dat ze met achttien jaar kunnen worden teruggestuurd naar het land van herkomst. Medeschuldigen zijn de asielindustrie die weer voor jaren aan zaken kunnen gaan aanspannen voor andere Mauro's en de pleegouders die Mauro onvoldoende duidelijk hebben gemaakt wat zijn positie is.quote:[b]Op zondag 31 maart 2013 19:48 schreef Flow3r het volgende:[/b
Je moet je boosheid richten op onze overheid die er voor heeft gezorgd dat dit soort situaties kunnen ontstaan.
Niet op Mauro en anderen die toch zullen proberen hier een toekomst te krijgen.
Een moeder lijkt mij ook heel wat...quote:Op zondag 31 maart 2013 19:32 schreef DarkSkywise het volgende:
Vanaf begin 2006 was onduidelijk waar Mauro's vader verbleef. Zijn ouders zijn "ergens in 2006" gescheiden en vanaf kort daarna is niet eens meer bekend of zijn vader nog in leven is.
Ik zie de dagvaarding met vertrouwen verschijnen.quote:Het verhaal dat Mauro zou hebben gelogen is de Telegraafversie van een vertrouwelijke brief van Leers die door de PVV naar de pers is gelekt met daarin de eerste bevindingen over Mauro's paspoort.
Toen er meer bekend werd, is Leers hierop teruggekomen en stelde dat Mauro "te goeder trouw" had gehandeld. Alleen de Telegraaf bleef keihard volhouden dat Mauro zou hebben gelogen, ook al konden ze niet bewijzen waaróver.
(Als jij bewijs hebt dat de Telegraaf gelijk had en Leers ongelijk, lijkt het me erg interessant als je dat hier post. Heb je dat bewijs niet, dan staat wat je hier doet ook wel bekend als "smaadschrift" en zou jij de laatste moeten zijn om Mauro van crimineel gedrag te beschuldigen.)
Vaak herhalen maakt niet dat het waar is.quote:
Natuurlijk wel als dat wederrechtelijk is!quote:Op zondag 31 maart 2013 19:48 schreef Flow3r het volgende:
Waarom verwijt je het Mauro en zijn familie?
Kan je het een mens kwalijk nemen een betere toekomst te zoeken? Ik vind van niet.
Klopt. Liegen is dan ook schering en inslag bij asielaanvragen.quote:Je zegt dat Mauro gelogen heeft.Als dat kan lukken door te liegen zal iedereen het proberen.
Wil je het wel even plaatsen in het perspectief van vluchtelingen. Dat het hier economisch beter is, is een feit. Maar dat is geen enkele reden om een verblijfstitel te verkrijgen.quote:Je zegt dat ie nog familie heeft en dat zijn thuisland prima is om in te wonen. Kennelijk vond hij-of zijn familie- van niet.
Nee, ik richt mijn boosheid op diegenen die de procedures misbruiken. Dat de overheid ook fouten heeft gemaakt staat daar helemaal los van!quote:Wat ook de leugens waren en ook al was hij geen echte vluchteling maar een zogenaamde gelukszoeker dan nog kan je het hem moeilijk kwalijk nemen.
Je moet je boosheid richten op onze overheid die er voor heeft gezorgd dat dit soort situaties kunnen ontstaan.
Niet op Mauro en anderen die toch zullen proberen hier een toekomst te krijgen.
Mee eens, behalve dan dat ik niet wil dat de overheid minder meelevend is... ik wil ophouden met net doen alsof die meelevendheid ineens een reden is om een verblijfstitel te krijgen. Mauro is niets aangedaan door de overheid. Hij is met alle egards behandeld. En dan nog zeiken! De wereld op zijn kop.quote:Op zondag 31 maart 2013 20:03 schreef Dwersdriever het volgende:
Het enige dat de Nederlandse overheid te verwijten valt, is dat men veel te meelevend is met minderjarige asielzoekers. Voortaan maar gewoon direct met de kerende post terugsturen. Dat zal heel veel 'schrijnende' gevallen schelen.
wanneer had hij mot met die bendeleider ... toen hij als negenjarige hierheenkwam????quote:Op zondag 31 maart 2013 19:34 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Nogmaals: zijn leven liep gevaar daar. Hij had mot met een bendeleider daar las ik ergens. En ook nogmaals:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |