SEO optimalisatie en topvermelding op een grote veilingsitequote:Op woensdag 27 maart 2013 13:04 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En welk geweldig, niet te weigeren, aanbod hadden ze voor je?
quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:37 schreef freud het volgende:
Nice D_A!
Hier zit An met een griep, stem kwijt. Nu fluister ik ook gewoon, valt het niet meer op
vet!quote:
Waarom was je nou niet bij Halestorm en Bullet For My Valentine vorige weekquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:45 schreef Dark_Angelus het volgende:
Aardig getimed wel, vandaag aangekondigd dat ze Glastonbury headlinen
Ik was erquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:50 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Waarom was je nou niet bij Halestorm en Bullet For My Valentine vorige week![]()
Had wel op een paar mooie plaatjes gehoopt
Ow... maar nog niks op flickr?quote:
Was ikquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:06 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ow... maar nog niks op flickr?![]()
Of was je gewoon als gast?
Had jij toevallig die drummer van halestorm die z'n stokkie recht in de lens wees? Of was dat een conculega?
Had ik hem eerder geplaatst dan?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:52 schreef An24 het volgende:
[..]
Je dacht ik plaats hem nog een keer voor het geval we je vergeten?
Ja zal de boel van de week weer even bijwerken, is alweer even geleden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:12 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Vet!
Komen er nog wel foto's op flickr?![]()
Ben wel benieuwd eigenlijk.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja zal de boel van de week weer even bijwerken, is alweer even geleden.
Facebookvriendje worden werkt ook goed bij D_Aquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:12 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Vet!
Komen er nog wel foto's op flickr?![]()
Ben wel benieuwd eigenlijk.
Dan zie je helemaal allesquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:56 schreef freud het volgende:
[..]
Facebookvriendje worden werkt ook goed bij D_A
Das ook nog wel een optie jaquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:56 schreef freud het volgende:
[..]
Facebookvriendje worden werkt ook goed bij D_A
Hehe is de goedequote:Op woensdag 27 maart 2013 23:05 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Das ook nog wel een optie ja... ff zoeken.
edit:
en nou hopen dat het de goeie is... aangezien ik ook een Mumford top-afbeelding zag
Ziekquote:
In je kop!quote:
Was al bekend neem ik aan?quote:
Allang. Dus waarom ben je er niet?quote:
Omdat ik ook lichamelijk ziek ben. Iets grieperigs...quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Allang. Dus waarom ben je er niet?
Zeg dat danquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat ik ook lichamelijk ziek ben. Iets grieperigs...
Ik heb ook griep, maar kan er niet teveel tijd aan bestedenquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat ik ook lichamelijk ziek ben. Iets grieperigs...
Ai! Dat gaat een hoop energie kosten. Succes en sterkte!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb ook griep, maar kan er niet teveel tijd aan besteden
Vanavond fotoshoot, hoop dat mijn holten niet gaan kloten onder water. Vet zenuwachtig, een tijd niet gedoken, dus dat wordt extra spannend.
Tnx! Jij ook beterschap!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:51 schreef An24 het volgende:
[..]
Ai! Dat gaat een hoop energie kosten. Succes en sterkte!
1 woord. Lightroom.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat foto's bewerkt gisteravond en vandaag. Nu is alleen de grote vraag: hoe gooi ik ze ook alweer in 1 keer via de image processor naar een verkleining met watermerk en al. Volgens mij gaat dat niet helemaal... Vorige keer is het me ook gelukt, vanuit Bridge alles klaarzetten en laten watermerken, maar ik weet niet meer of ik dat in 1 of 2 handelingen per serie gedaan heb. Ik doe het echt te weinig, series gelijktijdig shoppen.
Wat voor workshop?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
Grote kans dat ik op 8 juni een workshop ga geven, als er geïnteresseerden zijn stuur me even een DM
Concertfotografie in de Melkweg. Ergens begin Juni.quote:
hmmm. interessantquote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Concertfotografie in de Melkweg. Ergens begin Juni.
nieuwe liefde?quote:Op zondag 31 maart 2013 12:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
M'n weekend speeltje
24 1.4
[ afbeelding ]
Nog niet, maar indien ja. Dan gaan de 24-70 de deur uit.quote:
als je je 24-70 gaat verkopen zou ik hem graag van je over willen nemenquote:Op zondag 31 maart 2013 13:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nog niet, maar indien ja. Dan gaan de 24-70 de deur uit.
Niet persé, maar wil andere beelden gaan maken dan wat ik nu doe. En in de kleinere zalen heb ik genoeg aan 24mm met eventueel een 85 erbij.quote:
Of een tussenmaatje zoals een 50.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Niet persé, maar wil andere beelden gaan maken dan wat ik nu doe. En in de kleinere zalen heb ik genoeg aan 24mm met eventueel een 85 erbij.
Als je t ooit doet hou ik me aanbevolenquote:Op zondag 31 maart 2013 13:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik gebruik mijn 70-200 II ook echt amper laatste tijd. Maar weet niet of ik die zomaar even weg doe.
Hahaha, m'n 1Ds3 hou ik nog evenquote:
Iemandquote:Op zondag 31 maart 2013 13:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Iets meer details bekend over de shoot die iemand wil doen. Wat wil de klant?!
Paar leuke foto's van de drie zussen samen (eventueel met kledingruil?! :p)
Foto's van hen alleen.
Foto's van de zussen in tweetal.
Samen dus zo'n 12 foto's gok ik?!
Wat is dan een nette prijs? Nog steeds ¤100 exclusief?
Ah ok, niet helemaal mijn interesse helaas.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Concertfotografie in de Melkweg. Ergens begin Juni.
Geen probleemquote:Op zondag 31 maart 2013 23:59 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Ah ok, niet helemaal mijn interesse helaas.
Veels te kort joh! M'n vriendin is 2 maanden geweest en zelfs toen had ze nog te weinig tijd om alleen het noorden te zien.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Yeah, in de herfstvakantie 10 dagen naar India waarschijnlijk
Was die lens ook met de canon korting? Zou mijn 135 zo omruilen...quote:
Hmm, is er nu canon korting? Is er nietquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:15 schreef freud het volgende:
[..]
Was die lens ook met de canon korting? Zou mijn 135 zo omruilen...
Had een bod van ¤600, maar daar gaat ie niet voor weg natuurlijkquote:
Klopt. Is ook geen rondreis helaas. Mee met mijn moeder voor een project van Onderwijs. Maar alsnogquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Veels te kort joh! M'n vriendin is 2 maanden geweest en zelfs toen had ze nog te weinig tijd om alleen het noorden te zien.
Dat het daarlangs moet misschien?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:29 schreef kanovinnie het volgende:
Wat heeft de nuchtere maag er mee te maken?
Wat is het verschil met een nuchtere maag en een maag waar wat inzit.... Slecht blijft het toch.quote:
Mag je vinden. Of probeer je mij nou te verbieden een bak koffie te nemen?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:36 schreef kanovinnie het volgende:
True, al vind ik dat geen excuus om dan maar alles te doen wat slecht is "want je gaat toch wel dood"
Nee hoor.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag je vinden. Of probeer je mij nou te verbieden een bak koffie te nemen?
Ik vind dat sowieso nogal beledigend naar degene die trakteert toe, eigenlijkquote:Op woensdag 3 april 2013 11:36 schreef kanovinnie het volgende:
Of zoals 1 van mijn gezettere collega's tijdens de traktatieronde van gister "Ik neem er 2, want ze zijn zo klein"
zo vroeg?quote:Op woensdag 3 april 2013 11:18 schreef Puala het volgende:
Koffie mag je houden
* Puala loopt naar de koelkast voor Cola
Dat is beter![]()
Zelfs bij het ontbijtquote:
quote:Op woensdag 3 april 2013 12:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee. Zelfs nog nooit een gaatje gehad.
Ken je de truc van het muntje schoonmaken met cola nog? Op je nuchtere maag kunnen de chemicalien in cola beter hun werk doen, wat een verhoogde kans op darmziektes geeft. Verder neem je andere voedingsstoffen de rest van de dag minder goed op, omdat de stofjes in cola aan je darmwand blijven plakken. Om over glucose en insuline maar te zwijgenquote:Op woensdag 3 april 2013 11:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een nuchtere maag en een maag waar wat inzit.... Slecht blijft het toch.
Ik betaal alleen met biljettenquote:Op woensdag 3 april 2013 13:47 schreef An24 het volgende:
[..]
Ken je de truc van het muntje schoonmaken met cola nog? Op je nuchtere maag kunnen de chemicalien in cola beter hun werk doen, wat een verhoogde kans op darmziektes geeft. Verder neem je andere voedingsstoffen de rest van de dag minder goed op, omdat de stofjes in cola aan je darmwand blijven plakken. Om over glucose en insuline maar te zwijgen
Ik drink cola light alleen in het weekend in de avond en ik zorg dat ik er iets bij eet. Geeft iets minder kans op schade. Eigenlijk moet ik gewoon ook stoppenquote:Op woensdag 3 april 2013 13:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik betaal alleen met biljetten![]()
Ik drink niet veel cola, eigenlijk sinds ik met Puala ben meer dan voorheen
Light? Is dat niet met die kankerverwekkende stof er in? Aspartaan ofzo? Want dan klinkt het als een hele verstandige keuzequote:Op woensdag 3 april 2013 13:54 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik drink cola light alleen in het weekend in de avond en ik zorg dat ik er iets bij eet. Geeft iets minder kans op schade. Eigenlijk moet ik gewoon ook stoppen
Dat zijn platen... Ik vraag me af hoe je die sfeer zo "rauw" krijgt...quote:Op woensdag 3 april 2013 13:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik was op pad met Kensington en dat ziet er dan zo uit.
Dankquote:Op woensdag 3 april 2013 14:01 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Dat zijn platen... Ik vraag me af hoe je die sfeer zo "rauw" krijgt...
en nou even voor de "ik-heb-de-D_A-workshop-nog-niet-gedaan" amateur ?quote:Op woensdag 3 april 2013 14:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dank
Bewust gedaan, dus veel vol open geschoten met de 24mm. Nabewerkingen zijn allemaal met extra korrel.
prachtige foto's!quote:Op woensdag 3 april 2013 14:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dank
Bewust gedaan, dus veel vol open geschoten met de 24mm. Nabewerkingen zijn allemaal met extra korrel.
24mm 1.4 lens. Dus vol open schieten zorgt voor veel onscherpte buiten het gekozen onderwerp. Daarnaast met filters in PS korrel toevoegen (ruis) en de overbelichte stukken wat corrigeren.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:08 schreef Merlijn het volgende:
[..]
en nou even voor de "ik-heb-de-D_A-workshop-nog-niet-gedaan" amateur ?
Check!quote:Op woensdag 3 april 2013 14:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
24mm 1.4 lens. Dus vol open schieten zorgt voor veel onscherpte buiten het gekozen onderwerp. Daarnaast met filters in PS korrel toevoegen (ruis) en de overbelichte stukken wat corrigeren.
Dank! Ik denk leg de nadruk eens wat meer op wat er omheen gebeurt i.p.v. het daadwerkelijke concertquote:
maar al jouw foto'squote:Op woensdag 3 april 2013 14:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dank! Ik denk leg de nadruk eens wat meer op wat er omheen gebeurt i.p.v. het daadwerkelijke concert
Haha, ja soms zit het wel mee inderdaad.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:13 schreef murp het volgende:
[..]
maar al jouw foto's![]()
Deze bijv: http://www.flickr.com/pho(...)23898/in/photostream
geweldig
Heb ik ook even naar gekeken, maar die is zowat 5 keer zo duur als mijn 30/1,4quote:
http://www.kamera-express(...)-ew-83dii-zonnekap-/quote:Op woensdag 3 april 2013 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb ik ook even naar gekeken, maar die is zowat 5 keer zo duur als mijn 30/1,4Vond ik wat overdreven.
Verkoop jij ook weleens foto's of zo? Dan kan het de investering wel waard zijn natuurlijk
Ik verkoop best wel wat foto's ja, maar werk met name voor de bands, organisaties etc. En klus af en toe wat bij voor bladen als de revu, oor, nrcquote:Op woensdag 3 april 2013 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb ik ook even naar gekeken, maar die is zowat 5 keer zo duur als mijn 30/1,4Vond ik wat overdreven.
Verkoop jij ook weleens foto's of zo? Dan kan het de investering wel waard zijn natuurlijk
BTW terug vragen scheelt alweerquote:Op woensdag 3 april 2013 14:30 schreef Merlijn het volgende:
[..]
http://www.kamera-express(...)-ew-83dii-zonnekap-/
Autsj....idd
quote:Op woensdag 3 april 2013 14:32 schreef kanovinnie het volgende:
Kan ik vragen, krijg ik alleen niet meer
Zonnekap ja, ook zoiets. Bij een lens die bij uitstek geschikt is voor donker en binnen en nacht en zo. Een zonnekapquote:Op woensdag 3 april 2013 14:30 schreef Merlijn het volgende:
[..]
http://www.kamera-express(...)-ew-83dii-zonnekap-/
Autsj....idd
Maar goed had de 24mm even gehuurd voor een weekendje. Maar hij is me dusdanig bevallen dat ik dus ga twijfelen of ik mijn 24-70 weg ga doenquote:Op woensdag 3 april 2013 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonnekap ja, ook zoiets. Bij een lens die bij uitstek geschikt is voor donker en binnen en nacht en zo. Een zonnekap![]()
Je noemt nou juist de situaties waarin een net-buiten-beeld staande lichtstraal je hele foto wel eens zou kunnen verneuken als je er geen 'zonne'kap op zetquote:Op woensdag 3 april 2013 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonnekap ja, ook zoiets. Bij een lens die bij uitstek geschikt is voor donker en binnen en nacht en zo. Een zonnekap![]()
Ditquote:Op woensdag 3 april 2013 14:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je noemt nou juist de situaties waarin een net-buiten-beeld staande lichtstraal je hele foto wel eens zou kunnen verneuken als je er geen 'zonne'kap op zet
Ik fotografeer eigenlijk alleen zonder zonnekap als ik on-camera flits moet gebruiken en het onderwerp zo dicht bij is dat ik anders schaduwen in beeld krijg ervan.
Ja, dat ook: minder kans op potentiele vingerafdrukken, een stootje tegen een muur zorgt hooguit voor een kras op een stuk plastic ipv een stuk duur glaswerk, etc.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik hou de zonnekap er eigenlijk ook altijd op, puur ter berscherming.
Ik wel eens een lens laten stuiteren, was blij dat m'n kap erop zatquote:Op woensdag 3 april 2013 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, het ding heeft wel nut dus![]()
Ik vond een UV-filtertje al wel genoeg bescherming eigenlijk
quote:
Mijne wel, op m'n werk vooral water/thee/koffie... maar thuis... gaat de hele dag door de cola er doorheenquote:Op woensdag 3 april 2013 14:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
MIjn werktijden laten me niet toe om zonder cola te leven.
Haha, nee. Die is in perfecte staat. Zal binnenkort eens wat verkoop foto's makenquote:
Als ik eens een lens laat stuiteren dan breektie gewoon van zijn bajonet af die in de camera blijft zittenquote:Op woensdag 3 april 2013 14:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik wel eens een lens laten stuiteren, was blij dat m'n kap erop zat
Sigma hequote:Op woensdag 3 april 2013 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ik eens een lens laat stuiteren dan breektie gewoon van zijn bajonet af die in de camera blijft zitten![]()
Krijg je dit soort dingen:
[ afbeelding ]
Deed de autofocus het daarna ook nog gewoon weer?quote:Op woensdag 3 april 2013 15:04 schreef Tokus het volgende:
heb ik ook eens gehad. dat was nog wel te fixen (al was het vooral veel gepiel met de schroefjes).
1.8?quote:Op woensdag 3 april 2013 15:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
Doe ik ook die 50mm maar eens weg, doe ik ook echt niets mee.
Yes.quote:
ja dat ziet er op mijn foto ook zo uit eigenlijk. Maar toch hadden ze 5 maanden nodigquote:Op woensdag 3 april 2013 15:06 schreef Tokus het volgende:
jahoor. het is alleen de mount die los zit, die breekt dan vrij mooi via een naad af.
Het zal met name de afweging zijn, ga ik de 24mm vast gebruiken voor reportage en en concerten met daarnaast m'n 70-200. Of huur ik hem totdat ik 1400 euro heb. Vind zelf dat ik het mezelf niet kan verantwoorden dat ik een 24-70 in de tas heb zitten en de een losse 24mm ernaast. Koop dan liever een 24mm en dat ik creatiever met de mogelijkheden moet omgaan.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:11 schreef kanovinnie het volgende:
Toch zou ik een 24-70 f/2.8 of 70-200 f/2.8 niet zomaar verkopen. Tenzij er een nieuwer model uitkomt wat significant beter is of een lens die 1 van die vervangt, maar dat kan ik me niet voorstellen.
25 euries voor een dagje. Met een betaalde klus haal ik het er dus makkelijk uit.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:17 schreef kanovinnie het volgende:
Tsjah, ik kan niet in jouw portomonee kijken. Wat kost zoiets om te huren? Zal ook niet heel goedkoop zijn?
Ik zou liever eerst die 24 mm kopen, maand of wat gebruiken en dan als je zeker weet dat je je 24-70 niet meer gebruikt, die verkopen.
Tsjah, paar keer huren en je bent alweer 100 euro kwijtquote:Op woensdag 3 april 2013 15:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
25 euries voor een dagje. Met een betaalde klus haal ik het er dus makkelijk uit.
Yes klopt ook, moeilijke keuzes allemaal.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, paar keer huren en je bent alweer 100 euro kwijt
JAquote:
Alhoewel, nee. Gebruik nu ook maar twee lenzenquote:
70-200 II kopen?quote:Op woensdag 3 april 2013 15:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vooral de 17-40 en 70-200. Zou wel meer zoombereik willen maar ook lichtsterkte. 70-200 f/2.8 IS II met een 2.0 extender
Nee dat is wel zo maar ook een goed fotograaf maakt met een betere camera betere foto'squote:Op woensdag 3 april 2013 15:48 schreef kanovinnie het volgende:
Een goede fotograaf heeft niet de beste camera nodig voor goede foto's.
True, maar om nou een 1Dx, 24-70 2.8, 70-200 2.8 en 17-40 mee te zeulen... Plus nog een prime of wat voor de DOF fototjes....quote:Op woensdag 3 april 2013 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat is wel zo maar ook een goed fotograaf maakt met een betere camera betere foto's
Die dingen beginnen meestal toch bij de 180,-?quote:Op woensdag 3 april 2013 15:58 schreef kanovinnie het volgende:
Zit ik op marktplaats te kijken, gondel voor mijn 70-200, 25 piek.
ff kopen
Dat ding:quote:Op woensdag 3 april 2013 16:27 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Die dingen beginnen meestal toch bij de 180,-?
Compliment toch?quote:Op woensdag 3 april 2013 16:30 schreef Doodkapje het volgende:
Whehehe,... mailt iemand dat ze stage bij mij wil komen lopen
Nee man,... helemaal geen tijd voor gehad nog... Pasen was druk en vanochtend betaalde opdracht gehad die eerst af moet.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Compliment toch?
Zijn de foto's van de onderwatershoot al klaar?
Zoiets was/ben ik ook van plan; maar dan de versie voor de armen; de Sigma 70-200 2.8 (eerste versie van de 4) en de Sigma 2x converter. Resultaten i.c.m. de converter lopen echter uiteen; ene resultaat heeft gebrek aan detail (wazig beeld) maar andere tests zien er prima uit; althans meer dan prima voor mij.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vooral de 17-40 en 70-200. Zou wel meer zoombereik willen maar ook lichtsterkte. 70-200 f/2.8 IS II met een 2.0 extender
Ah is het weer tijd? *opent mailbox.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:30 schreef Doodkapje het volgende:
Tsjah, als ik ooit een f/2.8 lens ga kopen wil ik toch de beste verkrijgbaar. Heb ooit eens met de 70-200 2.8 versie 1 gewerkt, vond 'm onscherp/soft.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zoiets was/ben ik ook van plan; maar dan de versie voor de armen; de Sigma 70-200 2.8 (eerste versie van de 4) en de Sigma 2x converter. Resultaten i.c.m. de converter lopen echter uiteen; ene resultaat heeft gebrek aan detail (wazig beeld) maar andere tests zien er prima uit; althans meer dan prima voor mij.
Bovendien zou ik die converter ook niet zo héél vaak gebruiken. Moeilijke afweging...
Begrijpelijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:09 schreef kanovinnie het volgende:
Tsjah, als ik ooit een f/2.8 lens ga kopen wil ik toch de beste verkrijgbaar.
En dat is altijd leuk. Jij vind 'm dus onscherp/soft en de ander vind 'm geweldig. Persoonlijk denk ik dat het voor mij nog wel meevalt.quote:Heb ooit eens met de 70-200 2.8 versie 1 gewerkt, vond 'm onscherp/soft.
Je 10-20 zoomt verkeerdom! Als het nou die van Canon was geweest...quote:Op woensdag 3 april 2013 15:42 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien. Al moet ik dan toch wel een keer de lenscollectie uitdunnen. 70-200 f/4 en 10-20 weg.
Hehe, nice!quote:Op woensdag 3 april 2013 16:30 schreef Doodkapje het volgende:
En datquote:Op woensdag 3 april 2013 16:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Compliment toch?
Zijn de foto's van de onderwatershoot al klaar?
Kan ik me wel wat bij voorstellen, ik heb weleens die resultaten zitten vergelijken (bij dpreview of the digital picture), behoorlijk verschil. die mk2 is echt vele malen beter. Maar ja, dat is ook met die 24-70... keuzes... DURE keuzes....quote:Op woensdag 3 april 2013 17:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, als ik ooit een f/2.8 lens ga kopen wil ik toch de beste verkrijgbaar. Heb ooit eens met de 70-200 2.8 versie 1 gewerkt, vond 'm onscherp/soft.
Hehe, toch maar even gekeken. Volgens mij zijn ze er mee bezig.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:36 schreef Isdatzo het volgende:
Bwhaha, volgens ING sta ik ineens dik 2000 rood.
Saldo (euro) -2.047,16
Kredietlimiet (euro) 999,00
Alle af-mutaties van de laatste week staan er dubbel in, ja zo kan ik het ook.
Ik heb het over de mark 1, niet de 2.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Begrijpelijk.
[..]
En dat is altijd leuk. Jij vind 'm dus onscherp/soft en de ander vind 'm geweldig. Persoonlijk denk ik dat het voor mij nog wel meevalt.
Het is voor mij namelijk een afweging. Ik heb situaties waar ik toch echt meer milimeters wil dan ik nu heb (210mm). Onderaan de range (dankzij de fraaie lijst in het Canon-lens topic van Tweakers) van objectieven die daar redelijk tot beter genoemd worden kom je dan met de 70-300 IS USM (non-L), 55-250mm van Canon.
Beiden vind ik niet direct nou een grote vooruitgang aan tele-eind; wil liever rond de 400mm uitkomen.
Vervolgens kom je bij de Sigma 150-500; flink bereik en staat aardig goed bekend; alleen zwaar en groot.
Tenslotte is er de Canon 100-400L; die gaat echter flink over budget.
De grote telelenzen zijn ook van zo'n formaat en gewicht dat je die ook echt alleen mee wil hebben/nemen als je ze specifiek voor dat enorme bereik wil gebruiken en alleen voor die situaties een lens kopen gaat me te ver.
Dus daarom leek mij dit een mooie combinatie.
Ehm...ik ook. Of quote je de verkeerde?quote:Op woensdag 3 april 2013 18:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb het over de mark 1, niet de 2.
Nieuwprijs: ¤1.975 en 2.6KG.quote:130-300 f/2.8 sigma niet wat?
Ja, verdomme.... zat daar als een dweil op een krukkie te wachten tot de bandjes zouden spelenquote:Op woensdag 3 april 2013 17:41 schreef Sjiep het volgende:
Hoe was het nog afgelopen 's nachts bij het concert na de meet? Nog wakker kunnen blijven?
[..]
En dat
[..]
allemaal bewogen foto's..quote:Op woensdag 3 april 2013 18:40 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja, verdomme.... zat daar als een dweil op een krukkie te wachten tot de bandjes zouden spelen
http://3voor12.vpro.nl/lo(...)met-Liquid-Snow.html
Ahwww, voelde jij je aangesproken?quote:Op woensdag 3 april 2013 13:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Light? Is dat niet met die kankerverwekkende stof er in? Aspartaan ofzo? Want dan klinkt het als een hele verstandige keuze
quote:Op woensdag 3 april 2013 18:54 schreef kanovinnie het volgende:
Ik tweedst maar ik hoop op vasteklantenvoordringcredit
De II wordt amper aangeboden. Gr Gr.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:31 schreef Isdatzo het volgende:
![]()
Er zijn genoeg 70-200'tjes op de markt, sla je slag.
Nou gauw kopen.quote:
Pak de 1e versie, 1000eu 2e hands, helaas wel even zwaar, maar heb je wel een 300 2.8quote:Op woensdag 3 april 2013 18:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ehm...ik ook. Of quote je de verkeerde?
[..]
Nieuwprijs: ¤1.975 en 2.6KG.![]()
Dan is zelfs die 100-400mm L een koopje en lichtgewicht.
Hmm, jaquote:Op woensdag 3 april 2013 20:09 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Pak de 1e versie, 1000eu 2e hands, helaas wel even zwaar, maar heb je wel een 300 2.8
Allebei weg?quote:
idd, niets mis met marktplaats imo. En je moet ook niet kijken naar wat je huidige gear waard is, maar of je het de investering waard vind. Ik schat zo in dat alles wat ik heb rond de 3K gekost heeft voor mij. Is het dan voor mij wel goed te praten om zo'n lens+extender combi te kopen?quote:Op woensdag 3 april 2013 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hmm, ja![]()
Die Sigma 70-200 2.8 + 2x extender was nog tussen de ¤300-400. twee- tot driemaal zoveel voor iets wat ik niet altijd zou gebruiken is mij te gortig. Sterker; dat is nog niet eens 'al' m'n cameraspul bij elkaar.
Ergens zat ik toen te denken om bovenstaande combi gewoon te kopen van MP; bevalt het niet verkoop ik 'm voor zelfde bedrag of iets minder.
Waar fotograaf je nu mee? Niets op DSLR gebied meer?quote:
Zin maken, tenzij het niet heel erg snel af hoeft te zijn.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb vooral moeite met nabewerkenLightroom staat al de hele avond open maar ik heb er echt geen trek in
hoeft niet snel af te zijn. Lightroom is meer dan alleen bewerken. Ook sorteren en beherenquote:Op woensdag 3 april 2013 22:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Zin maken, tenzij het niet heel erg snel af hoeft te zijn.
Wat is nou t verschil tussen editten in Lightroom & Photoshop (raw editor)?
Klopt. Maar een D700, 24-70, 80-200, 135mm en 16mm is wat veel. Daarnaast moet ik veel lopen denk ik en is 3kg dan wat veel.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Juist voor zo'n eenmalige reis zou ik de best mogelijke camera willen mobiliseren
Valt toch wel mee? Alleen mijn body+VG+70-200 is al 4,5 kg. Reportageflitser er nog even op a 400 a 500 gram en je zit op 5 kg.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:03 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Daarnaast moet ik veel lopen denk ik en is 3kg dan wat veel.
Zet je alles in een map op je bureaublad en doe je steeds een aantal foto's.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
hoeft niet snel af te zijn. Lightroom is meer dan alleen bewerken. Ook sorteren en beheren
Flitsen bij concerten gek...quote:Op woensdag 3 april 2013 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
allemaal bewogen foto's..
Heb je zo'n dure camera en dan dat...
Dat gaat ook zeker wel, heb zelfs een blackrapid strap. Maar ik denk dat het ook wat prettiger loopt zeg maar. Qua gevoel.quote:Op donderdag 4 april 2013 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Alleen mijn body+VG+70-200 is al 4,5 kg. Reportageflitser er nog even op a 400 a 500 gram en je zit op 5 kg.
Ik moet er niet aan denken.. 2 jaar geleden Indonesie en Thailand gedaan met D700 + meuk, in een Lowepro Flipside 400AW en afgelopen kerst Thailand met alleen een X100 in een Lowepro Apex 60. Wat een verademingquote:Op donderdag 4 april 2013 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Alleen mijn body+VG+70-200 is al 4,5 kg. Reportageflitser er nog even op a 400 a 500 gram en je zit op 5 kg.
Ik sjouw op vakantie ook alles mee in een flipside 400AW.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:44 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken.. 2 jaar geleden Indonesie en Thailand gedaan met D700 + meuk, in een Lowepro Flipside 400AW en afgelopen kerst Thailand met alleen een X100 in een Lowepro Apex 60. Wat een verademing![]()
Tenzij je echt absoluut helemaal voor de foto's gaat, zou ik die spiegelreflex gewoon thuis laten. Soms was de X100 eigenlijk al net even teveel/zwaar.
Ik ga niet puur voor de foto's, dan zou ik precies hetzelfde meenemen als jij toen je alles mee had. Zelfde tas zelfs. Die zijn bijzaak. Ga om zaken te analyseren.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:44 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken.. 2 jaar geleden Indonesie en Thailand gedaan met D700 + meuk, in een Lowepro Flipside 400AW en afgelopen kerst Thailand met alleen een X100 in een Lowepro Apex 60. Wat een verademing![]()
Tenzij je echt absoluut helemaal voor de foto's gaat, zou ik die spiegelreflex gewoon thuis laten. Soms was de X100 eigenlijk al net even teveel/zwaar.
ademen doet ie iig niet nee... afgelopen vakantie is er een foto van m'n rug gemaakt.. compleet droog shirt, behalve daar waar m'n rugzak zat...quote:Op donderdag 4 april 2013 13:04 schreef Ener-G het volgende:
Zo'n Flipside is wel de beste manier om je spul mee te zeulen, doet het ook goed als bierblikjeskoeler trouwens![]()
Maar qua gewicht en ventilatie is het een compleet andere wereld vergeleken bij de Apex 60 die ik in een Vaude Wizard rugzakje gooide met mesh/trampoline backpanel.
Zeker op de hikes in de jungle veel plezier van gehad. En alhoewel de X100 een fixed 23mm lens heeft, schiet je daarmee wel alle foto's vanuit 'eigen ogen' perspectief. Voor de overzichtjes waar ik een nog wijdere lens voor nodig had was er de panoramamodus
Dagrugzakje was nu iets meer dan 3 kilo totaal, tegenover de 8-10 kilo (!) van de Flipside destijds. Die flipside heb ik trouwens weggedaan, want de schouderbanden zijn net even te klein voor mij. De horizontale bandjes op de schouderbanden zaten bovenop mijn schouders zegmaar, in plaats van voren op borsthoogte. Ingeruild voor een grotere en beter zittende lompe Dakine Sequence, maar dat met een ander doel dan als daypack op reis.
Leuk idee!! Is dat lomo trouwens nog iets geworden?quote:Op donderdag 4 april 2013 09:23 schreef Ynske het volgende:
FOT / Ontvang een Gorilla Pod en schrijf een review
hier nog mensen die het leuk vinden om in de pen te kruipen?
Ik ben ook altijd nog zo blij met m'n X100. Geweldige foto's rollen uit dat dingquote:Op donderdag 4 april 2013 15:41 schreef Ener-G het volgende:
Ja, nog steedsAl kriebelt het nu wel om te upgraden naar de X100s. Betere en snellere AF (vooral in het donker), de X-Pro1 sensor en een verbeterde MF en EVF
Maar dan moet ik eerst van de X100 af en afhankelijk van de verkoopprijs daarvan nog zo'n 6-700 toeleggen op een X100s. Dat is mij net even te gortig.
En voor een daily/point'nshoot is de X100 eigenlijk al zwaar prima in vergelijking met een gewone compactcamera. Ergens heb ik nog een Lumix TZ-6 rondslingeren iig
Is de AF nu echt zo slecht als reviews aangeven?quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:59 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik ben ook altijd nog zo blij met m'n X100. Geweldige foto's rollen uit dat ding
quote:Indeling:
Diepe en vrij gelegen voortuin (ca. 12 meter); zijentree; vestibule met tochtdeur naar royale hal met originele marmeren vloer, toilet en toegang tot de kelder.
Royale keuken (ca. 3.15 x 2.80) met plavuizen vloer.
Sfeervolle woon-/eetkamer ensuite (ca. 15 x 4.10) met schuifseparatie, glas in lood, originele visgraat parketvloer, ornamenten plafonds, kasten en originele serre. Middels eveneens een schuifseparatie met glas en lood toegang tot de voorzijkamer (ca. 3.90 x 3.85).
Openslaande deuren naar de voortuin (ca. 12 meter diep) en naar de zonnige achtertuin (ca. 17 meter diep) met zijentree en berging.
Wat is dat nu eigenlijk, een crossmotor met banden voor op de weg?quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:23 schreef Isdatzo het volgende:
Nieuw speelgoed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net opgehaald.. bohhh. Wat een beest.. wordt lastig om me een beetje te beheersen tijdens het inrijden
.
Snel is het niet, maar in veel situaties zeer goed te gebruiken!quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:50 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Is de AF nu echt zo slecht als reviews aangeven?
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:41 schreef freud het volgende:
Vandaag 3 huizen wezen kijken in open huizen dag route dinges. Erg toffe huizen tussen, waarbij eentje van 240M2 met 436m2 eigen grond!! Moest wel veel aan verbouwd worden, maar damn, marmeren hal, kelder, zolder, etc. Kamers van dik 3m hoog en zo. Was tof om te zien wat in je bereik ligt!
[..]
quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:26 schreef taxibabe het volgende:
Ik ga morgen naar de Thuiszorg manifestatie van o.a. de abvakabo op het Malieveld in Den Haag.
Mijn fototoestel gaat mee, is er interesse in foto's hier?
www.strijdvoorthuiszorg.nl
Ja, zoiets. Ook andere vering, vertanding, etc. Helemaal afgesteld op gebruik op asfalt. Maar in principe kan je er ook noppenbanden onder leggen en door het bos knallen, gaat prima.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:42 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat is dat nu eigenlijk, een crossmotor met banden voor op de weg?
Nice!quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ook andere vering, vertanding, etc. Helemaal afgesteld op gebruik op asfalt. Maar in principe kan je er ook noppenbanden onder leggen en door het bos knallen, gaat prima.
Het is wel echt een beest om op te rijden.
Ik zal ff een berichtje naar wat mensen sturen voor jequote:Op zaterdag 6 april 2013 18:47 schreef taxibabe het volgende:
ff crosspost hier dan maar, vandaag dus naar de manifestatie geweest.
[..]
tnx!quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik zal ff een berichtje naar wat mensen sturen voor je
Ik ben al bezig met bewerken!quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:35 schreef Puala het volgende:
[..]
We zijn zeer geinteresseerd! Kan je het vandaag nog sturen?
Heb ik wat gemist?quote:Op zondag 7 april 2013 12:23 schreef Crientj het volgende:
Het kindje is vanmorgen geboren.Net mn moeder aan de telefoon gehad, die mijn volledige cameratas + polaroid en toebehoren maar mee gaat nemen.
Niet veel, tijdje terug vroeg ik naar tips om een pasgeboren kindje te fotograferen, gezien het feit dat ze die foto willen gebruiken voor op het geboortekaartje. Kindje is vanmorgen geboren.quote:
Ohw... En nu gaat je moeder foto's maken? Of ligt de tas nog bij je moeder?quote:Op zondag 7 april 2013 12:51 schreef Crientj het volgende:
[..]
Niet veel, tijdje terug vroeg ik naar tips om een pasgeboren kindje te fotograferen, gezien het feit dat ze die foto willen gebruiken voor op het geboortekaartje. Kindje is vanmorgen geboren.
Al mn spullen liggen bij haar, die neemt ze mee zodat ik vanavond foto's kan maken.quote:Op zondag 7 april 2013 12:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ohw... En nu gaat je moeder foto's maken? Of ligt de tas nog bij je moeder?
Ah, zo, duidelijk!quote:Op zondag 7 april 2013 13:14 schreef Crientj het volgende:
[..]
Al mn spullen liggen bij haar, die neemt ze mee zodat ik vanavond foto's kan maken.
lieverds laat dit soort dingen lopen via ffquote:
sollyquote:Op zondag 7 april 2013 15:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
lieverds laat dit soort dingen lopen via ff
Oh mensen met de champions league beker op de foto, roeien, voetbal, hockey, reportage achtige dingen.quote:
ah, een nieuwe tak van fotografie aanboren?quote:Op maandag 8 april 2013 18:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Oh mensen met de champions league beker op de foto, roeien, voetbal, hockey, reportage achtige dingen.
Voornamelijk er van kunnen gaan leven. Dus dan moet je ook af en toe wat anders doen hequote:Op maandag 8 april 2013 18:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ah, een nieuwe tak van fotografie aanboren?
Mijn leraar heeft zo'n wandsysteem met katrollen. Werkt prima, zeker voor het zwaardere werk (rollen van 3 meter breed enzo)quote:Op dinsdag 9 april 2013 06:53 schreef Susteren het volgende:
Iemand ervaring met een elektrisch achtergrondsysteem?
Laatst was m'n hele achtergrond omgedonderd, was niet echt fijn. 1 statief helemaal naar de klote (doorgezakt), en het vinyl is nu helemaal niet meer egaal. Zit nu te denken aan een muur/plafondsysteem, en nu viel me zo'n motor systeem op aangezien dit natuurlijk wel kei handig is als je wilt wisselen tussen zwart en wit doek
Ahh okey! Ja m'n huidige rol is ook een meter of 3 breed, maar werkt alles behalve vloeiend (afrollen is een hel, op krukje staan en klemmen verwijderen, stukje voor stukje rollen en doek weer strak trekken). Ook rolt het doek soms in een keer helemaal af door het gewicht, wat in nieuwe kreuken in het vinyl leidtquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mijn leraar heeft zo'n wandsysteem met katrollen. Werkt prima, zeker voor het zwaardere werk (rollen van 3 meter breed enzo)
We hebben hier de muurbeugels met handmatig systeem. Elektrisch is duur en zinloos imo. Je moet je rollen er toch afhalen als je ze niet veel gebruikt, want ze zakken toch wat door. Wisselen tussen 2 kleuren kost met de hand een dikke 30 seconden, maar als je dus echt haast hebt, zou ik elektrisch nemen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 06:53 schreef Susteren het volgende:
Iemand ervaring met een elektrisch achtergrondsysteem?
Laatst was m'n hele achtergrond omgedonderd, was niet echt fijn. 1 statief helemaal naar de klote (doorgezakt), en het vinyl is nu helemaal niet meer egaal. Zit nu te denken aan een muur/plafondsysteem, en nu viel me zo'n motor systeem op aangezien dit natuurlijk wel kei handig is als je wilt wisselen tussen zwart en wit doek
Ik vind alle systemen k*t, maar dat heeft waarschijnlijk met mijn handicap te makenquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:47 schreef freud het volgende:
[..]
We hebben hier de muurbeugels met handmatig systeem. Elektrisch is duur en zinloos imo. Je moet je rollen er toch afhalen als je ze niet veel gebruikt, want ze zakken toch wat door. Wisselen tussen 2 kleuren kost met de hand een dikke 30 seconden, maar als je dus echt haast hebt, zou ik elektrisch nemen.
Vrouw zijn?quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:52 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik vind alle systemen k*t, maar dat heeft waarschijnlijk met mijn handicap te maken
quote:Op woensdag 10 april 2013 12:47 schreef Doodkapje het volgende:
Freud, blijf weg van het licht! Stap niet in het licht!!!
Wie zegt er dat dit niet An is die jou account heeft gejat?quote:Op woensdag 10 april 2013 18:41 schreef freud het volgende:
Ik leef nog, dus proof of life is gegeven!
Augustus pas, helaasquote:Op woensdag 10 april 2013 18:41 schreef freud het volgende:
Even anderen vraag. Zijn er veel van jullie op vakantie in juli? Er is nog een fot meet tegoed bij ons, en wil datum prikken voordat onze agenda's weer vol zitten.
* Puala gaat hopen dat het niet het eerste weekend gaat zijn want dan kan ze welquote:Op woensdag 10 april 2013 18:41 schreef freud het volgende:
Even anderen vraag. Zijn er veel van jullie op vakantie in juli? Er is nog een fot meet tegoed bij ons, en wil datum prikken voordat onze agenda's weer vol zitten.
Freud is IT'er en zit in de security. Dat gaat mij niet lukkenquote:Op woensdag 10 april 2013 18:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wie zegt er dat dit niet An is die jou account heeft gejat?
Twee weekenden thuis (waarvan 1 weekend met zaterdag werken) en twee weekenden weg.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:41 schreef freud het volgende:
Romo?! *Peter gaat googlen*quote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef freud het volgende:
Ik wil trouwens een Romo, alleen nog moeilijk te krijgen buiten de VS
Het is geen Japanse Lomo oid?quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |