Daarom zou het veel eerlijker zijn om de mensen die 10% spaargeld kwijtraken, daar in ieder geval aandelen in de betreffende bank voor te geven. Zo voelen in ieder geval ook de bestaande aandeelhouders iets van de problemen en niet alleen de spaarders.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Cypriotische banken verdienden miljoenen inderdaad.
Ongelimiteerd de geldpers aanzetten? Het overheidsbeleid richting de banken door de banken zelf laten bepalen?quote:Op maandag 25 maart 2013 21:43 schreef arjan1212 het volgende:
Europa doet het gewoon helemaal verkeerd, de amerikaanse oplossing is veel beter
Dat zou jij doen maar ik niet.(de rente op de spaarrekening is ook niks meer)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]![]()
En dan laat hij het vervolgens een paar jaar in oude sok zitten, terwijl zijn vermogen langzaam verdampt.
Nog nooit een groot bedrag van de bank gehaald?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:09 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso, alsof baliemedewerkers vragen wat je met het geld gaat doen.
Eigenlijk best grof, zoals de Telegraaf het speelt.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:40 schreef Nymphia het volgende:
Dijsselbloem: Plan Cyprus is blauwdruk
BRUSSEL (AFN)
De kleine spaarders betalen niks. De mensen die meer dan een ton op de bank hebben staan krijgen ook inderdaad aandelen terug. Alleen bij Laiki helpt dat niet, want die bank is failliet. De spaarders met meer dan een ton moeten afwachten of er nog wat terugkomt uit de verkoop van de bezittingen van die bank. In IJsland was dat nog behoorlijk wat.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
Daarom zou het veel eerlijker zijn om de mensen die 10% spaargeld kwijtraken, daar in ieder geval aandelen in de betreffende bank voor te geven. Zo voelen in ieder geval ook de bestaande aandeelhouders iets van de problemen en niet alleen de spaarders.
Is verplicht door de Wwft.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:09 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso, alsof baliemedewerkers vragen wat je met het geld gaat doen.
dat krijgen ze ook, bij bank of cyprus dan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Daarom zou het veel eerlijker zijn om de mensen die 10% spaargeld kwijtraken, daar in ieder geval aandelen in de betreffende bank voor te geven. Zo voelen in ieder geval ook de bestaande aandeelhouders iets van de problemen en niet alleen de spaarders.
Maar natuurlijk joh.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:33 schreef Nymphia het volgende:
Het zou me niets verbazen als Cyprus betrokken is bij één groot Europees-complot waarbij het afpakken van spaargeld, de uitgaven van burgers (uit anderen landen) zou moeten stimuleren en de economie op gang moest laten komen. Met het idee dat je beter kan uitgeven dan sparen.
Die zullen ze ook nog wel leeg trekken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:54 schreef WammesWaggel het volgende:
De kluisjes bij die banken laten ze verder met rust neem ik aan op Cyprus?
Denk t niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:33 schreef Nymphia het volgende:
Het zou me niets verbazen als Cyprus betrokken is bij één groot Europees-complot waarbij het afpakken van spaargeld, de uitgaven van burgers (uit anderen landen) zou moeten stimuleren en de economie op gang moest laten komen. Met het idee dat je beter kan uitgeven dan sparen.
Nou, een 'complot' lijkt het mij allerminst. Maar als 'effect' zou het niet persé slecht zijn. En dat is een eufemisme!quote:
Die hebben voordat de banken sloten en bij vestigingen van die banken buiten cyprus hun rekeningen allang geplunderd, ze pakken nou omatjes en bedrijven die daardoor hun rekeningen niet meer kunnen betalen enzquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:06 schreef Ringo het volgende:
Dat zogenaamde spaargeld is gewoon van Russische wapen- en mensenhandelaars.
quote:Laiki-bank:miljoenen weg via Londen
Update: dinsdag 26 mrt 2013, 22:50
Het bestuur van de Laiki-bank op Cyprus bevestigt dat via buitenlandse filialen miljoenen euro's aan tegoeden zijn weggesluisd. Dat meldt Nieuwsuur.
Op Cyprus zijn de banken al dagen dicht omdat voor een bankrun wordt gevreesd. Spaarders met meer dan 100.000 euro moeten bijdragen aan het reddingsplan. Reuters meldde dat de filialen van Laiki in Londen wel gewoon open zijn. Er zijn geen beperkingen voor opnames. Via deze route zijn miljoenen verdwenen.
Verder is de grootste bank, de Bank of Cyprus, eigenaar van een Russische bank. Via die bank konden ook tegoeden worden opgenomen, volgens Reuters.
Haha, ik zeg:quote:Op woensdag 27 maart 2013 01:54 schreef Nemephis het volgende:
[..]
dat zegt de NOS
Wat moet je hier nu weer van denken?
Afspraken achter de schermen? Incompetentie? Sluiproute? Volkomen terecht? Old boys?
Ik ben geen econoom. Verlicht mij
Incompetentie en gewoon een gebrek aan overzicht.quote:Op woensdag 27 maart 2013 01:54 schreef Nemephis het volgende:
[..]
dat zegt de NOS
Wat moet je hier nu weer van denken?
Afspraken achter de schermen? Incompetentie? Sluiproute? Volkomen terecht? Old boys?
Ik ben geen econoom. Verlicht mij
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |