Dit is dus zo'n geval waarbij duidelijk te merken is dat de man niet genoeg heeft deelgenomen aan de zwangerschap. Als hij nou even zijn mouwen opgestroopt had en de kleerhanger had gepakt..quote:Op maandag 1 april 2013 14:06 schreef BMS-THAD het volgende:
[ afbeelding ]
Pas op!
Kijk uit!
Het is de huismoeder politie!!!!!
Dan nog is de man niet zwanger, en klopt de uitspraak 'we zijn zwanger' niet. Je krijgt samen een kind. Dus 'we krijgen samen een kind' is juist. Natuurlijk doe je een zwangerschap samen, maar alsnog is de man niet zwanger en dus blijft de uitspraak 'we zijn zwanger' vreemd en incorrect.quote:Op maandag 1 april 2013 14:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Een zwangerschap doe je met z'n tweetjes. Al was het maar vanwege alles wat de man van z'n vrouw moet doorstaan in die negen maanden. Ik heb altijd weer medelijden met die kerels.
[..]
Ik voel helemaal niks, ik heb of krijg geen kind. Maar een zwangerschap doe je toch echt met zijn tweeën. Twisten over wiens baarmoeder het eitje en het zaadje bezig gaan is flauw gemierenneuk.
Ik vind het gemierenneuk. Je begrijpt wat er met zo'n uitspraak bedoelt wordt, namelijk dat 'ze' een kind krijgen, via een zwangerschap waarin ze zoveel mogelijk delen, dus 'ze' zijn zwanger. Als je zo serieus en letterlijk mensen hun posts gaat lezen, kun je je zelfs aan je eigen posts kapot gaan ergeren. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen ofzo.quote:Op maandag 1 april 2013 14:56 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dan nog is de man niet zwanger, en klopt 'we' zijn zwanger niet. Je krijgt samen een kind. Dus 'we krijgen samen een kind' is gewoon correct. Nauurlijk doe je een zwangerschap samen, maar alsnog is de man niet zwanger en dus blijft de uitspraak 'we zijn zwanger' vreemd en incorrect.
Wie loopt er nou te mierenneukenquote:Op maandag 1 april 2013 14:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik vind het gemierenneuk. Je begrijpt wat er met zo'n uitspraak bedoelt wordt, namelijk dat 'ze' een kind krijgen, via een zwangerschap waarin ze zoveel mogelijk delen, dus 'ze' zijn zwanger. Als je zo serieus en letterlijk mensen hun posts gaat lezen, kun je je zelfs aan je eigen posts kapot gaan ergeren. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen ofzo.
Oh, sorry, had ik moeten wachten tot zulk onzinnig gemierenneuk op Facebook kwam te staan? Had ik het dan pas in dit topic mogen posten?quote:Op maandag 1 april 2013 15:00 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Wie loopt er nou te mierenneukenJe wil je gelijk halen maar dat heb je niet. Nu kom je er mee aan dat je het gemierenneuk vind, nou prima, dan vind jij dat toch? Maar je weet best wat voor topic dit is en niet iedereen heeft nou eenmaal dezelfde ergernissen.
vindtquote:Op maandag 1 april 2013 15:00 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Wie loopt er nou te mierenneukenJe wil je gelijk halen maar dat heb je niet. Nu kom je er mee aan dat je het gemierenneuk vind, nou prima, dan vind jij dat toch? Maar je weet best wat voor topic dit is en niet iedereen heeft nou eenmaal dezelfde ergernissen.
Ik heb het over de post van de persoon die de foto van 'we zijn zwanger' hier postte als klacht, schele henkie. Dat jij haar/zijn klacht dus gemierenneuk vindt, en daarop zeg ik dus dat niet iedereen dezelfde ergernissen heeft.quote:Op maandag 1 april 2013 15:02 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Oh, sorry, had ik moeten wachten tot zulk onzinnig gemierenneuk op Facebook kwam te staan? Had ik het dan pas in dit topic mogen posten?Waarom reageer je dan op mijn post? Mijn post staat toch niet op Facebook, erger je er dan niet aan.
Klopt, dit is iets waar ik mij dus aan erger. Het niet snappen dat mensen een zwangerschap ervaren als iets dat 'ze' doen. Zij haar ergernis, ik de mijne.quote:Op maandag 1 april 2013 15:03 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik heb het over de post van de persoon die de foto van 'we zijn zwanger' hier postte als klacht, schele henkie. Dat jij haar/zijn klacht dus gemierenneuk vindt, en daarop zeg ik dus dat niet iedereen dezelfde ergernissen heeft.
Oke ja, laten we er vooral een discussietopic van maken wanneer iemand het niet eens is met iemands facebook-klacht.quote:Op maandag 1 april 2013 15:05 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Klopt, dit is iets waar ik mij dus aan erger. Het niet snappen dat mensen een zwangerschap ervaren als iets dat 'ze' doen. Zij haar ergernis, ik de mijne.
Puur letterlijk en feitelijk gezien is alleen de vrouw zwanger. Die alleen draagt het kind in de buik enzo. Tuurlijk, samen krijg je een kind en samen ga je het opvoeden en samen moet je die 9 maanden door zien te komen. Maar er is maar 1 die een kindje in haar buik heeft.quote:Op maandag 1 april 2013 14:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Een zwangerschap doe je met z'n tweetjes. Al was het maar vanwege alles wat de man van z'n vrouw moet doorstaan in die negen maanden. Ik heb altijd weer medelijden met die kerels.
[..]
Ik voel helemaal niks, ik heb of krijg geen kind. Maar een zwangerschap doe je toch echt met zijn tweeën. Twisten over wiens baarmoeder het eitje en het zaadje bezig gaan is flauw gemierenneuk.
Lekker respectloos naar z'n moeder toe.quote:Op maandag 1 april 2013 14:56 schreef Kesefkesef het volgende:
[ afbeelding ]
rood is kindje in kwestie en groen is mama
Ach, hij is pas 18quote:Op maandag 1 april 2013 15:34 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Lekker respectloos naar z'n moeder toe.
Je kan dan wel weer zeggen dat je samen in verwachting bent. Maar dit hippe geneuzel dat kerels opeens ook zwanger zijn is alleen taaltechnisch gezien al incorrect (zwan·ger bn een ongeboren kind dragend: een ~e vrouw).quote:Op maandag 1 april 2013 15:16 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Puur letterlijk en feitelijk gezien is alleen de vrouw zwanger. Die alleen draagt het kind in de buik enzo. Tuurlijk, samen krijg je een kind en samen ga je het opvoeden en samen moet je die 9 maanden door zien te komen. Maar er is maar 1 die een kindje in haar buik heeft.
Ik heb 3 zwangerschapsaankondigingen in mijn timeline!quote:Op maandag 1 april 2013 14:20 schreef ntm het volgende:
Ik zag net ook iemand die als 1 april grap op facebook had neer gezet dat ze zwanger is, zo flauw en niet grappig. Die vriend van der schrikt zich rot als het echt zo is want hij ziet haar meer als een scharrel (weet ik) hihi, zit je wel met de gebakken peren.
Ik snap ook eigenlijk niet echt waarom mensen het grappig vinden?quote:Op maandag 1 april 2013 18:01 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ik heb 3 zwangerschapsaankondigingen in mijn timeline!
Precies,quote:Op maandag 1 april 2013 14:56 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dan nog is de man niet zwanger, en klopt de uitspraak 'we zijn zwanger' niet. Je krijgt samen een kind. Dus 'we krijgen samen een kind' is juist. Natuurlijk doe je een zwangerschap samen, maar alsnog is de man niet zwanger en dus blijft de uitspraak 'we zijn zwanger' vreemd en incorrect.
Dat was ook de ergernis die deze hele ophef heeft veroorzaakt. Ik postte een foto van een slagroomtaart waarop stond: hoera! Wij zijn zwanger!quote:Op maandag 1 april 2013 22:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Precies,
Of iets als "we zijn in verwachting"
En daarin geef ik je gelijkquote:Op maandag 1 april 2013 22:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dat was ook de ergernis die dit deze hele ophef heeft veroorzaakt. Ik postte een foto van een slagroomtaart waarop stond: hoera! Wij zijn zwanger!
En dat woordje 'we' irriteerde me
Interessante ontwikkeling wel. Erg generatiekloofdoorbrekend dat FB op deze manier. Ben benieuwd hoe en of dat zich gaat oplossen.quote:Op maandag 1 april 2013 14:56 schreef Kesefkesef het volgende:
[ afbeelding ]
rood is kindje in kwestie en groen is mama
Ergerlijker, want op FB kun je troep verbergen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:20 schreef NotGuilty het volgende:
Ik vind die hele zwangerschapsdiscussie van pagina's lang hier, inmiddels net zo ergerlijk als die status updates op facebook. Ik denk dat ik op facebook een fok-ergernissenpagina aan ga maken en screenshots plaats. Laag in een laag in een laag
Ja je kunt echt merken dat de zomer eraan komt. Mijn halve timeline zit ook al vol met dames die zichzelf inchecken in de gym en van die motivatieplaatjes en foto's van hun fruitdieet posten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:31 schreef Crientj het volgende:
Oh yeah.
[ afbeelding ]
En dit soort plaatjes:
[ afbeelding ]
Inderdaad!quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:07 schreef Sapstengel het volgende:
Dat is net zo ziek als anorexia wat mij betreft. Het goedpraten van (extreem) overgewicht.
Pics van je nichtje?
Voorzeren, mijn godquote:
Als je tijd hebt om tijdens je workout op Facebook te zitten, doe je toch iets verkeerd...quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:31 schreef Crientj het volgende:
Oh yeah.
[ afbeelding ]
En dit soort plaatjes:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je tijd hebt om tijdens je workout op Facebook te zitten, doe je toch iets verkeerd...
Die uitstekende heupbottenquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:20 schreef padlarf het volgende:
[ afbeelding ]
Ja hoor, lekker #genieten op het strand. Jammer dat je kippenvel dat zo ongeloofwaardig maakt
Voorzerenquote:
Is inderdaad een klein, dun Aziatisch meisjequote:Op dinsdag 2 april 2013 11:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Die uitstekende heupbottenHoe dun is dat kind wel niet?
wat staat er nou eigenlijk?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:18 schreef Queens het volgende:
Mijn favo FB dorpsgek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wel een aandachtshoer om op die manier een foto te maken. Moest het slipje niet uit of was dat nog nét TEquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:20 schreef padlarf het volgende:
[ afbeelding ]
Ja hoor, lekker #genieten op het strand. Jammer dat je kippenvel dat zo ongeloofwaardig maakt
Tja, beetje een aandachtshoertje is het wel. Heeft meer van dat soort foto's.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:06 schreef Apotheose het volgende:
[..]
wel een aandachtshoer om op die manier een foto te maken. Moest het slipje niet uit of was dat nog nét TE
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |