abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 maart 2013 @ 21:07:17 #1
399945 lovewhatyoudo
do what you love
pi_124541875
Ik was bijna 2 jaar vrienden met een jongen die ik als beste vriend ooit beschouwde. Hij had zelfs dezelfde status als familie voor mij.

We leerden elkaar kennen toen we beiden een relatie hadden en hoe we met elkaar omgingen was ontzettend leuk. Hij is ontzettend grappig en we hadden gewoon altijd een supertijd samen, maar dan zonder bijbedoelingen.

Toen een paar maanden later ging zijn relatie uit en waren we inmiddels al goede vrienden geworden. We kwamen vaak bij elkaar thuis en kenden elkaars familie.

Ik voelde al wel dat toen er wat spanning ontstond doordat zijn relatie uit was. Dit heb ik altijd afgehouden door mijn eigen relatie, want die wou ik niet op het spel zetten. Ik vond mijn relatie en een beste vriend heerlijk en die momenten was volgens mij een van de meest gelukkige tijden.

Toen de laatste 8 maanden ging mijn relatie uit. Dit kwam deels door hem omdat mijn vriend het niet fijn vond dat hij en ik zo’n goede band hadden. Terwijl hij helemaal niks had om nou echt jaloers over te zijn of mij te wantrouwen want ik was echt 100% trouw in onze relatie en ging echt alleen voor hem.

Direct na de breuk voelde ik alweer dat er dezelfde spanning aan het opbouwen was na zijn breuk toen ik nog een relatie had. Omdat ik dacht dat hij op die manier niet mijn type is had ik het weer afgehouden en bleven we goede vrienden. Ook al voelde ik dat onze vriendschap nooit meer hetzelfde zou zijn ging ik toch door en dat was misschien mijn fout dat ik niet had moeten doen.

We gingen zo nog 6 maanden door en ik voelde mij steeds ongemakkelijker door de situatie. Ik voelde ook dat ik hem niet alles meer kon vertellen wat eerst altijd wel kon en kon dus maar een deel van wat ik altijd kwijt wou maar aan hem vertellen. Daardoor ging ik ook weer meer om met het verloren contact van mijn ooit beste vriendin.

Ik was ook al ontzettend in de war met mijn gevoelens wat ik er mee aan moest. Altijd heb ik het meer verdrukt dat hij gewoon niet de ware is en we niet op die manier bij elkaar passen.

Twee maanden geleden vroeg hij mij om langs te komen. We hadden een glaasje wijn op en hij zei dat hij mij iets wou vertellen. Namelijk dat hij verliefd op mij is. Ik vond dit echt heel ongemakkelijk en wist totaal niet wat ik met de situatie aan moest. Om het verhaal maar kort te houden hebben we ongeveer 4 uur heel emotioneel met elkaar gepraat over elkaars gevoelens. Weer heb ik hem afgehouden en vertelt dat dit niet wederzijds is.

Helemaal in shock hebben we een halve week daarna geen contact gehad en daarna heb ik het contact weer gezocht en hebben we veel gewhatsapped met elkaar.

Emotioneel was ik denk ik net als hem helemaal in de war en alles voelde alsof het nep was of nooit gebeurd was. Zo ontzettend raar allemaal dat ik het zelf ook niet begreep.

Daarna hadden we 3 weken geen contact en miste ik hem ontzettend. Ik begon eigenlijk te beseffen dat ik dus wel gevoelens voor hem had en gewoon een ontzettende drang kreeg om maar bij hem te zijn. Omdat ik niet als eerste weer contact wou opnemen heeft de stilte nog even geduurd en kreeg ik ineens een brief van hem.

Ik vond het ontzettend eng om de brief te openen en hier had hij ingeschreven dat hij niet zo verder kan met de situatie zoals die nu is en dat hij teveel pijn en verdriet heeft van de hele situatie tussen ons twee.
Om het maar kort te houden het kwam er op neer dat hij geen contact meer met mij wil hebben en hem met rust te laten. Dit om hem mij te laten vergeten en dat hij verder moet gaan. Dat hij met alles wat we doorgemaakt hebben die 2 jaar, hij geen contact meer wil voelt zo ontzettend pijnlijk.

Ik was ontzettend van deze brief geschrokken en dat hij zich zo voelde tussen ons dat ik dat nooit begrepen had of gezien of misschien wel onderbewust genegeerd had.

De hele situatie voelt zo ontzettend surrealistisch en ik heb telkens weer te neiging om hem te bellen en te vertellen dat ik het graag tussen ons zou willen proberen. Het gevoel dat ik heb is 10x zo erg als toen mijn relatie uitging. Het doet ontzettend veel pijn en het voelt als een enorme leegte in mijn leven momenteel. Als ik er aan denk word ik zelfs misselijk.

Er staat in zijn brief dat hij dus geen contact meer wil hebben, maar moet ik dit gaan respecteren of zal ik hem een brief terugsturen? Het is trouwens al wel een maand geleden. En misschien doen we elkaar dan wel weer onnodig pijn. Ik mis hem zo ontzettend...

Sorry voor dit lange niet samenhangende verhaal. Misschien hoef ik ook wel geen advies maar moet ik mijn verhaal gewoon even anoniem kwijt.

Toch bedankt voor het lezen!
pi_124542257
Als je zelf er van overtuigd bent dat het nog steeds iets zou kunnen worden zou je nog 1malig contact kunnen opnemen. Maar als dat geen resultaat opleverd zul je moeten accepteren dat het voorbij is. iig succes en sterkte ermee.
Touching from a distance ~
pi_124542777
Liefde kan alles kapot maken. Het wordt maar weer eens bewezen. Doodzonde dat het zo heeft moeten lopen. Niks is belangrijker dan een goede vriend naast je relatie te hebben, waar je ook die kleine dingen mee kunt delen die je niet met je vriend deelt (omdat dat soms wel handig is).

Als ik jou was, en je verhaal zo lees, dan zou ik nog eenmalig contact proberen op te nemen zoals hierboven ook al gezegd is. De vriendschap is toch al kapot, dus er is niks meer te verliezen. Je kan alleen maar winnen. Je zit echter met het punt dat hij zijn gevoel misschien alweer 'verkropt' heeft, dus het is lastig te zeggen in hoeverre hij het gevoel weer terug laat komen. Wel is het belangrijk dat wanneer je weer contact opneemt, dat je dan meteen open kaart speelt: ook bij jou spelen de gevoelens op. Noem dat echt. Doe je dat niet dan is de kans best aanwezig dat hij geen gesprek meer met je aan wil knopen.
Mocht het uiteindelijk toch tot niks leiden, dan zal je moeten accepteren dat het niet meer werkt. Net als met een relatie moet ook de vriendschap van twee kanten komen.

Succes!!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 21:24:57 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_124542988
Ik zou het egoistisch van je vinden om nu het jou uitkomt wel weer contact met 'm te gaan zoeken. Hij vertelt wat hij voor je voelt en jij weigert dat. Dat was jouw keuze, niets mis mee. Maar geef 'm dan nu ook het respect om de keuze die JIJ gemaakt hebt te verwerken. Hij wil door met zijn leven en dat is een volwassen besluit van hem. Dat jij dat wilt vergallen omdat je spijt hebt is kinderachtig. Je kunt 'm altijd een brief sturen, dat heeft hij ook gedaan en is je goed recht. Dan heeft hij zelf de keus of hij 'm wil lezen of niet. Maar ga het contact niet forceren, het moet zijn keuze zijn of hij je weer wil zien of niet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_124543111
Je hebt zijn nummer toch?
  † In Memoriam † dinsdag 26 maart 2013 @ 21:28:54 #6
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_124543243
Wat een emotioneel ballet! Tijd om deze dans voorbij te laten gaan en nieuwe danspartner te zoeken.
pi_124543344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:24 schreef twiFight het volgende:
Ik zou het egoistisch van je vinden om nu het jou uitkomt wel weer contact met 'm te gaan zoeken. Hij vertelt wat hij voor je voelt en jij weigert dat. Dat was jouw keuze, niets mis mee. Maar geef 'm dan nu ook het respect om de keuze die JIJ gemaakt hebt te verwerken. Hij wil door met zijn leven en dat is een volwassen besluit van hem. Dat jij dat wilt vergallen omdat je spijt hebt is kinderachtig. Je kunt 'm altijd een brief sturen, dat heeft hij ook gedaan en is je goed recht. Dan heeft hij zelf de keus of hij 'm wil lezen of niet. Maar ga het contact niet forceren, het moet zijn keuze zijn of hij je weer wil zien of niet.
Volgens mij komt ze er nu pas achter dat ook zij gevoelens voor hem heeft. Sommige dingen kom je pas achter als het voorbij is. Toen het twee weken terug uitging met mijn ex-vriendin voelde ik ook pas hoe ongelooflijk gek ik op haar was. Ik wist natuurlijk wel dat ik haar super vond, maar de klap was harder dan ik ooit had gedacht. Soms zit gevoel diep, buiten het verstandelijke zeg maar.
Ik zou het totaal niet egoïstisch van haar vinden wanneer ze alsnog de stap maakt. Zij geeft juist nu toe aan zijn gevoelens, omdat ook haar gevoelens beginnen te spelen. Hij verbrak juist het contact omdat hij de vriendschap niet meer in stand kon houden omdat hij wel wat voor haar voelde maar zij niet voor hem. Win-win als dit goed uitpakt toch?
pi_124544742
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat een emotioneel ballet! Tijd om deze dans voorbij te laten gaan en nieuwe danspartner te zoeken.
:')
pi_124544784
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:21 schreef Meejdeej het volgende:
Liefde kan alles kapot maken. Het wordt maar weer eens bewezen. Doodzonde dat het zo heeft moeten lopen. Niks is belangrijker dan een goede vriend naast je relatie te hebben, waar je ook die kleine dingen mee kunt delen die je niet met je vriend deelt (omdat dat soms wel handig is).

Als ik jou was, en je verhaal zo lees, dan zou ik nog eenmalig contact proberen op te nemen zoals hierboven ook al gezegd is. De vriendschap is toch al kapot, dus er is niks meer te verliezen. Je kan alleen maar winnen. Je zit echter met het punt dat hij zijn gevoel misschien alweer 'verkropt' heeft, dus het is lastig te zeggen in hoeverre hij het gevoel weer terug laat komen. Wel is het belangrijk dat wanneer je weer contact opneemt, dat je dan meteen open kaart speelt: ook bij jou spelen de gevoelens op. Noem dat echt. Doe je dat niet dan is de kans best aanwezig dat hij geen gesprek meer met je aan wil knopen.
Mocht het uiteindelijk toch tot niks leiden, dan zal je moeten accepteren dat het niet meer werkt. Net als met een relatie moet ook de vriendschap van twee kanten komen.

Succes!!
Ik vond dit wel een zinnige reactie
pi_124544826
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:26 schreef zarGon het volgende:
Je hebt zijn nummer toch?
Of deze om het lekker makkelijk te maken
pi_124545125
Alles of niets, alhoewel ik denk dat als het wat wordt je snel weer gaat twijfelen, gezien je geschiedenis.
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 21:56:24 #12
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_124545135
Weer een klassiek gevalletje friendzone dat uit de hand loopt.
What can change the nature of a man?
pi_124545413
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:56 schreef Coco98 het volgende:
Weer een klassiek gevalletje friendzone dat uit de hand loopt.
Dit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124545709
Verder is het toch vrij logisch en voorspelbaar dat hij geen contact meer met je wil. Verplaats je eens in hem hoe dat dan wel niet zou moeten zijn. :{
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:22:52 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_124547013
Natuurlijk moet je contact met hem opnemen. Jij hebt gevoelens voor hem, hij heeft gevoelens voor jou, ik snap niet waarom je geen contact met hem zou opnemen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_124554981
Crush?
pi_124557385
Dames, heren zijn erg digitaal: of ze hebben een hekel aan je, of ze willen met je naar bed.

De "goede vrienden" die keer op keer in R&P voorbijkomen behoren tot de tweede categorie. Dit zijn meestal doodgoeie jongens, die de kat uit de boom proberen te kijken en maar hopen dat jouw relatie uitgaat. Als je het ze op de man afvraagt, dan zullen ze bij hoog en laag ontkennen dat er iets speelt, omdat ze bang zijn jouw vriendschap te verliezen, maar zodra je relatie met de ander over is, komt de aap uit de mouw.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:49:07 #18
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_124557494
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:41 schreef Lyrebird het volgende:
Dames, heren zijn erg digitaal: of ze hebben een hekel aan je, of ze willen met je naar bed.

De "goede vrienden" die keer op keer in R&P voorbijkomen behoren tot de tweede categorie. Dit zijn meestal doodgoeie jongens, die de kat uit de boom proberen te kijken en maar hopen dat jouw relatie uitgaat. Als je het ze op de man afvraagt, dan zullen ze bij hoog en laag ontkennen dat er iets speelt, omdat ze bang zijn jouw vriendschap te verliezen, maar zodra je relatie met de ander over is, komt de aap uit de mouw.
Eens. Wat ik vooral onbegrijpelijk vind is dat er zoveel vrouwen zijn die dan roepen NOU BIJ MIJ NIET HOOR!!!

:') hoe naief.
Gourmetten of steengrillen?
pi_124557949
als je nou eens die op uitprint en naar hem opstuurt ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:19:27 #20
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_124558142
Die tip zie ik wel vaker terugkomen. Wie vindt het serieus gaaf als hij een uitgeprinte openingspost van een of ander gaar forum in de brievenbus krijgt? :')
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:26:39 #21
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_124558305
Maar je hebt dus wel gevoelens voor hem? Waarom ga je dan niet gewoon langs om hem helemaal van de wereld te bangen?
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_124558443
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:19 schreef Silenus het volgende:
Die tip zie ik wel vaker terugkomen. Wie vindt het serieus gaaf als hij een uitgeprinte openingspost van een of ander gaar forum in de brievenbus krijgt? :')
ws dezelfde mensen die het helemaal geen probleem vinden dat hun liefdesleven besproken wordt op een of ander gaar forum.

moraal van het verhaal; ts, als je het hier durft te zetten kan je het hem ook gewoon vertellen. en dan? que sera sera, whatever will be will be :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_124559792
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:41 schreef Lyrebird het volgende:

Tenenkrommend inderdaad. "Beste vriend".. als die band tussen jullie als iets niet te omschrijven is is het wel "vriend". Het heeft helemaal niks met vriendschap te maken. Logisch, want op enkele grove uitzonderingsgevallen na (homofilie, lelijkheid, "stelletjes"vriendschap) is dat ook volstrekt onmogelijk.
Bij "vrienden" loop je niet het risico verliefd te worden.. of heb jij dit ook bij al je vriendinnen?
pi_124561021
Wanneer gaan vrouwen nou eens inzien dat mannen die goede vrienden met ze zijn eigenlijk een relatie met ze willen :') Als hij zoveel tijd en energie in je steekt dan wil hij echt wel meer dan gezellig samen kletsen en een dvdtje kijken :P
pi_124561155
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:54 schreef johnykamau het volgende:
Wanneer gaan vrouwen nou eens inzien dat mannen die goede vrienden met ze zijn eigenlijk een relatie met ze willen :') Als hij zoveel tijd en energie in je steekt dan wil hij echt wel meer dan gezellig samen kletsen en een dvdtje kijken :P
Dit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Little_Dolls op 27-03-2013 12:06:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')