Ik wil binnenkort een zuurdesemstarter maken. Dan kan ik zelf desembrood makenquote:Op maandag 25 maart 2013 15:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zelf gebakken brood![]()
Wij hadden een broodmasjien, maar die is helaas kaduuk
Hier vlakbij hebben we een warme bakker...quote:Op maandag 25 maart 2013 15:49 schreef Mark het volgende:
Hier vlakbij staat een molen waar ze ook broodmixen verkopen. 's Avonds water erbij en de machine aan: wakker worden met vers brood. Alleen moet het snel op, want het wordt snel oud.
Ik eet speltbrood en daarvoor is de machine ook ideaalquote:Op maandag 25 maart 2013 15:49 schreef Mark het volgende:
Hier vlakbij staat een molen waar ze ook broodmixen verkopen. 's Avonds water erbij en de machine aan: wakker worden met vers brood. Alleen moet het snel op, want het wordt snel oud.
Kan ook prima, als je mixer maar krachtig genoeg is / jij maar genoeg geduld en krachtige handen hebt.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:46 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb geen broodbakmachine. Ik heb bloem, zout, bakpoeder, zelfrijzend bakmeel en sinds kort gist. Oh en een cakeblik.
Dat kan prima. Niet al te vaak want zo is onze mixer gesneuveldquote:Op maandag 25 maart 2013 15:52 schreef Etcetera het volgende:
Mixer is 500 watt geloof ik, zitten wel speciale brood-haken(?) bij als ik me niet vergis.
Mijn speltbrood is op dag 3 pas droog, eigenlijk.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:53 schreef MadMaster het volgende:
We hebben wel zo'n broodmachine, maar die wordt alleen gebruikt voor Italiaanse broden.
Net wat Mark zegt, brood uit die machines zijn binnen een halve dag al niet meer te eten, zo droog...
Dan heb ik een tekort aan speeksel, dat kan ook...quote:Op maandag 25 maart 2013 15:54 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Mijn speltbrood is op dag 3 pas droog, eigenlijk.
Of ik stel lagere eisenquote:Op maandag 25 maart 2013 15:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan heb ik een tekort aan speeksel, dat kan ook...
Dat sluit ik ook niet uit.quote:
quote:Op maandag 25 maart 2013 15:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort een zuurdesemstarter maken. Dan kan ik zelf desembrood maken![]()
Heerlijk man, warm uit de bakmasjien of oven, en enkel met dik belegd met boterquote:Op maandag 25 maart 2013 16:05 schreef MadMaster het volgende:
Voor de goede orde, ik ben geen fan van zuurdesembrood...
Nee, sorry, je mag het allemaal hebben...quote:Op maandag 25 maart 2013 16:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heerlijk man, warm uit de bakmasjien of oven, en enkel met dik belegd met boter
Nee, dat niet. Maar ik zit niet met lange tanden te eten.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat sluit ik ook niet uit.
Maar is het brood na 3 dagen nog net zo als, pak 'm beet, een uur na het bakken?
Alles is voor Bassiequote:Op maandag 25 maart 2013 16:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, sorry, je mag het allemaal hebben...
Als het lukt, wil ik hem wel delenquote:
Of met pindakaas. Ben geen grote fan van pindakaas maar een dikke plak vers brood met pindakaasquote:Op maandag 25 maart 2013 16:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heerlijk man, warm uit de bakmasjien of oven, en enkel met dik belegd met boter
Dat laatste weet ik niet, wel dat ik het gruwelijk lekker vind.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:07 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Als het lukt, wil ik hem wel delenJe kunt dat namelijk lang in leven houden en ook vermeerderen.
JAAAAA!!!! Met idem dito een dikke laag gezouten boterquote:Op maandag 25 maart 2013 16:07 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Of met pindakaas. Ben geen grote fan van pindakaas maar een dikke plak vers brood met pindakaas
Kaufmans?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik had een jaar geleden duits broodmix gekocht, dat smaakte goed, naam helaas vergeten.
Nein!!quote:
quote:Op maandag 25 maart 2013 16:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Duitsers en ovens, altijd al een goede combi geweest...
Herman Emmink heeft dit jaar ook voor niets 'Als de lente komt...' gezongen...quote:Op maandag 25 maart 2013 16:15 schreef Mark het volgende:
Gisteren viel de naam van Johan Heesters, toen zei ik ook bijna "Die heeft al zijn publiek overleefd", bedacht nog net dat dat ook anders opgevat kan worden
Ammeloe.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Over Duits gesproken, binnenkort weer hierheen
http://zur-alten-post-ammeloe.de/pages/restaurant/speisekarte.php
hahahaha, Daar waren Lotusss Cobra en ik dus heengegaan ivm SR2012quote:Op maandag 25 maart 2013 16:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ammeloe.
Das die ( keer Duits!!) schnitzel tent waar Cobra het rond de Kerst over had en wij maar denken dat het over Almelo, uitgesproken met een Twents accent ging...
Whoa, en dan de volgende dag buikpijn?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Die hamburger van 1 kilo was voldoende, denk dat ik volgende keer die hamburger van 2.2kg neem
Scheurbuik, vermoed ik...quote:Op maandag 25 maart 2013 16:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Whoa, en dan de volgende dag buikpijn?
Buikpijn niet. Wel flinke pijn aan m'n heup, en m'n handquote:Op maandag 25 maart 2013 16:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Whoa, en dan de volgende dag buikpijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |