Dat laatste ben ik het niet mee eens, je geeft zelfs toe dat je wist dat het te mooi was om waar te zijn. Mensen moeten nadenken en overwegen of ze meer geld willen betalen voor een betere machine. Daarbij verkopen ze in de bouwmarkt bijna alleen maar troep.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:09 schreef Harmen85 het volgende:
Dat is hem!
NIET KOPEN DUS!!!
Ik heb het al toegegeven, ik ben een stomkop geweest! Maar de gamma is niet de enige met machines in deze prijscategorie, Bosch, B&D en Metabo hebben ze ook (wel ietsje duurder, zegmaar rond de 100 euro)
(Eigenlijk moet er een verbod komen op "rommel verkopen en daarmee klanten oplichten"!!!)
Dat ben ik helemaal met je eens. Helaas werkt onze economie op het principe van produceren (van dit soort zooi) en consumeren en wegflikkeren (van dit soort zooi). Daar waar auto's aan allerlei veilighiedseisen moeten voldoen, kan men zonder problemen dit soort wegwerpspul op de makt brengen dat vervolgens op een milieubelastende wijze verwerkt moet worden.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:09 schreef Harmen85 het volgende:
(Eigenlijk moet er een verbod komen op "rommel verkopen en daarmee klanten oplichten"!!!)
Maar waar koop je dan wél goed gereedschap?quote:Op zondag 24 maart 2013 00:16 schreef usernaamvergeten het volgende:
Daarbij verkopen ze in de bouwmarkt bijna alleen maar troep.
speciaal zaken zoals baptist of internetwinkelsquote:Op zondag 24 maart 2013 08:35 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Maar waar koop je dan wél goed gereedschap?
Wáár je het koopt, maakt - afgezien van de prijs en de daadwerkelijke levering - niet zo veel uit, als je maar een goed merk koopt.quote:Op zondag 24 maart 2013 08:35 schreef Cynix ® het volgende:
quote:Op zondag 24 maart 2013 00:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Goedkoop = duurkoop, voor een mooi masjien ben je al gauw 1500 euro kwijt.
Wij van WC-eend...quote:Op zondag 24 maart 2013 00:39 schreef Harmen85 het volgende:
Ik had mij NIET georrienteerd, en ik heb zelfs nog om advies gevraagd bij de Gamma. Advies; prima machine voor de veeleisender klusser.
quote:Op zondag 24 maart 2013 09:53 schreef Harmen85 het volgende:
Goede verhalen!
@ Blomke en rest; Ik ben ineens een beetje huiverig voor deze laag geprijsde machines....
Zelfs Metabo, Makita, Bosch en andere "MERKEN" doen tegenwoordig mee aan het maken van rommel. Kijk maar naar de accuschroefmachines van Makita aangeboden in een koffer vol met zooi bij de bouwmarkt....
Terugkomend op merkmachines. Hier heb ik naar gekeken bij de Gamma. Ik heb juist de machine van de Gamma gekozen omdat deze het zwaarst was uitgevoerd van alle machines die ze hadden (ook een Metabo, black en Decker, e.d.).
Sorry voor mijn negatieve houding, maar ik ben die bouwmarkten wel zo zat!!!
Inderdaad ! Echte technische adviezen ga je toch niet vragen aan een medewerker van een bouwmarktquote:Op zondag 24 maart 2013 10:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Wij van WC-eend...
Het enige advies wat je in een bouwmarkt moet vragen is waar bepaalde producten liggen, meer niet.
Gewoon een Altendorf F-45 aanschaffen.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:25 schreef _NZT_ het volgende:
[..]dan ga je toch kijken naar een zaagtafel van eurootje of 10.000. Sorry hoor, maar als je denkt steigerhout ff te gaan zagen met zo'n flutding heb je een kronkel in je kop. Kijk dan gewoon op internet of informeer in de bouwmarkt welke machines ze kunnen krijgen. Ik snap sws die de link tussen de bouwmarkt en de prut kwaliteit van B&D, Bosch, Makita enz..
En zelfs dat weten ze vaak niet, bij de sollicitatiegesprekken komt dan ook de vraag of je minstens twintig keer "Hebben we niet" kunt zeggen zonder te blozen.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Wij van WC-eend...
Het enige advies wat je in een bouwmarkt moet vragen is waar bepaalde producten liggen, meer niet.
En volgens een ander topic hier is het ook niet nodig om verstand te hebben van kit en lijm producten.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:37 schreef betyar het volgende:
[..]
En zelfs dat weten ze vaak niet, bij de sollicitatiegesprekken komt dan ook de vraag of je minstens twintig keer "Hebben we niet" kunt zeggen zonder te blozen.
Ik vind het ook beschamend van diverse professionele merken dat ze een B lijn hebben om zo de klusser te strikken voor een machine.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En volgens een ander topic hier is het ook niet nodig om verstand te hebben van kit en lijm producten.
Als een klant ergens naar vraagt pak je gewoon een willekeurig product uit het schap en geeft dat de klant mee
Ik heb exact dezelfde maar dan van een ander chinees merk. Zelfde specificaties en buiten kleur exac]t hetzelfde uiterlijk.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:05 schreef Cynix ® het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is 'm he?
Ziet er al cheap-ass uit.
nee inderdaad, maar voor 8 steigerplanken te schulpen en korten dan is dat misschien wel een beetje overdreven.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:47 schreef betyar het volgende:
Een MT55 cc met 2x geleiderail, krijg je nooit spijt van.
Mijn Bosch boormachine ging kapot na wel bepaald 10 schroeven in hout te schroeven...quote:Op zondag 24 maart 2013 09:53 schreef Harmen85 het volgende:
Goede verhalen!
@ Blomke en rest; Ik ben ineens een beetje huiverig voor deze laag geprijsde machines....
Zelfs Metabo, Makita, Bosch en andere "MERKEN" doen tegenwoordig mee aan het maken van rommel. Kijk maar naar de accuschroefmachines van Makita aangeboden in een koffer vol met zooi bij de bouwmarkt....
Terugkomend op merkmachines. Hier heb ik naar gekeken bij de Gamma. Ik heb juist de machine van de Gamma gekozen omdat deze het zwaarst was uitgevoerd van alle machines die ze hadden (ook een Metabo, black en Decker, e.d.).
onzin.. gewoon wat meer geld neer tellen voor een goed stuk gereedschap. TS is een wijze les verder en kan nu op zoek naar iets wat wel aan de verwachtingen voldoet. dat koop je niet voor 58 euries in dit geval..Zou er sowieso het 3 dubbele voor uit trekken dan kom je wel met iets leuks thuis.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:17 schreef blomke het volgende:
Allemaal vervelende verhalen. Blijkbaar is er veel kaf onder het koren.
Maar jammer dat je niet meer op een merknaam kunt vertrouwen; blijkbaar is flodderspul verkopen belangrijker dan een goed product in de markt zetten.
Weer een reden om oud gereedschap op te kalefateren (lees: de accucellen te vervangen) bij aftakeling
BS, je moet inderdaad niet bij gamma of praxis een makita kopen maar als je gewoon een fatsoenlijke winkel binnen stapt daar vind je echt wel top machines.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:17 schreef blomke het volgende:
Allemaal vervelende verhalen. Blijkbaar is er veel kaf onder het koren.
Maar jammer dat je niet meer op een merknaam kunt vertrouwen; blijkbaar is flodderspul verkopen belangrijker dan een goed product in de markt zetten.
Weer een reden om oud gereedschap op te kalefateren (lees: de accucellen te vervangen) bij aftakeling
Ik heb Aldi boorhamer (¤49 of zo) en die doet het al jaren perfect.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:26 schreef cracktor het volgende:
onzin.. gewoon wat meer geld neer tellen voor een goed stuk gereedschap. TS is een wijze les verder en kan nu op zoek naar iets wat wel aan de verwachtingen voldoet. dat koop je niet voor 58 euries in dit geval..Zou er sowieso het 3 dubbele voor uit trekken dan kom je wel met iets leuks thuis.
ok cool man.. Ik koop alleen gereedschap wat minimaal 200 euro kost en waar een merknaam op staat. Anders voldoet het niet.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb Aldi boorhamer (¤49 of zo) en die doet het al jaren perfect.
Ik kende het principe al. Als het allemaal zo nauw niet steekt en niet te lang hoeft mee te gaan, koop je labberdepoepie gereedschap. En als het er echt toe doet en bij voorkeur jaren mee moet gaan, dan investeer je in kwaliteit en degelijkheid.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:39 schreef Harmen85 het volgende:
Jajaja, allemaal commentaar, leer liever wat van het principe.
Dat klinkt allemaal leuk en aardig, maar met dat "labberdepoepie gereedschap" kan je je een aardige buil vallen als het onveilig is, of je in het weekeind staat te klussen en het begeeft het. Kan je omooi niet verder. Dan beter gelijk een degelijk stuk gereedschap aanschaffen of huren/lemnen.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:55 schreef ElisaB het volgende:
Ik kende het principe al. Als het allemaal zo nauw niet steekt en niet te lang hoeft mee te gaan, koop je labberdepoepie gereedschap. En als het er echt toe doet en bij voorkeur jaren mee moet gaan, dan investeer je in kwaliteit en degelijkheid.
'Vroeger' was je ook je complete vakantiegeld kwijt aan een klopboor.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal leuk en aardig, maar met dat "labberdepoepie gereedschap" kan je je een aardige buil vallen als het onveilig is, of je in het weekeind staat te klussen en het begeeft het. Kan je omooi niet verder. Dan beter gelijk een degelijk stuk gereedschap aanschaffen of huren/lemnen.
Overigens zou ik zo 1-2-3 ook niet weten wat nou goed genoeg is voor jaren gebruiksplezier. Vroeger kocht je op merk, nu lijkt het meer een gok: wissel een paar keer in en misschien heb je net geen maandagochtendexemplaar.
Wederom Bullshit,quote:Op zondag 24 maart 2013 13:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal leuk en aardig, maar met dat "labberdepoepie gereedschap" kan je je een aardige buil vallen als het onveilig is, of je in het weekeind staat te klussen en het begeeft het. Kan je omooi niet verder. Dan beter gelijk een degelijk stuk gereedschap aanschaffen of huren/lemnen.
Overigens zou ik zo 1-2-3 ook niet weten wat nou goed genoeg is voor jaren gebruiksplezier. Vroeger kocht je op merk, nu lijkt het meer een gok: wissel een paar keer in en misschien heb je net geen maandagochtendexemplaar.
?quote:Op zondag 24 maart 2013 11:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb Aldi boorhamer (¤49 of zo) en die doet het al jaren perfect.
quote:Op zondag 24 maart 2013 13:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus die merken verkopen ook een labberdepoepie-lijn?quote:Op zondag 24 maart 2013 13:14 schreef densmee het volgende:
alleen je moet niet het onderste uit de range kopen bij die merken, die aanbiedingen van bouwmarkten moet je ver omheen lopen
Hoe herken je dat nu eigenlijk precies? Ik zoek nog steeds eens een degelijke accuschroevendraaier. Laatst heb ik eens wat met een makita gedaan en dat was een wereld van verschil met m'n eigen B&D. Alleen voel ik me toch een beetje een klapjostie als ik bij een speciaalzaak 250 voor zo'n ding neertel terwijl ik bij de weekklapper van de lokale bouwmarkt er een voor 125 kriijg. Hoe kun je hiermee filteren op kwaliteit?quote:Op zondag 24 maart 2013 13:14 schreef densmee het volgende:
[..]
Wederom Bullshit,
makita, metabo, de walt, panasonic, festool, mafell, hitachi, milwaulkee, hilti, fein enz.
zijn nog steeds goede merken en zeker zo goed als van 20 jaar geleden.
alleen je moet niet het onderste uit de range kopen bij die merken, die aanbiedingen van bouwmarkten moet je ver omheen lopen
Accu's, alleen de kleur van de accu al.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:26 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hoe herken je dat nu eigenlijk precies? Ik zoek nog steeds eens een degelijke accuschroevendraaier. Laatst heb ik eens wat met een makita gedaan en dat was een wereld van verschil met m'n eigen B&D. Alleen voel ik me toch een beetje een klapjostie als ik bij een speciaalzaak 250 voor zo'n ding neertel terwijl ik bij de weekklapper van de lokale bouwmarkt er een voor 125 kriijg. Hoe kun je hiermee filteren op kwaliteit?
wat is dan goed, en wat is slecht?quote:Op zondag 24 maart 2013 13:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Accu's, alleen de kleur van de accu al.
Rood is kut, zwart is goed. Verder Bosch Blauw, Milwaukee, Festool, Mafell, ProTool.quote:
Natuurlijk heb je betere en slechtere machines.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:16 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik het niet mee eens, je geeft zelfs toe dat je wist dat het te mooi was om waar te zijn. Mensen moeten nadenken en overwegen of ze meer geld willen betalen voor een betere machine. Daarbij verkopen ze in de bouwmarkt bijna alleen maar troep.
quote:Op zondag 24 maart 2013 10:47 schreef betyar het volgende:
Een MT55 cc met 2x geleiderail, krijg je nooit spijt van.
Heeft u ook nuttig advies???quote:Op zondag 24 maart 2013 10:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Gewoon een Altendorf F-45 aanschaffen.
Mwah, voor de helft van die 1500 heb je een Festool of Mafell.quote:Op zondag 24 maart 2013 00:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Goedkoop = duurkoop, voor een mooi masjien ben je al gauw 1500 euro kwijt.
Bij de bouwmaterialenhandel, waar de professional dus ook koopt.quote:Op zondag 24 maart 2013 08:35 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik vind ze vrij nuttig. Gebruik gewoon je volle verstand en vraag jezelf eerst eens af waarom er zo'n groot prijsverschil zit tussen machines voordat je er een aanschaft.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:59 schreef Harmen85 het volgende:
[..]
[..]
Heeft u ook nuttig advies???
U noemt meteen de duurste machines, dat makkelijk. Zelfs voor een vakman die er elke dag mee werkt zijn dit de duurdere machines, kom op!
fatsoenlijke li ion accu's, met een hoger amperage van bijvoorbeeld minimaal 2ah.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:26 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Hoe herken je dat nu eigenlijk precies? Ik zoek nog steeds eens een degelijke accuschroevendraaier. Laatst heb ik eens wat met een makita gedaan en dat was een wereld van verschil met m'n eigen B&D. Alleen voel ik me toch een beetje een klapjostie als ik bij een speciaalzaak 250 voor zo'n ding neertel terwijl ik bij de weekklapper van de lokale bouwmarkt er een voor 125 kriijg. Hoe kun je hiermee filteren op kwaliteit?
dit idd.. En bij de bouwmarkten werden ook alle machines met een Ni cad accu gedumpt. Koop je wel een boormachine voor 150 euries met een stel boortjes erbij, heb je eigenlijk een verouderd systeem. Maar verder voldoet het wel prima weet ik uit ervaring.quote:Op zondag 24 maart 2013 15:30 schreef densmee het volgende:
[..]
fatsoenlijke li ion accu's, met een hoger amperage van bijvoorbeeld minimaal 2ah.
bouwmarkt rommel is vaak maar 1,3 ah of lager
Bosch groen is voor de klusser in en rondom het huis voldoende. Wat zeg ik, ik werk nog steeds met een decoupeerzaag van Bosch groen die ik al zo'n 15 jaar in mijn bezit heb.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:03 schreef cracktor het volgende:
[..]
dit idd.. En bij de bouwmarkten werden ook alle machines met een Ni cad accu gedumpt. Koop je wel een boormachine voor 150 euries met een stel boortjes erbij, heb je eigenlijk een verouderd systeem. Maar verder voldoet het wel prima weet ik uit ervaring.
Bouwmarkten verdienen hun geld door de onwetendheid van de klanten. Als ze op een B&D cirkelzaag ' lasergestuurd met geperfectioneerde grip perfectie' zetten dan gaat een consument daar 30 euro meer voor neer tellen. Terwijl zo'n apparaat in wezen de zelfde troep is als een huismerk machine.
Ik heb een keer een dikkepeerzaag van B&D gekocht.. Daarna nooit meer. Ben toen op een veiling wezen kijken en had er voor 40 piek een van Bosch blauw op de kop weten te tikken. 25 jaar oud en werkt perfect.. Sindsdien veel meer gekocht van blauwe bosch aangezien het toch een betrouwbaar merk is.
Oja die heb ik ook nog. Aardig mishandeld al maar wil niet stuk.quote:Bosch groen is voor de klusser in en rondom het huis voldoende. Wat zeg ik, ik werk nog steeds met een decoupeerzaag van Bosch groen die ik al zo'n 15 jaar in mijn bezit heb.
Jij slijpt electrabuis met een slijptol? Ijzerzaag gebruik ik daar gewoon voor.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:37 schreef blomke het volgende:
Yokogawa, wie kent dat nog? Heb een haaks slijpertje (met de nadruk op -tje) van dat merk waar ik al m'n halve huis mee heb doorgeslepen t.b.v. elektricititspiep.
quote:Op zondag 24 maart 2013 20:18 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Jij slijpt electrabuis met een slijptol? Ijzerzaag gebruik ik daar gewoon voor.
Zelfs met kranen is het zo. Grohe is bij de bouwmarkten geen echte. Grohe heeft een bouwmarktlijn en een professionele lijn. Het verschil: De pro serie heeft metalen binnenwerken, de GPK variant eentje van kunststof. En dat is niet alleen bij Grohe zo, ook bij het merk Plieger.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Inderdaad ! Echte technische adviezen ga je toch niet vragen aan een medewerker van een bouwmarkt![]()
En zoals zo vaak blijkt, en ook in dit topic dus weer goedkoop is vaak duurkoop.![]()
Er zijn best zaken die prima bij een bouwmarkt kunt aanschaffen, maar elektrisch handgereedschap is er in ieder geval niet één van
De vraag is ook wel een beetje of dat nu uit krenterigheid is of omdat je gewoon niet kunt stellen dat duurder ook beter is. En zelfs als dat goedkope minder goed is wil dat nog niet direct zeggen dat het ook niet goed genoeg is. Niet alles hoeft 100 jaar mee te gaan.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:14 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zelfs met kranen is het zo. Grohe is bij de bouwmarkten geen echte. Grohe heeft een bouwmarktlijn en een professionele lijn. Het verschil: De pro serie heeft metalen binnenwerken, de GPK variant eentje van kunststof. En dat is niet alleen bij Grohe zo, ook bij het merk Plieger.
Mensen/klussers vragen er ook zelf om, mooie uistraling, onderhuids mag het niks kosten.
Kennis van mij is er ook zo eentje, dure Cermamag wc-pot met bijbehorende softclose wc-bril. Het geheel zit bevestigd aan een inbouwframe van de GammaAls de basis al niet goed is, is de rest het ook niet.
Deels zal het gierigheid zijn, deels onwetendheid. Hoe het ook is, het is allemaal gebaseerd op persoonlijke keuzes. Persoonlijk ben ik van mening dat met name de dingen die je wegwerkt goed moeten zijn. Inbouwframes van wc's bijvoorbeeld, daar mag best een wat duurder frame in, het is allemaal wat stabieler, onderdelen zijn makkelijker bereikbaar en verkrijgbaar. Dit in tegenstelling tot die goedkope GPK meuk.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:07 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De vraag is ook wel een beetje of dat nu uit krenterigheid is of omdat je gewoon niet kunt stellen dat duurder ook beter is. En zelfs als dat goedkope minder goed is wil dat nog niet direct zeggen dat het ook niet goed genoeg is. Niet alles hoeft 100 jaar mee te gaan.
Dit soort dingen zijn als hobbyist vreselijk lastig in te schatten. En juist dit is iets waarvan je maar tot op zekere hoogte op advies van vaklui aan kunt aangezien die vaak juist dingen helemaal bulletproof willen maken.
Dit is wel een aardig voorbeeld, hier maak jij als het ware al de keuze voor de eindgebruiker op basis van wat je zelf een acceptabele kwaliteit vindt. Maar dat acceptabel is wel op basis van je eigen smaak en daarover valt nu eenmaal niet te twisten, maar het hoeft nog niet de mening van de klant te zijn. Je ziet het ook vaak hier in de gereedschaptopics.. het snobisme spat er bij veel vakmensen vanaf. Alles minder dan absolute topkwaliteit is rotzooi en dat is niet puur fok. Op de autoforums waar ik kom worden mensen die iets minder dan snap on en consorten kopen ook weggehoond.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:39 schreef cvboer het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik van mening dat met name de dingen die je wegwerkt goed moeten zijn. Inbouwframes van wc's bijvoorbeeld, daar mag best een wat duurder frame in, het is allemaal wat stabieler, onderdelen zijn makkelijker bereikbaar en verkrijgbaar. Dit in tegenstelling tot die goedkope GPK meuk.
Klopt. Het staat of valt gewoon met het vinden van een vakman waar je goed mee op een lijn zit. En of die lijn nu bulletproof of net-niet-te-gammel is maakt niet uit, als je het maar eens bent.quote:Het is juist hierin waar de vakman de eindgebruiker in een goed advies kan voorzien.
Niet alles wat je bij de GPK kunt kopen is slecht, maar voor een stukje buis of sanitair ga ik wel naar de groothandel. Heeft niks met snobisme te maken.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:50 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
[quote]Dit is wel een aardig voorbeeld, hier maak jij als het ware al de keuze voor de eindgebruiker op basis van wat je zelf een acceptabele kwaliteit vindt. Maar dat acceptabel is wel op basis van je eigen smaak en daarover valt nu eenmaal niet te twisten, maar het hoeft nog niet de mening van de klant te zijn. Je ziet het ook vaak hier in de gereedschaptopics.. het snobisme spat er bij veel vakmensen vanaf. Alles minder dan absolute topkwaliteit is rotzooi.
Ga op je gevoel en gezond verstand af.quote:Prik daar als amateur maar eens doorheen. Wie moet je nu geloven?
Klopt helemaal, goed overleg is belangrijk en blijf eerlijk naar je opdrachtgever toe.quote:Klopt. Het staat of valt gewoon met het vinden van een vakman waar je goed mee op een lijn zit. En of die lijn nu bulletproof of net-niet-te-gammel is maakt niet uit, als je het maar eens bent.
ik ken yokogawa alleen maar van OTDR (optical time domain reflection) meters voor glasvezel (storingen/dempingen) te meten (behoorlijk dure grappen trouwens zo'n meter)quote:Op zondag 24 maart 2013 20:14 schreef bluemoon23 het volgende:
Maakten die ook gereedschap dan ?
Ik ken Yokogawa alleen van industriele automatisering.
Zoiets heb eens vervangen; ¤1,50 per cel. Draait weer als een tierelier!quote:
Nee, de sleuf waar de piep in komt.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:18 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Jij slijpt electrabuis met een slijptol? Ijzerzaag gebruik ik daar gewoon voor.
laat eens een plaatje zien van een yokogawa slijptol, ik kan niks vinden ik ben benieuwdquote:
Euhm sorry, ben je hier nu de makita accuboor gelijk aan het trekken met een Gamma cirkel zaag??quote:Op zondag 24 maart 2013 09:53 schreef Harmen85 het volgende:
Goede verhalen!
Morgenavond maak ik 'n foto; akkoord?quote:Op maandag 25 maart 2013 19:03 schreef densmee het volgende:
laat eens een plaatje zien van een yokogawa slijptol, ik kan niks vinden ik ben benieuwd
sprimaquote:Op maandag 25 maart 2013 20:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Morgenavond maak ik 'n foto; akkoord?
Mea Pulca, mea maxima pulca...heb 'n Agojama slijpertje. Maar ben beetje doorgeslagen met die Aziatische namen die op -ama- eindigen, haal ik alles door elkaar.quote:
@blomke: waar besteld als ik vragen mag?quote:Zoiets heb eens vervangen; ¤1,50 per cel. Draait weer als een tierelier!
Ik maakte alleen duidelijk dat men niet moet klagen als ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:03 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Hornbach geeft vijf jaar garantie op dat MacAllister gereedschap, is het dan brol?
Een setje van Mafell adviseren van rond de 700 euro om wat planken van snothout te zagen![]()
Probeer het eens met een knappe handzaag TS heb je wel wat meer aan.
De maffel is weer het andere uiterste imo..quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:03 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Hornbach geeft vijf jaar garantie op dat MacAllister gereedschap, is het dan brol?
Een setje van Mafell adviseren van rond de 700 euro om wat planken van snothout te zagen![]()
Probeer het eens met een knappe handzaag TS heb je wel wat meer aan.
Heeft hitachi ook een goedkope lijn, en waar herken je die aan?quote:
Volgens mij door die zwarte "tijgerprint". Ziet er lekker stoer uit.quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:10 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Heeft hitachi ook een goedkope lijn, en waar herken je die aan?
Bij m'n lokale ijzerboer/semi-groothandel voor metaal en gereedschappen lag een hitachi accuboor 14.4 lion voor 150. Ik ben helaas het typenr vergeten op te schrijven, kan dat iets zijn?
M'n huidige B&D heeft een kromme as
wel na jarenlange dienst trouwens
Bedanktquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Volgens mij door die zwarte "tijgerprint". Ziet er lekker stoer uit.
En als je die gevonden hebt meteen ook een goed zaagblad kopen. Je kunt een prima zaag hebben maar met een slecht of stomp zaagblad blijft het aanmodderen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 07:50 schreef Harmen85 het volgende:
Ik ga op zoek naar een goede tweedehandse pro machine.
Door je boerenverstand te gebruiken...quote:Op zondag 24 maart 2013 13:26 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ben ik het wel mee eens. Het laatste puntje is echter niet helemaal juist denk ik. Kijk een accu boor die doet een schroefje ronddraaien..Die dure net als die goedkope. Punt is dat een profi per uur gewoon geld kost en arbeid is duurder dan materiaal. Een boor die dus maar weinig kracht heeft doet er per schroef langer over en zal ook eerder weer in de lader moeten. Dat is een van de criteria die een profi hanteert. Vandaar dat die bijv ook werken met een spijker pistool, ding kost meer maar doordat het sneller gaat word het goedkoper.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:23 schreef Holenbeer het volgende:
wel leuk dat gebitch op de bouwmarkten en hun kwaliteit, maar veel klussers ontstijgen het bouwmarkt niveau ook maar amper. Natuurlijk kan je niet verwachten dat je voor paar tientjes een top machine hebt. Natuurlijk voldoet bouwmarktmateriaal niet voor iemand als Betyar of andere klussers die materiaal dagelijks op professionele wijze gebruiken. Natuurlijk merkt een loodgieter het kwaliteitsverschil tussen bouwmarktmateriaal en andere materialen.
Een bouwmarkt is voor de doe-het-zelver. De massa die voor een klus geen professional inhuurt. Een brede groep die bediend moet worden, wat gedaan wordt met materiaal in een brede prijsklasse. De cliche dat je eerst moet nagaan hoe vaak en op welk niveau je een machine gebruikt en op basis daarvan een apparaat kiest gaat hier op. Simple like that. Als je een snelle sportauto wilt stap je ook niet de Kia dealer binnen.
Overigens durf ik ook te wedden dat de professional zich prima weet te redden met een bouwmarkt machientje, puur door kwaliteit van de vakman.
Die 125 euro is ongeveer het dubbele van wat een Black & Decker kost en die maken ook nog steeds winst. Dus ja, er zou volgens mij wat ruimte moeten zijn voor meer degelijkheid. Of het prijsverschil daar ook voor gebruikt wordt is vers twee.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:28 schreef Gompy58 het volgende:
Denk eens logiosch na en trek van je aankoop bedrag de btw af. Van die ex btw prijs moeten de transport kosten betaald worden, moet het materiaal betaald worden en moeten diverse mensen nog wat verdienen...
Festool...............Extra betalen voor de marketing..quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:28 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Door je boerenverstand te gebruiken...
Denk eens logiosch na en trek van je aankoop bedrag de btw af. Van die ex btw prijs moeten de transport kosten betaald worden, moet het materiaal betaald worden en moeten diverse mensen nog wat verdienen... Hoeveel denk je dan dat er daadwerkelijk aan kwaliteit aan zoiets zit?
Daarentegen is het wel dat je moet bedenken waar je iets voor wilt gebruiken en in welke frequentie. Een aannemer vind een groene bosch accu boor misschien troep en kijkt niet lager dan een blauwe bosch maar je buurman werkt weer perfect met die groene...
Ikzelf koop eigenlijk enkel Festool Dat kost meer maar je betaald ook voor dat wat er aan organisatie achter zit. Een medewerker van Festool kwam kostenloos een machine bij mij thuis controleren en bijstellen. Dat soort dingen zitten in de prijs verwerkt. Ook weet ik dat ik over 20 jaar nog steeds dat ene schroefje of schuurvoetje kan bestellen... Daar betaal je voor...
Kwaliteit kost gewoon geld.
Bij Festool vertelde me iemand dat de productie kostprijs van een Festool machine ( frees of invalzaag maakt niet veel uit) ongeveer een 100 euro is. Dat is ook de prijs die je betaald aan eigen risico die je betaald als je gebruik maakt van hun diefstal verzekering.
Daar zit trouwens weer een eenvoudige gedachte achter. Als je machine van een klant is gejat kun je hem beter voor weinig een andere nieuwe geven zodat hij wel bij jou merk de accesoires blijft kopen. Een klant die je aan een ander merk kwijt bent heb je niet zo maar terug...
ohja... een cirkelzaag die niet door een steigerplank heen komt....
Dat zeg ik ook niet. Ik gebruik enkel de domino, ben ook een stofzuiger van hen op het oog. Werken ze met stofzakken of kun je de bak leeg kiepen?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:56 schreef Gompy58 het volgende:
Festool is niet heilig voor me hoor, zodra je meer met dat spul werkt zie je echt wel waar het handiger en beter kan. Het afstelwerkt is bijv. iets dat bij sommige van hun producten echt wel beter kan.
Het is echter wel goede kwaliteit, je kunt niet stellen dat het slecht materiaal is.
Net als met printerinkt dus, het grote geld wordt verdiend met de accessoires.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:39 schreef Gompy58 het volgende:
ze werken met zakken van wat dikker papier. Ik zelf heb een Festo 36 variant. Die zakken kosten per 5 ongeveer 45 euro ofzo.
Ook kun je een soort kunstof zak kopen van tegen de 200 euro die te legen is.
Bij ons op het werk gebruiken wij die gewoon op de vrijdagmiddagborrel om bevroren frikadellen in stukken te knippenquote:
Geweldig setje was dit, geloof net 3 tientjes. Voor de hobby heb ik met name de kleine in gebruik, dat blokkeerknopje is gesneuveld en het lager vertoont iets meer speling, en het snoer kent door mijn vele verdraaiingen een paar zwekke plekken maar verder! Doet ie het al 7 jaar prima. Binnenkort een keer het snoer vervangen en misschien het lager. Lekker weer een avondje therapeutisch sleutelenquote:Op maandag 25 maart 2013 21:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Mea Pulca, mea maxima pulca...heb 'n Agojama slijpertje. Maar ben beetje doorgeslagen met die Aziatische namen die op -ama- eindigen, haal ik alles door elkaar.
Deze:
[ afbeelding ]
En toch is het mooi spul dat toch zeker een % of 20-30 goedkoper is dan Mafellquote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Festool...............Extra betalen voor de marketing..De Apple onder de machines
![]()
Hallo,quote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:55 schreef Harmen85 het volgende:
Of dit draadje wellicht beter thuishoort in de klaagbaak weet ik niet.
Ik wil in ieder geval de hobbyist en klusser bereiken met het volgende;
Ik wilde voor de volledigheid altijd al graag een cirkelzaag.
Bij de Gamma kocht ik steigerhout voor een mooie tafel die ik zelf wilde maken (uiteindelijk goed gelukt trouwens). Ik keek ook nog ff bij de cirkelzagen en zag de Gamma machine. Hij zag er degelijk uit met zijn dikke bodemplaat en dergelijke. Hij kwam op mij robuster over dan de goedkopere cirkelzagen van Metabo en dergelijke. Ook ziet hij er keurig uit. De machine koste nog lang geen 100 euro, dus hop, meegenomen en thuis aan het werk.
Na wel één steigerhouten tafel die ik ermee heb gemaakt ben ik het ding spuugzat.
De kwaliteit van de machine is echt om te huilen, mijn frustratie dus maar delen met jullie omdat ik nergens een eerlijk verhaal vind over deze machine. Bij deze voor iedereen die informatie zoekt over deze machine alvast mij mening.
Klussers die een cirkelzaag willen aanschaffen; koop geen cirkelzaag van de Gamma type CS13-185!!! (Ik weet het, ik ben zo stom geweest om zo'n ding voor 69 euro aan te schaffen, echt te mooi om waar te zijn dus.)
Waarom;
- De bovenbouw (motor en zaagblad e.d.) beweegt ten opzichte van de GELIJDENDE voet. (weg precisie)
- De spanner (blikken plaatje) op de hoogteinstelling draaide ik al meteen dol, terwijl ik de hoogteinstelling niet eens goed gelockt kreeg.
- Schroeven waren al beschadigd toen ik het ding uit de koffer haalde.
- Langsgeleider (stalen beugeltje om de zaag bijv. mee langs een plaat te halen zodat je strips zaagt) buigt gemakkelijk en zit niet mooi haaks in de voet uitgeleind.
- Zaagblad staat niet parallel uitgeleind met de zijkant van de voet.
- Zaagblad-beschermkap blijft hangen!!! (Volgens mij zit dat ding erop om je vingers te beschermen!!!)
- Gradeninstelling van de zaag niet vast... (Echt knap hoe golvig je met deze machine kan zagen.)
Ik ga morgen terug naar de Gamma en laat het machientje nog liever ter vondeling voor de deur liggen (als ze hem niet terugnemen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |