Ik wil binnenkort een zuurdesemstarter maken. Dan kan ik zelf desembrood makenquote:Op maandag 25 maart 2013 15:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zelf gebakken brood![]()
Wij hadden een broodmasjien, maar die is helaas kaduuk
Hier vlakbij hebben we een warme bakker...quote:Op maandag 25 maart 2013 15:49 schreef Mark het volgende:
Hier vlakbij staat een molen waar ze ook broodmixen verkopen. 's Avonds water erbij en de machine aan: wakker worden met vers brood. Alleen moet het snel op, want het wordt snel oud.
Ik eet speltbrood en daarvoor is de machine ook ideaalquote:Op maandag 25 maart 2013 15:49 schreef Mark het volgende:
Hier vlakbij staat een molen waar ze ook broodmixen verkopen. 's Avonds water erbij en de machine aan: wakker worden met vers brood. Alleen moet het snel op, want het wordt snel oud.
Kan ook prima, als je mixer maar krachtig genoeg is / jij maar genoeg geduld en krachtige handen hebt.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:46 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb geen broodbakmachine. Ik heb bloem, zout, bakpoeder, zelfrijzend bakmeel en sinds kort gist. Oh en een cakeblik.
Dat kan prima. Niet al te vaak want zo is onze mixer gesneuveldquote:Op maandag 25 maart 2013 15:52 schreef Etcetera het volgende:
Mixer is 500 watt geloof ik, zitten wel speciale brood-haken(?) bij als ik me niet vergis.
Mijn speltbrood is op dag 3 pas droog, eigenlijk.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:53 schreef MadMaster het volgende:
We hebben wel zo'n broodmachine, maar die wordt alleen gebruikt voor Italiaanse broden.
Net wat Mark zegt, brood uit die machines zijn binnen een halve dag al niet meer te eten, zo droog...
Dan heb ik een tekort aan speeksel, dat kan ook...quote:Op maandag 25 maart 2013 15:54 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Mijn speltbrood is op dag 3 pas droog, eigenlijk.
Of ik stel lagere eisenquote:Op maandag 25 maart 2013 15:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan heb ik een tekort aan speeksel, dat kan ook...
Dat sluit ik ook niet uit.quote:
quote:Op maandag 25 maart 2013 15:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort een zuurdesemstarter maken. Dan kan ik zelf desembrood maken![]()
Heerlijk man, warm uit de bakmasjien of oven, en enkel met dik belegd met boterquote:Op maandag 25 maart 2013 16:05 schreef MadMaster het volgende:
Voor de goede orde, ik ben geen fan van zuurdesembrood...
Nee, sorry, je mag het allemaal hebben...quote:Op maandag 25 maart 2013 16:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heerlijk man, warm uit de bakmasjien of oven, en enkel met dik belegd met boter
Nee, dat niet. Maar ik zit niet met lange tanden te eten.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat sluit ik ook niet uit.
Maar is het brood na 3 dagen nog net zo als, pak 'm beet, een uur na het bakken?
Alles is voor Bassiequote:Op maandag 25 maart 2013 16:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, sorry, je mag het allemaal hebben...
Als het lukt, wil ik hem wel delenquote:
Of met pindakaas. Ben geen grote fan van pindakaas maar een dikke plak vers brood met pindakaasquote:Op maandag 25 maart 2013 16:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heerlijk man, warm uit de bakmasjien of oven, en enkel met dik belegd met boter
Dat laatste weet ik niet, wel dat ik het gruwelijk lekker vind.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:07 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Als het lukt, wil ik hem wel delenJe kunt dat namelijk lang in leven houden en ook vermeerderen.
JAAAAA!!!! Met idem dito een dikke laag gezouten boterquote:Op maandag 25 maart 2013 16:07 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Of met pindakaas. Ben geen grote fan van pindakaas maar een dikke plak vers brood met pindakaas
Kaufmans?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik had een jaar geleden duits broodmix gekocht, dat smaakte goed, naam helaas vergeten.
Nein!!quote:
quote:Op maandag 25 maart 2013 16:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Duitsers en ovens, altijd al een goede combi geweest...
Herman Emmink heeft dit jaar ook voor niets 'Als de lente komt...' gezongen...quote:Op maandag 25 maart 2013 16:15 schreef Mark het volgende:
Gisteren viel de naam van Johan Heesters, toen zei ik ook bijna "Die heeft al zijn publiek overleefd", bedacht nog net dat dat ook anders opgevat kan worden
Ammeloe.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Over Duits gesproken, binnenkort weer hierheen
http://zur-alten-post-ammeloe.de/pages/restaurant/speisekarte.php
hahahaha, Daar waren Lotusss Cobra en ik dus heengegaan ivm SR2012quote:Op maandag 25 maart 2013 16:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ammeloe.
Das die ( keer Duits!!) schnitzel tent waar Cobra het rond de Kerst over had en wij maar denken dat het over Almelo, uitgesproken met een Twents accent ging...
Whoa, en dan de volgende dag buikpijn?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Die hamburger van 1 kilo was voldoende, denk dat ik volgende keer die hamburger van 2.2kg neem
Scheurbuik, vermoed ik...quote:Op maandag 25 maart 2013 16:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Whoa, en dan de volgende dag buikpijn?
Buikpijn niet. Wel flinke pijn aan m'n heup, en m'n handquote:Op maandag 25 maart 2013 16:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Whoa, en dan de volgende dag buikpijn?
En je portomonnee?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Buikpijn niet. Wel flinke pijn aan m'n heup, en m'n hand
quote:Op maandag 25 maart 2013 16:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Buikpijn niet. Wel flinke pijn aan m'n heup, en m'n hand
na een nacht SR2012, flink aan de koffie geweest, en in de B&B over een boomstronk gevallen. Cobra hoorde nog "krak: . details moet je hem maar vragenquote:
quote:Op maandag 25 maart 2013 16:41 schreef LadyBlack het volgende:
Ah wacht, er begint me een verhaal te dagen inderdaad
De portemonnee deed pijn na een hele avond 842353 Irish Coffees besteld te hebben...quote:
Maar we zaten wel warm en droog overdekt binnen.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
De portemonnee deed pijn na een hele avond 842353 Irish Coffees besteld te hebben...
Dank voor het aanbod, maar zondag ga ik helaas niet redden.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:53 schreef iamredleader het volgende:
MM, gremshelisj is okee, eet je dan zondag mee?
Dat kan prima, maar vergeet niet dat het deeg nogal wat tijd nodig heeft om te rijzen. Zeker als je het brood twee keer wil laten rijzen om van die kleine belletjes te krijgenquote:Op maandag 25 maart 2013 15:15 schreef Etcetera het volgende:
Wij willen zondag een uitgebreid Paas ontbijt doen, ik denk dat ik eens ga proberen om zelf een brood te bakken voor erbij
Goeie tip! Ben nu aflevering 1 gelijk aan het downloadenquote:Op maandag 25 maart 2013 18:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:
@Ets Vanavond om 21:30 op BBC2 is de tweede aflevering van Paul's Hollywood Bread te zien. Misschien kan je daar nog wat inspiratie uit halen
Die begint gelijk met een op het oog redelijk eenvoudig recept voor witbroodquote:Op maandag 25 maart 2013 18:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Goeie tip! Ben nu aflevering 1 gelijk aan het downloaden
Is er nog een guest appearance van die ouwe taart?quote:Op maandag 25 maart 2013 18:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Die begint gelijk met een op het oog redelijk eenvoudig recept voor witbrood
quote:Op maandag 25 maart 2013 18:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Is er nog een guest appearance van die ouwe taart?
Ik vrees trouwens weer het ergste voor de Nederlandse bakserie.quote:
Ik wacht het rustig af. Ik denk dat Martine Bijl wel een geschikte presentatrice is. De juryleden en de verdere uitvoering is wel een geval van de kat uit de boom kijkenquote:Op maandag 25 maart 2013 18:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik vrees trouwens weer het ergste voor de Nederlandse bakserie.
Of de Cat?quote:Op maandag 25 maart 2013 18:31 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik wacht het rustig af. Ik denk dat Martine Bijl wel een geschikte presentatrice is. De juryleden en de verdere uitvoering is wel een geval van de kat uit de boom kijken
de vader van een vriendin van me zit in de voor - voorrondesquote:Op maandag 25 maart 2013 18:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik vrees trouwens weer het ergste voor de Nederlandse bakserie.
of juist veiligquote:Op maandag 25 maart 2013 18:34 schreef Nembrionic het volgende:
Gevaarlijk trouwens, die kookprogramma's kijken nadat de winkels dicht zijn.
Nee, het frustreert vanwege bakdrang. En dan ga ik het toch proberen maar dan met ingredienten ter vervangingquote:
Dat zegt niets over de kwaliteitquote:Op maandag 25 maart 2013 18:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
de vader van een vriendin van me zit in de voor - voorrondes
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 maart 2013 19:53 schreef Etcetera het volgende:
Contract tot 1 juli verlengd. En tegelijkertijd ben ik
omdat het zo'n geneuzel was weer. En omdat E. me nog niet gefeliciteerd heeft, maar ik heb 'm er wel over gewhatsappt (en dat heeft hij gelezen en hij stuurde ook een berichtje terug maar niet daarover)
En ja da's kinderachtig, maar nu ben ik gewoon wat sikkeneurig.
Denk dat het geit en kaas is...quote:Op maandag 25 maart 2013 19:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
Gefeliciteerd Etcie!![]()
![]()
Ik heb hier een stuk geitenkaas dat volgens het label melk en ei bevat ...
Ik snap stiekem best dat je daar sikkeneurig van wordt.... Maar inderdaad, dat is een best korte verlenging?quote:Op maandag 25 maart 2013 19:53 schreef Etcetera het volgende:
Contract tot 1 juli verlengd. En tegelijkertijd ben ik
omdat het zo'n geneuzel was weer. En omdat E. me nog niet gefeliciteerd heeft, maar ik heb 'm er wel over gewhatsappt (en dat heeft hij gelezen en hij stuurde ook een berichtje terug maar niet daarover)
En ja da's kinderachtig, maar nu ben ik gewoon wat sikkeneurig.
Datquote:Op maandag 25 maart 2013 20:05 schreef MadMaster het volgende:
Gefeliciteerd!
Maar weer voor maar 3 maanden? Ik zou die week vrij binnenkort toch maar eens opnemen...
Wat is Flunk Day?quote:Op maandag 25 maart 2013 20:12 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Dan dachten jullie dat je het koud had daar... Foto net genomen:
[ afbeelding ]
Wim Hof begint al te zweten als hij dat zietquote:Op maandag 25 maart 2013 20:12 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Dan dachten jullie dat je het koud had daar... Foto net genomen:
[ afbeelding ]
Eindelijk een koekje dat smaakt zoals ze heten...quote:Op maandag 25 maart 2013 20:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De bitterkoekjes van C1000 zijn óf echt niet lekker óf ik heb een slechte batch te pakken. Hoe dan ook nodigt het niet uit om die dingen vaker te kopen
Het wordt ook wel steeds interessanter om gewoon eens te doenquote:Op maandag 25 maart 2013 20:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Maar weer voor maar 3 maanden? Ik zou die week vrij binnenkort toch maar eens opnemen...
Jup, alweer. Eerste contract was een half jaar, en sindsdien is het steeds 3 maandenquote:Op maandag 25 maart 2013 20:08 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik snap stiekem best dat je daar sikkeneurig van wordt.... Maar inderdaad, dat is een best korte verlenging?
Mag dat wel?quote:Op maandag 25 maart 2013 20:27 schreef Etcetera het volgende:
Jup, alweer. Eerste contract was een half jaar, en sindsdien is het steeds 3 maanden
Vertel dat aan HRquote:Op maandag 25 maart 2013 20:30 schreef MadMaster het volgende:
Hoe lang zit je er nu, Etc.?
Waarom geven ze je geen contract? Lijkt me zo langzamerhand goedkoper...
De vraag is of je niet al automatisch recht hebt op een vast contract. Dan kan HR willen wat ze willen, maar hebben ze geen keus.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:30 schreef Etcetera het volgende:
Daar waren blijkbaar twijfels over, vandaar dat het zo'n geneuzel was. Maar ik geloof dat het wel mag. En al mag het niet: als het of dit is, of werkloos zijn omdat HR me geen vast contract wil doen, nou dan weet ik het wel
Wat ik weet: Fase A van uitzendwerk mag 78 weken duren. En bij de CAO van mijn werkgever zou ik na 2 jaar een vast contract moeten krijgen. Ik ben daar aankomende juni 2 jaar werkzaam (20 juni begonnen) en die tijd wordt meegerekend (was werkervaringsplaats met behoud van uitkering). Wat er dán gebeurd: ik weet het niet.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De vraag is of je niet al automatisch recht hebt op een vast contract. Dan kan HR willen wat ze willen, maar hebben ze geen keus.
Of is dat allemaal veranderd?
Daarom vroeg ik ook hoe lang ze er al zat. Ik kan me een 2 jaren regel herinneren met max. 2 verlengingen...quote:Op maandag 25 maart 2013 20:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De vraag is of je niet al automatisch recht hebt op een vast contract. Dan kan HR willen wat ze willen, maar hebben ze geen keus.
Of is dat allemaal veranderd?
Wikipedia, so it's truequote:De duur en het aantal overeenkomsten in fase A zijn onbeperkt, zolang de maximale termijn van 78 gewerkte weken maar niet overschreden wordt. Na deze 78 weken gaat de uitzendkracht over naar fase B.
Dat is fase B. Daar mag je maximaal twee jaar of acht contracten voor bepaalde duur inzitten, maar komt normaal gesproken pas als je door fase A heen bent.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook hoe lang ze er al zat. Ik kan me een 2 jaren regel herinneren met max. 2 verlengingen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |