Als ik je huis of auto wil slopen dan ga ik dat niet doen met een vuurpijl kan ik je vertellen. Dat je KUNT schade aanrichten is daarom wel zo'n gigantische drogreden die verbiedt mensen in alles laten terugkomen behalve dingen die nog gevaarlijker zijn maar ze zelf ook graag willen gebruiken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar het om gaat, is dat je die schade kunt aanrichten. Terwijl dat niet persé nodig is. Je kunt het namelijk ook zo organiseren dat particulieren geen vuurwerk in handen krijgen.
Overigens staat GroenLinks echt niet alleen in hun pleidooi, dat zich vooral op de overlast richt. Zo willen ook de Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) en het Oogheelkundig Gezelschap (NOG) een verbod op consumentenvuurwerk. Volgens deze organisaties levert het vuurwerk voor steeds meer mensen elk jaar grote problemen op.
[..]
Kun je mij een bron aanreiken waaruit jouw beweringen over België blijken? Als ik de informatie op deze site lees, krijg ik echt een andere indruk namelijk: http://www.brandwonden.be/index.php/vuurwerk/nl/
Trouwens ook nog iets om over door te denken:
[..]
[..]
Probeer die impact maar eens in cijfers (of geld) uit te drukken.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:44 schreef dashung het volgende:
Auto's ook maar gelijk afschaffen, zelfde verhaal. Word ook misbruik van gemaakt..
Ben benieuwd of etterige elf ook voor afschaffen is van gedoogbeleid is van softdrugs
Ik nietquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind dat je die laatste veronderstelling veel te gemakkelijk maakt.
En dat is dan in een land waar je niet even makkelijk de grens over rijdt om wat strijkers te halen.quote:Mr Cripps said people illegally using fireworks or other explosive devices during New Year celebrations risked serious injury as well as hefty penalties.
"A ban on buying, selling, using or possessing fireworks without a license has been in force in Queensland since 1972. Despite this ban, some people still illegally use fireworks and they're exposing themselves and people around them to serious injury," Mr Cripps said.
Ik hou niet van hondendrollen en de meeste andere Nederlanders ook niet. Honden afschaffen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:48 schreef dashung het volgende:
Laten we lekker alles afschaffen waar enig risico in zit, geweldige wereld hebben we dan.
Wat blijft er nog over dan om voor te leven? Worden we dan geen kasplanten?
Juist, verbieden heeft dan ook geen enkele zin als de wetgeving niet in overeenstemming is met die van de buurlanden. Zeker in het geval van open grenzen.quote:En dat is dan in een land waar je niet even makkelijk de grens over rijdt om wat strijkers te halen.
En toch gebeuren er zat ongelukken en het kan het hele jaar. Dus prima vergelijk, het auto rijden is aan banden gelegd betreffende de veiligheid, zo ook vuurwerk. Het is beperkt tot een bepaald aantal decibellen en het mag een maximale hoeveelheid kruit bevatten e.d.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:52 schreef Elfletterig het volgende:
Het is je bekend dat je rijbewijs moet hebben om te mogen autorijden? En dat er allerlei verkeersregels van kracht zijn?
Jij bewijst met je laatste alinea dat argumenteren of zelfs consistent zijn niet je sterkste punt is. Dat mag dus dan moet dit ook kunnuh!quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Ik probeerde je in de vorige post nog subtiel erop te wijzen dat vergelijkingen maken niet je sterkste punt is. Je bewijst het andermaal, door op de proppen te komen met dit voorbeeld. Het is je bekend dat je rijbewijs moet hebben om te mogen autorijden? En dat er allerlei verkeersregels van kracht zijn?
Ik ben sowieso tegen gedoogbeleid. Iets mag of iets mag niet; punt. Wat mij betreft wordt softdrugs gelegaliseerd of verboden, waarbij ik een voorkeur heb voor het eerste. Het is namelijk nogal hypocriet om softdrugs te verbieden, terwijl je tabak en alcohol wel gewoon toestaat.
Maar het brengt toch ook meer risico met zich mee? Maar hier heb je er ineens geen problemen mee.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:52 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij betreft wordt softdrugs gelegaliseerd of verboden, waarbij ik een voorkeur heb voor het eerste. Het is namelijk nogal hypocriet om softdrugs te verbieden, terwijl je tabak en alcohol wel gewoon toestaat.
IK OOK NIETquote:
Nee, ik kijk meer naar een land als Australië, waar een grootste vuurwerkshow is en allerlei andere grote evenementen. Het lijkt mij te prefereren boven een groep aangeschoten, ongeschoolde / onbekwame mensen die vuurwerk afsteken en daarmee zichzelf en anderen verwonden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:46 schreef dashung het volgende:
[..]
Noord Korea is wel je grote voorbeeld he?
Verbiedt dan gewoon je kinderen met vuurwerk te spelen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:01 schreef Elfletterig het volgende:
lijkt mij te prefereren boven een groep aangeschoten, ongeschoolde / onbekwame mensen die vuurwerk afsteken en daarmee zichzelf en anderen verwonden.
Ja dat is "JOU" voorkeur. Waarom wil je jou voorkeur opleggen aan anderen?quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik kijk meer naar een land als Australië, waar een grootste vuurwerkshow is en allerlei andere grote evenmenten. Het lijkt mij te prefereren boven een groep aangeschoten, ongeschoolde / onbekwame mensen die vuurwerk afsteken en daarmee zichzelf en anderen verwonden.
Wie heeft het over huizen?quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:48 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als ik je huis of auto wil slopen dan ga ik dat niet doen met een vuurpijl kan ik je vertellen. Dat je KUNT schade aanrichten is daarom wel zo'n gigantische drogreden die verbiedt mensen in alles laten terugkomen behalve dingen die nog gevaarlijker zijn maar ze zelf ook graag willen gebruiken.
Als je niet wil dat je ogen eruit worden geblazen blijf je lekker 2 uur in het jaar binnen of je zet een bril op.
Misschien heb je mijn reactie nog niet gelezen, maar die 'aangeschoten,ongeschoolde, onbekwame mensen' zijn er ook bij een verbod nog steeds en verwonden nog steeds mensen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik kijk meer naar een land als Australië, waar een grootste vuurwerkshow is en allerlei andere grote evenmenten. Het lijkt mij te prefereren boven een groep aangeschoten, ongeschoolde / onbekwame mensen die vuurwerk afsteken en daarmee zichzelf en anderen verwonden.
Nee: laten we passende maatregelen nemen als blijkt dat de schade en overlast elk jaar enorm zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:48 schreef dashung het volgende:
Laten we lekker alles afschaffen waar enig risico in zit, geweldige wereld hebben we dan.
Wat blijft er nog over dan om voor te leven? Worden we dan geen kasplanten?
quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:51 schreef dashung het volgende:
Begin inmiddels wel een beetje te snappen waarom types als Elfetterig zo vaak vuurwerk naar zich gegooid krijgen. Misschien is de oplossing wel dat ie eens wat minder moet janken, voelt men ook niet de neiging om een babypijltje naar heem toe te schieten.
Auto's zijn niet strikt noodzakelijk en onmisbaar. Het is natuurlijk best handig maar dat wil niet zeggen dat consumenten het massaal in handen zouden moeten hebben. Men kan tenslotte met de fiets, trein en bus. Een machinegeweer kan ook handig zijn in bepaalde situaties maar dat moeten we ook niet willen met zijn allen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wie heeft het over huizen?Het gaat gewoon om praktische zaken als verkeersborden, bushokjes, parkeermeters, enz. De kosten voor het herstel daarvan komen op het bordje van de belastingbetaler.
Ook jij bent al niet bijster sterk in het maken van vergelijkingen, met je auto-voorbeeld. Een auto is bedoeld om in te rijden. Je kunt misbruik maken van een auto, maar dat is nog geen argument om auto's compleet te verbieden.
Neem messen. Erg handig in de keuken. Je kunt er vlees of andere producten mee snijden. Je kunt er ook mensen mee doodsteken. Moet je daarom alle messen verbieden? Nee. Iets anders geldt voor pistolen. Puur als wapen bedoeld; ze hebben niet een ander doel.
Vuurwerk is niet een strikt noodzakelijk, onmisbaar iets. Het is natuurlijk best mooi, maar dat wil niet zeggen dat consumenten het massaal in handen moeten hebben. Vuurwerk is bedoeld om te exploderen. Dat geeft een bepaalde knal of bepaalde kleuren in de lucht. Zoals die Belgische site al zei: veilig vuurwerk bestaat niet.
Hoe veel is "some people" dan? Dat bepaalde mensen zich aan wet- en regelgeving onttrekken, is evident... De vraag die voorlag, is of vuurwerkoverlast erger wordt door een verbod, omdat mensen dan massaal hun "toevlucht" zoeken in illegaal vuurwerk. Ik betwijfel dat. En ik denk bovendien dat het jaar na jaar afneemt, omdat op den duur de "vanzelfsprekendheid" verdwijnt en mensen niet meer automatisch de jaarwisseling linken aan het zelf bezitten en afsteken van vuurwerk.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik niet
[..]
En dat is dan in een land waar je niet even makkelijk de grens over rijdt om wat strijkers te halen.
Haha, ga nu ff opletten. Dan kun je zien hoe goed het auto vergelijk is.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:11 schreef Elfletterig het volgende:
Ook jij bent al niet bijster sterk in het maken van vergelijkingen, met je auto-voorbeeld. Een auto is bedoeld om in te rijden. Je kunt misbruik maken van een auto, maar dat is nog geen argument om auto's compleet te verbieden.
Ik ga er inhoudelijk op in, verder begin je zelf met verwijten over mn vergelijkingen. Dus niet huilie doen als ik je ook zo behandelquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:18 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe oud ben jij? Mocht je ergens voorbij de 16 jaar zijn, dan vraag ik me af waarom je je als een kleuter gedraagt. Discussieer eens inhoudelijk, in plaats van met rare over-emotionele opmerkingen.
Ik houd niet van hondendrollen. Gelukkig ruimen eigenaren de rommel op en gelden er bepaalde regels rondom honden en het uitlaten daarvan.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:55 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik hou niet van hondendrollen en de meeste andere Nederlanders ook niet. Honden afschaffen.
Ik heb een hekel aan mini's en priussen omdat ze zo lelijk zijn. De meeste Nederlanders en het verbond voor monstertruckhouders zijn het met me eens. Verbiedt.
Ik heb een hekel aan de lucht van varkensslachterijen en de meeste Nederlanders met mij. Verbiedt
Ik heb een hekel aan scooters en de meeste fietsers en andere weggebruikers ook. Verbiedt!
Nog een paar pagina's zo doorgaan en we wonen eindelijk in een mooi Nederland.
Maar toch janken over vuurwerk? roflol, gast je ontkracht jezelf en je hebt het niet eens door.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:32 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb een hekel aan grote groepen fietsers en sporadisch ook aan scootterijders. Maar ergens een hekel aan hebben, is niet toereikend als argumentatie om tot een verbod over te gaan.
Het is geen prima vergelijking, want je vergelijkt iets dat een functie / doel heeft (transport van mensen, bijvoorbeeld van huis naar werk) met iets dat totaal niet noodzakelijk is, maar puur vertier. En je vergelijkt iets waarvoor een rijbewijs nodig is, met iets dat je zonder enig bewijs van bekwaamheid kunt doen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:57 schreef dashung het volgende:
En toch gebeuren er zat ongelukken en het kan het hele jaar. Dus prima vergelijk, het auto rijden is aan banden gelegd betreffende de veiligheid, zo ook vuurwerk. Het is beperkt tot een bepaald aantal decibellen en het mag een maximale hoeveelheid kruit bevatten e.d.
Dus het is een prima vergelijk.
Puur vertier heeft ook zijn nut. Het leven zou verschrikkelijk zijn als puur vertier er niet meer was.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |