Ze hebben toch niet de kennis/mogelijkheid om nucleaire kernkoppen op een raket te plaatsen?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet dat dan? Een flinke atoombom op Seoul zorgt voor tienduizenden doden.
Iran met meer macht is een veel groter probleem, die nog te voorkomen is, eventueel.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:16 schreef Breekfast het volgende:
Vind het overigens wel vreemd dat de VS zich meer zorgen lijken te maken over Iran dan over Noord-Korea, aangezien ik de leiders in Iran nog wel wat rationeler inschat dan Kim-Jong-Un. Daarnaast ligt Noord-Korea dichter bij het vasteland van Amerika.
Vanuit geopolitiek oogpunt wel ja. Maar voor de werkelijke veiligheid van de VS zelf is een nucleair Noord-Korea toch een veel groter gevaar, kijkend naar de afstand en de mate van rationaliteit van de leiders?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:07 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Iran met meer macht is een veel groter probleem, die nog te voorkomen is, eventueel.
Wat een schattige biggetjes.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:41 schreef FredVleespet het volgende:
Amerika moet oppassen![]()
[ afbeelding ]
jup net hier, maar ik weet niet welke jij bedoeldquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Do the monkey with me"
CNN.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:08 schreef fonkeymonkey het volgende:
Oke misschien is de vraag al gesteld ben te lui om te scrollen op het moment maar :
Hoe kan NK nou weten dat de B2's er aan kwamen als alle communicatie is geblokt en ze onzichtbaar op de radar zijn?
Snap dit eventjes niet.
http://www.kcna.co.jp/item/2013/201303/news27/20130327-23ee.htmlquote:We Will Remove Anderson Air Base from Earth: KPA Officers
Pyongyang, March 27 (KCNA) -- Upon receiving the statement of the Supreme Command of the Korean People's Army (KPA) issued on Tuesday, all the KPA men and officers are seized with an urge to show the DPRK's will of counteraction by practical military actions.
Pae Kwang Phyo, a KPA officer, told KCNA:
"Despite our repeated warning, the U.S. imperialist aggressors let their B-52 formation fly again in the sky above south Korea and announced an operational plan targeting the dignity of the DPRK supreme leadership.
Gone are the days when the DPRK made verbal exchange with the U.S.
The KPA Strategic Rocket Force has already been on A-class alert to wipe out the U.S. forces and reduce their bases in Guam and other regions to ashes."
Hong Kum Chol, another officer, said:
"The KPA Air Force is put on alert.
It will never miss the opportunity to sweep away the Anderson air base in Guam."
Toch opmerkelijk dat men uit gaat wijken.twitter:Stone_SkyNews twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 08:09:34The original flight plan for the flight (an American Airline) would have taken us over Pyongyang. http://t.co/h00cjj8kIi reageer retweet
Er vlogen F16's omheen. En de B2 had zijn landingsgestel uitgeklapt waardoor hij niet meer onzichtbaar op de radar is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:08 schreef fonkeymonkey het volgende:
Oke misschien is de vraag al gesteld ben te lui om te scrollen op het moment maar :
Hoe kan NK nou weten dat de B2's er aan kwamen als alle communicatie is geblokt en ze onzichtbaar op de radar zijn?
Snap dit eventjes niet.
Wat een camo.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:41 schreef FredVleespet het volgende:
Amerika moet oppassen![]()
[ afbeelding ]
Daarnaast kan Noord-Korea echt nog wel hacken en de Westerse media ontvangen waar het toen groot werd aangekondigdquote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:05 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Er vlogen F16's omheen. En de B2 had zijn landingsgestel uitgeklapt waardoor hij niet meer onzichtbaar op de radar is.
Nee, die irrationaliteit (wat doortrekt tot de stagnatie van technologische ontwikkelingen) maakt N-Korea alles behalve een reëel gevaar voor de VS zelf. Iran zal veel meer (leren) kunnen met die bommen, me dunkt.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:12 schreef Breekfast het volgende:
Vanuit geopolitiek oogpunt wel ja. Maar voor de werkelijke veiligheid van de VS zelf is een nucleair Noord-Korea toch een veel groter gevaar, kijkend naar de afstand en de mate van rationaliteit van de leiders?
De vergelijking Iran/N-Korea is inderdaad te maken en ik denk ook dat Iran daarin verder is. Feit is wel dat een N-Koreaanse provocatie voor dat gebied in de wereld desastreus kan zijn. Met China, Japan en Rusland om de hoek is het voor Amerika denk ik momenteel een ernstigere situatie dan Iran dat dreigt Israël op te blazen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:11 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Nee, die irrationaliteit (wat doortrekt tot de stagnatie van technologische ontwikkelingen) maakt N-Korea alles behalve een reëel gevaar voor de VS zelf. Iran zal veel meer (leren) kunnen met die bommen, me dunkt.
Momenteel zeker ja.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:
De vergelijking Iran/N-Korea is inderdaad te maken en ik denk ook dat Iran daarin verder is. Feit is wel dat een N-Koreaanse provocatie voor dat gebied in de wereld desastreus kan zijn. Met China, Japan en Rusland om de hoek is het voor Amerika denk ik momenteel een ernstigere situatie dan Iran dat dreigt Israël op te blazen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |