Volgens mij komt ze er nu pas achter dat ook zij gevoelens voor hem heeft. Sommige dingen kom je pas achter als het voorbij is. Toen het twee weken terug uitging met mijn ex-vriendin voelde ik ook pas hoe ongelooflijk gek ik op haar was. Ik wist natuurlijk wel dat ik haar super vond, maar de klap was harder dan ik ooit had gedacht. Soms zit gevoel diep, buiten het verstandelijke zeg maar.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:24 schreef twiFight het volgende:
Ik zou het egoistisch van je vinden om nu het jou uitkomt wel weer contact met 'm te gaan zoeken. Hij vertelt wat hij voor je voelt en jij weigert dat. Dat was jouw keuze, niets mis mee. Maar geef 'm dan nu ook het respect om de keuze die JIJ gemaakt hebt te verwerken. Hij wil door met zijn leven en dat is een volwassen besluit van hem. Dat jij dat wilt vergallen omdat je spijt hebt is kinderachtig. Je kunt 'm altijd een brief sturen, dat heeft hij ook gedaan en is je goed recht. Dan heeft hij zelf de keus of hij 'm wil lezen of niet. Maar ga het contact niet forceren, het moet zijn keuze zijn of hij je weer wil zien of niet.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat een emotioneel ballet! Tijd om deze dans voorbij te laten gaan en nieuwe danspartner te zoeken.
Ik vond dit wel een zinnige reactiequote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:21 schreef Meejdeej het volgende:
Liefde kan alles kapot maken. Het wordt maar weer eens bewezen. Doodzonde dat het zo heeft moeten lopen. Niks is belangrijker dan een goede vriend naast je relatie te hebben, waar je ook die kleine dingen mee kunt delen die je niet met je vriend deelt (omdat dat soms wel handig is).
Als ik jou was, en je verhaal zo lees, dan zou ik nog eenmalig contact proberen op te nemen zoals hierboven ook al gezegd is. De vriendschap is toch al kapot, dus er is niks meer te verliezen. Je kan alleen maar winnen. Je zit echter met het punt dat hij zijn gevoel misschien alweer 'verkropt' heeft, dus het is lastig te zeggen in hoeverre hij het gevoel weer terug laat komen. Wel is het belangrijk dat wanneer je weer contact opneemt, dat je dan meteen open kaart speelt: ook bij jou spelen de gevoelens op. Noem dat echt. Doe je dat niet dan is de kans best aanwezig dat hij geen gesprek meer met je aan wil knopen.
Mocht het uiteindelijk toch tot niks leiden, dan zal je moeten accepteren dat het niet meer werkt. Net als met een relatie moet ook de vriendschap van twee kanten komen.
Succes!!
Dit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:56 schreef Coco98 het volgende:
Weer een klassiek gevalletje friendzone dat uit de hand loopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens. Wat ik vooral onbegrijpelijk vind is dat er zoveel vrouwen zijn die dan roepen NOU BIJ MIJ NIET HOOR!!!quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:41 schreef Lyrebird het volgende:
Dames, heren zijn erg digitaal: of ze hebben een hekel aan je, of ze willen met je naar bed.
De "goede vrienden" die keer op keer in R&P voorbijkomen behoren tot de tweede categorie. Dit zijn meestal doodgoeie jongens, die de kat uit de boom proberen te kijken en maar hopen dat jouw relatie uitgaat. Als je het ze op de man afvraagt, dan zullen ze bij hoog en laag ontkennen dat er iets speelt, omdat ze bang zijn jouw vriendschap te verliezen, maar zodra je relatie met de ander over is, komt de aap uit de mouw.
ws dezelfde mensen die het helemaal geen probleem vinden dat hun liefdesleven besproken wordt op een of ander gaar forum.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:19 schreef Silenus het volgende:
Die tip zie ik wel vaker terugkomen. Wie vindt het serieus gaaf als hij een uitgeprinte openingspost van een of ander gaar forum in de brievenbus krijgt?
Tenenkrommend inderdaad. "Beste vriend".. als die band tussen jullie als iets niet te omschrijven is is het wel "vriend". Het heeft helemaal niks met vriendschap te maken. Logisch, want op enkele grove uitzonderingsgevallen na (homofilie, lelijkheid, "stelletjes"vriendschap) is dat ook volstrekt onmogelijk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:41 schreef Lyrebird het volgende:
Dames, heren zijn erg digitaal: of ze hebben een hekel aan je, of ze willen met je naar bed.
De "goede vrienden" die keer op keer in R&P voorbijkomen behoren tot de tweede categorie. Dit zijn meestal doodgoeie jongens, die de kat uit de boom proberen te kijken en maar hopen dat jouw relatie uitgaat. Als je het ze op de man afvraagt, dan zullen ze bij hoog en laag ontkennen dat er iets speelt, omdat ze bang zijn jouw vriendschap te verliezen, maar zodra je relatie met de ander over is, komt de aap uit de mouw.
Dit.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:54 schreef johnykamau het volgende:
Wanneer gaan vrouwen nou eens inzien dat mannen die goede vrienden met ze zijn eigenlijk een relatie met ze willenAls hij zoveel tijd en energie in je steekt dan wil hij echt wel meer dan gezellig samen kletsen en een dvdtje kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Little_Dolls op 27-03-2013 12:06:59 ]
En als een man aangeeft dat hij er geen last van seksuele of liefdesgevoelens heeft bij een vriendin, wordt ie 'homo' genoemd.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
Eens. Wat ik vooral onbegrijpelijk vind is dat er zoveel vrouwen zijn die dan roepen NOU BIJ MIJ NIET HOOR!!!hoe naief.
Misschien kan het wel als de vrouw in kwestie lelijk is. Maar zelfs dan zou hij haar pakken in een dronken bui.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:20 schreef Anyanka het volgende:
[..]
En als een man aangeeft dat hij er geen last van seksuele of liefdesgevoelens heeft bij een vriendin, wordt ie 'homo' genoemd.
Dat kennelijk niet elke man vriendschappelijke gevoelens kan hebben voor een vrouw, betekent niet dat niemand het kan. In de R&P-topics zie je natuurlijk alleen de probleemgevallen.
Joh, ik zou ook zoveel pakken in een dronken bui.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:25 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Misschien kan het wel als de vrouw in kwestie lelijk is. Maar zelfs dan zou hij haar pakken in een dronken bui.
Nu ben ik niet een voorstander van hele theorieën en overmatig analyseren van dit soort situaties maar toch. Misschien dat deze site je iets meer inzicht geeft in hoe het mannelijk brein werkt. http://www.laddertheory.com/quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:40 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Joh, ik zou ook zoveel pakken in een dronken bui.Dat zegt niks, dat is iets heel anders dan er jarenlang als een zielige puppy achteraan lopen.
Ik geloof heus wel dat jij het niet kan, ik geloof alleen niet dat geen enkele man het kan.
Ik hou best van theorieën en analyses, maar liefst wat wetenschappelijker.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:41 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Nu ben ik niet een voorstander van hele theorieën en overmatig analyseren van dit soort situaties maar toch. Misschien dat deze site je iets meer inzicht geeft in hoe het mannelijk brein werkt. http://www.laddertheory.com/
Haha als je goed gelezen had ging het meer om het inzicht in het mannelijk brein dan wat deze beste meneer allemaal over vrouwen schrijft. Wat dat betreft is er ook zeker niet 1 waarheid over hoe vrouwen of mannen in elkaar zitten. Toch heb ik sterk de indruk dat mannen vrijwel alles zouden pakken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:48 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik hou best van theorieën en analyses, maar liefst wat wetenschappelijker.
Hoe moet ik dit soort dingen serieus nemen?
[ afbeelding ]
Ik vind uiterlijk bijvoorbeeld veel belangrijker dan macht en geld, zeker als het alleen om seks gaat, ik word er tenslotte niet voor betaald.
Dit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:24 schreef twiFight het volgende:
Ik zou het egoistisch van je vinden om nu het jou uitkomt wel weer contact met 'm te gaan zoeken. Hij vertelt wat hij voor je voelt en jij weigert dat. Dat was jouw keuze, niets mis mee. Maar geef 'm dan nu ook het respect om de keuze die JIJ gemaakt hebt te verwerken. Hij wil door met zijn leven en dat is een volwassen besluit van hem. Dat jij dat wilt vergallen omdat je spijt hebt is kinderachtig. Je kunt 'm altijd een brief sturen, dat heeft hij ook gedaan en is je goed recht. Dan heeft hij zelf de keus of hij 'm wil lezen of niet. Maar ga het contact niet forceren, het moet zijn keuze zijn of hij je weer wil zien of niet.
Als de maker van die site zulke onzin over vrouwen schrijft, ben ik niet geneigd het deel over mannen meer te geloven.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:51 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Haha als je goed gelezen had ging het meer om het inzicht in het mannelijk brein dan wat deze beste meneer allemaal over vrouwen schrijft. Wat dat betreft is er ook zeker niet 1 waarheid over hoe vrouwen of mannen in elkaar zitten. Toch heb ik sterk de indruk dat mannen vrijwel alles zouden pakken.
Nog even over die mooi pie charts. Macht is meer dan alleen een hoge functie/positie. Macht is ook de leidende figuur in een vriendengroep en zelfs de macht die een man kan hebben door weigeren. Macht is een heel gecompliceerd iets wat nogal simpel word uitgelegd door de maker van de site.
Even hypothetisch hè. Ik spreek met 3 meiden tegelijkertijd af. Denk jij dat ik alle dames daarvan op de hoogte stel? Of kan ik beter een leuk spelletje spelen? Deze situatie is nu zo en ik ga een avondje uit. Ik kom een leuke dame tegen en dat mond uit in een ONS. Zolang de andere dames dat niet weten kan ik wel degelijk de indruk hebben 'schaars' te zijn. Bovendien zijn alle fok rukkers ook schaars omdat ze niet op straat komen. Dat maakt ze nog niet aantrekkelijk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:07 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Als de maker van die site zulke onzin over vrouwen schrijft, ben ik niet geneigd het deel over mannen meer te geloven.
Dit spreekt mij meer aan: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)uwen-hetzelfde.dhtml
Maar je zegt wel iets moois met 'de macht door weigeren'. Juist vanwege het hele beeld (al dan niet terecht) dat mannen pakken wat ze pakken kunnen, hebben mannen die moeilijker te krijgen zijn een bepaalde aantrekkingskracht. Gewoon een kwestie van schaarste creëren.
Als jij de overtuiging hebt dat je meerdere mogelijkheden hebt voor seks, kun je het je veroorloven om aan alle dames te laten merken dat je niet voor ze gaat kruipen om seks te krijgen. Dat kan aantrekkelijk zijn - ik denk althans dat ik het aantrekkelijk zou vinden. Dat bedoel ik, niet dat je vertelt met hoeveel anderen je het doet (daar is niks schaars aan).quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:10 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Even hypothetisch hè. Ik spreek met 3 meiden tegelijkertijd af. Denk jij dat ik alle dames daarvan op de hoogte stel? Of kan ik beter een leuk spelletje spelen? Deze situatie is nu zo en ik ga een avondje uit. Ik kom een leuke dame tegen en dat mond uit in een ONS. Zolang de andere dames dat niet weten kan ik wel degelijk de indruk hebben 'schaars' te zijn. Bovendien zijn alle fok rukkers ook schaars omdat ze niet op straat komen. Dat maakt ze nog niet aantrekkelijk.
Zo zitten mannen in elkaar, of ze zitten niet goed in elkaar.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:20 schreef Anyanka het volgende:
[..]
En als een man aangeeft dat hij er geen last van seksuele of liefdesgevoelens heeft bij een vriendin, wordt ie 'homo' genoemd.
Dat kennelijk niet elke man vriendschappelijke gevoelens kan hebben voor een vrouw, betekent niet dat niemand het kan. In de R&P-topics zie je natuurlijk alleen de probleemgevallen.
Dit, die vriend wilt geen contact omdat hij niet langer alleen maar vrienden wilt zijn terwijl jij tegen hem hebt gezegd van wel.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:13 schreef Purplesparks het volgende:
Als je zelf er van overtuigd bent dat het nog steeds iets zou kunnen worden zou je nog 1malig contact kunnen opnemen. Maar als dat geen resultaat opleverd zul je moeten accepteren dat het voorbij is. iig succes en sterkte ermee.
Ik ken mannen met een relatie (met een vrouw, voor de duidelijkheid), die een heleboel vriendschappen met vrouwen hebben. Zij vinden zo'n vriendschap kennelijk niet vermoeiend en irritant. Prima dat jij dat wel vindt, maar niet alle mannen zijn hetzelfde.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zo zitten mannen in elkaar, of ze zitten niet goed in elkaar.
Een man met een gedeukt zelfvertrouwen, of een man die eenzaam is, die kan zich een friendzone relatie wel permiteren. Vriendschappen met vrouwen zijn uitermate vermoeiend en irritant. Maar als je niks hebt, ben je met weinig tevreden. Voor de mannen die zo'n vriendschap aangaan is de beloning de kans dat er ooit een relatie uitkomt. Je denkt toch niet dat mannen voor de lol naar vrouwen luisteren? En als ze het wel voor de lol doen, dan willen ze echt meer dan alleen maar praten.
Een man die gelukkig getrouwd is of een leuke vriendin heeft, laat zich echt niet verleiden tot beste vriend status, of het moet thuis niet goed ziten.
Gluiperds.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:08 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik ken mannen met een relatie (met een vrouw, voor de duidelijkheid), die een heleboel vriendschappen met vrouwen hebben. Zij vinden zo'n vriendschap kennelijk niet vermoeiend en irritant. Prima dat jij dat wel vindt, maar niet alle mannen zijn hetzelfde.
Jij bent een wijs man.quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
Eens. Wat ik vooral onbegrijpelijk vind is dat er zoveel vrouwen zijn die dan roepen NOU BIJ MIJ NIET HOOR!!!hoe naief.
Lul niet zo uit je bek, man.quote:Op woensdag 27 maart 2013 13:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zo zitten mannen in elkaar, of ze zitten niet goed in elkaar.
Een man met een gedeukt zelfvertrouwen, of een man die eenzaam is, die kan zich een friendzone relatie wel permiteren. Vriendschappen met vrouwen zijn uitermate vermoeiend en irritant. Maar als je niks hebt, ben je met weinig tevreden. Voor de mannen die zo'n vriendschap aangaan is de beloning de kans dat er ooit een relatie uitkomt. Je denkt toch niet dat mannen voor de lol naar vrouwen luisteren? En als ze het wel voor de lol doen, dan willen ze echt meer dan alleen maar praten.
Een man die gelukkig getrouwd is of een leuke vriendin heeft, laat zich echt niet verleiden tot beste vriend status, of het moet thuis niet goed ziten.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:24 schreef twiFight het volgende:
Ik denk echt niet dat die jongen haar uit haar leven wil, als zij ook iets met hem wil.quote:
ts denkt alleen aan haarzelf. 2x nee, en dan toch ineens ja. hoeft ze hem toch mee lastig te vallen? er zullen genoeg vrouwen zijn die niet zo met zijn gevoel gespeeld hebben etc.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk echt niet dat die jongen haar uit haar leven wil, als zij ook iets met hem wil.
Ga toch fietsen, dat geldt misschien voor de boys op fok/internet. Maar je kunt GEWOON NORMAAL bevriend zijn met iemand van het andere geslacht.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:42 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Nog 1 keer voor alle domme naïeve vrouwen: "MANNEN ZIJN NIET ZOMAAR VRIENDEN MET VROUWEN!!!"
Dit dus. Degene waar ik de beste vriendschap mee heb, is vrouwelijk. Niks mis mee als je beiden weet dat het onmogelijk is om een relatie te krijgen en er ook geen behoefte aan hebt. Sommige gefriendzonede jongens moeten niet zo verbitterd alles over één kam gaan scheren. Kunnen sommigen van ons nou niet gewoon normaal met een meisje omgaan, omdat die gewoon tof is en niet alleen om te azen op een avontuurtje in bed?quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ga toch fietsen, dat geldt misschien voor de boys op fok/internet. Maar je kunt GEWOON NORMAAL bevriend zijn met iemand van het andere geslacht.
Amen, brotherquote:Op donderdag 28 maart 2013 02:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dit dus. Degene waar ik de beste vriendschap mee heb, is vrouwelijk. Niks mis mee als je beiden weet dat het onmogelijk is om een relatie te krijgen en er ook geen behoefte aan hebt. Sommige gefriendzonede jongens moeten niet zo verbitterd alles over één kam gaan scheren. Kunnen sommigen van ons nou niet gewoon normaal met een meisje omgaan, omdat die gewoon tof is en niet alleen om te azen op een avontuurtje in bed?
Dus je zou haar niet doen als ze naakt tegen je aan komt liggen in bed?quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dit dus. Degene waar ik de beste vriendschap mee heb, is vrouwelijk. Niks mis mee als je beiden weet dat het onmogelijk is om een relatie te krijgen en er ook geen behoefte aan hebt. Sommige gefriendzonede jongens moeten niet zo verbitterd alles over één kam gaan scheren. Kunnen sommigen van ons nou niet gewoon normaal met een meisje omgaan, omdat die gewoon tof is en niet alleen om te azen op een avontuurtje in bed?
Eens.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ga toch fietsen, dat geldt misschien voor de boys op fok/internet. Maar je kunt GEWOON NORMAAL bevriend zijn met iemand van het andere geslacht.
Misschien is ze niet aantrekkelijk?quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je zou haar niet doen als ze naakt tegen je aan komt liggen in bed?
Echt zo'n dikke vleeshomp die in haar string en te strakke BH eruit ziet als een enorme rollade, ja, dan zou ik ook 'just friends' blijven.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:14 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Misschien is ze niet aantrekkelijk?
Kan ook.
Nou tis inderdaad niet onmogelijk maar 9 van de 10 keer zit er iets achter als je het mij vraagt. Vooral bij mensen jonger dan 25.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Heb je een vriendin?quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:42 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Stel dat het zo is, betekent het dan dat je geen vrienden kunt zijn?quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:17 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Heb je een vriendin?
Zo ja, nuff said...dan is je vriendin gewoon leuker dan zij wss. Zo nee? Zou je haar neuken als je de kans kreeg? Eerlijk?
Ja ik denk dat veel mannen, met name als ze vrijgezel zijn dan toch hopen op seks of een relatie met de desbetreffende dame. En dat dat meespeelt in de overweging de "vriendschap" te onderhouden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:23 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Stel dat het zo is, betekent het dan dat je geen vrienden kunt zijn?
Ik heb ook wel mannelijke vrienden die ergzijn. Maar ik mag ze ook graag als persoon, obviously, anders waren het geen vrienden.
Oftewel, je ex had gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:07 schreef lovewhatyoudo het volgende:
Ik was bijna 2 jaar vrienden met een jongen die ik als beste vriend ooit beschouwde. Hij had zelfs dezelfde status als familie voor mij.
We leerden elkaar kennen toen we beiden een relatie hadden en hoe we met elkaar omgingen was ontzettend leuk. Hij is ontzettend grappig en we hadden gewoon altijd een supertijd samen, maar dan zonder bijbedoelingen.
Toen een paar maanden later ging zijn relatie uit en waren we inmiddels al goede vrienden geworden. We kwamen vaak bij elkaar thuis en kenden elkaars familie.
Ik voelde al wel dat toen er wat spanning ontstond doordat zijn relatie uit was. Dit heb ik altijd afgehouden door mijn eigen relatie, want die wou ik niet op het spel zetten. Ik vond mijn relatie en een beste vriend heerlijk en die momenten was volgens mij een van de meest gelukkige tijden.
Toen de laatste 8 maanden ging mijn relatie uit. Dit kwam deels door hem omdat mijn vriend het niet fijn vond dat hij en ik zo’n goede band hadden. Terwijl hij helemaal niks had om nou echt jaloers over te zijn of mij te wantrouwen want ik was echt 100% trouw in onze relatie en ging echt alleen voor hem.
Direct na de breuk voelde ik alweer dat er dezelfde spanning aan het opbouwen was na zijn breuk toen ik nog een relatie had. Omdat ik dacht dat hij op die manier niet mijn type is had ik het weer afgehouden en bleven we goede vrienden. Ook al voelde ik dat onze vriendschap nooit meer hetzelfde zou zijn ging ik toch door en dat was misschien mijn fout dat ik niet had moeten doen.
We gingen zo nog 6 maanden door en ik voelde mij steeds ongemakkelijker door de situatie. Ik voelde ook dat ik hem niet alles meer kon vertellen wat eerst altijd wel kon en kon dus maar een deel van wat ik altijd kwijt wou maar aan hem vertellen. Daardoor ging ik ook weer meer om met het verloren contact van mijn ooit beste vriendin.
Ik was ook al ontzettend in de war met mijn gevoelens wat ik er mee aan moest. Altijd heb ik het meer verdrukt dat hij gewoon niet de ware is en we niet op die manier bij elkaar passen.
Twee maanden geleden vroeg hij mij om langs te komen. We hadden een glaasje wijn op en hij zei dat hij mij iets wou vertellen. Namelijk dat hij verliefd op mij is. Ik vond dit echt heel ongemakkelijk en wist totaal niet wat ik met de situatie aan moest. Om het verhaal maar kort te houden hebben we ongeveer 4 uur heel emotioneel met elkaar gepraat over elkaars gevoelens. Weer heb ik hem afgehouden en vertelt dat dit niet wederzijds is.
Helemaal in shock hebben we een halve week daarna geen contact gehad en daarna heb ik het contact weer gezocht en hebben we veel gewhatsapped met elkaar.
Emotioneel was ik denk ik net als hem helemaal in de war en alles voelde alsof het nep was of nooit gebeurd was. Zo ontzettend raar allemaal dat ik het zelf ook niet begreep.
Daarna hadden we 3 weken geen contact en miste ik hem ontzettend. Ik begon eigenlijk te beseffen dat ik dus wel gevoelens voor hem had en gewoon een ontzettende drang kreeg om maar bij hem te zijn. Omdat ik niet als eerste weer contact wou opnemen heeft de stilte nog even geduurd en kreeg ik ineens een brief van hem.
Ik vond het ontzettend eng om de brief te openen en hier had hij ingeschreven dat hij niet zo verder kan met de situatie zoals die nu is en dat hij teveel pijn en verdriet heeft van de hele situatie tussen ons twee.
Om het maar kort te houden het kwam er op neer dat hij geen contact meer met mij wil hebben en hem met rust te laten. Dit om hem mij te laten vergeten en dat hij verder moet gaan. Dat hij met alles wat we doorgemaakt hebben die 2 jaar, hij geen contact meer wil voelt zo ontzettend pijnlijk.
Ik was ontzettend van deze brief geschrokken en dat hij zich zo voelde tussen ons dat ik dat nooit begrepen had of gezien of misschien wel onderbewust genegeerd had.
De hele situatie voelt zo ontzettend surrealistisch en ik heb telkens weer te neiging om hem te bellen en te vertellen dat ik het graag tussen ons zou willen proberen. Het gevoel dat ik heb is 10x zo erg als toen mijn relatie uitging. Het doet ontzettend veel pijn en het voelt als een enorme leegte in mijn leven momenteel. Als ik er aan denk word ik zelfs misselijk.
Er staat in zijn brief dat hij dus geen contact meer wil hebben, maar moet ik dit gaan respecteren of zal ik hem een brief terugsturen? Het is trouwens al wel een maand geleden. En misschien doen we elkaar dan wel weer onnodig pijn. Ik mis hem zo ontzettend...
Sorry voor dit lange niet samenhangende verhaal. Misschien hoef ik ook wel geen advies maar moet ik mijn verhaal gewoon even anoniem kwijt.
Toch bedankt voor het lezen!
Je laatste twee paragrafen zegt het al. Omdat ik geen nee zou zeggen tegen een mooie vriendin, betekent niet dat ik alleen met haar omgaat omdat ik haar wil neuken. Vriendschap tussen man en vrouw is net zo natuurlijk als vriendschap tussen man en man of vrouw en vrouw.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:17 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Heb je een vriendin?
Zo ja, nuff said...dan is je vriendin gewoon leuker dan zij wss. Zo nee? Zou je haar neuken als je de kans kreeg? Eerlijk?
Als vind ik die laatste vraag een beetje een flauwe altijd. Want dat is hetzelfde als vragen zou je 1000 euro aannemen van een "bepaalde vriend?"
En als diegene dan ja zegt, is het ook niet zo dat je voor het geld met diegene omgaat.
Betekent dat je een back-up hebt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:34 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je laatste twee paragrafen zegt het al. Omdat ik geen nee zou zeggen tegen een mooie vriendin, betekent niet dat ik alleen met haar omgaat omdat ik haar wil neuken. Vriendschap tussen man en vrouw is net zo natuurlijk als vriendschap tussen man en man of vrouw en vrouw.
Kom jij serieus uit 1986? Je komt wel erg naïef over voor iemand van 26. Sowieso ongelooflijk hoe blind vrouwen op dit vlak kunnen zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:20 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Eerste vraag: nee, geen vriendin. Tweede vraag: ook niet. Omdat er consequenties aan verbonden zijn die de vriendschap zullen verpesten, of in ieder geval zwaar veranderen. Ik vind zulke hypothetische vragen altijd inderdaad maar flauw, omdat die totaal geen rekening houden met de factoren die spelen in de werkelijkheid. Of ik een bank zou beroven als ik onzichtbaar zou zijn en ermee weg zou komen? Tuurlijk, maar zo zit de werkelijkheid niet in elkaar. Alsof we verder kunnen gaan alsof er niks gebeurd is, nadat we met elkaar naar bed zijn geweest. Ja, waarom zouden we het dan überhaupt doen als we daarna onze geheugen zouden kunnen wissen? Ik geef ontzettend veel om haar (lees: houden van), maar ik hou het véél liever bij een vriendschap. We zoeken allebei totaal andere dingen in de ander wat betreft relaties. Maar wat betreft vriendschappen, zijn we gemaakt voor elkaar.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:17 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Heb je een vriendin?
Als vind ik die laatste vraag een beetje een flauwe altijd. Want dat is hetzelfde als vragen zou je 1000 euro aannemen van een "bepaalde vriend?"
En als diegene dan ja zegt, is het ook niet zo dat je voor het geld met diegene omgaat.
Nee, geen back up want ze is geen optie.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:38 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Betekent dat je een back-up hebt.
Betekent dat je je relatie eerder zou verbreken omdat je hoopt gewoon over te kunnen stappen.
Betekent dat een dergelijke vriendschap je relatie schaad.
Er is wat dat betreft een groter verschil tussen je bewuste en onderbewuste dan je denkt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee, geen back up want ze is geen optie.
Nee, ook niet.
Nee, dat hoef niet. Zolang we niet gaan zitten knuffelen enzo is er geen probleem.
Ja, natuurlijk kan het gebeuren dat wij (of ik of zij) in de toekomst verliefd op elkaar worden. Maar momenteel is dat niet zo, we zijn gewoon vrienden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:01 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Er is wat dat betreft een groter verschil tussen je bewuste en onderbewuste dan je denkt.
Ze is nu misschien geen optie, maar in je onbewuste kan ze dat wel degelijk worden.
Uiteraard heb je altijd uitzonderingen, maar dat zijn dus inderdaad uitzonderingen.
Geloof ik best, dat dat momenteel zo is, maar voor je onderbewuste ik is dat wel degelijk van invloed, en daarom in veel gevallen niet best voor veel relaties. Die 'jaloezie' van veel partners komt wat dat betreft niet zomaar uit de lucht vallen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk kan het gebeuren dat wij (of ik of zij) in de toekomst verliefd op elkaar worden. Maar momenteel is dat niet zo, we zijn gewoon vrienden.
Mwah, als ik in een relatie zou zitten zou ik minder met haar optrekken omdat ik met mijn vriendin bezig bent. Dat geldt niet voor haar, maar ook mijn overige vrienden. Feit is voor meeste mensen dat wanneer ze in een relatie zitten hebben ze minder tijd voor vrienden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Geloof ik best, dat dat momenteel zo is, maar voor je onderbewuste ik is dat wel degelijk van invloed, en daarom in veel gevallen niet best voor veel relaties. Die 'jaloezie' van veel partners komt wat dat betreft niet zomaar uit de lucht vallen.
Ga langs zijn huis, bel aan en zeg dat je hem wil spreken. Zo moeilijk is het niet. Hij heeft het afgekapt uit zelfbescherming, maar hij denkt heus nog wel aan je. Doe me een lol en geef die knul gewoon een kans op een relatie. Je kunt het nog altijd terugvormen tot die oude vriendschap.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:03 schreef lovewhatyoudo het volgende:
De reden waarom ik nog geen contact heb opgenomen is omdat ik hem mis maar mijn eigen gevoelens eigenlijk niet snap. Ik wil het wel tussen ons proberen en kijken waar het eindigt. Het is dan alleen de vraag of dit genoeg is om weer contact op te nemen.... vooral na die hectische gebeurtenissen en die brief. Ik vind het ook ongelooflijk dat iemand zomaar een vriendschap van 2 jaar kan beëindigen na zoveel met elkaar meegemaakt te hebben.
Ik vraag mij ook af of ik het er nu moeilijker mee heb dan hij met dit alles.
YOLOquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:03 schreef lovewhatyoudo het volgende:
De reden waarom ik nog geen contact heb opgenomen is omdat ik hem mis maar mijn eigen gevoelens eigenlijk niet snap. Ik wil het wel tussen ons proberen en kijken waar het eindigt. Het is dan alleen de vraag of dit genoeg is om weer contact op te nemen.... vooral na die hectische gebeurtenissen en die brief. Ik vind het ook ongelooflijk dat iemand zomaar een vriendschap van 2 jaar kan beëindigen na zoveel met elkaar meegemaakt te hebben.
Altijd lekker makkelijk, iemand naïef noemen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:40 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Kom jij serieus uit 1986? Je komt wel erg naïef over voor iemand van 26. Sowieso ongelooflijk hoe blind vrouwen op dit vlak kunnen zijn.
Het meest opvallende aan het verhaal van jou, vind ik toch wel dat er pas gevoelens bij je ontstaan NADAT je bent afgewezen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:03 schreef lovewhatyoudo het volgende:
Godverdomme, herkenbaar.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 02:51 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Het meest opvallende aan het verhaal van jou, vind ik toch wel dat er pas gevoelens bij je ontstaan NADAT je bent afgewezen.
Ik zie dat mechanisme ook bij mijzelf: als IK een vrouw zie staan wordt het nooit iets (ik heb letterlijk nog nooit een vrouw weten te versieren in mijn leven). Echter vrouwen die wèl iets met mij wilden, zag ik eigenlijk niet staan. Alleen ik zeg dan toch maar 'ja' soms, anders zou er helemaal nooit iets gebeuren. Echt geweldig is het alleen nooit dan, want geen gevoel en emotie.
Het zou nog logisch zijn als ik alleen maar op super-aantrekkelijke vrouwen zou hitten en dat de vrouwen die mij zien staan allemaal lelijk zouden zijn (vrouwen waarvoor ik dus een goeie catch zou zijn). Beide zaken zijn echter beslist niet waar: ook heel gemiddelde vrouwen weet ik niet te versieren en er zijn ook erg aantrekkelijke vrouwen bij mij in bed gekropen. In het laatste geval was het alleen wel altijd omdat die vrouwen dat zo graag wilden.
Wat een onzin. Je bent verliefd, je houdt van hem. Of niet.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:03 schreef lovewhatyoudo het volgende:
maar mijn eigen gevoelens eigenlijk niet snap.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:06 schreef WvdL het volgende:
Valt me wel op.. vrouwen zeggen hier dat er prima gewone vriendschappen kunnen zijn tussen de sexes.. de meeste mannen jongens niet
Maar zie jij jezelf dan met hem in bed liggen? Zo nee, zou ik het echt niet doen...quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:03 schreef lovewhatyoudo het volgende:
Want dit is een situatie dat zich kan voordien tussen vrienden... of lig jij naakt met je vrienden in bed?quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je zou haar niet doen als ze naakt tegen je aan komt liggen in bed?
Nope. Sorry.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Echt niet. Sorry.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:49 schreef Ziba het volgende:
[..]
Jawel. Maar ja, op fok wordt dat onmogelijk geacht ofzo. Zullen wel bepaalde types zijn dan.
Daar zeg je het al, ze hebben een relatie dus is een vriendschap wel mogelijk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:08 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik ken mannen met een relatie (met een vrouw, voor de duidelijkheid), die een heleboel vriendschappen met vrouwen hebben. Zij vinden zo'n vriendschap kennelijk niet vermoeiend en irritant. Prima dat jij dat wel vindt, maar niet alle mannen zijn hetzelfde.
Als vrouw wel, als man niet (vaak)quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:49 schreef Ziba het volgende:
[..]
Jawel. Maar ja, op fok wordt dat onmogelijk geacht ofzo. Zullen wel bepaalde types zijn dan.
Jij bent echt verschrikkelijk naief.. meer zeg ik niet!quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, dat kan zich voordoen ja. Het feit dat jij niet onder ogen wil zien dat je beste vriend stiekem best wel eens van bil met je wil is niet echt mijn probleem.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 11:51 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Want dit is een situatie dat zich kan voordien tussen vrienden... of lig jij naakt met je vrienden in bed?
Dus onzin.
Bespaar jezelf de moeite... want ze WILLEN het namelijk niet horen...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:57 schreef Scorpie het volgende:
Tijd voor dat filmpje waarin men mannen en vrouwen interviewde en waaruit overduidelijk bleek dat mannen er heel anders over dachten dan vrouwen.
quote:De vriendschap met een niet-doable vrouw is voor een echte vent eigenlijk niet interessant. Ik denk dat dat niet eens zozeer te maken heeft met een gebrek aan gedeelde interesses, maar meer aan het oermechanisme dat een 'mannetje' OF het 'vrouwtje' neukt OF er niets mee doet. Er 'iets halfbakkens' (vriendschap dus) mee doen, maar niet neuken, doesn't make sense.
Het resultaat is dat een stoere aantrekkelijke (hetero) man eigenlijk nooit vriendinnen heeft (ga na en geef toe).
Er zijn 2 categoriën kerels die wèl relaties hebben met vrouwen: dat zijn kneuzen die hopen op meer (jawel, de friendzone!) en homo's.
Uiteraard kun je als man wel normaal met een vrouw omgaan, maar dat is geen (hechte) vriendschap en daar hebben we het hier over.
Conclusie: voor een man is vriendschap met een vrouw 'friendzone'. Dat jouw 'vriendje' anders beweert heeft niets maken met hoe het werkelijk zit en alles te maken met de gewenstheid van het antwoord en de onbereikbaarheid van sex met jou plus de sociale risico's die kleven aan een poging om jou in bed te krijgen.quote:Bij deze nog een kleine verdieping bij wat ik al eerder schreef:
"Je kunt de sexe van begeerte indelen in twee categoriën: doable en niet-doable. Dus wanneer je een vrouw doable vindt, dan zou je haar, indien haalbaar, willen doen. Dat gegeven zal de eventuele vriendschap tussen jou en haar dus veranderen op het moment dat ze sex toelaat (dan is het immers geen platonische vriendschap meer)."
Het grote verschil tussen mannen en vrouwen hierbij is dat een beetje aantrekkelijke vrouw van de 100 mannen die op haar hitten er minstens 99 moet afwijzen. Als ze dat niet doet, moet ze elke dag met minstens 5 nieuwe kerels naar bed.
Voor een man geldt precies de tegenovergestelde verhouding => Van de 100 vrouwen waar hij wel mee naar bed zou willen, scoort hij er hooguit eentje. Ja, tenzij hij een popster is. Die neuken dan ook met gemak 10 verschillende wijven in een week.
Het gevolg van deze omgekeerde verhouding tussen mannen en vrouwen is dat een man ten alle tijden bereid (lees: wil) is om, met een vrouw die hij doable vindt, naar bed te gaan.
Voor een vrouw daarentegen is het geen enkel probleem om een man af te wijzen (lees: niet mee naar bed te hoeven / willen). Voor haar is dat volstrekt natuurlijk. Dat doet ze immers al met 99 van de 100 kerels en vanuit die optiek is het voor een vrouw dan ook totaal niet raar om een vriendschappelijke relatie met een man te hebben. Zij gooit er geen (kans op) sex mee weg. Er staan er toch nog minstens 100 in de rij.
Eindresultaat: Voor een vrouw is een vriendschap simpelweg veel zeldzamer en waardevoller dan de zoveelste kerel die wel met haar naar bed wil. Dat laatste is voor een man beslist niet het geval... in tegendeel!
En maar weer eens een linkje naar de ladder theory.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:57 schreef Scorpie het volgende:
Tijd voor dat filmpje waarin men mannen en vrouwen interviewde en waaruit overduidelijk bleek dat mannen er heel anders over dachten dan vrouwen.
Ze hebben niet voortdurend relaties.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:04 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Daar zeg je het al, ze hebben een relatie dus is een vriendschap wel mogelijk.
meestal val je niet op meisjes die punten lager zijn dan jij en val je meer op meisjes die hoger punten zijn dan jij.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:25 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Godverdomme, herkenbaar.Nog nooit iemand weten te krijgen (ook al is het maar een eerste date) die ik oprecht wil (lees: verliefd).
Echter, meisjes waar ik niks om geef, wind ik zó om m'n vinger heen als het moet.
Alsof ik gedoemd ben om te daten of eindigen met meisjes die bij mij niet op de eerste plaats staan. Nog nooit wederzijdse liefde gehad, altijd is het alleen óf van mij, óf van haar. Deze 'vloek' knaagt ontzettend...
Confronterend ditquote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:59 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
meestal val je niet op meisjes die punten lager zijn dan jij en val je meer op meisjes die hoger punten zijn dan jij.
dus het draait uiteindelijk toch weer om uiterlijk...
Nou, de meisjes waar ik niks mee wilde, waren beslist niet lelijk hoor. Ik had er gewoon geen klik mee. Kon niet langer dan 10 minuten met ze praten zonder me daarna te gaan vervelen. Ze waren niet dom of onopgeleid ofzo, maar het klikte gewoon niet. Terwijl ik een meisje enorm aantrekkelijk kan vinden als ik met haar over van alles en nog wat voor bullshit kan praten... Urenlang. Dus, ja: innerlijk telt voor mij zwaarder dan uiterlijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:59 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
meestal val je niet op meisjes die punten lager zijn dan jij en val je meer op meisjes die hoger punten zijn dan jij.
dus het draait uiteindelijk toch weer om uiterlijk...
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:57 schreef Scorpie het volgende:
Je maakt het ontzettend complex...quote:Op zondag 31 maart 2013 22:30 schreef lovewhatyoudo het volgende:
Weer wat dagen later vind ik het nog steeds vervelend en denk ik er nog vaak aan. Ik heb jullie reacties gelezen en ik weet niet zo zeker wat ik nu wil. Het liefst wil ik onze vriendschap terug of een gesprek waar hij mijn vragen kan beantwoorden.
Ik vind de keuze ontzettend moeilijk want ik twijfel nu of ik het contact met hem moet opzoeken. Ik weet namelijk niet of ik het wel of niet wil, ik begin nu ontzettend te twijfelen. Ook begin ik ontzettend teleurgesteld te worden van deze hele actie. Onze vriendschap betekende veel voor mij.
Het is ontzettend complex. Ik denk dat ik hem maar moet vergeten en weer verdergaan...
Dit soort gedachtegangen geven mij geen hoop meer in vrouwen. Godverdomme zeg. Ik ben er klaar mee, ik ontvolg dit topic nu.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:30 schreef lovewhatyoudo het volgende:
Weer wat dagen later vind ik het nog steeds vervelend en denk ik er nog vaak aan. Ik heb jullie reacties gelezen en ik weet niet zo zeker wat ik nu wil. Het liefst wil ik onze vriendschap terug of een gesprek waar hij mijn vragen kan beantwoorden.
Ik vind de keuze ontzettend moeilijk want ik twijfel nu of ik het contact met hem moet opzoeken. Ik weet namelijk niet of ik het wel of niet wil, ik begin nu ontzettend te twijfelen. Ook begin ik ontzettend teleurgesteld te worden van deze hele actie. Onze vriendschap betekende veel voor mij.
Het is ontzettend complex. Ik denk dat ik hem maar moet vergeten en weer verdergaan...
Maak het niet zo moeilijk en praat gewoon met hem. Je geeft blijkbaar sowieso wel veel om hem dus je kan het ook altijd proberen in een relatie.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:30 schreef lovewhatyoudo het volgende:
Echt he!quote:Op maandag 1 april 2013 12:02 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dit soort gedachtegangen geven mij geen hoop meer in vrouwen. Godverdomme zeg. Ik ben er klaar mee, ik ontvolg dit topic nu.
Ze geeft nog steeds niet genoeg om hem om een relatie met hem aan te gaan, ze wil het liefst terug naar de vriendschap of een goed gesprek zodat ze zich niet zo kut hoeft te voelen.quote:Op maandag 1 april 2013 12:05 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Maak het niet zo moeilijk en praat gewoon met hem. Je geeft blijkbaar sowieso wel veel om hem dus je kan het ook altijd proberen in een relatie.
Ik, ik, ikquote:Op zondag 31 maart 2013 22:30 schreef lovewhatyoudo het volgende:
Dit inderdaad.quote:Op maandag 1 april 2013 12:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ze geeft nog steeds niet genoeg om hem om een relatie met hem aan te gaan, ze wil het liefst terug naar de vriendschap of een goed gesprek zodat ze zich niet zo kut hoeft te voelen..
TS geeft vooral veel om zichzelf. En ze wil hem meesleuren in haar eigen kutgevoel. Maar een relatie, nee, daar is ze niet klaar voor.
Waar gaat dit nou weer over johquote:Op maandag 1 april 2013 12:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ze geeft nog steeds niet genoeg om hem om een relatie met hem aan te gaan, ze wil het liefst terug naar de vriendschap of een goed gesprek zodat ze zich niet zo kut hoeft te voelen..
TS geeft vooral veel om zichzelf. En ze wil hem meesleuren in haar eigen kutgevoel. Maar een relatie, nee, daar is ze niet klaar voor.
HIJ heeft haar dat ultimatum gesteld. Als ze echt om hem geeft, dan respecteert ze dat zolang ze geen relatie met hem wil. Dus ga de zaken niet omdraaien alsof ik hier iets heel raars zeg. HIJ wil niet dat ze zo met hem omgaat, maar haar interesseert dat blijkbaar geen zak. Ze weet allang dat ze geen relatie met hem wil, maar toch blijven twijfelen en moeilijk doen.quote:Op maandag 1 april 2013 16:30 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Waar gaat dit nou weer over joh
Als zij iemand als een goede vriend ziet, moet ze maar direct er boven op duiken óf zeggen dat hij de tyfus kan krijgen als blijkt dat hij er toch meer in ziet?
Hij probeert haar toch in een relatie te pressuren johquote:Op maandag 1 april 2013 16:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
HIJ heeft haar dat ultimatum gesteld. Als ze echt om hem geeft, dan respecteert ze dat zolang ze geen relatie met hem wil. Dus ga de zaken niet omdraaien alsof ik hier iets heel raars zeg. HIJ wil niet dat ze zo met hem omgaat, maar haar interesseert dat blijkbaar geen zak. Ze weet allang dat ze geen relatie met hem wil, maar toch blijven twijfelen en moeilijk doen.
TS is een dikke vette cocktease. Geen wonder dat hij het niet meer trok.
quote:Op maandag 1 april 2013 16:46 schreef Seven. het volgende:
Geef er maar een leuke draai aan, ja!
Rot op man, TS heeft hem een jaar lang de kop gek gemaakt met haar getwijfel, en op zich is dat niet zo'n ramp.. Maar nu wil hij de vriendschap logischerwijs niet meer voortzetten. Alsof jij dat zou kunnen, leuk vriendjes zijn met een vrouw waar je niks liever dan seks en intimiteit wil. Leuk langs de zijlijn staan kijken hoe zij zich af laat lebberen door andere kerels die in jouw ogen de moeite niet zijn. Lekker kennismaken met haar nieuwe klootzak vriendje.
In plaats van zich even in zijn positie te plaatsen, blijft ze zich liever eindeloos aanstellen met haar eeuwig getwijfel. Ze staat er niet eens bij stil wat de gevolgen zijn voor hem als ze contact opneemt terwijl ze geen relatie wil.
Je reactie is zodoende al niet erg serieus meer te nemen.quote:Twee maanden geleden vroeg hij mij om langs te komen. We hadden een glaasje wijn op en hij zei dat hij mij iets wou vertellen. ......
Geeft niets hoor, ik vind dat jij evengoed een gebrek aan inlevingsvermogen tentoonstelt en je aanstelt.quote:Op maandag 1 april 2013 17:07 schreef Seven. het volgende:
Ik portretteer TS echter nergens als achterlijke sneue egocentrische manipulatieve trieste aanstellerige hypocriete tyfushoer.
Ik vind wel dat TS een ernstig gebrek aan inlevingsvermogen tentoonstelt in dit topic. Daarnaast vind ik dat ze zich aanstelt, ze komt op mij behoorlijk dramatisch over. Dus egocentrisch en aanstellerig, jazeker. Alle overige woorden leg jij me in de mond.
TS geeft ook aan in de OP dat ze de spanning al voelde toen ze nog een relatie had, langer dan 8 maanden geleden. En nadat haar relatie uit was, voelde ze de spanning weer opbouwen. Sterker nog, ze geeft aan dat de vriendschap eronder leed omdat ze hem niet meer alles kon vertellen. Dat is prima en dat valt TS niet te verwijten. Maar met de gevoelens van je beste vriend ga je niet spelen omdat je zelf een hang naar drama hebt.
En ik zal het je nog maar eens vertellen: leer lezen wat er staat, dat is vaak ook wat iemand bedoelt te zeggen.
quote:Op maandag 1 april 2013 17:16 schreef Seven. het volgende:
Ah OK, reverse psychology. Veel plezier in de zandbak, knul.
Maar je wou wel vriendschap met ze? Terwijl je er niet langer dan 10 minuten mee kon praten?quote:Op zondag 31 maart 2013 04:20 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nou, de meisjes waar ik niks mee wilde, waren beslist niet lelijk hoor. Ik had er gewoon geen klik mee. Kon niet langer dan 10 minuten met ze praten zonder me daarna te gaan vervelen. Ze waren niet dom of onopgeleid ofzo, maar het klikte gewoon niet. Terwijl ik een meisje enorm aantrekkelijk kan vinden als ik met haar over van alles en nog wat voor bullshit kan praten... Urenlang. Dus, ja: innerlijk telt voor mij zwaarder dan uiterlijk.
Zo, heb ik even een vooroordeel over een man als ik weggehaald.
Lomp voor het blok zet? Wees blij dat die gast eens een keer voor zichzelf op komt ipv het spelletje van TS die stiekem best weet dat die gast gevoelens voor haar heeft. Maar tegelijkertijd weet ze ook wel dat de vriendschap voorbij is op het moment dat ze duidelijk maakt dat het nooit iets gaat worden. (wat ze stiekem ook al wel weet als ze eerlijk is).quote:Op maandag 1 april 2013 18:47 schreef Anyanka het volgende:
Ik snap niet waar dat gebash op TS ineens vandaan komt?
Ik vind het heel begrijpelijk dat TS hiermee worstelt, ze heeft een hele intense vriendschap en die is dan plotseling voorbij. Ze heeft zijn keuze tot nu toe gewoon gerespecteerd, terwijl hij haar toch behoorlijk lomp voor het blok zet. Ook ik acht de kans klein dat een relatie of een vriendschap gaat werken, maar ik snap prima dat TS het nu moeilijk heeft. Wie zou dat niet hebben als zijn/haar beste vriend(in) ineens zo het contact verbreekt?
Nee, ook niet. Ik vind mensen gruwelijk irritant als ze bij mij dom overkomen. Hoezo?quote:Op maandag 1 april 2013 18:40 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Maar je wou wel vriendschap met ze? Terwijl je er niet langer dan 10 minuten mee kon praten?
Oh ik dacht dat dat je argument was waarom je wel vrienden zou willen zijn, maar er verder niets in zag.quote:Op maandag 1 april 2013 19:34 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Ik vind mensen gruwelijk irritant als ze bij mij dom overkomen. Hoezo?
Owh nee hoor. De meisjes waar ik het wel heel goed mee kan vinden, zijn eigenlijk ook heel goed relatiemateriaal (zowel innerlijk als uiterlijk). Maar soms kan het gewoon niet vanwege omstandigheden en is het beter om vrienden te blijven.quote:Op maandag 1 april 2013 19:36 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dat je argument was waarom je wel vrienden zou willen zijn, maar er verder niets in zag.
Ik wil het stiekem ook niet.quote:Op maandag 1 april 2013 19:47 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Maar dat je het relationeel gezien "niet verstandig" vindt wil niet zeggen dat je het stiekem niet wilt.
En daar zit het hem volgens mij in. Ik denk in ieder geval dat het hoogst uitzonderlijk is, dat een jongen echt vriendschap wil met een meisje (als in heel veel contact en met haar omgaan) zonder dat er iets achter zit.
En dan bedoel ik echt niet als je een keer een met een vriendin wat gaat drinken in de stad. Maar dat een man echt vaak met een vrouw omgaat.
Dat mag jij vinden, ik vind het triest andere mensen triest te noemen.quote:Op maandag 1 april 2013 18:47 schreef Anyanka het volgende:
En alle 'iks' bold maken in R&P-topics is wel zo triest.Mensen praten hier per definitie over hun gevoelens en hun beleving van dingen, zegt niks over hoe egoïstisch of egocentrisch ze zijn.
Ik noemde je post triest, niet jou.quote:Op maandag 1 april 2013 20:06 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, ik vind het triest andere mensen triest te noemen.
Ik wilde er mee aantonen dat TS niet zo veel om hem geeft als om haarzelf. Want als ze dat wél deed zou ze hem gewoon met rust laten ipv spelletjes spelen. Ze schrijft helemaal niets over hoe zij denkt wat het beste voor HEM zou zijn. Want dat is niet belangrijk, immers mist zij de vriendschap terwijl hij er klaar mee is. Zo komt het op mij over in ieder geval.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Well saidquote:
quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:30 schreef jaha het volgende:
Als je goede vrienden bent zul je daar toch een compromis over moeten afsluiten. En als het leidt tot een "alles of niets" situatie dan ben je daar zelf bij - maar dan moet je geen portie gaan janken als de jongen dan voor niets kiest.
De enige topic in mijn bookmarks.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:07 schreef lovewhatyoudo het volgende:
Ik was bijna 2 jaar vrienden met een jongen die ik als beste vriend ooit beschouwde. Hij had zelfs dezelfde status als familie voor mij.
We leerden elkaar kennen toen we beiden een relatie hadden en hoe we met elkaar omgingen was ontzettend leuk. Hij is ontzettend grappig en we hadden gewoon altijd een supertijd samen, maar dan zonder bijbedoelingen.
Toen een paar maanden later ging zijn relatie uit en waren we inmiddels al goede vrienden geworden. We kwamen vaak bij elkaar thuis en kenden elkaars familie.
Ik voelde al wel dat toen er wat spanning ontstond doordat zijn relatie uit was. Dit heb ik altijd afgehouden door mijn eigen relatie, want die wou ik niet op het spel zetten. Ik vond mijn relatie en een beste vriend heerlijk en die momenten was volgens mij een van de meest gelukkige tijden.
Toen de laatste 8 maanden ging mijn relatie uit. Dit kwam deels door hem omdat mijn vriend het niet fijn vond dat hij en ik zo’n goede band hadden. Terwijl hij helemaal niks had om nou echt jaloers over te zijn of mij te wantrouwen want ik was echt 100% trouw in onze relatie en ging echt alleen voor hem.
Direct na de breuk voelde ik alweer dat er dezelfde spanning aan het opbouwen was na zijn breuk toen ik nog een relatie had. Omdat ik dacht dat hij op die manier niet mijn type is had ik het weer afgehouden en bleven we goede vrienden. Ook al voelde ik dat onze vriendschap nooit meer hetzelfde zou zijn ging ik toch door en dat was misschien mijn fout dat ik niet had moeten doen.
We gingen zo nog 6 maanden door en ik voelde mij steeds ongemakkelijker door de situatie. Ik voelde ook dat ik hem niet alles meer kon vertellen wat eerst altijd wel kon en kon dus maar een deel van wat ik altijd kwijt wou maar aan hem vertellen. Daardoor ging ik ook weer meer om met het verloren contact van mijn ooit beste vriendin.
Ik was ook al ontzettend in de war met mijn gevoelens wat ik er mee aan moest. Altijd heb ik het meer verdrukt dat hij gewoon niet de ware is en we niet op die manier bij elkaar passen.
Twee maanden geleden vroeg hij mij om langs te komen. We hadden een glaasje wijn op en hij zei dat hij mij iets wou vertellen. Namelijk dat hij verliefd op mij is. Ik vond dit echt heel ongemakkelijk en wist totaal niet wat ik met de situatie aan moest. Om het verhaal maar kort te houden hebben we ongeveer 4 uur heel emotioneel met elkaar gepraat over elkaars gevoelens. Weer heb ik hem afgehouden en vertelt dat dit niet wederzijds is.
Helemaal in shock hebben we een halve week daarna geen contact gehad en daarna heb ik het contact weer gezocht en hebben we veel gewhatsapped met elkaar.
Emotioneel was ik denk ik net als hem helemaal in de war en alles voelde alsof het nep was of nooit gebeurd was. Zo ontzettend raar allemaal dat ik het zelf ook niet begreep.
Daarna hadden we 3 weken geen contact en miste ik hem ontzettend. Ik begon eigenlijk te beseffen dat ik dus wel gevoelens voor hem had en gewoon een ontzettende drang kreeg om maar bij hem te zijn. Omdat ik niet als eerste weer contact wou opnemen heeft de stilte nog even geduurd en kreeg ik ineens een brief van hem.
Ik vond het ontzettend eng om de brief te openen en hier had hij ingeschreven dat hij niet zo verder kan met de situatie zoals die nu is en dat hij teveel pijn en verdriet heeft van de hele situatie tussen ons twee.
Om het maar kort te houden het kwam er op neer dat hij geen contact meer met mij wil hebben en hem met rust te laten. Dit om hem mij te laten vergeten en dat hij verder moet gaan. Dat hij met alles wat we doorgemaakt hebben die 2 jaar, hij geen contact meer wil voelt zo ontzettend pijnlijk.
Ik was ontzettend van deze brief geschrokken en dat hij zich zo voelde tussen ons dat ik dat nooit begrepen had of gezien of misschien wel onderbewust genegeerd had.
De hele situatie voelt zo ontzettend surrealistisch en ik heb telkens weer te neiging om hem te bellen en te vertellen dat ik het graag tussen ons zou willen proberen. Het gevoel dat ik heb is 10x zo erg als toen mijn relatie uitging. Het doet ontzettend veel pijn en het voelt als een enorme leegte in mijn leven momenteel. Als ik er aan denk word ik zelfs misselijk.
Er staat in zijn brief dat hij dus geen contact meer wil hebben, maar moet ik dit gaan respecteren of zal ik hem een brief terugsturen? Het is trouwens al wel een maand geleden. En misschien doen we elkaar dan wel weer onnodig pijn. Ik mis hem zo ontzettend...
Sorry voor dit lange niet samenhangende verhaal. Misschien hoef ik ook wel geen advies maar moet ik mijn verhaal gewoon even anoniem kwijt.
Toch bedankt voor het lezen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |