Wachten tot ze een keer bijten dan, maar zoals ik al eerder zei, China zal het nooit toestaan dat het Noord-Koreaans regime omver wordt geworpen gezien hun belangen in de Gele Zee. Dat weten de Amerikanen ook, dus ongeacht of er een conflict komt, de Amerikanen zullen dan naar waarschijnlijkheid de vuurkracht van Noord-Korea proberen uit te schakelen, slechts als Zuid-Korea en Noord-Korea echt overgaan tot een invasie, dan heb je de poppen in de conflict pas echt aan het dansen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:29 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Momenteel zeker ja.
Trouwens net op het nieuws werd mij eens iets geleerd.
Voorheen werkte het spelletje als volgt:
NK had iets nodig (voedsel, olie, of wat dan ook) en/of wilde van sancties af
NK kreeg dat uiteraard niet zomaar, dus
NK begon te blaffen, te dreigen met het gevolg dat
NK telkens een botje toegegooid kreeg
Wat het nu anders maakt is dat sancties niet meer opgeheven worden (het tegenovergestelde zelfs) en dat er geen (extra) spul wordt aangereikt.
Wat op het nieuws niet verteld werd is waarom men daarmee gestopt is, en of dit Kim inderdaad tot de spreekwoordelijke kat, die rare sprongen kan maken, heeft gemaakt. Als iemand een antwoord op één van de twee kan geven...
Ik denk dat 'proberen' hier niet op zijn plaats is. In dat opzicht zal N-K nimmer een invasie kunnen bewerkstelligen. Maar dan heb je inderdaad alsnog een conflict: wie gaat wat doen met het dan gebroken land ?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:39 schreef DeParo het volgende:
de Amerikanen zullen dan naar waarschijnlijkheid de vuurkracht van Noord-Korea proberen uit te schakelen
Raar bericht volgens mij wordt er standaard niet over Noord Korea gevlogen. Althans toen ik jaren geleden naar Zuid Korea ging werd NK met een boog vermeden, en begreep dat dat standaard was.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch opmerkelijk dat men uit gaat wijken.twitter:Stone_SkyNews twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 08:09:34The original flight plan for the flight (an American Airline) would have taken us over Pyongyang. http://t.co/h00cjj8kIi reageer retweet
Bommetje op Nederland lijkt mij ook wel wat. Gewoon om even te zien waar idioten als jij gaan aankloppen voor hulpquote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:09 schreef YazooW het volgende:
Zou wel mooi zijn als de VS weer eens een keer op zijn plaatst wordt gezet, bommetje op Hawaii ofzo, ik zeg doen.
Niets raar doen? Een land dat over heel de wereld mensen kidnapt, 3700 ZKse vissers, bemanning en passagiers (55) van een gekaapte Korean Air Lines vlucht, bemanning van een Z.K marineschip; zeker zeventien maar mogelijk honderden Japanse burgers, in Japan van straat geplukt, waaronder een meisje van dertien van school op weg naar huis, later getrouwd met één van een groep gekidnapte Zuid Koreaanse scholieren.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:31 schreef sp3c het volgende:
of ze daadwerkelijk gek zijn vraag ik me dus af
ze doen niets raars ofzo ... al 60 jaar lang niet, ik krijg nergens de indruk dat ze in hun eigen sprookjes zijn gaan geloven
ze zijn meer voor het eigen koor aan het preken en het westen pikt dit op als NWS
Veel vuurkracht is te kleinschalig om goed te kunnen uitschakelen, Amerikanen zullen zich voornamelijk richten op de grotere raketten, maar Noord-Korea's kracht ligt elders! Kan de Verenigde Staten het verkopen om een heel leger te bombarderen, dat betwijfel ik, misschien in geval van een grote oorlog maar dan zijn de rapen al gaar uiteraard!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:47 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Ik denk dat 'proberen' hier niet op zijn plaats is. In dat opzicht zal N-K nimmer een invasie kunnen bewerkstelligen. Maar dan heb je inderdaad alsnog een conflict: wie gaat wat doen met het dan gebroken land ?
China zal het niet kunnen verkopen dat de VS een, voor het nkse regime, vernietigende klap mag uit delen.
ok ze doen niets wat heel erg ongebruikelijk is voor een dergelijke faalstaatquote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:28 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Niets raar doen? Een land dat over heel de wereld mensen kidnapt, 3700 ZKse vissers, bemanning en passagiers (55) van een gekaapte Korean Air Lines vlucht, bemanning van een Z.K marineschip; zeker zeventien maar mogelijk honderden Japanse burgers, in Japan van straat geplukt, waaronder een meisje van dertien van school op weg naar huis, later getrouwd met één van een groep gekidnapte Zuid Koreaanse scholieren.
De ex-vrouw van Kim jung Il's favoriete regisseur in Hongkong ontvoerd, als hij naar Hongkong komt om uit te zoeken wat er aan de hand was is het zijn beurt . Vijf jaar opgesloten, dan vertelt Kim dat haar ex er ook is, en waarom zouden ze niet opnieuw trouwen? Na het huwelijk mag hij films gaan regisseren.
Een diplomaat die in West Berlijn de taxi naar de "Embassy of Korea" nam; vergeten dat er twee waren...
Een leraar in Noorwegen, MIT student in Oostenrijk.
Japanners in Madrid, Kopenhagen.
Vrouwen van japanse of koreaanse afkomst uit Libanon, Nederland, Frankrijk, Roemenie, Thailand, Singapore, Italië, Jordanië, Malysië...
De kidnappingen in japan werden lang aanzien als "conspiracy theory".
In 2002 liet NKorea vijf Japanners, de enigen die volgens hen nog in leven waren, hun familie in Japan bezoeken, na de belofte van de Japanse regering dat ze zouden terugkeren. Toen dat niet gebeurde was men verontwaardigd in Pyongyang..
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:51 schreef fonkeymonkey het volgende:
Toen ik Kim Jong ging onderzoeken kwam ik op het volgende uit :
Kim Jong is kind
Kim Jong is gay
Kim Jong besteld nieuwe tv
Kim Jong schrijft nieuwe rap
Kim Jong met fans
Kim Jong is scouting leider
Kim Jong zoekt verstand
Kim Jong is leraar en geeft les in how-to-rule-the-world
Kim Jong is uitvinder van SWAG
Kim Jong snapt het niet
Kim Jong geeft muziek les
Kim Jong houdt van mannen in pak
Kim Jong en groupies
Kim Jong geeft toe aan zijn enige en ware liefde, glijbanen.
Kim is een .jpg?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:51 schreef fonkeymonkey het volgende:
Toen ik Kim Jong ging onderzoeken kwam ik op het volgende uit :
Kim Jong is kind
[ afbeelding ]
Kim Jong is gay
[ afbeelding ]
Kim Jong besteld nieuwe tv
[ afbeelding ]
Kim Jong schrijft nieuwe rap
[ afbeelding ]
Kim Jong met fans
[ afbeelding ]
Kim Jong is scouting leider
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kim Jong zoekt verstand
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kim Jong is leraar en geeft les in how-to-rule-the-world
[ afbeelding ]
Kim Jong is uitvinder van SWAG
[ afbeelding ]
Kim Jong snapt het niet
[ afbeelding ]
Kim Jong geeft muziek les
[ afbeelding ]
Kim Jong houdt van mannen in pak
[ afbeelding ]
Kim Jong en groupies
[ afbeelding ]
Kim Jong geeft toe aan zijn enige en ware liefde, glijbanen.
[ afbeelding ]
Kim Jong houdt van oldskool games
[ afbeelding ]
Kim Jong houdt van zeeslag
[ afbeelding ]
Kim Jong houdt van Bach
[ afbeelding ]
Conclusie :
Die Kim heeft hulp nodig
De VS kan zich alles veroorloven. Wat jij hier boven beschrijft hebben ze al een keer gedaan in Irak in 1991. Een vluchtend leger nog wel. De infrastructuur van het land hebben ze helemaal aan gort gebombardeerd terwijl het vijandelijke leger in een ander land zat(Koeweit).quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
Veel vuurkracht is te kleinschalig om goed te kunnen uitschakelen, Amerikanen zullen zich voornamelijk richten op de grotere raketten, maar Noord-Korea's kracht ligt elders! Kan de Verenigde Staten het verkopen om een heel leger te bombarderen, dat betwijfel ik, misschien in geval van een grote oorlog maar dan zijn de rapen al gaar uiteraard!
Zoals gezegd, een wissel van de macht zal China simpelweg niet accepteren, wat in het Midden-Oosten gebeurt is nog tot daar aan toe ongeacht hun belangen maar dit is recht in hun economische hart, de Gele Zee, dat is van ongekend belang voor China. Een paar bommen op Noord-Korea zal China niet wakker van liggen daar ben ik het wel met je eens maar een invasie of poging om echt iets te veranderen in Noord-Korea zal China niet willen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
De VS kan zich alles veroorloven. Wat jij hier boven beschrijft hebben ze al een keer gedaan in Irak in 1991. Een vluchtend leger nog wel. De infrastructuur van het land hebben ze helemaal aan gort gebombardeerd terwijl het vijandelijke leger in een ander land zat(Koeweit).
Dus ja, ze kunnen doen wat ze willen en geen haan die er naar kraait.
Daarom denk ik eerder dat China zelf in zal grijpen mocht N-K te ver gaan. Of samen met de VS.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals gezegd, een wissel van de macht zal China simpelweg niet accepteren, wat in het Midden-Oosten gebeurt is nog tot daar aan toe ongeacht hun belangen maar dit is recht in hun economische hart, de Gele Zee, dat is van ongekend belang voor China. Een paar bommen op Noord-Korea zal China niet wakker van liggen daar ben ik het wel met je eens maar een invasie of poging om echt iets te veranderen in Noord-Korea zal China niet willen.
Het bondgenootschap is van vitaal belang voor China, dus dan moeten ze wel een hele goede strategie bedacht hebben, mocht zo'n tactiek met de Amerikanen willen werkenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:37 schreef Devz het volgende:
[..]
Daarom denk ik eerder dat China zelf in zal grijpen mocht N-K te ver gaan. Of samen met de VS.
VS gooit plat, China valt binnen om orde op zaken te stellen?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het bondgenootschap is van vitaal belang voor China, dus dan moeten ze wel een hele goede strategie bedacht hebben, mocht zo'n tactiek met de Amerikanen willen werken![]()
.
Haha, als de VS alleen de intentie heeft om plat te gooien hoeft China niet eens in te grijpen, maar wanneer Amerika een wissel van regime wilt dan zullen ze niet wachten op een nieuw pro-Chinees en anti-Zuid-Koreaans en anti-Japans regime in de regio.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:39 schreef Devz het volgende:
[..]
VS gooit plat, China valt binnen om orde op zaken te stellen?
Ach telkens is het dreigend. Elke avond weer. Dan is het de volgende morgen en is er niks gebeurd.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:52 schreef Misty_eyes het volgende:
Wat denken de kenners hier: gaat dit conflict escaleren?
Mwa, Irak was een "I'm Too Young To Die" level, N-Korea eerder "Hurt Me Plenty".quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
De VS kan zich alles veroorloven. Wat jij hier boven beschrijft hebben ze al een keer gedaan in Irak in 1991. Een vluchtend leger nog wel. De infrastructuur van het land hebben ze helemaal aan gort gebombardeerd terwijl het vijandelijke leger in een ander land zat(Koeweit).
Dus ja, ze kunnen doen wat ze willen en geen haan die er naar kraait.
Surequote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:53 schreef PierreBetfair het volgende:
Alles hangt af van de Russen. Als Poetin zegt "laat Korea met rust anders drop ik een paar Tsar bommen op NY" dan gehoorzaamt Obama gewoon. Veel anders zit er niet op. Kim en Poetin bepalem wat er gebeurt.
Ondertussen lacht China zich kapot, die zien niets liever dan dat de VS definitief ten onder gaan. Economisch zijn ze dat al, militair binnenkort ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |