Ja mensen kregen ook direct na het werken in een asbestfabriek kanker, ook na het roken van een pakje sigaretten, en leverfalen na een biertje.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:03 schreef Resistor het volgende:
[..]
En nu nog een onafhankelijk onderzoek. Niet van een voorstander, en niet van een tegenstander (zoals deze)
Als ik dit zou moeten geloven zouden er alleen maar misvormde kinderen geboren moeten worden bij ouders die wel eens in de buurt gestaan moeten hebben bij een mobiele telefoon, DECT telefoon, WiFi punt of iets anders wat straalt
De eerste radio werd rond 1890 in gebruik genomen.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja mensen kregen ook direct na het werken in een asbestfabriek kanker, ook na het roken van een pakje sigaretten, en leverfalen na een biertje.
Ik heb net uitgelegd hoe niet-ioniserende straling op geen enkele manier DNA-breuken kan veroorzaken, dit ga ik niet nog een keer doen.quote:
Als je niet weet waar je het over hebt, kan je maar beter je mond houdenquote:
Ze lachten om Newtonquote:Op zondag 16 juni 2013 13:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja mensen kregen ook direct na het werken in een asbestfabriek kanker, ook na het roken van een pakje sigaretten, en leverfalen na een biertje.
Jij bent de personificatie van het niet weten waar je het over hebt dus ga ergens anders de regeringsbejubelende upperclassnerd uithangen.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je het over hebt, kan je maar beter je mond houden
Kom eens met een post waaruit blijkt dat je snapt waar het over gaat?quote:Op zondag 16 juni 2013 14:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Jij bent de personificatie van het niet weten waar je het over hebt dus ga ergens anders de regeringsbejubelende upperclassnerd uithangen.
Al mijn posts? Dat jij een bankstel voor je kop gebonden hebt kan ik niks aan doen.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom eens met een post waaruit blijkt dat je snapt waar het over gaat?
quote:Op zondag 16 juni 2013 03:15 schreef Rivalo het volgende:
Want WiFi signalen kunnen ook echt atomen in menselijke cellen ioniseren.![]()
Probleem met veel van die alu-hoedjes hier in dit topic is dat ze totaal geen kennis hebben over de biologische en natuurkundige aspecten hiervan. Bij straling wordt er meteen aan kernenergie, atoombommen en Tsjernobyl gedacht.
[ afbeelding ]
Gevaarlijke straling is straling met een zeer kleine golflengte die atomen kan ioniseren. (Gamma-straling, X-Ray en al de stuk veiligere UV) Raakt de DNA-streng beschadigd dan kan dit tot kanker leiden.
Straling die hier buiten vallen: Licht, IR, en de signalen die we onder de noemer radiostraling plaatsen zijn niet ioniserend. Dat betekend dus dat deze stralingen niet direct tot kanker leiden.
Wel is er een maar, en dit verklaard ook het afraden van veel gebruik van mobiele telefoons bij opgroeiende kinderen. Straling is wel gewoon energie. Veel gebruik van een mobiele telefoon bij het hoofd zorgt voor veranderingen in de temperatuur van het hoofd. Deze verandering in temperatuur zijn niet heel schokkend. Maar toch om het onderzoek nog een beetje lading te geven (het moet immers wel door het nieuws opgepikt worden) wordt het voor opgroeiende kinderen, de hersenen zijn nog in ontwikkeling, afgeraden.
Dus zolang de Gemeente Groningen zijn stadswifi niet aan de burger zijn voorhoofd vast ductaped dan is er niets aan de hand.
[..]
- Deense middelbare scholieren.
- Lex Naturalis, Instituut voor holistische gezondheidsbiologie.
![]()
Jij stelt hier dat niet-ioniserende signalen de mogelijkheid bieden tot het breken van DNA strengen.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Jij bent de personificatie van het niet weten waar je het over hebt dus ga ergens anders de regeringsbejubelende upperclassnerd uithangen.
quote:Veilige, niet-ioniserende straling
Straling die onvoldoende energie bevat om het DNA te beschadigen noemen we niet-ioniserende straling. Deze kan geen kanker veroorzaken.
Waarom ben je bang voor 1-2 watt wifi terwijl de FM met gigawatt werkt?quote:Op maandag 17 juni 2013 07:45 schreef QBay het volgende:
Als inwoner van de stad Groningen zit ik ook niet te wachten op zo'n sterk WiFi netwerk! Ik ben dan wel IT'er, maar er is al zoveel straling dat ik me afvraag of dit extra netwerk dan niet te druppel is. Mooi dus dat ze dit tegen willen houden.
Het is niet specifiek dit netwerk, maar meer de hoeveelheid van alle netwerken in de lucht. FM, GSM + op elke hoek 10 WiFi netwerken en nu nog een sterk netwerk voor stadsdekking. Naast de gezondheidsrisico's ben ik ook bang voor een verstoring van (persoonlijke) WiFi-netwerken...de 2.4GHz band is al zo volquote:Op maandag 17 juni 2013 07:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom ben je bang voor 1-2 watt wifi terwijl de FM met gigawatt werkt?
Leg eens uit hoe niet-ioniserende straling een DNA-breuk kan veroorzaken dan?quote:Op zondag 16 juni 2013 14:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Al mijn posts? Dat jij een bankstel voor je kop gebonden hebt kan ik niks aan doen.
Denk jij dat iemand die niet weet wat straling is, het verschil weet tussen ioniserende en niet ioniserende straling?quote:Op maandag 17 juni 2013 09:31 schreef justanick het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe niet-ioniserende straling een DNA-breuk kan veroorzaken dan?
Als er gezondheidsrisico's waren hadden we dat al lang gemerkt.quote:Op maandag 17 juni 2013 07:54 schreef QBay het volgende:
[..]
Het is niet specifiek dit netwerk, maar meer de hoeveelheid van alle netwerken in de lucht. FM, GSM + op elke hoek 10 WiFi netwerken en nu nog een sterk netwerk voor stadsdekking. Naast de gezondheidsrisico's ben ik ook bang voor een verstoring van (persoonlijke) WiFi-netwerken...de 2.4GHz band is al zo vol.
Dus in Salzburg zijn DECT telefoons verboden?quote:
En in Nieuw Zeeland zijn GSM en wifi netwerken verbodenquote:Op maandag 17 juni 2013 10:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dus in Salzburg zijn DECT telefoons verboden?
Goed onderbouwd argument. Geen onderbuikgevoel te bekennen. Ben blij dat alles wat we maar niks vinden, gewoon direct verboten moet worden.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:47 schreef slashdotter3 het volgende:
'Kun je daar niet wat aan doen, want we vinden die straling maar niks.'"
Je vergeet de kamerplanten.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:21 schreef Farenji het volgende:
De volgende stap is dat de dieren- en bomenpolitie huis aan huis gaat om alle thuisroutertjes in beslag te nemen. Want die wifi-straling heeft natuurlijk ook nadelige invloed op de bomengroei.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |