abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124757221
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:53 schreef Tom84 het volgende:

[..]

Wut? Waarom?

Ik kan je alleen maar vertellen wat de reactie van mijn therapeut was toen ik vertelde dat ik gehoord had dat er sprake was van borderline, ze deed een knippende beweging, en vertelde me dat ze al vermoede dat er iets mis was in de persoonlijkheidsstructuur. Zulke mensen moet je uit je leven knippen. En het feit dat je meegaat in deze dysfunctie zegt uiteindelijk ook iets over jezelf.

Je zal misschien ergens in je achterhoofd hebben dat het niet zo is, dat jouw ex en je situatie anders is, maar uiteindelijk is dat niet zo.

Mijn ex is ondertussen al weer een twee maand geleden beginnen bouwen met haar vriend. Ik wens hem veel sterkte, ze gaat hem levend opeten.
Ik loop zelf ook bij een therapeut :) en het gaat allemaal in samenwerking met. Het feit dat ik meegaa in deze dysfunctie zegt inderdaad ook wat over mezelf, veel over FOO (family of origin) dingen mee moeten lezen. Ik heb helaas alleen wel de diagnostiek van depressie meegekregen want ik ben er echt diep en diep door heen gegaan (de meeste kunnen de posts hier in November/December) nog wel herinneren. Het feit dat iemand zo keihard voor je wil gaan en dan je zo keihard wil laten vallen. Ik was helaas niet sterk genoeg om het door te knippen.

Ik laat mij inderdaad nog veel te veel door haar meeslepen, en ik heb nog steeds geen closure. Ik had eergisteren nog een vriend die bijna zat te schreeuwen om haar van mn FB te gooien. En ja, ze vreet je levend op, spuugt je uit, painting black all over.

Waarom ik er heen ga? Ik heb afsluiting nodig. Ga ik dat krijgen? No idea, maar ik kan haar verdomme niet uit mijn f*cking hoofd halen. Nog steeds niet. Mijn grootste probleem is ook dat in mijn karakter zit dat ik overal een verklaring voor wil hebben. Uitleg. Mijn therapist zegt dan ook iemand met sociale fobie, PTSS en borderline die gaat niet reageren zoals jij verwacht. Jij zegt A, verwacht B en zij zal C zeggen.

En ja, het is echt over mensen. Echt over.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124758135
Soms kun je afsluiting niet afdwingen en moet je geen contact meer zoeken ook niet om het af te sluiten. Je weet zelf wel dat het de neverending story gaat worden .

Ik denk eigenlijk dat je heel hard en heel goed in de spiegel moet gaan kijken en niet steeds het vingertje naar haar wijzen maar eigenlijk gewoon cold turkey afkicken , geen contact niets. Ik denk dat als je op deze manier doorgaat namelijk ook nog eens vrienden gaat verliezen.
pi_124758394
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:44 schreef formerjellybean het volgende:
Soms kun je afsluiting niet afdwingen en moet je geen contact meer zoeken ook niet om het af te sluiten. Je weet zelf wel dat het de neverending story gaat worden .

Ik denk eigenlijk dat je heel hard en heel goed in de spiegel moet gaan kijken en niet steeds het vingertje naar haar wijzen maar eigenlijk gewoon cold turkey afkicken , geen contact niets. Ik denk dat als je op deze manier doorgaat namelijk ook nog eens vrienden gaat verliezen.
Maar zou jij mij kunnen uitleggen waarom zij nog wel contact op zoekt? Waarom zij nog wel belt, mailt, mij vraagt haar te helpen bij bepaalde dingen. Me soms letterlijk belt toen ik op het werk zat en me emotioneel zat te vertellen dat ze die enorm goede tijd mist en alle intimiteit etc. Om een dag erna mij keihard aan de telefoon te vertellen dat ik haar enorm veel pijn heb gedaan.

Ja, ik ben dom om op te nemen. True .. maar toch, waarom doet zij dit dan ook nog? En ja, no excuse, mijn eigen shit dat ik het opneem en er mee in 'swing' en ja, ik had er al maanden geleden mee moeten kappen. Ik ben helaas gewoon een slappe zak als het gaat om deze dame.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124758457
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik loop zelf ook bij een therapeut :) en het gaat allemaal in samenwerking met. Het feit dat ik meegaa in deze dysfunctie zegt inderdaad ook wat over mezelf, veel over FOO (family of origin) dingen mee moeten lezen. Ik heb helaas alleen wel de diagnostiek van depressie meegekregen want ik ben er echt diep en diep door heen gegaan (de meeste kunnen de posts hier in November/December) nog wel herinneren. Het feit dat iemand zo keihard voor je wil gaan en dan je zo keihard wil laten vallen. Ik was helaas niet sterk genoeg om het door te knippen.

Ik laat mij inderdaad nog veel te veel door haar meeslepen, en ik heb nog steeds geen closure. Ik had eergisteren nog een vriend die bijna zat te schreeuwen om haar van mn FB te gooien. En ja, ze vreet je levend op, spuugt je uit, painting black all over.

Waarom ik er heen ga? Ik heb afsluiting nodig. Ga ik dat krijgen? No idea, maar ik kan haar verdomme niet uit mijn f*cking hoofd halen. Nog steeds niet. Mijn grootste probleem is ook dat in mijn karakter zit dat ik overal een verklaring voor wil hebben. Uitleg. Mijn therapist zegt dan ook iemand met sociale fobie, PTSS en borderline die gaat niet reageren zoals jij verwacht. Jij zegt A, verwacht B en zij zal C zeggen.

En ja, het is echt over mensen. Echt over.
Krijg je toch niet, nu niet, nooit niet. Elk stukje aandacht dat je haar geeft versterkt haar zelfbeeld. Volledig en vooral plots kappen uit je leven zal het dichts komen bij een statement tav haar te maken. Ze gaat echt niet beter over je denken als je haar aandacht geeft.

Ik heb al vier maand geen contact en is het beste wat me in deze situatie kan overkomen en ik hoop dat ik haar nooit meer moet horen. Maar het blijft pijnlijk, soms voel ik me best klein als ik aan alles denk, en onbenullig als ik hoor dat ze gewoon leuk verder aan het doen is, heb best echt hard van haar gehouden. Heb haar niet meer op fb, noch haar vrienden of familie, gewoon afkicken.
.
pi_124758544
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar zou jij mij kunnen uitleggen waarom zij nog wel contact op zoekt? Waarom zij nog wel belt, mailt, mij vraagt haar te helpen bij bepaalde dingen. Me soms letterlijk belt toen ik op het werk zat en me emotioneel zat te vertellen dat ze die enorm goede tijd mist en alle intimiteit etc. Om een dag erna mij keihard aan de telefoon te vertellen dat ik haar enorm veel pijn heb gedaan.

Ja, ik ben dom om op te nemen. True .. maar toch, waarom doet zij dit dan ook nog? En ja, no excuse, mijn eigen shit dat ik het opneem en er mee in 'swing' en ja, ik had er al maanden geleden mee moeten kappen. Ik ben helaas gewoon een slappe zak als het gaat om deze dame.
Omdat je dat toelaat , ze weet dat je toch alles van haar pikt , ik denk daarom dat je gewoon alles ook moet leren afkappen. Haar nummer blokkeren , haar email blokkeren alles en gewoon keihard niet meer op haar richten.
Je weet namelijk dat je het niet aankan je vrienden ook die wijzen je erop. Je hebt een soort rare verslaving aan haar en moet eigenlijk letterlijk en figuurlijk afkicken.

Heel eerlijk , als ik dan hoor van je depressie, lijkt het net alsof jezelf gewoon pijnigt dat je juist het contact opzoekt om vervolgens nog ellendiger te voelen. Ik denk dat je dat ook bespreekbaar moet maken met je begeleider en kijken naar je eigen rol en gewoon echt voor jezelf stappen ondernemen om te stoppen . Desnoods doe je het samen met degene die je begeleid als je het moeilijk vind maar er moet gewoon iets gebeuren. Hoe lang ben je hier al mee bezig dit is niet echt gezond meer.
pi_124758737
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 15:57 schreef Tom84 het volgende:

[..]

Ik heb al vier maand geen contact en is het beste wat me in deze situatie kan overkomen en ik hoop dat ik haar nooit meer moet horen. Maar het blijft pijnlijk, soms voel ik me best klein als ik aan alles denk, en onbenullig als ik hoor dat ze gewoon leuk verder aan het doen is, heb best echt hard van haar gehouden. Heb haar niet meer op fb, noch haar vrienden of familie, gewoon afkicken.
Dit is het beste inderdaad en komt herkenbaar voor! Ook ik heb iedereen verwijderd die uberhaupt ngo een link heeft met haar en heb haar overal geblokt. Niet dat ik haar haat, maar ik wil het kunnen afsluiten en verder gaan met mijn leven.
pi_124761165
quote:

[..]

Waarom uitleggen? Je begrijpt toch wel wat borderline is? Aantrek, afstoot. Kappen die hap, believe me. Je kunt er niets aan veranderen, niets wat je zegt of doet maakt een verschil, ligt niet aan jou, er gaan nog wel wat jongens volgen die in haar verhaal zullen meegaan.

quote:
Dit is het beste inderdaad en komt herkenbaar voor! Ook ik heb iedereen verwijderd die uberhaupt ngo een link heeft met haar en heb haar overal geblokt. Niet dat ik haar haat, maar ik wil het kunnen afsluiten en verder gaan met mijn leven.
Indd, enigste manier. Het is een one way street. Uiteindelijk zal het altijd daar op neer komen.
.
  maandag 1 april 2013 @ 17:34:45 #233
258802 Yreal
henk..!
pi_124761384
quote:

[..]

Omdat, even kort door de bocht, borderliners gewoon geilen op de aandacht. Daar is het zo om te doen.
pi_124761473
quote:

[..]

Met alle respect, maar verwacht je dat iemand met bordeline, PTSS en een sociale fobie logische, verklaarbare acties uit haalt naar anderen? Nee dus. Als je met een of meerdere stoornissen kampt, ben je vaak niet echt helemaal toerekeningsvatbaar. Toen ik in mn depressieve periode zat, deed ik ook de domste dingen die ik nog steeds niet begrijp. Vooral naar mn ex (toen vriend) toe.
Ik weet hoe lastig het is om geen boodschap uit haar gedrag te halen of je niet te laten raken door wat ze doet, maar dat is wel het sterkste advies dat ik (en vast velen anderen) je kan/kunnen geven.
"The past is our definition. We may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it." - Wendell Berry
pi_124761583
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:07 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Maar ik snap op zich ook wel van S_E dat hij een soort verklaring van haar wilt. Een soort rust dat hij met de pijn kan gaan dealen en niet steeds open wonden heeft en die open haalt met honderden vragen die hij nog heeft. Ik vond het juist heel fijn dat ik nog contact had met mijn ex zodat ik hem nog vragen kon stellen, dat ik het beter snapte, dat ik mezelf niet van alles zou verwijten, etc. Op een gegeven moment ben je dan dat stadium voorbij, en is het beter om even geen contact te hebben zodat je het werkelijk kan los laten.

Maar ja, ik denk niet dat S_E ooit die volledige afsluiting van haar gaat krijgen, en zal moeten leren omgaan met de open wonden.
"The past is our definition. We may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it." - Wendell Berry
  maandag 1 april 2013 @ 22:45:50 #236
103012 Nies
Die hekse
pi_124774797
quote:

[..]

Voel jezelf nou eens voor de plaat voor?
Iemand die er is als ík daar zin in heb, die ik kan afblaffen als ik daar zin in heb en die bovendien mijn schulden betaald als mij dat uitkomt....
Die wil ik ook wel!

De antwoorden die jij wil gaat ze jou niet geven. Ik heb destijds, door mijn ex in een hoekje te manoevreren, het enige eerlijke antwoord gehad, waar ik het mee kan doen; "Het was makkelijk"
That's it, jij bent makkelijk!
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_124838048
Godver, twee-en-half jaar later en mijn wereld stort nog steeds in zodra ik aan de periode van 5 jaar met haar denk. Ik kreeg geen contact meer met haar over hoe we verder willen. Ik heb mijn spulletjes gepakt en heb het initiatief aan haar overgelaten. Twee weken later vroeg zij mij definitief haar huissleutel terug te geven. Over, ik was kapot.

Pas drie maanden later stond ze huilend aan mijn deur. Op het moment waarop ik het enigszins verwerkt had. Zij wilde praten. Ik heb uitgelegd dat ze dan alle muren moet laten vallen en erover na moet denken om alles, maar dan ook alles eens met mij te delen. Natuurlijk gaf ik nog steeds veel om dat meisje. Het werd eigenlijk een karig gesprek.

Het leven was prima, ging verder en ik merkte dat zij net als ik aan zichzelf werkte. We hadden geen relatie meer, maar toch hadden we een klein doel bereikt. Ik wilde dat we beiden gelukkig zouden worden, met of zonder elkaar. Ze was een mooie herinnering. Anderhalf jaar geleden liet ze doorschemeren dat er nog steeds een toekomst was, even later gooide ze definitief de deur dicht en sneed alle banden los. Geen reactie meer. Sindsdien ga ik er aan onderdoor.

In december stond ik na een jaar contactloos bij haar voor de deur. Ik had een enorme drang om haar te zien en te spreken. "Jij bent bij mij weggegaan" was haar antwoord op "ik wilde je graag zien" van mij. "Je moet verder met je leven, dat doe ik ook" vervolgde ze en ze deed de deur dicht. Ze heeft nog gelijk ook. :( Ik raak een snaar bij haar waar ze niet meer tegen kan. Al die tijd is ze vrijgezel geweest en heeft zichzelf herpakt. Ik wilde haar nog zoveel laten weten. :'(

Het maakt niet uit wie ik tegenover mij heb. Als ik aan haar denk moet ik alle zeilen bijzetten om de tranen binnen te houden. Ik herken mezelf niet meer en moet mezelf opnieuw uitvinden. Zelfs mijn toekomstperspectief heb ik verkloot door erin te blijven hangen. Dit is echt heel erg, alles gaat verkeerd. Ik heb nu het gevoel alsof ik de liefde van mijn leven gemist heb en ik nooit meer van dit litteken af kom.

Ik kom in aanraking met emoties die ik nooit heb gekend. Ondertussen heb ik wel veel over mezelf en het leven geleerd. Dat is dan misschien wel weer een voordeel. Maar alles is al heel erg lang heel erg teveel voor me.

Help :(

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Wolf op 03-04-2013 16:33:33 ]
Respect for one's elders gives character.
pi_124839531
Misschien is een brief een idee? Dan ben je niet fysiek aanwezig en is het misschien makkelijker voor haar om mee om te gaan, omdat de ''druk'' van jouw aanwezigheid er dan niet is (mocht ze daar last van hebben). En anders misschien iets gaan doen, ''gewoon'' iets om beetje contact te krijgen en als zij daaraan gewend lijkt misschien erover proberen te beginnen.

Natuurlijk moet ze wel open staan voor contact uberhaupt, anders val je d'r alleen maar lastig en is er helaas niks meer aan te doen en maakt het dingen misschien erger omdat je opdringerig over kan komen.
pi_124840712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:44 schreef killeroy_nl het volgende:
Misschien is een brief een idee? Dan ben je niet fysiek aanwezig en is het misschien makkelijker voor haar om mee om te gaan, omdat de ''druk'' van jouw aanwezigheid er dan niet is (mocht ze daar last van hebben). En anders misschien iets gaan doen, ''gewoon'' iets om beetje contact te krijgen en als zij daaraan gewend lijkt misschien erover proberen te beginnen.

Natuurlijk moet ze wel open staan voor contact uberhaupt, anders val je d'r alleen maar lastig en is er helaas niks meer aan te doen en maakt het dingen misschien erger omdat je opdringerig over kan komen.
Bedankt voor je steun. Sinds drie maanden na de breuk zijn er van beide kanten halfbakken pogingen ondernomen die helaas tot niets hebben geleidt, maar het misschien zelfs erger hebben gemaakt. Haar vader heeft mij na de ontmoeting afgelopen december nog laten weten dat ze niet met mij verder wil. Het zit er dik in dat ze ondertussen is verhuisd en een ander telefoonnummer en emailadres heeft genomen. In plaats van praten heeft ze resoluut voor een ander leven gekozen. Ik zou haar ontzettend graag een brief willen schrijven, maar die zal zij vanuit een hele andere gemoedstoestand lezen. Een toestand waarin zij blij is met haar huidige leven en waar ik niet in thuis hoor. Het kan niet meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Wolf op 03-04-2013 17:18:23 ]
Respect for one's elders gives character.
pi_124848043
*meldt zich hier*

godver, wat voel ik me vreselijk kut.
pi_124853144
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:53 schreef Toto69 het volgende:
*meldt zich hier*

Kut man!! ;( *;
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_124853243
quote:
*meldt zich hier*

*;
pi_124857469
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 12:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk er niet meer aan, omdat het voor mijn ex, die goede tijden, blijkbaar geen impact hebben achter gelaten ..

Overigens is SE het gezeik van zijn ex zo zat (heb afgelopen maandag nog een schuld voor haar betaald omdat ze niet genoeg geld had op haar NL'se rekening). Ik ben het zo zat, dat SE spoedig het vliegtuig gaat pakken en zich maar eens gaat uitnodigen...

Dus het is weer tijd om naar Polen te gaan en mijn borderline ex te gaan bezoeken. Ik ben het spuug, spuug, en spuugzat.
Zonde van je tijd, moeite en geld. Knip die draad toch eens door man. Je bent nog steeds een slaaf. Die meid is een verslaving waar je van af moet kicken en zoals een drugsgebruiker dat doet is cold turkey gaan. Sluit desnoods je eigen facebook. Neem een nieuw nummer. Nieuwe e-mail. Maak gebruik van al die borderline forums, want je bent redelijk achterlijk bezig nu door zelfs geld over te sluizen naar die emotionele vampier. Kun je wel roepen dat je het zat bent, maar zet die stap dan en doe er eens wat aan en kap met die zelfmedelijden. En nee, dat los je niet op om voor de zoveelste keer op het vliegtuig te stappen om daar voor de zoveelste keer een laatste gesprek te hebben, want het enige wat je daarmee bewijst is dat ze je nog niet genoeg heeft uitgezogen. Stop met jezelf voor de gek houden en kijk eens goed in de spiegel. Hou jezelf maar vast bezig met deze website van A tot Z te lezen. En een artikel wat op jou slaat: Emotional Detachment: Surviving an Ongoing Abusive Relationship

[ Bericht 8% gewijzigd door Mint_Clansell op 03-04-2013 22:53:18 ]
pi_124857506
Date gewoon met andere mensen.
pi_124860275
quote:
*meldt zich hier*

Sterkte. :*

Zelf heb ik laatst weer over m'n ex gedroomd, na ruim 4 maanden ofzo. Ergens voelde het fijn dat ik hem weer 'zag', maar ik voelde me vreselijk eenzaam toen ik wakker werd.. Meh.
''The root of suffering is attachment''
pi_124861089
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Tom84 op 03-04-2013 23:39:32 ]
.
pi_124864033
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 21:29 schreef Babela het volgende:

[..]

Klopt. Dit was de derde keer dat hij me inruilde voor een ander. En altijd rond de 4/5 weken komt hij terug. Ik vind dat hij maar eens hulp moet zoeken voor zijn gedrag. Ik zie het echt als vluchtgedrag, hij krijgt een kronkel in zijn hoofd, vlucht weg en laat mij achter om vervolgens iets te beginnen met een ander en na een paar weken erachter te komen mij toch wel willen. Ben geen stuiterbal, kom op zeg :{
En toch neem je hem elke keer weer terug. Dat zegt ook wel wat over jou.
pi_124868346
quote:
11s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:24 schreef minthy het volgende:

[..]

Kut man!! ;( *;
Zeg dat wel ;( weet echt niet wat ik moet... tranen staan continue in m'n ogen (ja ik ben het gevoelige type :'( )..
pi_124869198
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:55 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Zeg dat wel ;( weet echt niet wat ik moet... tranen staan continue in m'n ogen (ja ik ben het gevoelige type :'( )..
Hoe lang waren jullie bij elkaar?
Hou het vooral niet tegen, hoe kut het ook is ;) :*
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_124869939
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:21 schreef minthy het volgende:

[..]

Hoe lang waren jullie bij elkaar?
Hou het vooral niet tegen, hoe kut het ook is ;) :*
Klinkt misschien heel dom, maar volgende maand een half jaar. Geen 3 jaar of zo dus, maar toch een fantastische tijd gehad en ja... het doet erg veel pijn, vooral omdat ze niets heeft laten merken. Maandag was ik nog bij haar en blijkbaar heeft ze toen al zitten twijfelen maar toch nog geprobeerd er wat van te maken. Ze zei dat het echt super leuk was maar toch zei ze gisteren dat ze niet veel meer voelt... Ik weet nu echt niet wat ik moet, gezien het feit dat ik mijn hele leven op haar had afgesteld, bijna alles wat ik deed draaide om haar (en andersom overigens ook, dat moet ik eerlijk zeggen) en dan komt het toch verdomde hard aan zeg... Ik vraag me af hoe nu verder, het liefst mét haar natuurlijk, maar daar hoef ik me niet al te veel op in te stellen denk ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')