quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:54 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Deel I:
MO / Bahrein - het volgende land?
Een foto zegt meer dan duizend woorden:
These Are The Controversial Satellite Photos That Set Off Protests In Bahrain
Shocking video's uit Bahrein:
In een paar woorden: de sjiieten zijn in de meerderheid in Bahrein, maar het eiland wordt al 200 jaar bestuurd door soennitische dictators (een koningshuis). De sjiitische gemeenschap wordt achtergesteld, en het koningshuis importeert soennieten uit andere landen in de hoop het eiland om te toveren in een soennitisch eiland. Saoedi-Arabië heeft samen met de Verenigde Arabische Emiraten 1.000 soldaten gestuurd naar Bahrein. Vals spel! Het grote sjiitische buurland Iran is daar uiteraard niet blij mee. Iran is in staat om de Golflanden een kopje kleiner te maken. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Vandaag is er iig 1 Saoedische bezetter gedood door een demonstrant. Het soennitische Egypte heeft ondertussen aangegeven de Bahreini's te steunen, maar opgeroepen om geen geweld te gebruiken en het voorbeeld van de Egyptenaren te volgen om de tiran van het eiland te verjagen.
Dat is het probleem juist. Er wordt wél geschoten. In Bahrain is het echter alleen de dictator die wapens heeft en op mensen schiet. Het probleem is de hypocrisie van sommige landen, die doen alsof ze zo bekommerd zijn met mensenrechten, maar alleen in 1 of 2 landen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:30 schreef sp3c het volgende:
zolang ze niet ineens massaal over en weer op elkaar gaan staan schieten is het voor Nederlanders gewoon niet zo'n heel interessant verhaal om te vertellen, zeker niet op dit moment waar er veel grotere zaken spelen, zeker in die regio
absoluut, het is het makkelijkste dat je kan doen en zolang er geen grote belangen bij spelen blijven we dat waarschijnlijk ook gewoon doenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:38 schreef Djibril het volgende:
Heel makkelijk om te zeggen "het boeit ons niet".
nou dat bestrijd ik dusquote:Iedereen deed een oogje dicht hier toen SA met zijn leger naar binnen ging en daar mensen even een kopje kleiner maakten.
Iedereen deed een oogje dicht toen er rapporten binnenkwamen die zeiden dat artsen en verplegers die demonstranten behandelden aan hen verwondingen werden mishandeld.
Syrie grenst aan zowel Turkije als Israel, dat komt een stuk dichter bij ons veilige westerse wereldje dan Bahreinquote:Wat boeit ons Syrie? We hebben totaal geen handel met Syrie noch enig politieke band, toch zijn we daar in geïnteresseerd. Deze mensen in Bahrein vechten ook voor hen vrijheid net als het Syrische volk, ook hen moeten we aandacht geven zodat zij dit bereiken.
De opstand in Syrie zou nooit tot deze proporties zijn gekomen als we er geen aandacht aan hadden gegeven. De opstanden in Bahrein zullen ook pas effect hebben als we met z’n alle aandacht aan besteden en druk uitoefenen op de regime daar.
Dan onderschat je de kracht van de media. Tuurlijk heeft de media wel invloed, als niemand over syrie had gerapporteerd dan was er ook geen publieke druk op regeringen om er iets aan te doen. Dan zouden onze regeringen de mensenrechtenschendingen daar ook niet veroordelen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
absoluut, het is het makkelijkste dat je kan doen en zolang er geen grote belangen bij spelen blijven we dat waarschijnlijk ook gewoon doen
[..]
nou dat bestrijd ik dus
niemand doet een oogje dicht, men haalt zijn/haar schouders ervoor op
het zoveelste Arabische land met een revolutie gone bad, er zijn geen beelden en we hebben er verder geen last van
[..]
Syrie grenst aan zowel Turkije als Israel, dat komt een stuk dichter bij ons veilige westerse wereldje dan Bahrein
daarom boeit het ons en ik geloof voor geen seconde dat de Westerse media aandacht enige invloed heeft gehad op het conflict, dat is oorzaak/gevolg door elkaar halen
Inderdaad en het is al aan de gang in SA, maar goed Amerika zal koste wat het kost SA beschermen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:38 schreef Jellereppe het volgende:
Bahrein is heel klein, je kunt Bahrein met enkele duizenden soldaten al bezetten, maar wat er momenteel aan de gang is, kan de ingang zijn van iets groots, namelijk opstanden tegen het regime in S-A en meer Arabische landen. Dat is de reden waarom S-A zich er voornamelijk mee bemoeid, door soldaten te sturen, en zo de opstanden neer te slaan met hevig geweld en doden. Je maakt mij niet wijs dat dat niet nieuwswaardig is.
[ afbeelding ]
Duidelijkquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:38 schreef Peunage het volgende:
Sjiieten, Iran etc.
Ik ga er in ieder geval geen opstel over schrijven, voor mij is het duidelijk.
Syrië was gepland. Bahrein en SA zijn spontaan? Of een reactie van Iran? (Al is daar geen enkel bewijs voor).quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:36 schreef Djibril het volgende:
Als men dat artikel leest en meer opzoekt over wat er allemaal in SA en Bahrein gebeurd vraag ik me af waarom we dan niet de bevolking bewapenen zoals we dat waarschijnlijk in Syrie zullen doen.
Why didn't CNN's international arm air its own documentary on Bahrain's Arab Spring repression?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:15 schreef Curlbrah het volgende:
Ik weet niet hoe jij dat ziet maar het is niet zo dat de "Westerse media" betaald is door de VS om hier niet over te schrijven. Het verhaal is gewoon niet opgepikt.
quote:CNN's total cost for the documentary, ultimately titled "iRevolution: Online Warriors of the Arab Spring", was in excess of $100,000, an unusually high amount for a one-hour program of this type. The portion Lyon and her team produced on Bahrain ended up as a 13-minute segment in the documentary. That segment, which as of now is available on YouTube, is a hard-hitting and unflinching piece of reporting that depicts the regime in a very negative light.
In the segment, Lyon interviewed activists as they explicitly described their torture at the hands of government forces, while family members recounted their relatives' abrupt disappearances. She spoke with government officials justifying the imprisonment of activists. And the segment featured harrowing video footage of regime forces shooting unarmed demonstrators, along with the mass arrests of peaceful protesters. In sum, the early 2011 CNN segment on Bahrain presented one of the starkest reports to date of the brutal repression embraced by the US-backed regime.
On 19 June 2011 at 8pm, CNN's domestic outlet in the US aired "iRevolution" for the first and only time. The program received prestigious journalism awards, including a 2012 Gold Medal from New York Festival's Best TV and Films. Lyon, along with her segment producer Taryn Fixel, were named as finalists for the 2011 Livingston Awards for Young Journalists. A Facebook page created by Bahraini activists, entitled "Thank you Amber Lyon, CNN reporter | From people of Bahrain", received more than 8,000 "likes".
Despite these accolades, and despite the dangers their own journalists and their sources endured to produce it, CNN International (CNNi) never broadcast the documentary. Even in the face of numerous inquiries and complaints from their own employees inside CNN, it continued to refuse to broadcast the program or even provide any explanation for the decision. To date, this documentary has never aired on CNNi.
quote:"It became a standard joke around the office: the Bahrainis called to complain about you again," recounted Lyon. Lyon was also told by CNN employees stationed in the region that "the Bahrainis also sent delegations to our Abu Dhabi bureau to discuss the coverage."
Internal CNN emails reflect continuous pressure on Lyon and others to include claims from the Bahraini regime about the violence in their country even when, says Lyon, she knew first-hand that the claims were false. One April 2011 email to Lyon from a CNN producer demands that she include in her documentary a line stating that "Bahrain's foreign minister says security forces are not firing on unarmed civilians," and another line describing regime claims accusing "activists like Nabeel Rajab of doctoring photos fabricating injuries".
Wel dus. Je hebt wel gedeeltelijk gelijk hoor, het verhaal is wel opgepikt door grote media zoals The Guardian en Al-Jazeera, maar veel mensen boeit het gewoon niet zoveel. Bahrein is gewoon niet zo belangrijk. Het dodental is ook relatief hoog voor zo'n kleine bevolking, maar stelt niks voor als je het met andere Arabische revoluties vergelijkt. Dat telt ook mee.quote:In March 2012, Lyon was laid off from CNN as part of an unrelated move by the network to outsource its investigative documentaries. Now at work on a book, Lyon began in August to make reference to "iRevolution" on her Twitter account, followed by more than 20,000 people.
On 16 August, Lyon wrote three tweets about this episode. CNNi's refusal to broadcast "iRevolution", she wrote, "baffled producers". Linking to the YouTube clip of the Bahrain segment, she added that the "censorship was devastating to my crew and activists who risked lives to tell [the] story." She posted a picture of herself with Rajab and wrote:
"A proponent of peace, @nabeelrajab risked his safety to show me how the regime oppresses the [people] of #Bahrain."
The following day, a representative of CNN's business affairs office called Lyon's acting agent, George Arquilla of Octagon Entertainment, and threatened that her severance payments and insurance benefits would be immediately terminated if she ever again spoke publicly about this matter, or spoke negatively about CNN.
Ik heb al een aardige tijd niet zoveel onzin in één post gezienquote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:50 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Syrië was gepland. Bahrein en SA zijn spontaan? Of een reactie van Iran? (Al is daar geen enkel bewijs voor).
In Syrië begon het met sluipschutters die demonstranten én politieagenten doodschoten. Dat hele theater is vanaf 2005 zorgvuldig voorbereid. Alleen wil het niet echt vlotten. Libië ging vlotter. Waarschijnlijk ook omdat Gaddafi juist de indruk had dat hij zulke goede maatjes was met de VS, Engeland en Frankrijk, toen ze hem een mes in zijn hol staken.
In de jaren negentig had MI6 Bin Laden nog gerecruteerd om Gaddafi om te leggen. Maar na '9/11' was Gaddafi er als eerste bij om de VS te condoleren met hun verlies, en werd Libië één van de bestemmingen van illegaal van straat geplukte verdachten, die de CIA met haar 'extraordinary rendition' programma lieten verdwijnen. Toen die Benghazi-terroristen de boel in de hens staken, twee jaar geleden, bleef hij maar roepen dat het Al Qaida was. En dat wás ook zo. Maar hij had niet door dat 'het Westen' Al Qaida weer broederlijk tegen de borst had gedrukt.
quote:Op zondag 24 maart 2013 14:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Why didn't CNN's international arm air its own documentary on Bahrain's Arab Spring repression?
[..]
[..]
[..]
Wel dus. Je hebt wel gedeeltelijk gelijk hoor, het verhaal is wel opgepikt door grote media zoals The Guardian en Al-Jazeera, maar veel mensen boeit het gewoon niet zoveel. Bahrein is gewoon niet zo belangrijk. Het dodental is ook relatief hoog voor zo'n kleine bevolking, maar stelt niks voor als je het met andere Arabische revoluties vergelijkt. Dat telt ook mee.
[..]
Ik heb al een aardige tijd niet zoveel onzin in één post gezien![]()
Waarom heeft TS hier een nieuw topic over geopend trouwens? Het oude was nog niet vol. En bij een revolutie zit Bahrein nog lang niet.
Is dat zo? My bad, ik dacht dat het vol zat.quote:Op zondag 24 maart 2013 14:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Why didn't CNN's international arm air its own documentary on Bahrain's Arab Spring repression?
[..]
[..]
[..]
Wel dus. Je hebt wel gedeeltelijk gelijk hoor, het verhaal is wel opgepikt door grote media zoals The Guardian en Al-Jazeera, maar veel mensen boeit het gewoon niet zoveel. Bahrein is gewoon niet zo belangrijk. Het dodental is ook relatief hoog voor zo'n kleine bevolking, maar stelt niks voor als je het met andere Arabische revoluties vergelijkt. Dat telt ook mee.
[..]
Waarom heeft TS hier een nieuw topic over geopend trouwens? Het oude was nog niet vol. En bij een revolutie zit Bahrein nog lang niet.
Ook al is het wel zo bij CNN; dan nog niet bij de rest van de westerse media. Uit persoonlijke ervaring in ieder geval niet bij de Nederlandse media.quote:Op zondag 24 maart 2013 14:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik denk dat je de standvastigheid van de Syrische bevolking onderschat.quote:Op zondag 24 maart 2013 15:11 schreef Djibril het volgende:
[..]
[..]
Is dat zo? My bad, ik dacht dat het vol zat.
Een revolutie kan het niet worden als het onderbelicht wordt. Als we dat ook bij Syrie hadden gedaan dan was er daar ook geen revolutie zoals die nu is gaande.
Ik denk dat Bahrein genoeg aandacht heeft gehad van sji'itische predikers zoals Nasrallah, Khamenei en al-Sadr. Maar op dit moment zijn ze iets te druk dat monster in Syrië te verdedigen.quote:Als die imams nou een fatwa op de sjeik van Bahrein uitbrengen krijg je hetzelfde verhaal, namelijk dat al die strijders naar Bahrein gaan voor de heilige oorlog.
Zo simpel ligt het niet. Die opstand begon al in 76' en is niet zo vreedzaam begonnen zoals ze in 2011 hebben gedaan. Andere tijd, andere mediamiddelen etc.quote:In 82 kwamen de mensen in Syrie ook in opstand, toen boeide het ons ook niet aangezien wij als westen Irak steunden in hen oorlog tegen Iran. We wilden niet dat aan de andere kant van Irak een instabiele land zou ontstaan. Daarom zei er ook geen enkele noemenswaardige leider toen er iets van.
Vertel eens wat meer over die persoonlijke ervaring?quote:Op zondag 24 maart 2013 15:33 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Ook al is het wel zo bij CNN; dan nog niet bij de rest van de westerse media. Uit persoonlijke ervaring in ieder geval niet bij de Nederlandse media.
Ik zou willen dat ik kon schrijven dat ik zelden zo'n oppervlakkige reactie tegenkom, waaruit louter vooringenomenheid blijkt. Is dat een keizer, in je avatar? Heeft iemand je er wel eens opmerkelijk op gemaakt dat sommige keizers geen kleren aan hebben, hoewel niemand hen dat durft te vertellen?quote:Op zondag 24 maart 2013 14:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik heb al een aardige tijd niet zoveel onzin in één post gezien
O gewoon, of het Bahrain-onderwerp weleens is besprokenquote:Op zondag 24 maart 2013 16:50 schreef Curlbrah het volgende:
gewoon werken; wat wil je er verder over weten.
Nee, over het algemeen heb ik het niet zo op met die conspiracy-gekkies.quote:Hoef je niet diep in te zitten om dat te ontdekken; anders zou je even naar BNW moeten gaan.
alsjeblieft zeg alsof ik serieus kan reageren op dat onderbouwingsloze, bij elkaar geraapte conspiracy zooitje.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:33 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik kon schrijven dat ik zelden zo'n oppervlakkige reactie tegenkom, waaruit louter vooringenomenheid blijkt.
Je maakt een geintje hé? Of kom je echt nooit buiten en weet je niet wat dat is?quote:Is dat een keizer, in je avatar? Heeft iemand je er wel eens opmerkelijk op gemaakt dat sommige keizers geen kleren aan hebben, hoewel niemand hen dat durft te vertellen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |