Das een Audi R8, en ik kan er maar 1 topmodel in kwijt naast mij, ze mogen om de dag wisselen.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar dat zijn allemaal zolderkamerautisten met een penis van 30 cm, 3 universitaire titels op hun 22e levensjaar en een Audi RX8 welke 17 topmodellen herbergt. Dus die kunnen daar niks aan doen.
Je bent net zo'n pauper als ik, ik heb er maar twee tegelijkertijdquote:Op maandag 25 maart 2013 21:27 schreef illusions het volgende:
[..]
Das een Audi R8, en ik kan er maar 1 topmodel in kwijt naast mij, ze mogen om de dag wisselen.
Dan zal ik maar niet verhullen dat ik eigenlijk in werkelijkheid een 7-zitter rij waar binnen 2 dagen alle playmates of the year een dagje mee kunnen rijden.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je bent net zo'n pauper als ik, ik heb er maar twee tegelijkertijd![]()
[ afbeelding ]
Dat past dus nooit in een 7-zitter, dus hoax!quote:Op maandag 25 maart 2013 21:31 schreef illusions het volgende:
[..]
Dan zal ik maar niet verhullen dat ik eigenlijk in werkelijkheid een 7-zitter rij waar binnen 2 dagen alle playmates of the year een dagje mee kunnen rijden.
Elke playmate 1 op de schoot en je hebt een jaartje binnen.....mjammmmmiee....quote:Op maandag 25 maart 2013 21:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat past dus nooit in een 7-zitter, dus hoax!
Playmate of the year zegt'ie. Dus neen. Past. Niet. En zo wel: de bejaarden bingosoos op wielen voor de helft van zijn gezelschap.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Elke playmate 1 op de schoot en je hebt een jaartje binnen.....mjammmmmiee....
Al zal het er maar eentje zijn....ik vind het best!quote:Op maandag 25 maart 2013 21:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Playmate of the year zegt'ie. Dus neen. Past. Niet. En zo wel: de bejaarden bingosoos op wielen voor de helft van zijn gezelschap.
Ik heb ook een SUV maar die zit vol met kinderen en een hond.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:38 schreef illusions het volgende:
Ach .. dromen moet kunnen.Ik heb dan wel een 7-zitter, meer dan 2 personen zitten er praktisch nooit in, en eigenlijk zit ik er 99% van de tijd alleen in, dus daar gaat die mooie droom.
Zie de volgende vraag al aankomen, waarom dan een 7-zitter? Veel bergen (non-reden, met een Fiesta ging het ook prima
), en ik kick op SUV's (goeie reden).
Vergeet Spanje dan maar helemaal, want daar kan weliswaar elke jodokus apotheker worden, je zal echter ook bankier moeten zijn want de meeste apotheken hier in de omgeving hebben de laatste paar maanden geen cent ontvangen.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:38 schreef DUTCHKO het volgende:
(zucht) ik word somberder. Net bericht van een detacheerder dat men "vermoed" dat mijn vrouw niet aan de slag kan op de Antillen omdat haar Apothekers assistente diploma UK/Canadees is.
Gvd.......moet jij eens kijken wat die meiden hier moeten weten en doen om apoth. assistent te worden.
Ik durf er om te wedden dat de studie zwaarder is dan in NL maar neeeeeeeeee hoor.....een NL diploma is veeeeeeeel meer waard.....schijt ziek word je van dat geneuzel....
Verrek...laat ik nu net bankier zijn!!quote:Op maandag 25 maart 2013 21:39 schreef illusions het volgende:
[..]
Vergeet Spanje dan maar helemaal, want daar kan weliswaar elke jodokus apotheker worden, je zal echter ook bankier moeten zijn want de meeste apotheken hier in de omgeving hebben de laatste paar maanden geen cent ontvangen.
KAA SC was ooit zo gemoedelijk en vrolijk..quote:Op maandag 25 maart 2013 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
Hier vrolijk langzaam weer verder.
Ik heb geen idee hoor qua opleidingseisen, maar ik zie altijd een hoop jonge meiden in de apotheek, niet op uni-afstudeer-leeftijd, maar ik kan het fout hebben. Ook zijn apothekers hier veelal zelfstandig en krijgen dus geld terug van de overheid voor alles wat ze verkopen - ze hoeven in theorie dan alleen hun voorraad zelf te betalen, maargoed die krijgen nu dus ook al een half jaar geen geld meer. Ook stom, want als bankier weet jij ook dat niets zo goed verdient als medicijnen en oorlog.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Verrek...laat ik nu net bankier zijn!!![]()
Ik kan mij niet voorstellen dat dit zo in Spanje is.
Zelfs in het oostblok, India of waar dan ook is apotheker minimaal 5 jaar Universiteit.
Bedoel je soms apothkers assistent(e)?
Zelfs dat is minimaal een gedegen opleiding.
Ok ga er ff van tussen want moet de kids ophalen en naar de orthodont.
Yep.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:07 schreef El_Matador het volgende:
Barbusse:
In Colombia werkt alles alleen face to face. Meetings, dingen regelen, alles doe je door mensen te ontmoeten. Het Nederlands/Duits/Britse "ik stuur even een email, heb snel antwoord en het is geregeld" geldt hier niet. Mijn ervaring met andere Latijns-Amerikaanse landen is eender, wellicht Brazilie uitgezonderd.
Qua werk zitten er natuurlijk genoeg werkgevers; banken, verzekeringsmaatschappijen, telefoonmaatschappijen, etc.
Een sterk punt is Engels. Het niveau van de Engelse taal is -wat ik heb meegemaakt- het laagst in Colombia, van alle Latijns-Amerikaanse landen die ik tot nu toe bezocht heb. Dat is een dik pluspunt voor je. Qua organisatietalent valt hier ook een hoop winst te behalen.
Als je echt rijk wil worden, zul je toch voor een expatpositie moeten gaan, zoals waar ik in zit, of je storten op de markten waar je dik geld mee verdient; olie, drugs en hoeren.
Als je gewoon een redelijk inkomen wil met een goed leven, erg relaxed, zonder tijdsdruk, zit je ook goed. Houd er rekening mee dat Colombia geen goedkoop land is (Ecuador, Bolivia, Peru en zelfs Mexico zijn goedkoper in levensonderhoud).
Een goeie Nederlandse vriend van me, die hier af en toe inwoont, werkt in microfinance (wel via een internationale werkgever maar op basis van lokale contracten). Doet het aardig, geen vetpot, maar ook geen armlastig bestaan.
Andere Nederlandse vriend is fysiotherapeut en doet massages hier. In een land waar schoonheid, lichaamsverzorging, uiterlijk en gezondheid extreem belangrijk zijn, genoeg werk, niet erg dik betaald.
Colombia excelleert in zorg. Vanuit de VS komen mensen naar hier om operaties te ondergaan, het niveau van zorg is erg hoog in het land, met name in Bucaramanga, waar ik dus een appartement wil kopen.
Colombia is wel een erg naar binnen gekeerd land, nog meer dan haar buren. Dat vind ik zelf prettig, af en toe is het wat "kleinburgerlijk", maar aan de andere kant importeren ze ook niet alle problemen van de wereld, zoals in Europa gebeurt.
Ik heb nog niemand gehoord die Colombia bezocht heeft en het tegen vond vallen, integendeel, de meeste Zuid-Amerikabackpackers die ik heb ontmoet, vonden het (veruit) het beste land.
Dingen die tegen kunnen gaan staan zijn:
- vertrouwen. Colombianen kennen zelf door hun vroegere oorlog niet veel vertrouwen en dat merk je nog steeds. Dat vertrouwen moet je zien te winnen (wat als buitenlander natuurlijk veel makkelijker is) om echt zaken te kunnen doen
- afspraken nakomen. Houd rekening met een uur speling als je een afspraak hebt, en je moet dingen bevestigen. Zoals in Nederland/Duitsland een afspraak maken over een week en je daaraan houden zonder bericht is not done. Mensen leven bij de dag dus moet je de dag ervoor en/of dezelfde dag bevestigen dat de afspraak doorgaat.
- aanbod aan producten. Colombia is erg rijk aan vele lekkere en bijzondere fruitsoorten. Ook op andere vlakken is het aanbod voldoende aanwezig. Maar ook veel dingen zijn er niet of alleen in slechte kwaliteit beschikbaar (vlees uit de supermarkt is niet te vreten, alleen gehakt is goed). Kaas, zelfs de "queso holandés" (wat natuurlijk geen echte Nederlandse kaas is) is gewoon bagger. Als je aan de MediaMarkt gewend bent, kom je bedrogen uit.
- weer en verkeer. De grote steden kennen verkeersproblemen. Het is in Bogota het ergste, door de vorm waarin de stad gebouwd is en de slechte kwaliteit van de wegen (veul slechter dan in de omringende landen). Er is geloof ik 4000 km 2-baans snelweg in het land, verder 1-baans. Een ritje met de bus Bogotá-Bucaramanga (door de Andes) is slechts 350 km maar daar doe je 9-10 uur (!) over. Dat soort tijden zijn heel normaal; het landschap is erg bergachtig.
Bogotá kan tegen gaan staan wat weer betreft, de andere steden kennen een veel beter klimaat (met name Medellin en Bucaramanga waar het altijd zomer is). De kuststeden Cartagena, Barranquilla en Santa Marta zijn tropisch heet, in afnemende drukkendheid; Cartagena is wat dat betreft het minst relaxede (maar wel de mooiste en meest toeristische stad van het land).
Wat Colombia bijzonder maakt vergeleken met andere Latijns-Amerikaanse landen is dat je gelijk een van hen bent. Je wordt minder als buitenlander behandeld dan in de andere landen, en dat is voor mij een van de belangrijkste pluspunten. Het andere grote pluspunt is de enorme vriendelijkheid van de mensen, in Bogotá is dat voor Europeanen al groot, voor Colombianen is dat juist de koudste, meest afstandelijke stad.
Prijzen voor bepaalde dingen liggen hoger dan in Nederland/Duitsland:
- biertje in de kroegen in het noorden van de stad waar ik woon kosten gemiddeld 8000-10.000 pesos (zeg maar 3,60-4,50 euro). In het centrum is het goedkoper, daar betaal je rond de 1,50.
- auto's zijn gigantisch duur, duurder dan in Nederland (!)
- electronica is duurder. Mijn wasmachine kostte rond de 550 euro, en ik heb een van de goedkoopste modellen (wel een internationaal merk -Samsung-, geen Colombiaanse "shit" gekocht)
- huisvesting verschilt heel veel. Je kan heel goedkoop (en vaak brak) wonen, maar ook heel duur (zoals ik). Gunstige prijs-kwaliteit vinden kan lastig zijn, vooral omdat alles tijd kost en face-to-face werkt.
Maar al met al wegen de vele voordelen en de vooruitzichten van het land zeer op tegen de nadelen. Grootschalige protesten zoals in Peru en Mexico heb ik hier nog maar 1 keer meegemaakt, maar zijn niet zo gangbaar. De FARC, ELN en paramilitairen houden zich voornamelijk op in gebieden waar je niet snel zal komen, wat het grootste deel van het land (3x Duitsland in oppervlakte) veilig maakt.
Het enige wat je moet vermijden is opzichtig met je smartphone bellend over straat lopen. Berovingen vinden zeker plaats, soms onder bedreiging van een pistool (maar meestal een mes(je)). Ik heb het zelf nog niet meegemaakt in 14 maanden Colombia, maar ik "geef dan ook geen papaya" (aanleiding geven tot problemen), ik bel niet op straat en als ik in noodgevallen gebeld word, zoek ik een rustig plekje.
Het verkeer is redelijk chaotisch maar lang niet zo erg als in Azie of het Midden-Oosten.
Colombia is in mijn ogen een 2e wereldland. Vergelijkbaar met landen als Rusland en Oekraine (waar ook schrijnende armoede heerst, maar een rijkere bovenklasse). Verschil is dat de middenklasse in Colombia veel groter is dan in die landen en groeiende is.
Niveau van onderwijs is ok, maar niet spectaculair. Wel werken studenten gigantisch hard en zijn trots te mogen studeren (vergelijk dat met Nederland!?).
Verder nog vragen?
Consultancy, training, sales, mentoring en support van software voor olie- en gas-exploratie voor heel Latijns-Amerika.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Yep.![]()
Wat doe jij nu precies? (misschien heb je dat al vermeld maar dan heb ik het gemist)
Zoals rondom Neiva.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:07 schreef El_Matador het volgende:
Barbusse:
De FARC, ELN en paramilitairen houden zich voornamelijk op in gebieden waar je niet snel zal komen.
Yup. Maar jullie is niets overkomen toch?quote:
Ik wist niet dat Colombia een satteliet staat is van Rusland, weer wat geleerdquote:Op maandag 25 maart 2013 23:07 schreef El_Matador het volgende:
Barbusse:
In Colombia werkt alles alleen face to face. Meetings, dingen regelen, alles doe je door mensen te ontmoeten. Het Nederlands/Duits/Britse "ik stuur even een email, heb snel antwoord en het is geregeld" geldt hier niet. Mijn ervaring met andere Latijns-Amerikaanse landen is eender, wellicht Brazilie uitgezonderd.
Qua werk zitten er natuurlijk genoeg werkgevers; banken, verzekeringsmaatschappijen, telefoonmaatschappijen, etc.
Een sterk punt is Engels. Het niveau van de Engelse taal is -wat ik heb meegemaakt- het laagst in Colombia, van alle Latijns-Amerikaanse landen die ik tot nu toe bezocht heb. Dat is een dik pluspunt voor je. Qua organisatietalent valt hier ook een hoop winst te behalen.
Als je echt rijk wil worden, zul je toch voor een expatpositie moeten gaan, zoals waar ik in zit, of je storten op de markten waar je dik geld mee verdient; olie, drugs en hoeren.
Als je gewoon een redelijk inkomen wil met een goed leven, erg relaxed, zonder tijdsdruk, zit je ook goed. Houd er rekening mee dat Colombia geen goedkoop land is (Ecuador, Bolivia, Peru en zelfs Mexico zijn goedkoper in levensonderhoud).
Een goeie Nederlandse vriend van me, die hier af en toe inwoont, werkt in microfinance (wel via een internationale werkgever maar op basis van lokale contracten). Doet het aardig, geen vetpot, maar ook geen armlastig bestaan.
Andere Nederlandse vriend is fysiotherapeut en doet massages hier. In een land waar schoonheid, lichaamsverzorging, uiterlijk en gezondheid extreem belangrijk zijn, genoeg werk, niet erg dik betaald.
Colombia excelleert in zorg. Vanuit de VS komen mensen naar hier om operaties te ondergaan, het niveau van zorg is erg hoog in het land, met name in Bucaramanga, waar ik dus een appartement wil kopen.
Colombia is wel een erg naar binnen gekeerd land, nog meer dan haar buren. Dat vind ik zelf prettig, af en toe is het wat "kleinburgerlijk", maar aan de andere kant importeren ze ook niet alle problemen van de wereld, zoals in Europa gebeurt.
Ik heb nog niemand gehoord die Colombia bezocht heeft en het tegen vond vallen, integendeel, de meeste Zuid-Amerikabackpackers die ik heb ontmoet, vonden het (veruit) het beste land.
Dingen die tegen kunnen gaan staan zijn:
- vertrouwen. Colombianen kennen zelf door hun vroegere oorlog niet veel vertrouwen en dat merk je nog steeds. Dat vertrouwen moet je zien te winnen (wat als buitenlander natuurlijk veel makkelijker is) om echt zaken te kunnen doen
- afspraken nakomen. Houd rekening met een uur speling als je een afspraak hebt, en je moet dingen bevestigen. Zoals in Nederland/Duitsland een afspraak maken over een week en je daaraan houden zonder bericht is not done. Mensen leven bij de dag dus moet je de dag ervoor en/of dezelfde dag bevestigen dat de afspraak doorgaat.
- aanbod aan producten. Colombia is erg rijk aan vele lekkere en bijzondere fruitsoorten. Ook op andere vlakken is het aanbod voldoende aanwezig. Maar ook veel dingen zijn er niet of alleen in slechte kwaliteit beschikbaar (vlees uit de supermarkt is niet te vreten, alleen gehakt is goed). Kaas, zelfs de "queso holandés" (wat natuurlijk geen echte Nederlandse kaas is) is gewoon bagger. Als je aan de MediaMarkt gewend bent, kom je bedrogen uit.
- weer en verkeer. De grote steden kennen verkeersproblemen. Het is in Bogota het ergste, door de vorm waarin de stad gebouwd is en de slechte kwaliteit van de wegen (veul slechter dan in de omringende landen). Er is geloof ik 4000 km 2-baans snelweg in het land, verder 1-baans. Een ritje met de bus Bogotá-Bucaramanga (door de Andes) is slechts 350 km maar daar doe je 9-10 uur (!) over. Dat soort tijden zijn heel normaal; het landschap is erg bergachtig.
Bogotá kan tegen gaan staan wat weer betreft, de andere steden kennen een veel beter klimaat (met name Medellin en Bucaramanga waar het altijd zomer is). De kuststeden Cartagena, Barranquilla en Santa Marta zijn tropisch heet, in afnemende drukkendheid; Cartagena is wat dat betreft het minst relaxede (maar wel de mooiste en meest toeristische stad van het land).
Wat Colombia bijzonder maakt vergeleken met andere Latijns-Amerikaanse landen is dat je gelijk een van hen bent. Je wordt minder als buitenlander behandeld dan in de andere landen, en dat is voor mij een van de belangrijkste pluspunten. Het andere grote pluspunt is de enorme vriendelijkheid van de mensen, in Bogotá is dat voor Europeanen al groot, voor Colombianen is dat juist de koudste, meest afstandelijke stad.
Prijzen voor bepaalde dingen liggen hoger dan in Nederland/Duitsland:
- biertje in de kroegen in het noorden van de stad waar ik woon kosten gemiddeld 8000-10.000 pesos (zeg maar 3,60-4,50 euro). In het centrum is het goedkoper, daar betaal je rond de 1,50.
- auto's zijn gigantisch duur, duurder dan in Nederland (!)
- electronica is duurder. Mijn wasmachine kostte rond de 550 euro, en ik heb een van de goedkoopste modellen (wel een internationaal merk -Samsung-, geen Colombiaanse "shit" gekocht)
- huisvesting verschilt heel veel. Je kan heel goedkoop (en vaak brak) wonen, maar ook heel duur (zoals ik). Gunstige prijs-kwaliteit vinden kan lastig zijn, vooral omdat alles tijd kost en face-to-face werkt.
Maar al met al wegen de vele voordelen en de vooruitzichten van het land zeer op tegen de nadelen. Grootschalige protesten zoals in Peru en Mexico heb ik hier nog maar 1 keer meegemaakt, maar zijn niet zo gangbaar. De FARC, ELN en paramilitairen houden zich voornamelijk op in gebieden waar je niet snel zal komen, wat het grootste deel van het land (3x Duitsland in oppervlakte) veilig maakt.
Het enige wat je moet vermijden is opzichtig met je smartphone bellend over straat lopen. Berovingen vinden zeker plaats, soms onder bedreiging van een pistool (maar meestal een mes(je)). Ik heb het zelf nog niet meegemaakt in 14 maanden Colombia, maar ik "geef dan ook geen papaya" (aanleiding geven tot problemen), ik bel niet op straat en als ik in noodgevallen gebeld word, zoek ik een rustig plekje.
Het verkeer is redelijk chaotisch maar lang niet zo erg als in Azie of het Midden-Oosten.
Colombia is in mijn ogen een 2e wereldland. Vergelijkbaar met landen als Rusland en Oekraine (waar ook schrijnende armoede heerst, maar een rijkere bovenklasse). Verschil is dat de middenklasse in Colombia veel groter is dan in die landen en groeiende is.
Niveau van onderwijs is ok, maar niet spectaculair. Wel werken studenten gigantisch hard en zijn trots te mogen studeren (vergelijk dat met Nederland!?).
Verder nog vragen?
Ik wist al dat jij weinig moeite doet om goed te lezen (en te schrijven, zo blijkt), maar dat het zo erg was, wist ik ook niet. Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Colombia een satteliet staat is van Rusland, weer wat geleerd
Nee. We hadden dan wel 2 permanente politieagenten in de lobby van ons hotel die zich elke dag stierlijk verveelden en ons graag het hele FARC verhaal in detail uitlegden. Ook de buitenwijken overleeft onder begeleiding van een taxichauffeur. Geen moment bedreigd gevoeld. O&N in een barretje vol hoertjes en gangsters gevierd en ook dat hebben we overleeft. Ook 's nachts door de verlaten winkelstraten lopen was geen probleem.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Yup. Maar jullie is niets overkomen toch?
Dank voor je verhaal. Mijn ervaringen zijn -zoals die van iedereen- gekleurd.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:47 schreef Individual het volgende:
[..]
Nee. We hadden dan wel 2 permanente politieagenten in de lobby van ons hotel die zich elke dag stierlijk verveelden en ons graag het hele FARC verhaal in detail uitlegden. Ook de buitenwijken overleeft onder begeleiding van een taxichauffeur. Geen moment bedreigd gevoeld. O&N in een barretje vol hoertjes en gangsters gevierd en ook dat hebben we overleeft. Ook 's nachts door de verlaten winkelstraten lopen was geen probleem.
Ik heb hetzelfde met de VS vs Latijns-Amerika gehad.quote:Ik heb me in downtown LA meer bedreigd gevoeld.
Ik zit niet in Calgary maar 80km van Vancouver, de Fraser Valley.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Consultancy, training, sales, mentoring en support van software voor olie- en gas-exploratie voor heel Latijns-Amerika.
Wat doe jij in Calgary/BC?
Heb met een paar Nicaraguanen gewerkt die vroeger guerilla's waren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank voor je verhaal. Mijn ervaringen zijn -zoals die van iedereen- gekleurd.
[..]
Ik heb hetzelfde met de VS vs Latijns-Amerika gehad.
Colombianen zijn ook veel banger aangelegd dan nodig vind ik. Begrijpelijk, door hun oorlogsverleden, maar ze kijken je verschrikt aan als je zegt dat je 's nachts alleen door de Candelaria (het oude centrum van Bogotá) loopt. Joah, er lopen wat drugsdealers en vast genoeg diefjes rond, maar als je een beetje normale reishouding aanneemt, kan het prima.
Ik betaal liever niet 2 keer en wil gewoon betalen voor een efficiente overheid die goede service levert.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:55 schreef illusions het volgende:
WTF gaat dit over .. privé onderwijs is ook gewoon beter in 9 vd 10 gevallen, maar verder slaan die vooroordelen hier nergens op. In Spanje is publiekelijk onderwijs ook gewoon 3x niks, ik betaal liever 5x zoveel.
Had ik al es gezegd dat je een echte Nederlander was?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik betaal liever niet 2 keer
En dan gaat ie in Argentinie wonen, de gek????!!!!quote:en wil gewoon betalen voor een efficiente overheid die goede service levert.
Zoquote:Op maandag 25 maart 2013 21:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar dat zijn allemaal zolderkamerautisten lieve jongens met een penis van 30 xx cm, 3 1 universitaire titels op hun 22 25e levensjaar en een Audi RX8 Landrover Defender welke 17 topmodellen 1 verloofde herbergt. Dus die kunnen daar niks aan doen.
quote:Op maandag 25 maart 2013 16:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Zeg, maar Bajskorv, lees ik hier nu uit dat jij concreet binnenkort vader wordt? Gefeliciteerd!
If not, alvast gefeliciteerd!
Hier valt het woord soms ook, maar we zijn er beiden over uit dat we niet in Zweden kinderen willen krijgen. Omdat ze anders vast zelfmoord zullen plegen.
De echte reden is omdat we wat dichter bij familie willen zitten, en Zweden voor ons allebei niet als ons echte thuis voelt. Plus, financieel zal het nu niet lukken, en financiele ruimte zal er pas over een paar jaar aankomen, als we beiden niet meer in Zweden zullen wonen...
Volgens mij kan je er gewoon beter niet op reageren. Tik je een heel verhaal, krijg je toch alleen maar reacties op iets wat je misschien fout hebt geschreven.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Had ik al es gezegd dat je een echte Nederlander was?
[..]
En dan gaat ie in Argentinie wonen, de gek????!!!!![]()
![]()
De VS heeft natuurlijk veel verschillende gebieden en downtown LA heeft dan ook wel een reputatie. In Latijns-Amerika zijn natuurlijk ook voldoende niet-zo-frisse gebieden. In Managua, Nicaragua voelde ik me ook niet bijzonder op m'n gemak toen we daar 's nachts aankwamen op het busstation. De meeste L-A reizen waren in gezelschap van lokalen en die houden je meestal wel weg van de slechte gebieden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:57 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb hetzelfde met de VS vs Latijns-Amerika gehad.
It's grim up North.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ha, het is hier nog steeds zo gezellig
Hier sneeuwde het weer!
Dan niet internationaal, maar een goede vriend is leraar op een 'Britse' school (gewoon lokaal hier in London) en vertelt me leuke verhalen over leerlingen in de '5e classificatie'.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:39 schreef Gaoxing het volgende:
trouwens. Het predicaat 'Britse school' wil niet automatisch zeggen dat het ook goed is....
Ja, zag hem ook net!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:51 schreef Teslynd het volgende:
Zag net een filmpje van een Britse boer die de schapen uitgraven moest. Met hun adem hielden ze een luchtgat boven zich open.
Dat is toch een heel ander verhaal dan sneeuwpret. Anderhalve meter sneeuw!
Ik moest ooit een filmpje analyseren over een Aussie lerares in Londen, met een klas vol dergelijke leerlingen. Zó knap wat die deed. Dodelijk vermoeiend, ookquote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:02 schreef Individual het volgende:
Dan niet internationaal, maar een goede vriend is leraar op een 'Britse' school (gewoon lokaal hier in London) en vertelt me leuke verhalen over leerlingen in de '5e classificatie'.![]()
Ook dat ze niet meededen aan de rellen van 2011.. because they "couldn't be bovvered taking the bus to Woolwich"
En hoe voelt dat nu tegenwoordig aan in NL??quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:47 schreef Individual het volgende:
[..]
De VS heeft natuurlijk veel verschillende gebieden en downtown LA heeft dan ook wel een reputatie. In Latijns-Amerika zijn natuurlijk ook voldoende niet-zo-frisse gebieden. In Managua, Nicaragua voelde ik me ook niet bijzonder op m'n gemak toen we daar 's nachts aankwamen op het busstation. De meeste L-A reizen waren in gezelschap van lokalen en die houden je meestal wel weg van de slechte gebieden.
Toen ik in Albuquerque SW woonde ging je na sundown niet meer lopend naar buiten. Bijna elke avond hoorde je dan ook gangsters op elkaar schieten met het resultaat op het ochtendnieuws. Ciudad de Juarez en Tijuana zou ik denk ik ook niet meer zo snel teruggaan op het moment.
Maar in Maine bv kan je je deur unlocked houden en zullen mensen de portemonnee die je bent verloren naar de politie brengen. En helemaal in het zuiden van Amerika, Chile, voelde het ook heel beschaaft.
Overal waar veel mensen zijn is het handig om je van je omgeving bewust te zijn.
Je gaat ons toch niet wijsmaken hoop ik dat je in Argentinie een goede service krijgt van de overheid aldaar he?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik betaal liever niet 2 keer en wil gewoon betalen voor een efficiente overheid die goede service levert.
Daarom gebruik en betaal ik die service ook niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:40 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je gaat ons toch niet wijsmaken hoop ik dat je in Argentinie een goede service krijgt van de overheid aldaar he?
(of je moet wat geld onder tafel doorschuiven neem ik aan... )
Omdat je in Nederland woont?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Daarom gebruik en betaal ik die service ook niet.
?????quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Daarom gebruik en betaal ik die service ook niet.
Heb je het tnu tegen mij?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:41 schreef motorbloempje het volgende:
Wordt je leven daar nou leuker van? Overal op zeiken in de hoop je gelijk te krijgen?
Dubai, na Bangkok? Wow, dat wordt een verandering... Bangkok ken ik niet, maar ik heb goeie verhalen gehoord over de vriendelijke mensen daar. Kom je in het plastic wereldje van Dubai...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:39 schreef Gaoxing het volgende:
Oei sneeuw, lekker. Het is hier weer onwerkelijk heet voor de tijd van het jaar. En waar we normaal kunnen uitkijken naar een koelere tijd in juni, verhuizen we nu regelrecht de hitte van de zomer van Dubai in. Slechte planning. Hebben we al vaker gedaan....
Dank je.quote:Leuk verhaal over Colombia, eM. Mijn idee erover was gedeeltelijk gedateerd, maar ik las de laatste tijd veel positiefs van leraren die internationaal werken (niet zozeer over de scholen, trouwens. Het predicaat 'Britse school' wil niet automatisch zeggen dat het ook goed is....).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |