Koningshuis: Sunniquote:Op maandag 14 februari 2011 20:49 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Misschien wat meer informatie
Jaja, dit zeg jij altijd wanneer het sjiieten betreft, maar tot nu zijn al jouw voorspellingen niet uitgekomen.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:50 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Mocht deze "volksopstand" slagen dan hebben we meteen een tweede Iran in het MO.
bahrain was b.t.w. van het weekend al bezig i.i.g. zoiezo vanaf zaterdag , maar volgens mij zelfs nog eerder )quote:Op maandag 14 februari 2011 20:40 schreef Maarten-Pieter het volgende:
In het oliestaatje Bahrein zijn er vandaag ook demonstraties tegen de machthebbers geweest. Ze hebben het voorbeeld van Tunesi en Egypte gevolgd, een dag van de woede. Is dit land na Tunesi, Egypte, Jordani, Jemen en Algerije (en eventueel Libi, Syri, Marokko en Irak) het volgende land? Discuss!
quote:Saudi Arabia sending troops to Bahrain to crush popular protests
Saudi Arabia is sending troops to Bahrain in a move to crack down on grassroots movement of the Persian Gulf Island State's long suppressed majority, who took to the streets in the capital Manama on Monday, a political analyst says.
The analyst told Press TV on Tuesday that Riyadh is sending its troops, with US consent, to help King Hamad bin Isa Aal-e Khalifa of the minority ruling regime, to crack down on the protesters.
Bahraini police have been using tear gas and batons to disperse the rallies in the Bahrain capital and other cities and towns.
Three protesters have so far been martyred due to police firing in the village of Daih, in the suburb of Manama.
The last fatalities came as the protesters were participating in the funeral ceremony of another protester who was martyred earlier on Monday.
His death prompted the opposition to call for a huge funeral march and to urge Bahrainis to escalate the protests for their long denied rights.
Security forces have been deployed in force along the main routes leading to Manama in an effort to prevent a massive gathering that had been inspired by similar rallies around the Arab world.
Als we elektrische auto's hebben.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Wanneer gooien we een bom op Saudi Arabie?
Ik heb de neiging om te zeggen dat het juist moeilijker is. Klein land is denk ik makkelijker te beheren voor de gevestigde orde. Maar ja, grootte is niet de enige factor die bepalend voor de slagingskans waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:27 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Het is er inderdaad zeer heftig aan de gang. Bahrein is een kleiner land, en misschien dus makkelijker om omver te werpen.
Is het zo erg daar?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:27 schreef levanteudtherevival het volgende:
Ik las het in de trouw, ik dacht dat het een rustig oliestaatje was... Mijn oom werkt daar en mijn moeder plus zusje wouden heb binnenkort bezoeken, gaat dus niet door
Check de Wikileaks cables. Iraanse bemoeienis in Bahrein is allanger bekend. Iran zou erg graag een Shia machtsblok willen vormen in de regio. Iran-Irak-Bahrain-Hezbollahquote:Op dinsdag 15 februari 2011 03:36 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Jaja, dit zeg jij altijd wanneer het sjiieten betreft, maar tot nu zijn al jouw voorspellingen niet uitgekomen.
Net zoals Saoedi-Arabi graag een soenniet aan de macht wil hebben in Bahrein.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:53 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Check de Wikileaks cables. Iraanse bemoeienis in Bahrein is allanger bekend. Iran zou erg graag een Shia machtsblok willen vormen in de regio. Iran-Irak-Bahrain-Hezbollah
Etnische bevolking is soenniet. Opzouten met die Iraanse immigranten, Hopelijk slaat het koningshuis die terroristen op straat hard uit elkaar.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:00 schreef intellectuele_user het volgende:
Net zoals Saoedi-Arabi graag een soenniet aan de macht wil hebben in Bahrein.
De meerderheid van de bevolking in Bahrein is sjiitisch, zij zouden dat eiland dan ook moeten leiden en niet een soenniet die met moeite en met hulp uit het buitenland zijn wil oplegt aan de meerderheid van de bevolking.
En toch word hij gesteund door een absolute meerderheid van de bevolking, doet ie toch niet slecht dan he?quote:Net zoals de dictator van Syri moet vertrekken aangezien hij geen soenniet is en de meerderheid van de Syrirs soennieten zijn.
quote:Bahrein heeft nu ook 'Tahrirplein'
` In Bahrein hebben betogers een plein
in de hoofdstad Manamah bezet en dat
omgedoopt tot Tahrirplein,naar het
plein in Caro waar drie weken lang
betoogd werd tegen president Mubarak.
Betogers hadden gisteren uitgeroepen
tot Dag van de Woede.Ze eisen meer
politieke vrijheden en willen dat het
parlement van het koninkrijk meer
macht krijgt.
De koning van Bahrein heeft een