abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles donderdag 28 maart 2013 @ 10:36:36 #51
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_124599638
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Die heb ik al en daar krijg ik ook reacties op, maar dat zijn niet de reacties waar ik naar zoek.
_O-

Heb je al connecties met al je oude school- of klasgenoten? Waar je je opleiding / studie gedaan hebt?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 28 maart 2013 @ 10:40:44 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_124599772
quote:
11s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

_O-

Heb je al connecties met al je oude school- of klasgenoten? Waar je je opleiding / studie gedaan hebt?
Ik heb meer dan 20 jaar ervaring en zoek werk op directieniveau (of net iets eronder), dus ja, mijn netwerk is op orde. Recruiters weten me ook wel te vinden, maar ik heb wat meer haast gekregen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:02:32 #53
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_124600412
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb meer dan 20 jaar ervaring en zoek werk op directieniveau (of net iets eronder), dus ja, mijn netwerk is op orde. Recruiters weten me ook wel te vinden, maar ik heb wat meer haast gekregen.
Probleem is dat teveel mensen zonder de bijbehorende opleiding zichzelf ook daar proberen te profileren. Veel leugen en bedrog in de CV's en nog meer vriendjes politiek en een vacature voor de schijn. Ze moeten een vacature zetten maar hij is al gevuld voor die datum.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_124600788
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 10:10 schreef Yesse het volgende:

[..]

Bullshit hij heeft gewoon een punt. Je hoeft nou eenmaal niet direct op te geven.

[..]

Helemaal met het laatste eens maar dat betekent nog niet dat je 100% zeker niet de baan krijgt als je die ervaring niet hebt. Ook in crisistijd worden mensen nog heel erg beïnvloed door opvallende personen, brieven en eigenschappen.

Het is een stuk moeilijker geworden om binnen te komen met een minder profiel dan waar om wordt gevraagd maar om nu maar niet meer te reageren "want ze vragen 2 jaar ervaring" is gewoon onzin.
Zo'n ervaringseis is doorgaans een minimumeis. Met andere woorden, als je die jaren ervaring niet kunt overleggen, dan belanden je cv en je motivatiebrief in de meeste gevallen al bij voorbaat in de prullenbak.

Ik moet wel zeggen dat ik inderdaad een keer ben uitgenodigd voor een functie waar ervaring werd gevraagd (hoeveel ervaring was niet gespecificeerd), omdat mijn sollicitatiebrief hen aansprak. Ik mocht op gesprek komen, maar 4 dagen na dit gesprek ontving ik de afwijzingsbrief alsnog. Er waren nog 10 andere kandidaten uitgenodigd om op gesprek te komen en daar zit altijd wel iemand tussen met meer ervaring.
Copthorne 2.0
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:16:41 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_124600823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:02 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Probleem is dat teveel mensen zonder de bijbehorende opleiding zichzelf ook daar proberen te profileren. Veel leugen en bedrog in de CV's en nog meer vriendjes politiek en een vacature voor de schijn. Ze moeten een vacature zetten maar hij is al gevuld voor die datum.
Van het laatste heb ik geen last gelukkig (wel van spookvacatures). Mijn ervaring is ook dat ik gevraagd moet worden in plaats van mezelf aan te bieden. In het laatste geval is de concurrentie te groot (in mijn sector gaat de voorkeur gaat toch meestal uit naar een blanke man tussen de 35 en 45 jaar helaas).
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:18:25 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124600874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:15 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Zo'n ervaringseis is doorgaans een minimumeis. Met andere woorden, als je die jaren ervaring niet kunt overleggen, dan belanden je cv en je motivatiebrief in de meeste gevallen al bij voorbaat in de prullenbak.

Ik moet wel zeggen dat ik inderdaad een keer ben uitgenodigd voor een functie waar ervaring werd gevraagd (hoeveel ervaring was niet gespecificeerd), omdat mijn sollicitatiebrief hen aansprak. Ik mocht op gesprek komen, maar 4 dagen na dit gesprek ontving ik de afwijzingsbrief alsnog. Er waren nog 10 andere kandidaten uitgenodigd om op gesprek te komen en daar zit altijd wel iemand tussen met meer ervaring.
Ervaring is ook niet alles, dergelijke mensen zijn veel duurder en minder makkelijk in een bedrijf in te passen. Als je slim bent schrijf je je motivatiebrief zo dat je gebrek aan ervaring in een specifieke functie gecompenseerd wordt met andere werkervaring in een iets daaraangrenzend vakgebied.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:23:08 #57
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_124601014
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Van het laatste heb ik geen last gelukkig (wel van spookvacatures). Mijn ervaring is ook dat ik gevraagd moet worden in plaats van mezelf aan te bieden. In het laatste geval is de concurrentie te groot (in mijn sector gaat de voorkeur gaat toch meestal uit naar een blanke man tussen de 35 en 45 jaar helaas).
[Maanvis modus] Nou dan ga je naar Thailand en dan laat je je daar ombouwen. Het is goedkoop en ik ken mensen die het hebben laten doen. Het zag er goed uit :) [/Maanvis modus]
-weg-
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:30:16 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124601273
quote:
11s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:23 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

[Maanvis modus] Nou dan ga je naar Thailand en dan laat je je daar ombouwen. Het is goedkoop en ik ken mensen die het hebben laten doen. Het zag er goed uit :) [/Maanvis modus]
Als je me ooit niet gelooft he dan kun je wel bellen ;)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124602721
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ervaring is ook niet alles, dergelijke mensen zijn veel duurder en minder makkelijk in een bedrijf in te passen. Als je slim bent schrijf je je motivatiebrief zo dat je gebrek aan ervaring in een specifieke functie gecompenseerd wordt met andere werkervaring in een iets daaraangrenzend vakgebied.
Volgens mij wordt niet eens naar de motivatiebrief gekeken als het cv al niet bevalt.
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:24:36 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124603017
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:15 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Volgens mij wordt niet eens naar de motivatiebrief gekeken als het cv al niet bevalt.
Dat is niet in 100 % van de gevallen zo, maar je hebt wel een punt. Desalwelteplus is niet geschoten altijd mis, om maar eens in een cliché te vervallen ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_124603549
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is niet in 100 % van de gevallen zo, maar je hebt wel een punt. Desalwelteplus is niet geschoten altijd mis, om maar eens in een cliché te vervallen ;).
Natuurlijk, ik blijf ook wel solliciteren op vacatures waarbij ik niet helemaal aan de eisen voldoe.

Net weer een afwijzing binnen van zo'n vacature. Hoewel ik toch een erg enthousiaste motivatie heb gegeven willen ze mij geen kans geven omdat mijn werkervaring niet helemaal aansluit. Erg jammer.
pi_124608068
Vandaag contact gehad met een uitzendbureau, nadat ik een salarisindicatie gaf van c.a 2000 bruto was het gesprek eigenlijk over. Ze konden maximaal 8,68 euro p/u aanbieden, wat volgens mij ook tevens het minimale is wat ze kunnen aanbieden.

...
<hr>
  donderdag 28 maart 2013 @ 14:57:49 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124608284
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
Vandaag contact gehad met een uitzendbureau, nadat ik een salarisindicatie gaf van c.a 2000 bruto was het gesprek eigenlijk over. Ze konden maximaal 8,68 euro p/u aanbieden, wat volgens mij ook tevens het minimale is wat ze kunnen aanbieden.

...
wtf waar zit jij en wat voor functie was het?
Een gedicht over Maanvis
pi_124609392
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je bedoelt regio? zuid-limburg. en ze hadden maar een functie die ze konden aanbieden; technische servicedesk.
<hr>
  donderdag 28 maart 2013 @ 15:52:35 #65
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_124610286
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:30 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

je bedoelt regio? zuid-limburg. en ze hadden maar een functie die ze konden aanbieden; technische servicedesk.
Was dat in Nuth?
pi_124610811
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:52 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Was dat in Nuth?
er stond bij omgeving maastricht
<hr>
pi_124610993
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vanwaar die verbazing? Dat is hier ook normaal (Overijssel). Alleen minimumloon-baantjes die je kunt doen als je één of ander technisch diploma hebt.
  donderdag 28 maart 2013 @ 16:19:35 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124611335
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:30 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

okay duidelijk, het is inderdaad zo dat men in het noorden en uiterste zuiden van nederland veel minder salaris betaalt. sorry, dat had ik me moeten beseffen toen ik je dat advies gaf. je kunt er in dit geval beter een beetje onder gaan zitten.
Een gedicht over Maanvis
pi_124612671
ben nog wat aan het zoeken en wat je al niet tegenkomt:

functie-eisen:

[*]Gecertificeerd voor All-IP werkzaamheden
[*] HVD-KVD certificaten
[*] Grondige kennis van telecommunicatie techniek (huisinstallaties) in het algemeen en ICT in het bijzonder.
[*] PC kennis voor het installeren van diensten bij eindgebruikers (OIS en Windows)
[*] Verklaring van goed gedrag kunnen overleggen (VOG)
[*] In bezit van rijbewijs B
[*] Is niet kleurenblind
[*] Representatief (komt bij klanten)
[*] Klantgericht. Stelt klant en in één keer goed opleveren centraal
[*] Communicatief vaardig (omgang met klanten)
[*] Commercieel ingesteld. Promoot KPN bij de klant.
[*] Stressbestendig
[*] Flexibel t.a.v. werktijden, waakdienst, inzet gebied, werkveld en investeren eigen tijd t.a.v.bijscholing en WO
[*] Integer (Compliance regels etc.)
[*] Servicegericht
[*] Zelfstandig

In eerste instatie wordt een salaris geboden afhankelijk van kennis en ervaring, maar maximaal rond de 1800 tot 1900 bruto per maand.

Welke debiel heeft dit getypt? Spelfouten en rare zinnen en dan ook nog zoveel eisen voor dat loon. :')
<hr>
pi_124612737
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:49 schreef Dawnbreaker het volgende:

functie-eisen:

[*] HVD-KVD certificaten
[*] Grondige kennis van telecommunicatie techniek (huisinstallaties) in het algemeen en ICT in het bijzonder.
[*] PC kennis voor het installeren van diensten bij eindgebruikers (OIS en Windows)
[*] Is niet kleurenblind
[*] Stressbestendig
[*] Flexibel t.a.v. werktijden, waakdienst, inzet gebied, werkveld en investeren eigen tijd t.a.v.bijscholing en WO
[*] Servicegericht
[*] Zelfstandig

In eerste instatie wordt een salaris geboden afhankelijk van kennis en ervaring, maar maximaal rond de 1800 tot 1900 bruto per maand.

Welke debiel heeft dit getypt? Spelfouten en rare zinnen en dan ook nog zoveel eisen voor dat loon. :')
Niet eens 5 jaar ervaring gevraagd? :o
  PR/Manusje van alles donderdag 28 maart 2013 @ 16:51:43 #71
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_124612803
quote:

functie-eisen:

[*] HVD-KVD certificaten
[*] Is niet kleurenblind
[*] Stressbestendig
[*] Servicegericht
[*] Zelfstandig

1900 _O-!!! 8)7
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_124612968
gisteren heb ik het nog intern geprobeerd. Het was een rare sollicitatie. Er waren namelijk best wel veel aanknopingspunten. Sterker nog, ik hoefde hem van geen enkel punt te overtuigen, hij zag exact dezelfde aanknopingspunten op exact dezelfde positieve manier. Geen enkel negatief puntje, op 1 belangrijk dingetje na. Ik had niet de juiste opleiding. Vreemd, want er is wel degelijk overlap met de opleiding die ik wel heb gedaan. Maar op de vraag welke kennis ik dan zou missen kwam geen concreet antwoord.

Zo wordt het natuurlijk wel heel moeilijk om exact de juiste opleiding te kiezen.

Wel zag hij mogelijkheden op een lager niveau, maar daar waren geen concrete vacatures en er zou altijd een punt komen waar ik absoluut niet verder kan zonder die opleiding. De mensen die die functie uitvoeren hangen altijd aan mijn lippen als het gaat om inhoudelijke kennis. Maar goed, ze willen de functie-eisen verhogen.

Enorm frustrerend, want daar loop ik wel vaker tegenop. In ieder geval heb ik wel mijn visite-kaartje afgegeven.
pi_124613099
quote:

functie-eisen:

[*] HVD-KVD certificaten
[*] Is niet kleurenblind
[*] Stressbestendig
[*] Servicegericht
[*] Zelfstandig

1800-1900 bruto per maand op basis van 12 uur per week of zo? :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_124613124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

1900 _O-!!! 8)7
ik denk dat je dat niet eens krijgt, dat de recruiter zal zeggen dat je start op 1600 bruto en kan uitgroeien tot 1900
<hr>
pi_124613144
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

1800-1900 bruto per maand op basis van 12 uur per week of zo? :D
nee dit was full-time met weekend- waak- en avonddienst
<hr>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: