abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124505145
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ze hadden die 6 miljard (wat geen reet is) ook uit 't noodfonds kunnen trekken zoals bij ieder ander land, om al deze ellende te besparen. Want geld=vertrouwen en vertrouwen=geld, en daar een bom onder plaatsen is gewoon achterlijk.
Dat had gekund, en dan had Cyprus een onhoudbaar hoge staatsschuld gekregen waarop een haircut nodig was geweest en dan was het verlies dus net zo goed ergens terecht gekomen. Weliswaar ergens anders, maar het ESM is geen geldboom waarmee je verliezen kan wegtoveren ofzo hè.
  maandag 25 maart 2013 @ 22:17:19 #77
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124505215
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat had gekund, en dan had Cyprus een onhoudbaar hoge staatsschuld gekregen waarop een haircut nodig was geweest en dan was het verlies dus net zo goed ergens terecht gekomen. Weliswaar ergens anders, maar het ESM is geen geldboom waarmee je verliezen kan wegtoveren ofzo hè.
Dan hadden ze maar een bankentaks moeten instellen of weet ik veel wat, maar gewoon direct naar de private markt gaan om daar te graaien vind ik immoreel. Zeker gezien 't feit dat we dit bij andere landen niet gedaan hebben, en Cyprus klein en zielig genoeg vinden maar te onderwerpen aan een sociaal experiment.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124505257
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dan hadden ze maar een bankentaks moeten instellen of weet ik veel wat, maar gewoon direct naar de private markt gaan om daar te graaien vind ik immoreel. Zeker gezien 't feit dat we dit bij andere landen niet gedaan hebben, en Cyprus klein en zielig genoeg vinden maar te onderwerpen aan een sociaal experiment.
Ja, nee, de Griekse oplossing met pappen en nathouden, dát is een succes. :X

Afijn, dat is weer een heel andere discussie. Ik ga naar bed nu.
pi_124505259
Hulde Majesteit!
Koningin_NL twitterde op maandag 25-03-2013 om 22:14:42 Als mijnheer #Dijsselbloem zijn mond nu maar houdt over de buitentemperatuur. Anders schiet ook die verder omlaag. #horrorlente #cyprus reageer retweet
  maandag 25 maart 2013 @ 22:20:08 #80
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124505359
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, nee, de Griekse oplossing met pappen en nathouden, dát is een succes. :X

Afijn, dat is weer een heel andere discussie. Ik ga naar bed nu.
Ja, nee, de "een voor allen, allen voor een" principen meteen over de balk gooien als 't gaat om een redelijk insignificant landje en die maar laten bedelen bij Rusland geeft een goed signaal af over Europese solidariteit inderdaad.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124505506
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, nee, de "een voor allen, allen voor een" principen meteen over de balk gooien als 't gaat om een redelijk insignificant landje en die maar laten bedelen bij Rusland geeft een goed signaal af over Europese solidariteit inderdaad.
Je hebt zelf toch wel door dat heel Zuid-Europa niet meer dan een parasiet is?

Ze lachen je in je gezicht uit met je Europese solidariteit.
  maandag 25 maart 2013 @ 22:23:34 #82
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124505566
quote:
13s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je hebt zelf toch wel door dat heel Zuid-Europa niet meer dan een parasiet is?

Ze lachen je in je gezicht uit met je Europese solidariteit.
Ik zeg ook niet dat 't mijn opinie is, ik geef enkel aan hoe de EU je verneukt waar je bijstaat met hun principes en leuke lach.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124505631
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het grootste gevaar nu is dat de Zuid-Europese banken hun spaarders zien vertrekken. Dat is zorgwekkend.

Anderzijds opent de Cypriotische oplossing de deur voor alternatieve handelswijzen. We wisten immers allang dat het ESM niet toereikend is om echte grote landen te redden. Simpelweg elke probleemland een smak geld geven, schept dus ook een twijfelachtig precedent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 25 maart 2013 @ 22:26:06 #84
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124505699
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het grootste gevaar nu is dat de Zuid-Europese banken hun spaarders zien vertrekken. Dat is zorgwekkend.

Anderzijds opent de Cypriotische oplossing de deur voor alternatieve handelswijzen. We wisten immers allang dat het ESM niet toereikend is om echte grote landen te redden. Simpelweg elke probleemland een smak geld geven, schept dus ook een twijfelachtig precedent.
We moeten ook niet doen alsof ieder noodlijdend land een hele smak aan Russische miljardairs heeft als makkelijk slachtoffer. De meeste mensen in Zuid-Europa zijn arm en die bankrekeningen enkel een tehuis voor bejaarde motten.

Van een kale kip kan je niet plukken, het is meer Noord-Europa waar ik voor vrees met dit soort "alternatieve denkwijzen".
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124505881
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

We moeten ook niet doen alsof ieder noodlijdend land een hele smak aan Russische miljardairs heeft als makkelijk slachtoffer. De meeste mensen in Zuid-Europa zijn arm en die bankrekeningen enkel een tehuis voor bejaarde motten.

Van een kale kip kan je niet plukken, het is meer Noord-Europa waar ik voor vrees met dit soort "alternatieve denkwijzen".
Daarom schreef ik ook dat het de deur opent voor alternatieve oplossingen. De EU toont hiermee aan dat zij niet schroomt om het over een compleet andere boeg te gooien, indien nodig. Dat is weer een goed precedent in mijn optiek.

Maar goed, wij kunnen blijven discussiëren tot we een ons wegen, maar eruit komen doen we er toch niet. Voor jou is slecht een oplossing de juiste: klanten, aandeelhouders, etc van een bank mogen geen cent verliezen.
  maandag 25 maart 2013 @ 22:30:16 #86
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124505917
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daarom schreef ik ook dat het de deur opent voor alternatieve oplossingen. De EU toont hiermee aan dat zij niet schroomt om het over een compleet andere boeg te gooien, indien nodig. Dat is weer een goed precedent in mijn optiek.

Maar goed, wij kunnen blijven discussiëren tot we een ons wegen, maar eruit komen doen we er toch niet. Voor jou is slecht een oplossing de juiste: klanten, aandeelhouders, etc van een bank mogen geen cent verliezen.
Vergeet de bank zelf niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 25 maart 2013 @ 22:30:56 #87
322645 Voorschrift
See if I care
pi_124505960
Overheden bloeden maar voor die ongein, daar zijn ze voor. Als ze willen verdelen dan verdelen ze de verliezen ook maar.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_124506417
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:18 schreef artm het volgende:
Hulde Majesteit!
Koningin_NL twitterde op maandag 25-03-2013 om 22:14:42 Als mijnheer #Dijsselbloem zijn mond nu maar houdt over de buitentemperatuur. Anders schiet ook die verder omlaag. #horrorlente #cyprus reageer retweet
Die tweets van bea _O-
pi_124506500
Hoe lang gaat het duren voordat wij aan de beurt komen? :{
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 maart 2013 @ 00:02:16 #90
862 Arcee
Look closer
pi_124510113
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:40 schreef Nymphia het volgende:
De enige manier om een gezonde financiële sector te hebben is volgens Dijsselbloem door te zeggen dat degenen die risico's nemen daar ook voor opdraaien.
Dat was in 2008 ook al zo, maar blijkbaar moet het 5 jaar duren voor het besef een klein beetje begint door te dringen.

Overigens zei hij vanavond bij Pauw en Witteman nog dat het in 2008 niet kon omdat de tijd er toen nog niet rijp voor was. Nu wel, want 'we zitten inmiddels in rustiger vaarwater'. Tsja.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_124513660
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:40 schreef koekii het volgende:
Hoe lang gaat het duren voordat wij aan de beurt komen? :{
Dit jaar nog, als blijkt dat Spanjaarden zelf niet genoeg spaargeld hebben om van te stelen.
pi_124518974
quote:
Jij gelooft politici die hun keutel intrekken? Natuurlijk is dit wel een blauwdruk.
pi_124519093
quote:
10s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik eigenlijk dat dit linkse project langzaam aan uit elkaar begint te vallen...
Vind je het niet jammer dat je politieke belevingniet verder gaat dan wat je leuk vindt rechts noemen en wat je niet leuk vindt links noemen?

Dit niveau verwacht je eerder van iemand uit mijn sector.
pi_124519095
Ik mag hopen dat dat plan een blauwdruk is...

mensen die hun geld op een C-rating Bank zonder enige betrouwbare garanties plaatsen, aangelokt door 8% rente, hebben een grote kans niet geheel, maar slechts deels door de EU met belastinggeld gered te worden.

Het zou een belediging voor de wel goed functionerende banken, die wel een goede dekking hebben en niet stunten met idiote hoge rentes (en die proberen te bereiken met risicovolle beleggingen zoals bv het stevig inzetten op grieks schuldenpapier wat de cyprioten de das omdeed), als die moeten boetten voor een 'foute broeder' in een zuideuropees land.

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 26-03-2013 12:08:41 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_124519331
quote:
6s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:30 schreef Voorschrift het volgende:
Overheden bloeden maar voor die ongein, daar zijn ze voor. Als ze willen verdelen dan verdelen ze de verliezen ook maar.
Het zijn die overheden die de banken en bankiers het vege lijf redden. Je hebt het wellicht niet door, maar de gemiddelde bankier ademt nog omdat de overheid daar voor heeft gekozen, en de mensen er vooralsnog in meegaan.

Ik gun alle mensen het beste en vraag daarmee het onmogelijke, maar ik ben dan ook een idealist. Evengoed zou het voor iemand als jij goed zijn een dagje te voelen waar je werkelijk staat wanneer die bescherming wegvalt.
pi_124519474
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:04 schreef Voorschrift het volgende:
En veel mensen gingen uit van 't principe dat je vermogen niet door overheden simpelweg afgepakt kan worden, hetgeen ze helaas in het ongelijk in zijn gesteld door de praktijk.
Je snapt het niet. Niet zorgen dat je al je geld terugkrijgt van een failliet op kosten van de belastingbetaler is wat anders dan afpakken.

De bank heeft het al afgepakt, in ruil voor de belofte dat je het kunt komen terughalen. Die belofte wordt geen gestand gedaan, dat is je eigen probleem met de bank van je keuze. Dan kunnen er best goede redenen zijn om die problemen te verzachten op kosten van de belastingbetaler. Het maximaal rijk houden van Russische belastngvluchtelingen is dat niet, en het in stand houden van een enorme financiele sector op Cyprus is dat ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124519960
Vandaag toch maar is mijn spaargeld op gehaald bij de bank.
Bankmedewerker wilde weten waarom ik het opnam.
Na uitleg snapte ze het en ze zei dat ik niet de eerste was, maar dat ze dat eigelijk niet mog zeggen.
Ze heeft genoteerd dat ik een nieuwe auto ging kopen.
Bats boem lucht dicht
pi_124520355
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:26 schreef fokky100 het volgende:
Vandaag toch maar is mijn spaargeld op gehaald bij de bank.
Bankmedewerker wilde weten waarom ik het opnam.
Na uitleg snapte ze het en ze zei dat ik niet de eerste was, maar dat ze dat eigelijk niet mog zeggen.
Ze heeft genoteerd dat ik een nieuwe auto ging kopen.
Tuurlijk jong...
pi_124520400
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tuurlijk jong...
_O-

En dan laat hij het vervolgens een paar jaar in oude sok zitten, terwijl zijn vermogen langzaam verdampt.
pi_124520448
Overigens had je blijkbaar niet de meest intelligente baliemedewerker tegenover je. Begrip tonen wanneer iemand een groot bedrag van z'n rekening haalt vanwege de Cypriotische reddingsoperatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')