quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Land Positie 1 Boschker, Sander (NED) Keeper 2 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger 3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger 4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger 5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder 6 Brama, Wout (NED) Middenvelder 7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder 8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder 9 Bulykin, Dmitry (RUS) Aanvaller 10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller 11 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller 12 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger 13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper 14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder 15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger 16 Breukers, Tim (NED) Verdediger 17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger 18 Boyata, Dedryck (BEL) Verdediger 19 Douglas (NED) Verdediger 20 Braafheid, Edson (NED) Verdediger 21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder 22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller 25 Fernandes, Daniel (POR) Keeper 30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller 34 Rendla, Andrej (SLW) Aanvaller
Nooit van gehoordquote:
Mag niequote:Op donderdag 28 maart 2013 11:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ze moeten gewoon Grolsch op het shirt zetten. Klaar.
Oja, da's waarquote:
3,5 mil per jaar, vanmiddag rond 14:30. Wel een verbetering, Tui betaalt nu maar 1,7 per jaar.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Zijn er al vermoedens om hoeveel geld de sponsordeal gaat? Of is het wellicht al officieel bevestigd?
Dat zijn de geruchten of dat is al bevestigd?quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:50 schreef Stienn het volgende:
[..]
3,5 mil per jaar, vanmiddag rond 14:30. Wel een verbetering, Tui betaalt nu maar 1,7 per jaar.
Toppertje die Koevermans toch.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zijn de geruchten of dat is al bevestigd?
Dan krijgt Fc Twente bijna net zoveel als Feyenoord van de nieuwe hoofdsponsor krijgt.
Als Duits merk had Opel eigenlijk beter bij Twente gepast.Nog nooit gehoord van XXImo, zou ook niet weten hoe je het uitspreekt..quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat zijn de geruchten of dat is al bevestigd?
Dan krijgt Fc Twente bijna net zoveel als Feyenoord van de nieuwe hoofdsponsor krijgt.
Ze vergist zich met Ajaxquote:Op donderdag 28 maart 2013 15:52 schreef 100% Tukker het volgende:
Volgens mijn bron (de dochter van Joop) wordt het toch echt Emirates voor 45 miljoen per jaar.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:26 schreef Erosjuhhh het volgende:
in Almelo: ksiejmooooooooooooooooooow
Oh jee, nu kunnen ze ons niet meer Pony club noemen, ze hebben er nu ook eentje in hun logoquote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:55 schreef Scrummie het volgende:
Nieuwe satelliet club? http://www.nieuwlogoheracles.nl/
Dit is niet serieus toch?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:55 schreef Scrummie het volgende:
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:55 schreef Scrummie het volgende:
Is dit serieus?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:55 schreef Scrummie het volgende:
Let nu pas op, maandag presentatie, zeker net als die uitkijktoren bij de Makro in Hengelo, 1 April dus. Maar de grappenmakers zijn wel uit Heracles gebied:quote:
x2quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Lekkere opstelling voor vanavond, hoop op een mooie overwinning
Helpt ook niet dat NAC met 9 man voor de eigen goal gaat hangen zodra Twente de bal heeftquote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:13 schreef Breekfast het volgende:
Voetbal doet weer pijn aan de ogen, wat een bagger
Dit, iig nog een puntje gehaald.quote:
Je hebt helemaal gelijk, dit is al maanden het geval. Wat deed je in het stadion dan als je geen supporter bentquote:Op zondag 31 maart 2013 10:00 schreef Kreator het volgende:
Voor het eerst simds een paar maanden weer in het stadion. Ultraslecht voetbal, lege stoelen en een compleet sfeerloos publiek. Op zich wel logisch, maar toch jammer.
Inspiratieloze bagger. En waarom jullie blij zijn met Woutje Drama weet ik niet, want dat was ook gewoon een natte krant.
NAC was zo mogelijk nog slechter...
Die 29000 heb je weg gehaald?quote:Op zondag 31 maart 2013 10:19 schreef Moody het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, dit is al maanden het geval. Wat deed je in het stadion dan als je geen supporter bent
Wie zegt dat ik geen supporter ben? Ga sinds de jaren 80 naar Twente, heb alleen geen seizoenkaart meer.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:19 schreef Moody het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, dit is al maanden het geval. Wat deed je in het stadion dan als je geen supporter bent
Qua sfeer heb je gelijk, qua bezoekersaantallen niet. Dik 29.000 met dit weer en dit spel is toch niet slecht
Dat heeft natuurlijk veel met elkaar te maken, er bestaat ook een beetje een wisselwerking altijd tussen spelers en supporters, als ze weer als slappe zakken die wedstrijd ingaan..quote:Op zondag 31 maart 2013 10:00 schreef Kreator het volgende:
Ultraslecht voetbal,
een compleet sfeerloos publiek.
Ja volgens mij wel. Billenknijpen dus voor Twente. Volgens mij komen ze wel in de 3e ronde dan.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:43 schreef ReMcOrE het volgende:
hoe zit met de playoffs, is het eerst 5 tegen 8 en 6 tegen 7 en dan de winnaars tegen elkaar?
2e voorronde zelfs.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel. Billenknijpen dus voor Twente. Volgens mij komen ze wel in de 3e ronde dan.
quote:FC Twente denkt aan Gomes als opvolger Mihaylov'
Fulham heeft zich gemeld voor Nikolay Mihaylov en volgens de Bulgaar zijn er nog meer clubs die interesse in hem hebben. FC Twente houdt er zodoende rekening mee dat het een nieuwe doelman zal moeten aantrekken en heeft interesse in een voormalig keeper van PSV: Heurelho Gomes. Volgens TC Tubantia is de Braziliaanse sluitpost al geruime tijd in beeld bij de Tukkers.
Twente zou Gomes al hebben gepolst voor een terugkeer naar Nederland en de keeper zou hebben aangegeven dat hij openstaat voor een rentree in de Eredivisie. De inmiddels 32-jarige Gomes wil echter eerst horen wat Tottenham Hotspur en TSG Hoffenheim met hem van plan zijn. Gomes staat onder contract bij the Spurs en speelt sinds januari op huurbasis in de Bundesliga.
Gomes speelde tussen 2004 en 2008 voor PSV en groeide in die tijd uit tot een publiekslieveling in Eindhoven én tot de beste doelman van de Eredivisie. De Braziliaan verdiende een transfer naar Tottenham, waar hij in zijn eerste drie jaar basisspeler was. Gomes raakte zijn plaats onder de lat echter kwijt en speelde tot dusver acht competitieduels voor Hoffenheim.
quote:'Schreuder: Van Marwijk of Rutten'
Volgens FC Twente-coach Alfred Schreuder zijn Fred Rutten en Bert van Marwijk de beste kandidaten om volgend seizoen hoofdcoach te worden bij FC Twente.
„Rutten en Van Marwijk zouden heel goed bij FC Twente passen", zegt Schreuder. ,,Het zijn grote namen en ze werken op de manier die hier past.”
Dat het in Enschede nog vaak over oud-trainer Rutten gaat, vindt hij niet meer dan logisch: „Dat komt omdat iedereen dondersgoed weet dat hij heel goed is. Toen hij mij jaren geleden belde om bij Twente te komen spelen, dacht ik meteen: dit wil ik meemaken. Deze man heeft zo’n duidelijke visie.”
Oh nog slechterquote:
Wel halen en dan voor straf het jeugdelftal opstellen.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik zit een beetje in dubio... vEL laten schieten omdat deze jongens het absoluut niet verdienen, of vEL halen en kijken hoe we het met de volgende lichting doen
Straf?quote:Op donderdag 4 april 2013 12:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wel halen en dan voor straf het jeugdelftal opstellen.
Tuurlijk Europa halen. Daar doe je het toch voor!? Anders kan je net zo goed nu al opgeven, alleen maar jeugd opstellen en dan heb je volgend seizoen niks. De club wordt niet aantrekkelijker en je loopt behoorlijk wat geld in merchandising, kaartverkoop enz mis.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik zit een beetje in dubio... vEL laten schieten omdat deze jongens het absoluut niet verdienen, of vEL halen en kijken hoe we het met de volgende lichting doen
Fer heeft wel een matzwarte Audi.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:20 schreef Kreator het volgende:
Van welke speler is die matzwarte audi met knalrode spiegels en velgen eigenlijk? Zie hem bijna dagelijks op de meest onmogelijke tijdstippen rondrijden bij mij voor de deur en staat ook altijd op P1 bij Twente.
Fer.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:20 schreef Kreator het volgende:
Van welke speler is die matzwarte audi met knalrode spiegels en velgen eigenlijk? Zie hem bijna dagelijks op de meest onmogelijke tijdstippen rondrijden bij mij voor de deur en staat ook altijd op P1 bij Twente.
ik had gelijkquote:Op zaterdag 6 april 2013 17:36 schreef ReMcOrE het volgende:
ondanks een geschorste Tadic vanavond 3 punten
Willempie even wat minuutjes laten maken tegen z'n oude cluppiequote:Op zaterdag 6 april 2013 22:39 schreef Ties02 het volgende:
goed voetbal opzich
De wissel Janssen begreep ik weer niet helemaal
Hm ja ok, dat 2e dacht ik ook maar toch, ging meteen weer minderquote:Op zaterdag 6 april 2013 22:52 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Willempie even wat minuutjes laten maken tegen z'n oude cluppie
Nog een beetje voorzichtig doen met Chadli?
quote:Brama doet niet mee aan polonaise
FC Twente boekte afgelopen weekend de eerste thuisoverwinning van 2013. Na de 2-0 zege op Roda JC Kerkrade was de opluchting groot, maar van feestvreugde mag volgens Wout Brama geen sprake zijn.
"Wij moeten ons nu blijven focussen op ons eigen spel en vervolgens Europees voetbal proberen veilig te stellen", zegt Brama in De Telegraaf. "We hebben eindelijk weer eens gewonnen, dat is een hele opluchting. Het spel was ook goed, maar we moeten nu niet de polonaise gaan lopen."
"We hebben een duidelijke gedachte en visie", gaat de aanvoerder van de Tukkers verder. "We willen een raamwerk creëren, waaraan iedereen houvast heeft en waarbij iedereen weet wat hij moet doen. Daarmee zijn we op de goede weg."
In dat raamwerk is voor de toekomst mogelijk ook een plek voor Felipe Gutierrez, die tegen Roda erg sterk speelde. "Felipe speelde erg goed. Wij denken dat zijn huidige positie – links op het middenveld – zijn echte positie is. Dit is een keuze voor een langere periode", aldus Alfred Schreuder.
http://www.voetbalprimeur(...)et-mee-aan-polonaise
quote:Twente vol lof over Gutierrez
Drijvende kracht achter de 2-0-zege van FC Twente op Roda JC was Felipe Gutierrez, die rust, creativiteit en balans in het elftal bracht. De kans is groot dat de 22-jarige Chileen met zijn optreden een basisplek voor de volgende wedstrijden heeft veroverd.
"Felipe speelde erg goed. Wij denken dat zijn huidige positie – links op het middenveld – zijn echte positie is. Dit is een keuze voor een langere periode’’, aldus interim-trainer Alfred Schreuder.
Hij blikte terug op een prima wedstrijd, waarin FC Twente niets weg gaf, telkens succesvol druk zette op de helft van de tegenstander en tal van kansen creëerde. "We zijn op de goede weg. Dat druk zetten doen we al een aantal wedstrijden goed. Maar tegen Ajax zag je dat ze daar onderuit voetballen.’’
Sowieso!quote:Op maandag 8 april 2013 14:24 schreef ReMcOrE het volgende:
komend weekend ADO uit, moet ook te doen zijn als ze spelen zoals zaterdag
quote:Op maandag 8 april 2013 14:24 schreef ReMcOrE het volgende:
komend weekend ADO uit, moet ook te doen zijn als ze spelen zoals zaterdag
Kan je vergeten dustwitter:thijsslegers twitterde op maandag 08-04-2013 om 22:09:11#psv (en #fctwente en #anderlecht) heeft Kyle #Ebicilio (#arsenal) contractvoorstel gedaan. Ook zijn oude club #Feyenoord heeft interesse reageer retweet
Plattel zat vorige keer ook al op de bank dacht ik dat Peter Wekking net zei..dus wie weet maakt die zijn debuutquote:Op woensdag 10 april 2013 16:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dat wordt dus Plattel of Dronkers op doel (als die überhaupt nog bij Twente zitten)
Tering. Als dit zo doorgaat staat er straks een van de F-jes in het doel.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:43 schreef Daywalk3r het volgende:
FC Twente bevestigt nu ook dat Nikolay Mihaylov de pink van zijn linkerhand heeft gebroken. De komende dagen moet blijken of hij kan spelen.
Denk dat hij haast wel zou moeten.
Hatersquote:Op donderdag 11 april 2013 15:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Goh, hoop dat hij niet kan spelen zodat alle haters zien hoe veel Mihaylov betekend voor Twente.
Betekendquote:Op donderdag 11 april 2013 15:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Goh, hoop dat hij niet kan spelen zodat alle haters zien hoe veel Mihaylov betekend voor Twente.
http://www.vi.nl/nieuws/2(...)n-Jupiler-League.htmquote:FC Twente neemt graag met een beloftenteam deel aan de Jupiler League. De KNVB heeft plannen om vanaf volgend seizoen tweede teams van Eredivisieclubs toe te laten in de Eerste Divisie, nu die door het faillissement van SC Veendam en eerder AGOVV nog uit slechts zestien teams bestaat.
FC Twente is al langer voorstander van deze opzet, die ook noodzakelijk lijkt zolang er geen promotieplicht is voor clubs uit de Topklasse. 'Met het technisch platform van de Eredivisieclubs hebben we dit al vaker aangekaart bij de KNVB', zegt technisch manager Cees Lok van de club uit Enschede.
'Jonge voetballers worden in de Jupiler League geconfronteerd met meer weerstand', vervolgt hij, 'en leren ook omgaan met zaken als het spelen voor een groot publiek en tv-aandacht. Ook als je kijkt naar de functie van Nederland als opleidingsland, zou dit een goede zaak zijn.'
De beloften van FC Twente werden vorig seizoen kampioen van de Eredivisie en bezetten momenteel de zevende plaats.
FC Twente heeft zich overigens verzekerd van de diensten van Sven Verlaan. De achttienjarige centrumverdediger gaat een opleidingscontract voor drie seizoenen tekenen. Hij liet onlangs tijdens een oefenstage een goede indruk achter en wordt volgend seizoen toegevoegd aan Jong FC Twente. Verlaan is afkomstig van amateurclub UVS uit Leiden, waarmee FC Twente een samenwerkingsverband heeft.
quote:Op donderdag 11 april 2013 15:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
quote:
quote:
quote:
Die Schreuder lijkt mij veels te serieus. Lacht die man weleens ?quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:37 schreef huffderobot het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]![]()
Het seizoen wordt uitgezeten. Dat merk je ook wel aan dit topic. Pas bij de play-offs wordt het weer een beetje interessant. Zullen we Europees halen dit seizoen? Dat is de vraag, en wie had dat kunnen voorspellen toen we in januari bovenaan stonden?
Ik heb trouwens het gevoel dat Bert van Marwijk het gaat doen, maar blijkbaar wil hij geen constructie waarbij Schreuder het overneemt na een jaar. Logisch. Ik snap sowieso niet waar het vertrouwen in Schreuder vandaan komt. Eerst maar eens je papieren halen en helemaal alleen een team trainen (het tweede, de Juup League). Welke verse trainer stapt er nu direct succesvol in bij een topclub? Behalve Frank de Boer?..![]()
Wie je ook haalt, Bert, Gert of Fred, ze willen allemaal niet het vooruitzicht dat ze na een jaar weg moeten wezen. Voor dat soort jobs vraag je een Robert Maaskant of een Jan van Staa.
Klopt wel, ik dacht eigenlijk dat er helemaal niks zou veranderen (Schreuder was immers de rechterhand van Steve), maar het spel begint inderdaad (veel) beter te worden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:45 schreef Ties02 het volgende:
Bulykin![]()
Lijkt erop dat de Steve bashers toch helemaal gelijk krijgen, kijk nou hoeveel er al verandert met een andere spelopvatting, bij vlagen prima voetbal, 1-2tjes, driehoekjes, druk naar voren etc. kan wat effectiever. Hopelijk het begin van een mooie eindreeks.
Rode kaart kwam ook wel goed uit
quote:#fctwente heeft ondanks enorme groei stadioncapaciteit afgelopen jaren een bezettingsgraad van 97,47%, na heracles het hoogste percentage.
Hopen mag altijdquote:Op zondag 14 april 2013 16:31 schreef ReMcOrE het volgende:
3 voor op Utrecht, maar nog 6 achter op Feyenoord
Moet te doen zijn. Spelen poep de laatste tijd.quote:
Dat hebben we het afgelopen jaar ook wel gemerkt jaquote:Op maandag 15 april 2013 19:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Moet te doen zijn. Spelen poep de laatste tijd.
Psv kunnen we ook zo nog maar inhalen. Zij een keer verliezen en gelijk of zo en Twente alles winnen inclusief laatste pot thuis tegen psv. Op psv na hebben we alleen nog maar matige tegenstanders te gaan.
Ja klopt maar nu spelen ze beter. Eindelijk weer eens combinaties één-tweetjes, in plaats van alleen maar goals uit penalties.quote:Op maandag 15 april 2013 19:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat hebben we het afgelopen jaar ook wel gemerkt ja
Dat is waar, vorig seizoen werd het met de week slechter terwijl de lijn naar boven nu duidelijk is ingezet.quote:Op maandag 15 april 2013 19:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja klopt maar nu spelen ze beter. Eindelijk weer eens combinaties één-tweetjes, in plaats van alleen maar goals uit penalties.
Daarom. Er is nog hoop voor een 4e plek dus. 5 moet sowieso te doen zijn. Vooral als Utrecht zo punten laat liggen.quote:Op maandag 15 april 2013 19:27 schreef blistah het volgende:
[..]
Dat is waar, vorig seizoen werd het met de week slechter terwijl de lijn naar boven nu duidelijk is ingezet.
Truequote:Op dinsdag 16 april 2013 12:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Daarom. Er is nog hoop voor een 4e plek dus. 5 moet sowieso te doen zijn. Vooral als Utrecht zo punten laat liggen.
quote:Toen Steve McClaren en FC Twente eerder dit jaar uit elkaar gingen, meldde de club dat de trainer uit zichzelf opgestapt was.
Dinsdag heeft McClaren in de Engelse media aangegeven dat de vork toch iets anders in de steel zat. "Ik had een uitstekende relatie met de clubleiding, dus uiteindelijk vroeg ik: 'Als jullie willen dat ik vertrek, pak ik mijn koffers.' Waarop de clubleiding aangaf dat ze me liever zagen vertrekken", openbaart McClaren. Ook geeft de trainer aan dat het besluit van de clubleiding van FC Twente om drijvende kracht Leroy Fer in de winterstop te verkopen een keerpunt is geweest. De transfer ketste uiteindelijk af, wat voor extra onrust in de tent zorgde, zo meent McClaren. "Ik vond dat we voor de winterstop boven ons kunnen presteerden", aldus McClaren. "Daarna besloot de club om onze beste speler, Leroy Fer, te verkopen. Uiteindelijk ging de transfer niet door, maar iedereen was teleurgesteld."
Hij heeft wel gelijk dat de verwachtingen op het begin van het seizoen (kampioen worden), te hoog zijn geweest. Maar waar hij aan voorbij gaat is dat hij het gehele seizoen de ploeg niet aan het voetballen kreeg. Het voetbal was het hele seizoen niet om aan te zien, er zaten geen automatismen in, er was amper een vorm van combinatiespel tussen de spelers te zien, en na de eerste paar nederlagen in de 2e helft van het seizoen gaven spelers als Janssen aan dat niemand in het veld eigenlijk wist waar ze mee bezig waren/wat ze moesten doen. Daarnaast heeft hij niet de juiste mentaliteit bij sommige spelers in het elftal weten te waarborgen. Dat allemaal is gewoon alleen McClaren aan te rekenen.quote:
Eens, maar Joop had dan alsnog best mogen zeggen dat Stief de laan uitgestuurd was omdat het voetbal slecht was, ipv te zeggen dat 'ie uit eigen beweging is vertrokken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het voetbal is de laatste paar wedstrijden al een stuk beter. Dus of het bestuur of McClaren nou het initatief tot ontslag nam, maakt niet uit. Het was de enige juiste beslissing.
Eens, hoewel ik de spelers er ook even bij wil halen..quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk dat de verwachtingen op het begin van het seizoen (kampioen worden), te hoog zijn geweest. Maar waar hij aan voorbij gaat is dat hij het gehele seizoen de ploeg niet aan het voetballen kreeg. Het voetbal was het hele seizoen niet om aan te zien, er zaten geen automatismen in, er was amper een vorm van combinatiespel tussen de spelers te zien, en na de eerste paar nederlagen in de 2e helft van het seizoen gaven spelers als Janssen aan dat niemand in het veld eigenlijk wist waar ze mee bezig waren/wat ze moesten doen. Daarnaast heeft hij niet de juiste mentaliteit bij sommige spelers in het elftal weten te waarborgen. Dat allemaal is gewoon alleen McClaren aan te rekenen.
Het voetbal is de laatste paar wedstrijden al een stuk beter. Dus of het bestuur of McClaren nou het initiatief tot ontslag nam, maakt niet uit. Het was de enige juiste beslissing.
En:quote:Donderdag avond heeft de ingelaste supportersavond van FC Twente plaats gevonden. Namens FC Twente zaten bekende namen als Joop Munsterman, Cees Lok, Alfred Schreuder, Porcu en aanvoerder Wout Brama op het podium om vragen te beantwoorden.
De avond stond in het teken vragen van supporters te beantwoorden, er was dan ook geen programma aanwezig. Begin van de avond ging het al gelijk over de discussie over het vrouwenvoetbal in de Grolsch Veste. Enkele fans waren het totaal eens met de column die eerder verscheen in de krant Tubantia. Enkele andere supporters die voor de microfoon verschenen waren het weer eens met FC Twente die enkele harde cijfers uit de mouw schudde. Zo zou het vrouwenvoetbal niet belastend zijn voor de grasmat.
FC Twente en het scoutings model:
Aan het begin van het jaar is er gekeken naar spelers die mogelijk verhuurd konden worden. Supporters vroegen naar Joshua John die in hun ogen daadwerkelijk nuttig zou zijn geweest dit seizoen. Begin van het seizoen is er gekeken naar de samenstelling, wij hebben toen met de hele technische staf besloten Joshua John uit te lenen. Er waren toen opties uit binnen en buitenland. FC Nordsjaeland kwam daar uit. Aldus Cees Lok.
Namens de supporters werd er regelmatig negatief gereageerd op het scoutingsysteem van tegenwoordig. Munsterman: Ons scoutingsysteem is nog steeds hetzelfde als jaren hiervoor. Volgens Johan Derksen was Luuk de Jong de slechtste aankoop aller tijden van FC Twente, moet je nu kijken hoe hij vertrok bij Twente. Ditzelfde kan met Luc Castaignos gebeuren, hij heeft zijn tijd nodig. Kijk naar Bony die scoorde vorig seizoen maar 12 keer en is nu een wereldster bij Vitesse , zo kan het gaan.
Over Dusan Tadic sprak Joop Munsterman nieuwe woorden. Het was een fout, een domme fout van ons om Dusan Tadic aan te trekken vorig seizoen. We moesten iemand eerst verkopen om hem aan te trekken. Gelukkig is alles goed gekomen door de verkoop van Luuk de Jong en Ola John.
Eigen Jeugd:
Cees Lok is uitemate tevreden over de jeugd die er aan gaat te komen. Ook geeft hij aan waarom afgelopen jaren eigen jeugdspelers minder doorbraken. Zes, zeven jaar geleden onder Fred Rutten zijn wij een weg ingeslagen die uniek was voor de club Twente. De eerste selectie is kwalitatief zo omhoog gegaan dat de jeugd niet kon aansluiten. We hebben nu alles weer op de rit waardoor de aansluiting weer begint te lopen. Maar de jeugdspelers moeten het zelf laten zien. Met bijvoorbeeld Tim Hölscher zijn we bij het eerste elftal al bijna een jaar bezig hem in te passen dat werpt nu zijn vruchten af. Hetzelfde geld voor Joey Pelupessy.
Enkele belangrijke punten:
FC Twente bekijkt de mogelijkheden voor WIFI in het stadion.
Er komt een nieuw kaarten systeem om toegangskaarten aan te schaffen.
Mogelijkheid voor uitwedstrijden online zit daar bij in. Cees Lok: Naast de sportieve ambities is de ontwikkeling van jonge/nieuwe spelers bij ons heel belangrijk.
Wout Brama: Sfeer in de kleedkamer is altijd goed. Het is een fantastisch team.
Luc Castaignos heeft echt geen zes miljoen gekocht. Bedrag wordt niet genoemd.
Opvallend Castaignos die minder heeft gekost dan velen dachten en dat er schijnbaar nog meer aan de hand is geweest tussen Adriaanse en Twente.quote:ENSCHEDE FC Twente hield donderdagavond voor de tweede keer in korte tijd een supportersavond. Was na afloop van de eerste avond de veel gehoorde klacht dat het vooral een presentatie van de club was, waarbij de aanwezige fans weinig ruimte geboden werd om vragen te stellen, deze keer was dat volledig anders. Namens de club zaten mensen als voorzitter Joop Munsterman, technisch manager Cees Lok, trainer Alfred Schreuder en aanvoerder Wout Brama op het podium. Het resulteerde in een avond waar soms flinke kritiek werd geuit, maar waar voor de supporters toch vooral de ruimte was om vragen te stellen. De vertegenwoordigers van de club slaagden er daarbij behoorlijk goed in om een aantal lang lopende kwesties toe te lichten en bestaande misverstanden op te helderen.
Tijdens de avond stonden verleden en toekomst centraal. De onvrede over het vertoonde spel van FC Twente tijdens de afgelopen anderhalf jaar, bleken veel supporters hoog te zitten. Alfred Scheuder wist, bijgestaan door Cees Lok en Wout Brama, enkele tactische keuzes uit het verleden toe te lichten. Daarbij werd wel nadrukkelijk aangegeven dat er wel teruggekeken kon worden, maar de club liever vooruit wil kijken. Of zoals Schreuder het zelf verwoordde: We kijken graag naar voren toe. Over de oude trainer wil ik het liever niet hebben.
Trainer
Het hoogtepunt van de avond was de supporter die inging op de huidige trainersconstructie, waarbij Alfred Schreuder en Michel Jansen samenwerken. Op zijn vraag of het toegestaan is om die situatie ook volgend jaar toe te passen, antwoordde Munsterman bevestigend. Daarmee kon de fan wel eens bijzonder dicht bij de door FC Twente gekozen constructie zitten.
Eigen jeugd
Net als vorige week werd ook nu weer de wens spelers uit de eigen jeugdopleiding een rol te laten spelen, nadrukkelijk toegelicht. Lok: Zes, zeven jaar geleden, onder Fred Rutten, heeft het eerste elftal een stap voorwaarts gemaakt, die door de beloften en de jeugdteams niet direct te volgen was. We hebben er nu voor gezorgd dat die aansluiting er wel is. De bedoeling is volgend seizoen een selectie te formeren waarbij er ruimte is voor een grotere inbreng uit eigen jeugd. Het percentage spelers uit eigen opleiding moet vervolgens de komende seizoenen steeds hoger worden. Jeugdspelers moeten het natuurlijk wel zelf laten zien. We zullen ze er niet bij halen omdat ze uit de eigen jeugd komen, maar omdat ze het gewenste niveau hebben, voegde Lok daar aan toe. Daarbij wordt door de club ook nadrukkelijk gekeken naar spelers als Joshua John, Nils Röseler, Thijs Bouma en Quincy Promes, die momenteel elders, op huurbasis, spelen en na dit seizoen bij FC Twente terugkeren.
Scouting
Een ander punt van kritiek was de scouting. Daarbij werd met name gedoeld op de komst van Luc Castaignos. Voorzitter Joop Munsterman weerlegde de kritiek door te wijzen op spelers als Dusan Tadic, Robbert Schilder en Felipe Gutierrez, die ook vanuit het scoutingsapparaat bij de club gekomen zijn. Ons scoutingsysteem is nog steeds hetzelfde als jaren hiervoor. Volgens Johan Derksen was Luuk de Jong bij zijn komst de slechtste aankoop aller tijden van FC Twente. We hadden voor de spits van Heracles Almelo (red. Bas Dost) moeten gaan. Moet je kijken hoe hij vertrok bij Twente. Ditzelfde kan met Luc Castaignos gebeuren, hij heeft zijn tijd nodig. Ook Marko Arnautovic en Blaise Nkufo stonden er niet direct het eerste seizoen.Kijk naar Bony die scoorde vorig seizoen maar twaalf keer en is nu een wereldster bij Vitesse, zo kan het gaan. Daarmee sprak de voorzitter van FC Twente nogmaals nadrukkelijk zijn vertrouwen uit in zowel Castaignos als de clubscouting.
Waar vorige keer, bij de fans, vooral de onvrede over het verloop van de avond, die strak geregisseerd leek, overheerste, was dat deze keer zeker niet het geval. Door wat meer openheid van zaken te geven en soms gewoon zaken in alle rust duidelijk uit te leggen, slaagde FC Twente er in een positieve indruk achter te laten.
Mehquote:Het hoogtepunt van de avond was de supporter die inging op de huidige trainersconstructie, waarbij Alfred Schreuder en Michel Jansen samenwerken. Op zijn vraag of het toegestaan is om die situatie ook volgend jaar toe te passen, antwoordde Munsterman bevestigend. Daarmee kon de fan wel eens bijzonder dicht bij de door FC Twente gekozen constructie zitten.
quote:Michael Verrips (16) zal vanaf komend seizoen uitkomen voor FC Twente. Er was interesse voor Michael uit binnen- en buitenland. De boomlange keeper (1.95m) zal echter terug gaan naar de club waar hij is begonnen met keepen.
Michael: Ik vind FC Twente een topclub. Ik heb gekozen voor mijn ontwikkeling en wil heel graag doorbreken bij FC Twente. Ik heb de afgelopen 2 jaar veel geleerd bij PSV en ben PSV daar ook dankbaar voor. Maar ik heb op dit moment voor mezelf gekozen en dit leek me de manier om dat te doen. Daarnaast hebben mijn familie en ik een ontzettend positief gevoel overgehouden aan het gesprek met meneer Lok. Vervolgens heb ik nog gesproken met de keeperstrainer en dat gesprek was heel belangrijk voor mijn uiteindelijke keuze. Mijn ontwikkeling en gevoel staan voorop en daarom maak ik de overstap.
Nog steeds een boel geld maar valt mee. Evenveel als Guti dus ongeveer.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:36 schreef The_Groove het volgende:
Castaignos 3.6 voor betaald dus...las ik net op .net
Hell no. Schreuder lijkt me een prima kerel hoor maar deze constructie lijkt me niet de optimale om nog een jaar toe te passen.quote:
Vreemd, er waren toen wel meer clubs die hem wilden hebben voor meer geld. Volgend jaar gaat Luc wel vlammen denk hoop ikquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:36 schreef The_Groove het volgende:
Castaignos 3.6 voor betaald dus...las ik net op .net
Compleet debiel, dat is hetquote:
Dit. En John en Plet terughalen uit het buitenland.quote:Op zondag 21 april 2013 15:40 schreef d1ce het volgende:
Mag wel een flinke bezem door de selectie. Er moet een type Theo komen, een man met ballen.
Waarom Plet?quote:Op zondag 21 april 2013 16:30 schreef blistah het volgende:
[..]
Dit. En John en Plet terughalen uit het buitenland.
Als Buly vertrekt moet je toch iets achter de hand hebben. Hoewel, Born kan natuurlijk ook een kans krijgen.quote:
Café het Middelpunt. Daar is die hele selectie van FC Twente steevast te vinden...quote:Op zondag 21 april 2013 13:33 schreef Pupp3t het volgende:
Hebben ze gisteravond een feest gehad of zo daar in de selectie van de FCT ?
Zo speelde ik ook vaak op de zondagmorgen.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:48 schreef ReMcOrE het volgende:
mooie pot van Jong FC Twente tegen Jong PSV
benieuwd wie er volgend seizoen de stap kunnen maken naar het eerste elftal
Geen idee wat het voor het speler is. Is dat een aanwinst? Transfervrij is altijd goed natuurlijk.quote:Ebecilio laat z'n gevoel spreken bij keuze voor FC Twente
24/04/2013 08:07
FC Twente heeft de slag om de gewilde Kyle Ebecilio gewonnen. De negentienjarige middenvelder van Arsenal ondergaat nog deze week in Enschede de medische keuring en zal bij een goede afloop een contract voor vier seizoenen tekenen.
Ebecilio en zijn management spraken de afgelopen weken ook met PSV en Anderlecht. Hoewel hij bij die clubs meer kon verdienen, gaven de Tukkers hem het beste gevoel. FC Twente ziet in hem een belangrijke pion voor de komende jaren, waarin een nieuw, succesvol elftal moet worden opgebouwd.
Ebecilio komt transfervrij over van Arsenal dat hem drie seizoen geleden op zestienjarige leeftijd opviste uit de jeugdopleiding van Feyenoord.
FC Twente koerst ondertussen af op de play-offs. In de aanloop naar duels om Europees voetbal worden Wout Brama (hiel) en Robbert Schilder (lies) zoveel mogelijk gespaard door trainer Alfred Schreuder. Tegen VVV-Venlo bleven ze afgelopen zondag al geblesseerd aan de kant en het is nog maar de vraag of ze komende zondag aan de aftrap verschijnen in het thuisduel met NEC. (Peter Wekking)
elke (oud-)feyenoorder flopt daarquote:Op woensdag 24 april 2013 09:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Geen idee wat het voor het speler is. Is dat een aanwinst? Transfervrij is altijd goed natuurlijk.
Dat is altijd afwachten met een talent. Heeft lang te boek gestaan als een enorm talent. Meningen zijn echter verdeeld. Ik ben wel enthousiast en had hem graag bij PSV gezien. Aantal andere users zijn alleen onder de indruk van zijn fysiek.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Geen idee wat het voor het speler is. Is dat een aanwinst? Transfervrij is altijd goed natuurlijk.
Het lijkt er inderdaad wel op dat we onze jeugdopleiding van Enschede naar Rotterdam hebben verhuisd.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
elke (oud-)feyenoorder flopt daar
Die van Ajax en PSV ook hoor. Al halen die ze op jongere leeftijd bij SPARTA weg.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad wel op dat we onze jeugdopleiding van Enschede naar Rotterdam hebben verhuisd.
Nu ja, als hij een bal vast kan houden en wat creatief middenveld-voetbal kan laten zien, zou dat een enorme versterking zijn voor Twente. Dat ontbreekt er nu wel aan. Zeer goede buitenspelers, die veel beter gebruikt zouden kunnen worden. Zag je met Theo ook destijds.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:15 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Dat is altijd afwachten met een talent. Heeft lang te boek gestaan als een enorm talent. Meningen zijn echter verdeeld. Ik ben wel enthousiast en had hem graag bij PSV gezien. Aantal andere users zijn alleen onder de indruk van zijn fysiek.
De bal vasthouden kan hij wel. Penetreren in de 16 van de tegenstander doet hij ook goed. Creativiteit mist hij. Is meer een krachtvoetballer.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu ja, als hij een bal vast kan houden en wat creatief middenveld-voetbal kan laten zien, zou dat een enorme versterking zijn voor Twente. Dat ontbreekt er nu wel aan. Zeer goede buitenspelers, die veel beter gebruikt zouden kunnen worden. Zag je met Theo ook destijds.
twitter:PrideOfTheEast twitterde op woensdag 24-04-2013 om 08:02:32Prosport meldt dat Fulham interesse heeft om Ruiz te ruilen voor Mihaylov en Chadli. Volgens PSport is de deal al bijna rond. #fctwente reageer retweet
twitter:PrideOfTheEast twitterde op woensdag 24-04-2013 om 08:03:40Of dit gerucht waar is zou moeten blijken. #Prosport meldt ook dat Jol de hele zaak al heeft bevestigd. #FCTwente reageer retweet
quote:Op woensdag 24 april 2013 09:35 schreef Pino112 het volgende:
twitter:PrideOfTheEast twitterde op woensdag 24-04-2013 om 08:02:32Prosport meldt dat Fulham interesse heeft om Ruiz te ruilen voor Mihaylov en Chadli. Volgens PSport is de deal al bijna rond. #fctwente reageer retweet
twitter:PrideOfTheEast twitterde op woensdag 24-04-2013 om 08:03:40Of dit gerucht waar is zou moeten blijken. #Prosport meldt ook dat Jol de hele zaak al heeft bevestigd. #FCTwente reageer retweet
Net of Ruiz ooit terug zou willen naar Twente. Daarnaast, Ruiz is min of meer geflopt. Dus die 10M die hij heeft opgebracht zijn minder waard geworden. Dat zou dus betekenen dat Mihaylov en Chadli samen geen 10M waard zijn.quote:
Oh zo. Daar heb ik geen verstand van, ik kwam het tegen en wilde het graag met jullie delenquote:Op woensdag 24 april 2013 09:39 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Net of Ruiz ooit terug zou willen naar Twente. Daarnaast, Ruiz is min of meer geflopt. Dus die 10M die hij heeft opgebracht zijn minder waard geworden. Dat zou dus betekenen dat Mihaylov en Chadli samen geen 10M waard zijn.
quote:Op woensdag 24 april 2013 09:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oh zo. Daar heb ik geen verstand van, ik kwam het tegen en wilde het graag met jullie delen.
ik zou cabral voor ruiz proberenquote:Op woensdag 24 april 2013 23:29 schreef bambino het volgende:
Ik zou Ruiz heel graag terug zien, wat een leuke voetballer is dat alleen al voor de fans.
Maar om zowel Chadli en Mihaylov er voor te ruilen zou ik niet doen.
Chadli voor Ruiz zou ik prima vinden alhoewel ik liever Chadli erbij hou.
Min of meer geflopt? Hij raakte geblesseerd in zijn eerste seizoen maar is nu een onbetwiste basisspeler. Verder verdient hij daar bakken met geld dus de kans dat hij ooit terugkomt is inderdaad echt -100%.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:39 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Net of Ruiz ooit terug zou willen naar Twente. Daarnaast, Ruiz is min of meer geflopt. Dus die 10M die hij heeft opgebracht zijn minder waard geworden. Dat zou dus betekenen dat Mihaylov en Chadli samen geen 10M waard zijn.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 01:24 schreef June. het volgende:
[..]
Jaloezie spat er wel vanaf vind je niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maak er maar een tekening van en stuur hem op naar Mallorca.
Het is dat je NAS, Eazy-E en PAC in je usericon hebt anders had ik je uitgelachen.quote:
quote:Laatste test Ebecilio
Kyle Ebecilio is dicht bij een overgang naar FC Twente. De jeugdinternational (19) onderging gisteren een eerste geslaagde medische keuring en zal vandaag deel twee afronden.
De middenvelder stond ook in de belangstelling van PSV en Anderlecht. Bij die clubs kon hij meer verdienen, maar zijn gevoel bracht hem naar Enschede. Ebecilio komt transfervrij over van Arsenal en doorliep de jeugdopleiding van Feyenoord. Hij kan bij FC Twente een contract voor vier jaar tekenen.
Ook de Deense jeugdspeler Joachim Andersen is dicht bij een overgang naar Twente. De centrale verdediger, die ook op het middenveld kan spelen, speelt nu voor het Deense Midtjylland. Hij was eerder dit seizoen een paar dagen op proef en liet een uitstekende indruk achter.
Sonny Stevens is in beeld om tweede doelman van de Tukkers te worden. De keeper van Volendam bezocht al het duel tegen NAC en wordt vrijwel wekelijks door FC Twente gevolgd.
Lees het ja.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:39 schreef ReMcOrE het volgende:
Fernandes mag alweer weg, met z'n contract voor 4,5 jaar
Bednarek staat boven hem in de pikorde, zelfs Boschkerquote:Op zaterdag 27 april 2013 15:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Lees het ja.
http://www.twentefans.nl/(...)-mag-vertrekken.html
Dat was snel.Verbaast me ook niet aangezien hij overal is geflopt.
Ja als Plattel de 2e doelman is nu... Vind hem niet echt overtuigend keepen als ik hem in actie zie bij jong twente.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:44 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
Bednarek staat boven hem in de pikorde, zelfs Boschker
iemand een idee of die Stevens van Volendam een aanwinst zou zijn?
quote:Deze elf moeten het vandaag gaan doen!
Mihaylov, Breukers, Douglas, Bengtsson, Braafheid, Fer, Gutiérrez, Hölscher, Tadic, Chadli en Castaignos.
Bovendien is er op de bank plaats voor opnieuw een jongeling: Shadrach EGHAN.
Omdat dat klopt.quote:Op zondag 28 april 2013 13:40 schreef Opaas het volgende:
Waarom heb ik het idee dat mihaylov niet vies wil worden?
Niet als Twente zo mak speelt..quote:Op zondag 28 april 2013 13:45 schreef dikkedaniel het volgende:
PSV gaat het nog moeilijk krijg. In Enschede.
Hoezo mak?quote:Op zondag 28 april 2013 13:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niet als Twente zo mak speelt..
Nu lijkt het er wat meer op maar vooral aan het begin was alles zo slap. Geen combinaties geen beweging geen strijd. Het publiek niet, het veld ook niet.quote:
5 keer eigenlijk...quote:Op zondag 28 april 2013 14:16 schreef ReMcOrE het volgende:
de hele middag op 50% voetballen, 4 keer scoren; wedstrijd onder controle...
en dan toch 2 goals tegenkrijgen
je dacht dat het half 3 begon?quote:Op zondag 28 april 2013 15:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Godsamme, heel de wedstrijd gemist
quote:Op zondag 28 april 2013 15:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jaquote:
quote:
Zelfde hier.quote:Op zondag 28 april 2013 15:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Daar zit'n we danquote:
Ik ookquote:Op zondag 28 april 2013 15:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
whehehe, goed bezig kerelquote:Op maandag 29 april 2013 17:14 schreef bambino het volgende:
[..]
Ik ook
Ik lag nog in bed, werd pas om half 5 wakker
Had zelfs kaart voor de wedstrijd
Voor hoeveel?quote:
diggerquote:
(vanaf 4:19)quote:Talent Ebecilio voor vier jaar naar FC Twente
FC Twente heeft er een speler bij. Kyle Ebecilio komt komende zomer over van Arsenal, bevestigt FC Twente donderdag op de clubsite. De negentienjarige middenvelder tekent voor vier seizoenen.
Ebecilio stond ook in de belangstelling van PSV, maar dat aanbod legde hij naast zich neer. De afgelopen drie jaar speelde hij in de jeugdopleiding van Arsenal. Daarvoor kwam hij uit voor Feyenoord.
"Kyle is een talentvolle middenvelder, die op meerdere posities uit de voeten kan", zegt technisch manager Cees Lok. "We zijn zeer verheugd dat hij zijn carrière voortzet bij FC Twente en wensen hem veel succes toe."
Ebecilio is jeugdinternational en speelt momenteel in Oranje onder 19. Hij werd met Oranje onder 17 al Europees kampioen. Op dat toernooi werd hij gekozen tot beste speler.
http://www.voetbalprimeur(...)-jaar-naar-fc-twente
quote:Ebecilio: “Gevoel was meteen goed"
Donderdagmiddag zette Kyle Ebecilio in De Grolsch Veste zijn handtekening onder een vierjarig contract bij FC Twente. De 19-jarige middenvelder is blij dat hij volgend jaar in het shirt van FC Twente speelt. “Ik wilde zelf terug naar Nederland en mijn gevoel was hier vanaf het begin goed, daarom heb ik gekozen voor FC Twente,” aldus Ebecilio.
Ebecilio speelt sinds 2010 bij Arsenal in het beloftenteam. Aan het begin van dit seizoen speelde hij veel en ging het goed, tot hij een blessure opliep. “Ik ben vijf maanden uit de running geweest door een enkelblessure. Daarna was het moeilijk mijn plek weer in te nemen. Ik heb veel geleerd in de drie jaar die ik nu bij Arsenal speel. Ik ben professioneler en volwassen geworden. Ook ben ik fysiek nu sterker. Voor mijzelf had ik als doel gesteld om komend seizoen bij de eerste selectie aan te sluiten, dat kon bij Arsenal niet en daarom heb ik besloten terug te keren naar Nederland.”
Keuze uit clubs
Ebecilio had de keuze uit meerdere clubs. “Het eerste gesprek was met PSV, daarna sprak ik met Twente en Anderlecht. Vorige week heb ik de knoop doorgehakt. Mijn gevoel was bij FC Twente meteen erg goed en ik voelde me op mijn gemak. Bovendien sprak Schreuder veel vertrouwen in mij uit. Dat zijn belangrijke dingen voor me.” In Enschede hoopt hij de komende jaren veel aan spelen toe te komen. “Ik wil zo veel mogelijk spelen, ervaring op doen en beter worden. Daar ga ik hard voor werken, ik wil laten zien wat ik kan.”
Op bezoek bij FC Twente
Een beeld van de club heeft hij al. Onlangs was hij op bezoek toen FC Twente speelde tegen Roda JC (2-0). “FC Twente is een voetballende ploeg, waarbij ook jonge spelers de laatste tijd geregeld een kans krijgen om te spelen. De sfeer in het stadion beviel me ook, FC Twente heeft fanatieke supporters. Ik kijk uit naar de komende seizoenen.”
http://www.fctwente.nl/bl(...)oel-was-meteen-goed/
Qua type speler wat meer fer dan de spelers die jij hier boven noemt, met iets meer diepgangquote:Op zaterdag 4 mei 2013 01:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat is hij? De nieuwe Theo, Woutje, Perez? Of is het een swingend type als Gutierrez?
staat goedquote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:25 schreef CWAV het volgende:
Morgen is het dan zover:
[ afbeelding ]
Wat vinden we ervan?Ik vind 't persoonlijk mooier dan het logo van Arke
)
Het heeft wel iets weg van een pornosite.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:25 schreef CWAV het volgende:
Morgen is het dan zover:
[ afbeelding ]
Wat vinden we ervan?Ik vind 't persoonlijk mooier dan het logo van Arke
)
Het is toch op zo'n kut schakelkanaal.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:13 schreef ReMcOrE het volgende:
kan morgen niet kijken (Bevrijdingsfestival @ Enschede), maar ga uit van 3 punten
Fer.quote:
Ik mag geloof ik dus blij zijn dat ik gewoon heb gewerkt en dus deze blamage niet heb hoeven zien?quote:Op zondag 5 mei 2013 14:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Conclusie van de wedstrijd: Heracles kon niet beter en FC Twente had er geen zin in
Ze konden beiden niet beter.quote:Op zondag 5 mei 2013 14:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Conclusie van de wedstrijd: Heracles kon niet beter en FC Twente had er geen zin in
Inderdaad.quote:Op zondag 5 mei 2013 14:58 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
Ik mag geloof ik dus blij zijn dat ik gewoon heb gewerkt en dus deze blamage niet heb hoeven zien?
Yupquote:Op zondag 5 mei 2013 15:24 schreef Erosjuhhh het volgende:
was je op tijd uit bed dit keer Drizzt? :p
ah, eigenlijk dus zoals de rest van het seizoen ;pquote:Op zondag 5 mei 2013 15:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Inderdaad.
1e helft was wel vermakelijk, maar 2e helft niet echt.
Twente had makkelijk (als ze wat serieuzer hadden gespeeld) met 3-1 kunnen winnen
Voor PSV staat er niks op het spel, die hebben donderdag hun laatste echte wedstrijd van het seizoen, Feyenoord kan ze toch niet 'inhalen'. Maar dat zal de vreugde natuurlijk niet minder maken bij een overwinning...quote:Op zondag 5 mei 2013 15:44 schreef bambino het volgende:
Ik had beter net als vorige week in bed kunnen blijven liggen.
Had nu de wekker gezet en via de telefoon twente erop en op tv schakel programma.
Wat een poepwedstrijd zeg
Volgende week hopelijk nog wat vreugde als we kunnen winnen van psv.
Ik heb dit jaar voor het eerst mijn eigen SCC, laatste jaar had ik er al wel 1, maar niet op mijn naam. Dus ik ga denk ik wel.quote:Op maandag 6 mei 2013 08:34 schreef tcr het volgende:
[..]
Voor PSV staat er niks op het spel, die hebben donderdag hun laatste echte wedstrijd van het seizoen, Feyenoord kan ze toch niet 'inhalen'. Maar dat zal de vreugde natuurlijk niet minder maken bij een overwinning...
Maar over het hele seizoen gekeken is het wel weer een teleurstelling, al zitten de playoffs bij de SCC (zoals vorig jaar?), ga denk ik niet, mijn Pinksterweekend wat beters van plan...
Ik hoorde de naam van Aad de Mos vallen..quote:Op maandag 6 mei 2013 15:25 schreef Frutsel het volgende:
Iemand iets gehoord over een gerucht dat Huub Stevens nu de nieuwe trainer van Twente zou worden?
Mijn collega kwam vanochtend met dat (lul?)verhaal, maar ik kan nergens iets terug vinden dat wijst in die richting?
quote:Op maandag 6 mei 2013 15:26 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ik hoorde de naam van Aad de Mos vallen..
quote:Op maandag 6 mei 2013 15:26 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
twitter:LiamMG_YNWA twitterde op maandag 06-05-2013 om 12:01:09Douglas, FC Twente, got a red card for a punch which he didn't do, he then pushed the ref over in a protest and received a 6 game ban reageer retweet
Klopt wel, eentje van AZ liep tegen Douglas aan, ging janken bij de scheids en vervolgens heel smerig staan grijnzen toen hij Douglas aldus een rode kaart aannaaidequote:Op maandag 6 mei 2013 15:40 schreef Frutsel het volgende:
twitter:LiamMG_YNWA twitterde op maandag 06-05-2013 om 12:01:09Douglas, FC Twente, got a red card for a punch which he didn't do, he then pushed the ref over in a protest and received a 6 game ban reageer retweet
Ja maar hij heeft de scheids toch niet omver geduwd? Volgens mij had ie hem toch alleen aangeraakt?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Klopt wel, eentje van AZ liep tegen Douglas aan, ging janken bij de scheids en vervolgens heel smerig staan grijnzen toen hij Douglas aldus een rode kaart aannaaide
En terecht hoor en lees niets dan goede dingen over deze jongen. Volgend jaar moet deze als eerste op het wedstrijd formulier.twitter:fctwente twitterde op maandag 06-05-2013 om 16:48:48Quincy Promes wint de Gouden Stier voor talent van @jupilerleague. Promes voetbalt dit seizoen op huurbasis bij Go Ahead Eagles reageer retweet
Ik kan me wel herinneren dat Douglas een scheids een duw gaf (best kans dat het diezelfde scheids was), maar iig niet in die wedstrijd, nee.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft de scheids toch niet omver geduwd? Volgens mij had ie hem toch alleen aangeraakt?
Mwoah...quote:Op maandag 6 mei 2013 15:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Klopt wel, eentje van AZ liep tegen Douglas aan, ging janken bij de scheids en vervolgens heel smerig staan grijnzen toen hij Douglas aldus een rode kaart aannaaide
Oh serieus? Mooi man.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:52 schreef Dos37 het volgende:
En terecht hoor en lees niets dan goede dingen over deze jongen. Volgend jaar moet deze als eerste op het wedstrijd formulier.twitter:fctwente twitterde op maandag 06-05-2013 om 16:48:48Quincy Promes wint de Gouden Stier voor talent van @jupilerleague. Promes voetbalt dit seizoen op huurbasis bij Go Ahead Eagles reageer retweet
dat klinkt al beterquote:Op maandag 6 mei 2013 15:26 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Het hele team speelde slecht, hij viel niet negatief op moet ik zeggen. Miste nog een enorme kans op de 1-2, maar dat was wel een extreem harde voorzet.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:52 schreef CWAV het volgende:
Ik vind Hölscher het ook prima doen de afgelopen weken! Wegens verjaardag en examendrukte geen tijd gehad om de samenvatting terug te kijken dus vergeef me als-ie tegen Heracles slecht heeft gespeeld
whutquote:
Ruud Brood komt hierheen, en dan neemt hij Demouge mee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
Je ziet dat 'ie iets heeft doorgestreept he?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:16 schreef bambino het volgende:
[..]
whut
Die gast moet je niet als trainer willen
Komende 2 seizoenen op de achterkant staat WNF.NL.quote:
Ben wel benieuwd naar de shirts.twitter:wnfnederland twitterde op woensdag 08-05-2013 om 11:02:44.@XXImo bedankt voor dit prachtige cadeau! #WNF prijkt (gratis en voor niets) op shirts van @fctwente. http://t.co/1AUUdhFG7L ^NK reageer retweet
twitter:jouracule twitterde op woensdag 08-05-2013 om 12:48:33Juventus have made an official approach for Nacer Chadli. [tc tubantia] #FCTwente reageer retweet
Mooie reclame ook voor XXImo en Twente.quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:36 schreef Stienn het volgende:
[..]
Komende 2 seizoenen op de achterkant staat WNF.NL.Ben wel benieuwd naar de shirts.twitter:wnfnederland twitterde op woensdag 08-05-2013 om 11:02:44.@XXImo bedankt voor dit prachtige cadeau! #WNF prijkt (gratis en voor niets) op shirts van @fctwente. http://t.co/1AUUdhFG7L ^NK reageer retweet
quote:Chadli: 'Ik sluit niet uit dat ik nog een jaar bij FC Twente blijf'
Woensdag, 8 mei 2013 om 13:40
Juventus zou interesse hebben in Nacer Chadli, maar de aanvaller zelf weet nog van niks. Voetbal International confronteerde de Belgisch international woensdag met het opmerkelijke nieuws en afgaande op de woorden van de speler hebben de Italianen nog wat werk te verzetten als zij hem willen verleiden tot het tekenen van een contract in Turijn.
“Ik wist hier helemaal niets van af”, reageerde Chadli. Hij noemde Juventus ‘een heel mooie club’, al lijkt hij wel zijn twijfels te hebben over de Serie A. “Eigenlijk zijn er met Juventus, Internazionale en AC Milan nog maar drie echte topclubs over.” De kans dát de buitenspeler vertrekt is groot, maar het is dus allesbehalve zeker dat Juventus zijn volgende werkgever wordt.
Naar eigen zeggen is er meer interesse, ook uit andere landen. Voor hij een besluit neemt, wil Chadli zich echter eerst richten op de nacompetitie met FC Twente en de daaropvolgende interlands met de nationale ploeg van België. De Rode Duivels liggen op koers voor het WK in Brazilië; een mogelijke reden voor Chadli om langer in Enschede te blijven. Bij FC Twente is hij immers verzekerd van veel speeltijd. “Ik sluit daarom niet uit dat ik nog een jaar bij Twente blijf.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou mooi zijn voor Twente. Als hij met 1 of 2 jaar wil verlengen
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]Maar bijtekenen wil die dus niet, dus verkopen voor een leuk bedragSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou mooi zijn voor Twente. Als hij met 1 of 2 jaar wil verlengen
Die panda moet echt wegquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:05 schreef CWAV het volgende:
Hier een knutselwerkje van 'n FCT forum op basis van de weinige info die nu al is vrijgegeven
[ afbeelding ]
Nu welquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Je ziet dat 'ie iets heeft doorgestreept he?
Helemaal roodquote:Op woensdag 8 mei 2013 15:05 schreef CWAV het volgende:
Hier een knutselwerkje van 'n FCT forum op basis van de weinige info die nu al is vrijgegeven
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Helemaal rood
Wat is er met Bengtsson?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
Volgens mij nog problemen met zijn gebroken neus (wil ook niet graag met masker op spelen, denk dat Schreuder geen risico wil lopen) en Braafheid doet het vooralsnog prima in het hart van de defensie.quote:
Whut?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |