SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!
Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Slapen, veel succes met onze lieve, knappe sanasoufi, en degenen die morgen een tentamen hebben: succes en pax, tot morgen.
Dikke kus, knuffel, lebber, en alles. xoxo![]()
Joah. Wel lastig, maar volgens mij heb ik iedere vraag onderbouwd kunnen beantwoorden. En bovendien heb ik het deeltoets-deel overgemaakt, sowieso dat ik daar meer dan 14 punten voor heb.quote:![]()
niet dat ik hem gehaald heb overigensquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Joah. Wel lastig, maar volgens mij heb ik iedere vraag onderbouwd kunnen beantwoorden. En bovendien heb ik het deeltoets-deel overgemaakt, sowieso dat ik daar meer dan 14 punten voor heb.![]()
Was ik maar zo tevreden over mijn tentamen
Werkelijk nog nooit voorgekomen bij me dat ik tijd tekort kwam, ook niet echt een goed teken denk ik
had korter moeten antwoorden bij veel dingen![]()
Jeej! Dan had ik misschien toch goed om niet lang te antwoorden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:45 schreef Ties02 het volgende:
Was ik maar zo tevreden over mijn tentamen
Werkelijk nog nooit voorgekomen bij me dat ik tijd tekort kwam, ook niet echt een goed teken denk ik
had korter moeten antwoorden bij veel dingen
Nay! jammer dat je t misschien niet gehaald hebt!
Slaap lekker!
graag verwijderen![]()
Haha, ik bedoelde meer voor mezelf. Ik heb t al aangepastquote:![]()
Niets dan liefde en steun voor oal' Tieskegraag verwijderen![]()
Twee Duitsers zijn op vakantie in Londen. Ze krijgen door die stad helemaal zo'n James Bond-gevoel, dus lopen een tentje binnen en bestellen twee martini. Dus die barman vraagt: 'dry?'
En die Duitsers zo van: "NEIN!!! ZWEI!!!"![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had vanmiddag koffie gedronken met Sideshow. Dat was gezellig. En een tentamen gemaakt met Yreal, daar was de sfeer wat minder.![]()
Roep niet het onheil over dit topic af.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:43 schreef Tchock het volgende:
Jammer altijd dat dit topic helemaal dood valt als zij-die-niet-genoemd-mag-worden is geweest![]()
Ik kende de jurisprudentie dan ook helemaal niet. Gek genoeg wist ik wel overal het antwoord op. Wat dan ook waardeloos is als je het niet kan onderbouwen.quote:![]()
Ik vond het zo kut gewoon die casusstelling, gewoon 1 casus waar bij elke a,b,c vraag een variant op die eerste zaak was. Ik dus steeds elke mogelijke optie uit gaan leggen, dus ook vanuit het oogpunt van al die andere varianten, allemaal overbodig en gaat alleen maar puntenaftrek kostenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:46 schreef Giku het volgende:
[..]
Jeej! Dan had ik misschien toch goed om niet lang te antwoorden.
Nay! jammer dat je t misschien niet gehaald hebt!
Slaap lekker!
Bij elk oefententamen waren het ook gewoon steeds kleine afzonderlijke casussen![]()
Doe eens liefquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:48 schreef Tchock het volgende:
Ik had vanmiddag koffie gedronken met Sideshow. Dat was gezellig. En een tentamen gemaakt met Yreal, daar was de sfeer wat minder.![]()
![]()
En ik doe nog wel zo m'n best om de sfeer te reddenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:43 schreef Tchock het volgende:
Jammer altijd dat dit topic helemaal dood valt als zij-die-niet-genoemd-mag-worden is geweest.
![]()
HHAHAAquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:48 schreef Monnet het volgende:
Twee Duitsers zijn op vakantie in Londen. Ze krijgen door die stad helemaal zo'n James Bond-gevoel, dus lopen een tentje binnen en bestellen twee martini. Dus die barman vraagt: 'dry?'
En die Duitsers zo van: "NEIN!!! ZWEI!!!"![]()
![]()
![]()
Mja. Daar ga je niet veel punten aan overhoudenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kende de jurisprudentie dan ook helemaal niet. Gek genoeg wist ik wel overal het antwoord op. Wat dan ook waardeloos is als je het niet kan onderbouwen.Dat was niet gemeen bedoeld, maar koffie drinken is echt leuker dan stilletjes een tentamen maken. Sorry.quote:![]()
Toen ik zo door die hal daar liep zeg ik jou echt zo kijken. Ja...Ja... Ja shit hij herkent mijquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mja. Daar ga je niet veel punten aan overhouden
[..]
Dat was niet gemeen bedoeld, maar koffie drinken is echt leuker dan stilletjes een tentamen maken. Sorry.![]()
![]()
Hahahaquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Toen ik zo door die hal daar liep zeg ik jou echt zo kijken. Ja...Ja... Ja shit hij herkent mijIk was niet in een opperbest humeur vanavond maar dat had je al gemerkt waarschijnlijk
![]()
Was prima toch?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahahaIk was niet in een opperbest humeur vanavond maar dat had je al gemerkt waarschijnlijk
![]()
Valt een Nederlander in Londen in de metro van de roltrap af.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:51 schreef Monnet het volgende:
[..]
En ik doe nog wel zo m'n best om de sfeer te redden.
Komt er een dokter naar hem toe : How do you feel ??![]()
zegt de nederlander : plat op mijn bek![]()
Zo, ik heb eens gek gedaan. Voor het eerst uitgeslapen in twee weken.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie![]()
7:51 uitslapen noemen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 07:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, ik heb eens gek gedaan. Voor het eerst uitgeslapen in twee weken.![]()
Als je bedenkt dat ik de laatste tijd niet later dan 6.30/45 ben opgestaan, jaquote:
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Vanavond in het Fashion Centre (quote:)
Jij?Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Op belangrijke dagen altijd één bus/metro/trein whatever te vroeg nemen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:11 schreef Etsu het volgende:
Godver, waarom rijdt de bus nou eerder weg dan volgens dienstregeling, nu kom ik te laat aan.
Captain Hindsight, I know![]()
quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Het wordt een lange, vervelende dag.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Hier een onverhoopte poging tot het studeren van stof voor tentamen vanavondquote:
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
hier is een deel van iedereen. ik ga straks over 10 min beginnen met leren.quote:Generaal?? Pardon??![]()
Gewoon. Hier. Waar anders?quote:For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
IT-nerdquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hier. Bezig met een Access Control List op een SMTP server.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Bestuursrecht 1.
Denk wel dat het een zes is. Kan een 7 zijn. Als 't onvoldoende is, ga ik me wel afvragen waar 't is misgegaan![]()
![]()
Dit moet toch helemaal niet mogen? Bobbie? Zo kan je wel heel goedkoop aan je arbeid komen, gewoon lekker de overheid laten sponsoren..quote:PostNL wil vijfhonderd arbeidsgehandicapten en bijstandsgerechtigden post laten bezorgen. Een experiment met tientallen postbezorgers met een fysieke of geestelijke beperking is het bedrijf goed bevallen zo staat vanochtend in de Volkskrant.
Ruim twee procent van de post moet uiteindelijk worden bezorgd door werknemers met een handicap. “Wij nemen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid als grote werkgever”, zegt PostNL-topvrouw Herna Verhagen in de krant.
POSTNL SLUIT CONTRACTEN MET SOCIALE WERKVOORZIENING
De afgelopen maanden heeft het bedrijf ervaring opgedaan met werknemers die met behoud van uitkering zijn ingezet als postbezorger. In de distributiecentra zijn al twaalfhonderd werknemers uit de sociale werkvoorziening en de bijstand aan het werk. De vijfhonderd nieuwe postbezorgers worden geen medewerkers van PostNL. Het bedrijf sluit contracten met bedrijven uit de sociale werkvoorziening.
Distributiemedewerkers uit de sociale werkvoorziening zijn goedkoper dan werknemers via een regulier uitzendbureau, maar het is PostNL niet om het geld te doen, zegt directeur inkoop Laurens Tuinhout in de krant. Hij stelt dat de loyaliteit van werknemers uit de sociale werkvoorziening ‘fantastisch’ is.
Als het om postbodes gaat, zouden arbeidsgehandicapten niet goedkoper zijn omdat er veel begeleiding nodig is. Toch zijn er voordelen omdat het in sommige regio’s moeilijk is om aan postbezorgers te komen. De kans dat werknemers uit de sociale werkvoorziening een contract krijgen, is gering, zegt Tuinhout:
“Het gaat hier ook niet om het bieden van arbeidscontracten. Het werk is flexibeler geworden, het gaat er nu vooral om dat deze mensen aan het werk zijn.”![]()
Goed genoeg voor bestuursrechtquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:15 schreef Etsu het volgende:
Bestuursrecht 1.
Denk wel dat het een zes is. Kan een 7 zijn. Als 't onvoldoende is, ga ik me wel afvragen waar 't is misgegaan![]()
Maar goed het is van de andere kant vanuit maatschappelijk oogpunt wel een nobel initiatief. Die mensen ontlenen hier ook weer een stukje eigenwaarde en maatschappelijke involvement aan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit moet toch helemaal niet mogen? Bobbie? Zo kan je wel heel goedkoop aan je arbeid komen, gewoon lekker de overheid laten sponsoren..![]()
Ik vind het een vorm van misbruik. Het is een positieve ontwikkeling, maar dit is een signaal dat PostNL veel meer winst wilt maken. Eerst alle werkgevers eruit gooien en dan weer minder capabele mensen aannemen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar goed het is van de andere kant vanuit maatschappelijk oogpunt wel een nobel initiatief. Die mensen ontlenen hier ook weer een stukje eigenwaarde en maatschappelijke involvement aan.
Ik hou mijn hart vast, want de postbezorging is op dit moment echt heel erg slecht. Ik hoop niet dat deze actie alles verslechterd.Generaal?? Pardon??![]()
Dat vind ik allemaal wat kort door de bocht. Als bezuinigen op arbeidskosten kan samen met die groep mensen wat bieden vind ik dat niet verkeerd.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:30 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ik vind het een vorm van misbruik. Het is een positieve ontwikkeling, maar dit is een signaal dat PostNL veel meer winst wilt maken. Eerst alle werkgevers eruit gooien en dan weer minder capabele mensen aannemen.
Ik hou mijn hart vast, want de postbezorging is op dit moment echt heel erg slecht. Ik hoop niet dat deze actie alles verslechterd.
Overigens zijn ook gewoon niet 'alle' werknemers ingeruild voor 'minder capabele mensen'. Er zijn ook nog zat oude stijl werknemers in het bedrijf om het zo maar te zeggen. En de nieuwe werknemers worden ook ingezet op de postbezorgerwerkzaamheden en niet op de meer complexe postbodewerkzaamheden.![]()
Daar valt over te discussiëren. Vanuit maatschappelijk oogpunt is dit wenselijk. Mensen in de WSW dragen zo ook hun steentje bij en vinden dat zelf ook erg prettig. Probleem met de WSW is dat die mensen daar doorgaans in blijven zitten, de gemeente/arbeidsbureaus doen er soms ook bar weinig aan om daadwerkelijke arbeidsinschakeling te bevorderen. PostNL bevestigt dat ook door geen arbeidsovereenkomst aan te bieden. Overigens staat in het regeerakkoord dat men van plan is iedere werkgever met 25 werknemers of meer te verplichten 5% gehandicapten in dienst te nemen. Nobel streven, maar uitvoering is lastig en misbruik ligt op de loer.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit moet toch helemaal niet mogen? Bobbie? Zo kan je wel heel goedkoop aan je arbeid komen, gewoon lekker de overheid laten sponsoren..Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Maar ik zou toch niet graag lichamelijk gehandicapte met dit weer de kou in schoppenquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar goed het is van de andere kant vanuit maatschappelijk oogpunt wel een nobel initiatief. Die mensen ontlenen hier ook weer een stukje eigenwaarde en maatschappelijke involvement aan.![]()
En nu weer verder met aansprakelijkheid.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
Forum Opties Forumhop: Hop naar: