abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92787562
In het oliestaatje Bahrein zijn er vandaag ook demonstraties tegen de machthebbers geweest. Ze hebben het voorbeeld van Tunesi en Egypte gevolgd, een dag van de woede. Is dit land na Tunesi, Egypte, Jordani, Jemen en Algerije (en eventueel Libi, Syri, Marokko en Irak) het volgende land? Discuss!

[ Bericht 3% gewijzigd door Maarten-Pieter op 14-02-2011 20:47:31 ]
  maandag 14 februari 2011 @ 20:49:30 #2
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92788236
Misschien wat meer informatie
  maandag 14 februari 2011 @ 20:51:23 #3
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
  maandag 14 februari 2011 @ 20:52:05 #4
273119 BeSimple
or die trying!
pi_92788452
Laat me met rust!
pi_92792670
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:49 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Misschien wat meer informatie
Koningshuis: Sunni

Meerderheid bevolking: Shia

Mocht deze "volksopstand" slagen dan hebben we meteen een tweede Iran in het MO.
pi_92806263
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:50 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Mocht deze "volksopstand" slagen dan hebben we meteen een tweede Iran in het MO.
Jaja, dit zeg jij altijd wanneer het sjiieten betreft, maar tot nu zijn al jouw voorspellingen niet uitgekomen.
pi_92806832
https://twitter.com/#!/khalidalkhalifa

Ik volgde hem al wegens Egypte, ben benieuwd.

khalidalkhalifa Khalid Alkhalifa
better not jump to conclusion and blame police .. Reports suggest police coming under attack by mob with swords. That to not confirmed

One person died today . MOI opened investigation .. With Sh Rashid at its helm, I am confident truth will prevail

moi_bahrain Ministry of Interior
by khalidalkhalifa
Interior Minister: Should investigation show that the use of arm in Daih case is unjustifiable, legal action will be taken.

@
@hussain_shaker demos every day does not mean something wrong .. Rather means an open, active sociopolitical scene. Same as any world city
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_92807332
evanchill Evan Hill
One dead in Bahrain protests, inquiry immediately opened. Get the feeling the govt of Bahrain realizes this aint good PR. http://ow.ly/3Wzst
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 09:10:31 #9
273119 BeSimple
or die trying!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:47:13 #10
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92814581
Gaat er behoorlijk heftig aan toe. Ik hoorde gisteren dat er een soort kat-muis spel gaande is waar enkele honderden mensen protesteren, politie erbij komt met o.a. traangas enz, op steeds diverse locaties.

NickKristof Nicholas Kristof
#Bahrain police kill a man this morning at a funeral for someone killed yesterday. Looking wobbly? http://bit.ly/flWezS

BBC: #Bahrain man 'shot dead' at protester's funeral http://bbc.inhttp://bbc.in/g3ZyrP

EANewsFeed #Bahrain in Pictures: "1000s" in Funeral Procession after Clash w Police http://tinyurl.com/5s52y78

#Mobile phone footage the funeral procession in #Bahrain has emerged on the video streaming service Bambuser http://bit.ly/hMbHrt #Jan25
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_92820537
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:40 schreef Maarten-Pieter het volgende:
In het oliestaatje Bahrein zijn er vandaag ook demonstraties tegen de machthebbers geweest. Ze hebben het voorbeeld van Tunesi en Egypte gevolgd, een dag van de woede. Is dit land na Tunesi, Egypte, Jordani, Jemen en Algerije (en eventueel Libi, Syri, Marokko en Irak) het volgende land? Discuss!
bahrain was b.t.w. van het weekend al bezig i.i.g. zoiezo vanaf zaterdag , maar volgens mij zelfs nog eerder )
http://www.lasvegassun.com/news/2011/feb/13/ml-bahrain-protests/

[ Bericht 13% gewijzigd door doeterniettoezegiktoch op 15-02-2011 15:13:07 ]
hoezo adhd ?
pi_92820820
meerdere films over bahrain van afgelopen dagen ; http://crowdvoice.org/human-rights-crackdown-in-bahrain#
hoezo adhd ?
pi_92832785
quote:
Saudi Arabia sending troops to Bahrain to crush popular protests
Saudi Arabia is sending troops to Bahrain in a move to crack down on grassroots movement of the Persian Gulf Island State's long suppressed majority, who took to the streets in the capital Manama on Monday, a political analyst says.

The analyst told Press TV on Tuesday that Riyadh is sending its troops, with US consent, to help King Hamad bin Isa Aal-e Khalifa of the minority ruling regime, to crack down on the protesters.

Bahraini police have been using tear gas and batons to disperse the rallies in the Bahrain capital and other cities and towns.

Three protesters have so far been martyred due to police firing in the village of Daih, in the suburb of Manama.

The last fatalities came as the protesters were participating in the funeral ceremony of another protester who was martyred earlier on Monday.

His death prompted the opposition to call for a huge funeral march and to urge Bahrainis to escalate the protests for their long denied rights.

Security forces have been deployed in force along the main routes leading to Manama in an effort to prevent a massive gathering that had been inspired by similar rallies around the Arab world.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:06:48 #16
273119 BeSimple
or die trying!
pi_92834232
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:42 schreef waht het volgende:

[..]

Wanneer gooien we een bom op Saudi Arabie?
Laat me met rust!
pi_92834685
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Wanneer gooien we een bom op Saudi Arabie?
Als we elektrische auto's hebben. ;) En waarschijnlijk zelfs dan niet, waarom immers bommen verspillen door een woestijn te bombarderen?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_92835392
Het is er inderdaad zeer heftig aan de gang. Bahrein is een kleiner land, en misschien dus makkelijker om omver te werpen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:23:45 #19
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_92838768
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:27 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Het is er inderdaad zeer heftig aan de gang. Bahrein is een kleiner land, en misschien dus makkelijker om omver te werpen.
Ik heb de neiging om te zeggen dat het juist moeilijker is. Klein land is denk ik makkelijker te beheren voor de gevestigde orde. Maar ja, grootte is niet de enige factor die bepalend voor de slagingskans waarschijnlijk.
En wat slecht voor je is.
pi_92838989
Ik las het in de trouw, ik dacht dat het een rustig oliestaatje was... Mijn oom werkt daar en mijn moeder plus zusje wouden heb binnenkort bezoeken, gaat dus niet door :(
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:33:08 #21
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_92839389
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:27 schreef levanteudtherevival het volgende:
Ik las het in de trouw, ik dacht dat het een rustig oliestaatje was... Mijn oom werkt daar en mijn moeder plus zusje wouden heb binnenkort bezoeken, gaat dus niet door :(
Is het zo erg daar?
En wat slecht voor je is.
pi_92840847
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 03:36 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Jaja, dit zeg jij altijd wanneer het sjiieten betreft, maar tot nu zijn al jouw voorspellingen niet uitgekomen.
Check de Wikileaks cables. Iraanse bemoeienis in Bahrein is allanger bekend. Iran zou erg graag een Shia machtsblok willen vormen in de regio. Iran-Irak-Bahrain-Hezbollah
pi_92845937
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:53 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Check de Wikileaks cables. Iraanse bemoeienis in Bahrein is allanger bekend. Iran zou erg graag een Shia machtsblok willen vormen in de regio. Iran-Irak-Bahrain-Hezbollah
Net zoals Saoedi-Arabi graag een soenniet aan de macht wil hebben in Bahrein.

De meerderheid van de bevolking in Bahrein is sjiitisch, zij zouden dat eiland dan ook moeten leiden en niet een soenniet die met moeite en met hulp uit het buitenland zijn wil oplegt aan de meerderheid van de bevolking.

Net zoals de dictator van Syri moet vertrekken aangezien hij geen soenniet is en de meerderheid van de Syrirs soennieten zijn.
pi_92848300
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:00 schreef intellectuele_user het volgende:

Net zoals Saoedi-Arabi graag een soenniet aan de macht wil hebben in Bahrein.

De meerderheid van de bevolking in Bahrein is sjiitisch, zij zouden dat eiland dan ook moeten leiden en niet een soenniet die met moeite en met hulp uit het buitenland zijn wil oplegt aan de meerderheid van de bevolking.
Etnische bevolking is soenniet. Opzouten met die Iraanse immigranten, Hopelijk slaat het koningshuis die terroristen op straat hard uit elkaar.

quote:
Net zoals de dictator van Syri moet vertrekken aangezien hij geen soenniet is en de meerderheid van de Syrirs soennieten zijn.
En toch word hij gesteund door een absolute meerderheid van de bevolking, doet ie toch niet slecht dan he?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 februari 2011 @ 00:20:26 #25
862 Arcee
Look closer
pi_92850584
quote:
Bahrein heeft nu ook 'Tahrirplein'

` In Bahrein hebben betogers een plein
in de hoofdstad Manamah bezet en dat
omgedoopt tot Tahrirplein,naar het
plein in Caro waar drie weken lang
betoogd werd tegen president Mubarak.

Betogers hadden gisteren uitgeroepen
tot Dag van de Woede.Ze eisen meer
politieke vrijheden en willen dat het
parlement van het koninkrijk meer
macht krijgt.

De koning van Bahrein heeft een
onderzoek aangekondigd naar de dood van
twee demonstranten.De eerste kwam om
bij een botsing met de politie.Bij zijn
begrafenis zou een ander doodgeschoten
zijn door de politie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')