abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92787562
In het oliestaatje Bahrein zijn er vandaag ook demonstraties tegen de machthebbers geweest. Ze hebben het voorbeeld van Tunesi en Egypte gevolgd, een dag van de woede. Is dit land na Tunesi, Egypte, Jordani, Jemen en Algerije (en eventueel Libi, Syri, Marokko en Irak) het volgende land? Discuss!

[ Bericht 3% gewijzigd door Maarten-Pieter op 14-02-2011 20:47:31 ]
  maandag 14 februari 2011 @ 20:49:30 #2
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92788236
Misschien wat meer informatie
  maandag 14 februari 2011 @ 20:51:23 #3
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
  maandag 14 februari 2011 @ 20:52:05 #4
273119 BeSimple
or die trying!
pi_92788452
Laat me met rust!
pi_92792670
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:49 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Misschien wat meer informatie
Koningshuis: Sunni

Meerderheid bevolking: Shia

Mocht deze "volksopstand" slagen dan hebben we meteen een tweede Iran in het MO.
pi_92806263
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:50 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Mocht deze "volksopstand" slagen dan hebben we meteen een tweede Iran in het MO.
Jaja, dit zeg jij altijd wanneer het sjiieten betreft, maar tot nu zijn al jouw voorspellingen niet uitgekomen.
pi_92806832
https://twitter.com/#!/khalidalkhalifa

Ik volgde hem al wegens Egypte, ben benieuwd.

khalidalkhalifa Khalid Alkhalifa
better not jump to conclusion and blame police .. Reports suggest police coming under attack by mob with swords. That to not confirmed

One person died today . MOI opened investigation .. With Sh Rashid at its helm, I am confident truth will prevail

moi_bahrain Ministry of Interior
by khalidalkhalifa
Interior Minister: Should investigation show that the use of arm in Daih case is unjustifiable, legal action will be taken.

@
@hussain_shaker demos every day does not mean something wrong .. Rather means an open, active sociopolitical scene. Same as any world city
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_92807332
evanchill Evan Hill
One dead in Bahrain protests, inquiry immediately opened. Get the feeling the govt of Bahrain realizes this aint good PR. http://ow.ly/3Wzst
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 09:10:31 #9
273119 BeSimple
or die trying!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:47:13 #10
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92814581
Gaat er behoorlijk heftig aan toe. Ik hoorde gisteren dat er een soort kat-muis spel gaande is waar enkele honderden mensen protesteren, politie erbij komt met o.a. traangas enz, op steeds diverse locaties.

NickKristof Nicholas Kristof
#Bahrain police kill a man this morning at a funeral for someone killed yesterday. Looking wobbly? http://bit.ly/flWezS

BBC: #Bahrain man 'shot dead' at protester's funeral http://bbc.inhttp://bbc.in/g3ZyrP

EANewsFeed #Bahrain in Pictures: "1000s" in Funeral Procession after Clash w Police http://tinyurl.com/5s52y78

#Mobile phone footage the funeral procession in #Bahrain has emerged on the video streaming service Bambuser http://bit.ly/hMbHrt #Jan25
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_92820537
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:40 schreef Maarten-Pieter het volgende:
In het oliestaatje Bahrein zijn er vandaag ook demonstraties tegen de machthebbers geweest. Ze hebben het voorbeeld van Tunesi en Egypte gevolgd, een dag van de woede. Is dit land na Tunesi, Egypte, Jordani, Jemen en Algerije (en eventueel Libi, Syri, Marokko en Irak) het volgende land? Discuss!
bahrain was b.t.w. van het weekend al bezig i.i.g. zoiezo vanaf zaterdag , maar volgens mij zelfs nog eerder )
http://www.lasvegassun.com/news/2011/feb/13/ml-bahrain-protests/

[ Bericht 13% gewijzigd door doeterniettoezegiktoch op 15-02-2011 15:13:07 ]
hoezo adhd ?
pi_92820820
meerdere films over bahrain van afgelopen dagen ; http://crowdvoice.org/human-rights-crackdown-in-bahrain#
hoezo adhd ?
pi_92832785
quote:
Saudi Arabia sending troops to Bahrain to crush popular protests
Saudi Arabia is sending troops to Bahrain in a move to crack down on grassroots movement of the Persian Gulf Island State's long suppressed majority, who took to the streets in the capital Manama on Monday, a political analyst says.

The analyst told Press TV on Tuesday that Riyadh is sending its troops, with US consent, to help King Hamad bin Isa Aal-e Khalifa of the minority ruling regime, to crack down on the protesters.

Bahraini police have been using tear gas and batons to disperse the rallies in the Bahrain capital and other cities and towns.

Three protesters have so far been martyred due to police firing in the village of Daih, in the suburb of Manama.

The last fatalities came as the protesters were participating in the funeral ceremony of another protester who was martyred earlier on Monday.

His death prompted the opposition to call for a huge funeral march and to urge Bahrainis to escalate the protests for their long denied rights.

Security forces have been deployed in force along the main routes leading to Manama in an effort to prevent a massive gathering that had been inspired by similar rallies around the Arab world.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:06:48 #16
273119 BeSimple
or die trying!
pi_92834232
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:42 schreef waht het volgende:

[..]

Wanneer gooien we een bom op Saudi Arabie?
Laat me met rust!
pi_92834685
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:06 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Wanneer gooien we een bom op Saudi Arabie?
Als we elektrische auto's hebben. ;) En waarschijnlijk zelfs dan niet, waarom immers bommen verspillen door een woestijn te bombarderen?
pi_92835392
Het is er inderdaad zeer heftig aan de gang. Bahrein is een kleiner land, en misschien dus makkelijker om omver te werpen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:23:45 #19
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_92838768
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:27 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Het is er inderdaad zeer heftig aan de gang. Bahrein is een kleiner land, en misschien dus makkelijker om omver te werpen.
Ik heb de neiging om te zeggen dat het juist moeilijker is. Klein land is denk ik makkelijker te beheren voor de gevestigde orde. Maar ja, grootte is niet de enige factor die bepalend voor de slagingskans waarschijnlijk.
En wat slecht voor je is.
pi_92838989
Ik las het in de trouw, ik dacht dat het een rustig oliestaatje was... Mijn oom werkt daar en mijn moeder plus zusje wouden heb binnenkort bezoeken, gaat dus niet door :(
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:33:08 #21
185327 Thory
Weet wat goed voor je is
pi_92839389
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:27 schreef levanteudtherevival het volgende:
Ik las het in de trouw, ik dacht dat het een rustig oliestaatje was... Mijn oom werkt daar en mijn moeder plus zusje wouden heb binnenkort bezoeken, gaat dus niet door :(
Is het zo erg daar?
En wat slecht voor je is.
pi_92840847
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 03:36 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Jaja, dit zeg jij altijd wanneer het sjiieten betreft, maar tot nu zijn al jouw voorspellingen niet uitgekomen.
Check de Wikileaks cables. Iraanse bemoeienis in Bahrein is allanger bekend. Iran zou erg graag een Shia machtsblok willen vormen in de regio. Iran-Irak-Bahrain-Hezbollah
pi_92845937
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:53 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Check de Wikileaks cables. Iraanse bemoeienis in Bahrein is allanger bekend. Iran zou erg graag een Shia machtsblok willen vormen in de regio. Iran-Irak-Bahrain-Hezbollah
Net zoals Saoedi-Arabi graag een soenniet aan de macht wil hebben in Bahrein.

De meerderheid van de bevolking in Bahrein is sjiitisch, zij zouden dat eiland dan ook moeten leiden en niet een soenniet die met moeite en met hulp uit het buitenland zijn wil oplegt aan de meerderheid van de bevolking.

Net zoals de dictator van Syri moet vertrekken aangezien hij geen soenniet is en de meerderheid van de Syrirs soennieten zijn.
pi_92848300
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:00 schreef intellectuele_user het volgende:

Net zoals Saoedi-Arabi graag een soenniet aan de macht wil hebben in Bahrein.

De meerderheid van de bevolking in Bahrein is sjiitisch, zij zouden dat eiland dan ook moeten leiden en niet een soenniet die met moeite en met hulp uit het buitenland zijn wil oplegt aan de meerderheid van de bevolking.
Etnische bevolking is soenniet. Opzouten met die Iraanse immigranten, Hopelijk slaat het koningshuis die terroristen op straat hard uit elkaar.

quote:
Net zoals de dictator van Syri moet vertrekken aangezien hij geen soenniet is en de meerderheid van de Syrirs soennieten zijn.
En toch word hij gesteund door een absolute meerderheid van de bevolking, doet ie toch niet slecht dan he?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 februari 2011 @ 00:20:26 #25
862 Arcee
Look closer
pi_92850584
quote:
Bahrein heeft nu ook 'Tahrirplein'

` In Bahrein hebben betogers een plein
in de hoofdstad Manamah bezet en dat
omgedoopt tot Tahrirplein,naar het
plein in Caro waar drie weken lang
betoogd werd tegen president Mubarak.

Betogers hadden gisteren uitgeroepen
tot Dag van de Woede.Ze eisen meer
politieke vrijheden en willen dat het
parlement van het koninkrijk meer
macht krijgt.

De koning van Bahrein heeft een
onderzoek aangekondigd naar de dood van
twee demonstranten.De eerste kwam om
bij een botsing met de politie.Bij zijn
begrafenis zou een ander doodgeschoten
zijn door de politie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 16 februari 2011 @ 01:14:04 #26
155616 Proximo
For god, king & country
pi_92852317
Ben benieuwd, een koningshuis word doorgaans anders tegenaan gekeken in die regio... Saoedi arabie zal nu wel toch met extra aandacht hiernaar kijken dunkt mij
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_92858784

Some good quality video from a march in Bahrain 14 feb., with what looks like a peaceful chanting crowd followed by the sound of rounds fired
hoezo adhd ?
pi_92859603
quote:
Bahrein vreest Iran
16-02-2011 11:15

Protesten in Bahrein.

MANAMAH (ANP) Wordt Bahrein na Tunesi en Egypte de volgende dominosteen die omvalt in de huidige turbulentie in het Midden-Oosten? Die vraag wordt gesteld nadat er doden vielen bij protesten op het eiland in de Perzische Golf. Er zijn grote verschillen.

Ten eerste zijn Egypte en Tunesi landen waar soennitische moslims de overgrote meerderheid vormen en ook aan de macht zijn. In Bahrein daarentegen zijn de sjiieten met naar schatting 70 procent de grootste bevolkingsgroep, terwijl de soennitische minderheid de touwtjes in handen heeft.

Verder eisten de betogers in Tunis en Caro het vertrek van de autocratische president. In Manamah eisen de demonstranten (nog) niet het aftreden van de soennitische koning Hamad bin Isa al-Khalifa.

In Bahrein, dat ruim 700.000 inwoners telt, draait het om de emancipatie van de verarmde sjiieten. Zij willen meer te zeggen krijgen in het landsbestuur en meer delen in de welvaart.

Tien jaar geleden begon de vorst een ambitieus democratiseringsprogramma. Sjiieten kregen voor het eerst een plaats in het parlement. De vrijheid en de mensenrechtensituatie verbeterden aanzienlijk. Maar de werkelijke macht bleef in handen van de Khalifas en de soennieten.

Zo gaf de vorst zijn greep op de regering niet op. De Raad van Afgevaardigden wordt gekozen door de bevolking, maar de koning benoemt het Hogerhuis (Shura), die wetten van de raad kan afkeuren. Bovendien benoemt hij alle ministers zonder tussenkomst van de raad.

De hervormingen waren voor de sjiieten onvoldoende en zij gingen afgelopen jaren verscheidene keren de straat op. De angst voor het Iraanse regime is een belangrijke reden voor het vorstenhuis om de macht niet te delen. Regelmatig klinken er beschuldigingen in de staatsmedia dat de sjiitische oppositie een speelbal van het eveneens sjiitische Iran is. Vorige week zegde de koning elke familie nog 2000 euro toe, maar anders dan de landen in de regio kan hij het volk niet blijven afkopen: de olie is namelijk bijna op
bron; http://www.refdag.nl/nieu(...)reest_iran_1_534603?
hoezo adhd ?
pi_92870885
Of er Formule 1 komt in maart in Bahrein is ook nog maar de vraag.
quote:
ROTTERDAM - Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft laten weten erg bezorgd te zijn over de situatie in Bahrein, waar nu ook antiregeringsprotesten aan de gang zijn.

Op 13 maart moet de eerste race van het seizoen verreden worden op het circuit bij Sakhir, waar begin volgende maand ook een vierdaagse testsessie plaatsheeft.

Of de Grand Prix van Bahrein nu moet worden afgelast, kon Ecclestone nog niet zeggen. ,,Het is mij nog niet gelukt om contact te krijgen met kroonprins Salman bin Hamad bin Isa Al Khalifa", zei hij tegen The Daily Telegraph.

Gevaren
,,Hij heeft het nogal druk op het moment, zoals je misschien wel zult begrijpen. Ik weet dus nog niet hoe de situatie precies is. Maar de gevaren voor de race zijn overduidelijk. Wanneer de betogers de aandacht van de wereld willen, zal ze dat niet veel moeite kosten als de Formule 1 daar is. Ik zal het hier later met de kroonprins over hebben en zal de ontwikkelingen nauw blijven volgen.''

Demonstranten
Volgens het zakenblad Arabian Business wordt verwacht dat demonstranten de Grand Prix straks gebruiken om aandacht te vragen voor hun zaak. ,,Het blijft dit jaar niet rustig tijdens het Formule 1-weekeinde", zei Nabeel Rajab van het mensenrechtencentrum in Bahrein.

Bloederig
,,Er zijn dan veel journalisten in het land, dus alle ogen zullen op Bahrein gericht zijn. Mocht de regering dan op dezelfde manier reageren als vandaag en gisteren, dan wordt het opnieuw bloederig, maar dan wordt er tenminste veel over geschreven."

Van der Garde
De Nederlandse coureur Giedo van der Garde is momenteel in Bahrein voor de tweede ronde in het GP2 Asia-kampioenschap. ,,Het was gisteren echt heel erg", zei Van der Garde via Twitter. ,,Er waren veel mensen op de been om te protesteren en we konden ons hotel niet eens verlaten. Hopelijk kalmeert het wat, er is in ieder geval overal politie. We wachten af..." (BVDL)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-over-Bahrein.dhtml
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:33:45 #30
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_92875823
quote:
thnx voor de link .. die foto 's ..wow .. maar indd. wel echt een tweede tahrir aan het worden!!

deze is echt lachuh ...
.

valt me indd. wel op dat er heel veel burka vrouwen zijn ..( geen 1 zonder )

die van die vlag op dat graf is ook mooi , erg triest dat er weer doden vallen , maar ik moet zeggen , kan eerlijk gezegd amper geloven dat er nog maar 1 dode is ..)
maar goed , ik zal niet al de foto's hier droppen :P
hoezo adhd ?
pi_92876387
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:59 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

thnx voor de link .. die foto 's ..wow .. maar indd. wel echt een tweede tahrir aan het worden!!
[ afbeelding ]

deze is echt lachuh ...
.[ afbeelding ]

valt me indd. wel op dat er heel veel burka vrouwen zijn ..( geen 1 zonder )
[ afbeelding ]
die van die vlag op dat graf is ook mooi , erg triest dat er weer doden vallen , maar ik moet zeggen , kan eerlijk gezegd amper geloven dat er nog maar 1 dode is ..)
maar goed , ik zal niet al de foto's hier droppen :P
Kijk dan wat een volk, burka's united. :r

Laat die koning maar lekker blijven zitten.
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:08:54 #33
154052 RobertVH
I am your father
pi_92878884
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:37 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Etnische bevolking is soenniet. Opzouten met die Iraanse immigranten, Hopelijk slaat het koningshuis die terroristen op straat hard uit elkaar.

[..]

En toch word hij gesteund door een absolute meerderheid van de bevolking, doet ie toch niet slecht dan he?
Alle buitenlanders het buitenland uit. :(
pi_92885321
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:14 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Kijk dan wat een volk, burka's united. :r

Laat die koning maar lekker blijven zitten.
Zolang ze daar hun burka dragen, mij best....

Eigenlijk zou iemand met jouw mening beter kunnen hopen dat de opstand wel een succes word. Lukt het niet, dan heb je meer kans dat het burka-volk het land uit vlucht.

Ik hoop in ieder geval dat het ze lukt, net als in andere landen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_92886603
quote:
US Interests at Stake in Bahrain Unrest
February 16, 2011
Associated Press

WASHINGTON -- Unrest surging through the Arab world has so far taken no toll on the American military. But that could change if revolt washes over the tiny Persian Gulf kingdom of Bahrain -- longtime home to the U.S. Navy's mighty 5th Fleet and arguably the Middle East anchor of U.S. defense strategy.

The discontent that has spilled into the streets of Bahrain's capital, Manama, this week features no anti-American sentiment, but the U.S. has a lot at stake in preserving its dominant naval presence in the Gulf.

In announcing that it is "very concerned" about violence linked to the protests, the State Department on Tuesday underscored Bahrain's strategic importance as a U.S. partner.

"The United States welcomes the government of Bahrain's statements that it will investigate these deaths, and that it will take legal action against any unjustified use of force by Bahraini security forces," said department spokesman P.J. Crowley. "We urge that it follow through on these statements as quickly as possible."

The 5th Fleet operates at least one aircraft carrier in the Gulf at all times, along with an amphibious ready group of ships with Marines aboard. Their presence is central to a longstanding U.S. commitment to ensuring the free flow of oil through the Gulf, while keeping an eye on a hostile Iran and seeking to deter piracy in the region.
Niet dat dit de boze menigten iets kan schelen, en terecht.
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:34:11 #36
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_92897384
Dat volk moet niet zeiken, stelletje meelopers. Bahrein is gewoon een welvarende staat en er is daar geen dictatuur. Er is een koning, koningen zijn er nou eenmaal soms, zoals de koningen vroeger in Europa. Dat stink volk is grotendeels sjietisch, die willen alles in handen hebben. Hoop dat de Soennieten hun afslaan..
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:44:05 #37
273119 BeSimple
or die trying!
pi_92897835
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:34 schreef jamesstewart het volgende:
Dat volk moet niet zeiken, stelletje meelopers. Bahrein is gewoon een welvarende staat en er is daar geen dictatuur. Er is een koning, koningen zijn er nou eenmaal soms, zoals de koningen vroeger in Europa. Dat stink volk is grotendeels sjietisch, die willen alles in handen hebben. Hoop dat de Soennieten hun afslaan..
Jij denkt dat ze op straat gaan omdat ze zo welvarend zijn? Beetje kortzichtig.
Laat me met rust!
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:56:49 #38
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_92898325
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:44 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze op straat gaan omdat ze zo welvarend zijn? Beetje kortzichtig.
In Nederland zul je ook vast tienduizenden mensen (als het niet meer is) hebben die het niet zo breed hebben en op elke cent moet letten. Zelfde voor landen als Duitsland, de VS, Frankrijk, Groot-Britani etc. Die landen hebben het over het algemeen ook goed, maar daar zie je toch ook niet dat mensen op straat gaan en elkaar met kogels, stenen etc. bekogelen?

En dit keer is deze vergelijking heel goed te maken, aangezien Bahrein niet zo'n arm land is als b.v. Egypte. Bahrein is gewoon een welvarend land, veel rijker dan veel landen in Europa.
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
  donderdag 17 februari 2011 @ 00:31:38 #39
273119 BeSimple
or die trying!
pi_92899491
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:56 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

In Nederland zul je ook vast tienduizenden mensen (als het niet meer is) hebben die het niet zo breed hebben en op elke cent moet letten. Zelfde voor landen als Duitsland, de VS, Frankrijk, Groot-Britani etc. Die landen hebben het over het algemeen ook goed, maar daar zie je toch ook niet dat mensen op straat gaan en elkaar met kogels, stenen etc. bekogelen?

En dit keer is deze vergelijking heel goed te maken, aangezien Bahrein niet zo'n arm land is als b.v. Egypte. Bahrein is gewoon een welvarend land, veel rijker dan veel landen in Europa.
Als jij een meerderheid in een land bent. En je wordt door een minderheid gepest (lees gediscrimineerd). Dan zou ik wel de straat op gaan.

Voorbeeld: Volgens Wikipedia zijn er in Hamad Town ongeveer evenveel Sjiieten als Soennieten, toch staan er 24 Soennitische Moskeen en 4 grote Soennitische Moskeen. De Sjiieten hebben slechts 4 Moskeen. De regering laat gewoon niet toe dat er meer Sjiitische moskeen worden gebouwd. Deze vorm van het constant bashen van Sjiieten in dat land (die de meerderheid hebben!) irriteert het volk zich nu. En daar kan ik wel enigszins begrip voor opbrengen.
Laat me met rust!
pi_92899978
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 00:31 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Als jij een meerderheid in een land bent. En je wordt door een minderheid gepest (lees gediscrimineerd). Dan zou ik wel de straat op gaan.

Voorbeeld: Volgens Wikipedia zijn er in Hamad Town ongeveer evenveel Sjiieten als Soennieten, toch staan er 24 Soennitische Moskeen en 4 grote Soennitische Moskeen. De Sjiieten hebben slechts 4 Moskeen. De regering laat gewoon niet toe dat er meer Sjiitische moskeen worden gebouwd. Deze vorm van het constant bashen van Sjiieten in dat land (die de meerderheid hebben!) irriteert het volk zich nu. En daar kan ik wel enigszins begrip voor opbrengen.
En dan over 'n paar jaar zeuren dat Bahrein ook een Shia Islamitisch regime heeft a la Iran. :')
pi_92900245
Laat gaan CLF er zijn hier leden die pas 3 weken lid zijn op Fok die 157 posts per dag hebben en denken alles over de landen die tot het Midden-Oosten horen te weten.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_92900253
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 23:34 schreef jamesstewart het volgende:
Wat is daar mis mee? Niet-soennitisch zijn?
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_92903246
Bahrein heeft in ieder geval niets geleerd van de afgelopen revoluties:
willjordan willjordan
by nolanjazeera
Reuters: More than a dozen army tanks and several military trucks and military ambulances seen in Manama, #Bahrain

nolanjazeera Dan Nolan
Shocking scenes from #Bahrain o'night. Reports 2 more protestors killed by police. Why won't Bahrain learn from Egypt/Tunisa re violence??
  donderdag 17 februari 2011 @ 08:04:50 #44
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92903391
'Heftig' verslag van afgelopen nacht tot nu, van onder naar boven lezen.

Some walking wounded have just made it to the hospital. But ambulances still been kept from the square. Now 6.5 hours since the assault.
16 minutes ago

Protesters have retreated to the hospital. Could not get within 2km of the square.
1 hour ago

Riot police charging protesters firing sound grenades.
1 hour ago

Ambulances forced to leave hospital to collect wounded @ square in bahrain. Police earlier forced them to leave.
1 hour ago

Gun shots and tear gas now in central bahrain.
1 hour ago

Protesters who re-grouped in bahrain's main hospital have now set off on foot to collect more wounded from pearl square.
1 hour ago

Hospital grounds seething with several thousand people, many ousted from the pearl roundabout site, over.run by riot police.
2 hours ago

I'm at bahrain's SMC Hospital. At least 10 seriously injured. Several from shot gun wounds. One trauma surgeon among them.
2 hours ago

Brutal assault on bahrain.'s demosurators has killed 3 and left around 200 wounded. City hospitals not coping.
2 hours ago

Breaking: protesters at Bahrain's Pearl Round-about say police attacking them violently. Raids began 3.30am.
6 hours ago\

I'm in bahrain, at manama's Pearl Roundabout where 2,000 protesters have dug in for a Tahrir Square-like siege.
pi_92903429
Nou ja, die zullen de komende dagen dus ook wel weer opnieuw betogen? Vrijdag?
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:29:57 #46
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92904851
Beelden van vannacht. :{ 3 a 9 mensen zouden overleden zijn.

evanchill Evan Hill
#Bahrain beating of ABC journalist occurred during the clearing out of Pearl Square. Here's video from Channel 4. http://ow.ly/3Y4hK #feb14
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:37:03 #47
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92905056
Foto's van vannacht.

Journalisten zijn niet welkom.

AlanFisher Alan Fisher
#Bahrain barring journalists from entry at airport.
pi_92906676
petersbeaumont Powerful gallery by Andrea Bruce from the crackdown in Pearl Square http://nyti.ms/hP3huE
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_92907924
Jammer hoor dat het nu in een ander land weer zo moet. Als de media wordt tegengehouden belooft het meestal weinig goeds. We zullen uiteindelijk wel zien of Bahrein net zo volhardend is als Egypte en Tunesi.
pi_92908701
quote:
1 #Bahrain ambulance driver told me #Saudi army officer held gun to his head, said wld kill him if helped injured.
2 minutes ago via Twitter for BlackBerry

Hospital blood supplies holding up because volunteer doors pouring in.
4 minutes ago via Twitter for BlackBerry

#Bahrain govt has ordered ambulances to stop going out, hospital says.
5 minutes ago via Twitter for BlackBerry

Abt 10 ambulance paramedics attacked by #Bahrain police. I interviewed them, saw their injuries.
7 minutes ago via Twitter for BlackBerry

Nurse told me she saw handcuffed prisoner beaten by police, then executed with gun.
10 minutes ago via Twitter for BlackBerry

At hospital in #Bahrain. 600 brought here w/ injuries as of 8 am, more since. Beatings, shotgun pellets, rubber bullets.
13 minutes ago via Twitter for BlackBerry
Aldus Nick Kristof, journalist daar aanwezig.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabb
pi_92910810
Ghonim Wael Ghonim
I can't believe what I just saw. my heart is bleeding. I pray for the people of #Bahrain. WARNING GRAPHIC PHOTO http://bit.ly/hMQUrL
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:46:59 #52
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92910854
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Bahrain Ministry of Interior Spokesman: We used the bare minimum of force to disperse the protesters.
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:48:43 #53
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92910928
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:45 schreef Scrummie het volgende:
Ghonim Wael Ghonim
I can't believe what I just saw. my heart is bleeding. I pray for the people of #Bahrain. WARNING GRAPHIC PHOTO http://bit.ly/hMQUrL
:'( :{

Even sprakeloos.
pi_92910980
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:48 schreef yavanna het volgende:

[..]

Even sprakeloos.
Dat had ik dus ook.. verschrikkelijk dit.
pi_92911008
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:48 schreef yavanna het volgende:

[..]

Even sprakeloos.
Ik moest echt nog een keer kijken, kon 't eigenlijk niet geloven :'(
pi_92911137
Heb Frits Wester en Pechtold via Twitter op de hoogte gebracht van die foto, deze zaak verdiend net zoveel media aandacht als Egypte!
pi_92911163
#Bahrain govt has ordered ambulances to stop going out, hospital says.
1 hour ago Favorite Retweet Reply

Abt 10 ambulance paramedics attacked by #Bahrain police. I interviewed them, saw their injuries.
1 hour ago

1 #Bahrain ambulance driver told me #Saudi army officer held gun to his head, said wld kill him if helped injured.
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:55:05 #59
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92911190
Ik plaatst maar wat tweets, kan de 1001 gedachten na het zien van de foto van het kindje nog niet onder worden brengen. Bahrain tv legt ondertussen alle schuld bij de protesters en verteld vooral hoe erg het allemaal is voor de politie ( waar ook nare foto's van zijn ).

Let op : veel foto's kunnen schokkend zijn

BebeGuevara Bebe Guevara
by EyesOnAlgeria
BAHRAIN TV SHOWING ALL THE POLICE THAT HAVE BEEN ATTACKED BY PROTESTERS AS WELL USING KNIVES AND SWORDS!!!

Bahrain Ministry of Interior Spokesman: One of the protesters criminally ran over the police with his car. One policeman lost his fingers.

Bahrain Ministry of Interior Spokesman: You can see on TV swords and weapons and flags of Hezbollah

by bencnn

BreakingNews Breaking News
60 people missing after police storm Bahrain protest camp, opposition lawmaker says - Reuters

JustAmira Amira Al Hussaini
by Sandmonkey
Bahrain: Chilling Accounts from Witnesses to Pearl Massacre globalvoicesonline.org/2011/02/17/bah via @globalvoices #Bahrain #Feb14

Anony_Ops Anonymous Operations
by Sandmonkey
Target is: http://www.bahrain.bh Port 80 _ Join #OpBahrain for Bahrain. More info at: http://anonops.in - IRChat.

Injured policemen on Bahrain TV http://yfrog.com/h66l5huj http://yfrog.com/h6fmlij http://yfrog.com/hsm68gaj
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:01:42 #60
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92911525
quote:
15s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
'Fijn' geluidsfragment :{ :{

http://abcnews.go.com/WNT(...)middle-east-12936174
En meteen na het pak slaag doorgaan met verslaggeven...
pi_92911539
IranNewsNow Iran News Now
by Sandmonkey
Mohammad Mokhtari killed on #25Bahman. His last FB status "Lord, let me die standing, as I am tired of living in indignity and on my knees."
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:05:17 #62
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92911698
Geen idee in welk topic dit artikel het beste geplaatst kan worden, daar het over diverse landen gaat.

Attacks on media continue across Middle East
pi_92911745
Pfff ik kan er niet over uit, na Egypte is de media zo'n beetje weer dood gebloed. Ben druk bezig op twitter om er aandacht voor te krijgen, maar dat is zo moeilijk :(.
pi_92911764
Ghonim Wael Ghonim
Apologies.Photo I posted is not from #Bahrain. I still pray for #Bahrain. Leaders killing their own people are nothing but criminals.
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:08:05 #65
299059 bokaal
De man van staal!
pi_92911816
quote:
Politie Bahrein smoort protest in de kiem
do 17/02/2011 - 08:52 Update: do 17/02/2011 - 12:22
In de Golfstaat Bahrein heeft de politie vannacht een einde gemaakt aan het protest op het Parelplein, het centrale plein in de hoofdstad Manama. Daarbij zouden al vier doden gevallen zijn, tientallen gewonden zijn opgenomen in het ziekenhuis.

Gisteren leek de protestbeweging in Bahrein een versnelling hoger te schakelen. Duizenden betogers hadden het Parelplein bezet, een centraal plein in de hoofdstad Manama. "Ze zijn goed georganiseerd en willen van het plein een nieuwe versie van het Egyptische Tahrirplein maken", zei een correspondent van de Arabische nieuwszender Al Jazeera.

Vannacht kampeerden duizenden mensen nog op het plein, onder hen veel families met kinderen. De sfeer was vreedzaam toen honderden politieagenten plots langs alle kanten het plein bestormden. Met knuppels, traangas en rubberkogels verdreven ze de mensen van het plein. In de verwarring raakten heel wat kinderen gescheiden van hun ouders. Volgens een lid van de oppositie gebeurde dat totaal onverwacht.

Zo'n 50 tanks bewaken intussen verschillende kruispunten in het centrum van Manama. Het Parelplein is intussen afgesloten met prikkeldraad.

De protestbeweging in Bahrein heeft ook een religieus aspect. Veel betogers behoren tot de sjiitische meerderheid, terwijl het land al honderden jaren wordt gedomineerd door de soennitische minderheid.
Journalist afgeranseld

Bij de gewelddadige ontruiming van het Parelplein heeft ook een Amerikaanse journalist in de klappen gedeeld. ABC-journalist Miguel Marquez was bezig met een telefonisch live-verslag toen hij werd afgeranseld. "Nee! Nee! Nee! Ik ben journalist! Ik ga al, ik ga al! Ik word geslagen!", is te horen. Achteraf zei Marquez dat hij afgetuigd is door "tuig".

Net als bij de revolutie in Egypte lijken de autoriteiten in Bahrein niet erg opgezet met de aanwezigheid van buitenlandse journalisten die verslag uitbrengen van de ongeregeldheden in hun land.

Het valt overigens op dat er weinig of geen internationale reacties zijn op de gebeurtenissen in Bahrein. De Europese Unie betreurt in een mededeling het geweld tegen de betogers en roept het land op om vreedzame samenkomsten toe te laten.
Bron: VRTnieuws
Video VRTnieuws
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:09:30 #66
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92911868
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:06 schreef Scrummie het volgende:
Ghonim Wael Ghonim
Apologies.Photo I posted is not from #Bahrain. I still pray for #Bahrain. Leaders killing their own people are nothing but criminals.
Van dat kindje? Nuja hoe dan ook bijzonder verdrietig.
pi_92911905
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:09 schreef yavanna het volgende:

[..]

Van dat kindje? Nuja hoe dan ook bijzonder verdrietig.
Ja, bijzonder verdrietig inderdaad. Ben wel benieuwd waar die foto dan wel van is.
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:11:53 #68
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92911950
Waarschuwing voor reizen naar Bahrein

DEN HAAG - Het ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwt Nederlanders om waakzaam te zijn bij reizen naar en in het Arabische koninkrijk Bahrein. Dinsdag verhoogde het departement het reisadvies van de laagste trap 1 naar 2. Dat betekent dat er risico's zijn voor de veiligheid, maar geen aanwijzingen dat reizigers ook echt hinder zullen ondervinden.

Maandag begonnen anti-overheidsdemonstraties in Bahrein. Er zijn nog steeds betogingen en de veiligheidsdiensten grijpen hard in. Buitenlandse Zaken raadt Nederlanders in Bahrein aan de ontwikkelingen te volgen en demonstraties en samenscholingen te mijden.
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:20:05 #69
19242 yavanna
Results may vary.
pi_92912298
quote:
February 17, 2011
Statement on ending Pearl Roundabout sit-in

MOI:

Ministry of Interior spokesperson Brigadier Tariq Hassan Al Hassan has announced that security forces have evacuated protesters from the area of Pearl Roundabout after trying all opportunities for a dialogue with them, to which some responded positively and left quietly. Others refused to obey the law which led to interference to make them leave, he said.

He said that security forces had been keen on exercising self-control and on communicating with the protesters through public figures to end the sit-in peacefully, in order to ensure that law was followed within the institutions of state. But some protesters exploited the situation by introducing illegal practices and disturbing citizens and residents by erecting checkpoints in the area surrounding the roundabout and stopping vehicles and passersby. This was considered a major illegal practice which spread fear among the public and adversely affected commercial and economic activity.

The spokesperson said the Ministry of Interior had received numerous complaints from the public regarding the massive personal inconvenience and economic losses they had been suffering. He said the protest in such an important area greatly affected national economy, trade, tourism and public interests and also caused traffic jams.

Brigadier Al Hassan called upon the people to follow the Constitution and the law while exercising their freedom of expression, and to show patriotism and concern for the nations welfare.
pi_92912475
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:06 schreef Scrummie het volgende:
Pfff ik kan er niet over uit, na Egypte is de media zo'n beetje weer dood gebloed. Ben druk bezig op twitter om er aandacht voor te krijgen, maar dat is zo moeilijk :(.
Media-aandacht genoeg, maar ze mogen het land gewoon niet in.
pi_92912886
Goede zaak dit. Volgende keer met scherp schieten op die shia-extremisten.
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:34:32 #72
299059 bokaal
De man van staal!
pi_92912992
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:23 schreef marcodej het volgende:

[..]

Media-aandacht genoeg, maar ze mogen het land gewoon niet in.
Zijn er ook geen kranten of tv-kanalen met een vaste reporter in Bahrein (bijvoorbeeld Al Jazeera)? Of zijn deze reporters het land uitgezet?
pi_92913104
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:34 schreef bokaal het volgende:

[..]

Zijn er ook geen kranten of tv-kanalen met een vaste reporter in Bahrein (bijvoorbeeld Al Jazeera)? Of zijn deze reporters het land uitgezet?
Bijna alle Arabische media, incl. Al-Jazeera, Al-Arabiya, weten dat het in Bahrain gaat om een Iraanse opstand. Ze zenden bewust minimaal uit.
pi_92913567
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:36 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Bijna alle Arabische media, incl. Al-Jazeera, Al-Arabiya, weten dat het in Bahrain gaat om een Iraanse opstand. Ze zenden bewust minimaal uit.
En hoe weet jij dat dan weer?
pi_92914851
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:45 schreef marcodej het volgende:

[..]

En hoe weet jij dat dan weer?
Omdat Iran publiekelijk een claim legt op Bahrain. Volgens hun hoort het land bij Iran.

Daarnaast kun je ook googlen op de wikileaks, de Koning van Bahrain waarschuwt daar voor Iraanse invloeden in eigen land.
pi_92917223
Het frappante is dat Bahrein een behoorlijk rijk land is met ditto bevolking (n van de rijkste van de wereld). Het zou me niets verbazen dat deze opstand Iraanse invloeden kent.
  donderdag 17 februari 2011 @ 15:30:56 #77
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_92918432
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:58 schreef nikk het volgende:
Het frappante is dat Bahrein een behoorlijk rijk land is met ditto bevolking (n van de rijkste van de wereld). Het zou me niets verbazen dat deze opstand Iraanse invloeden kent.
Je bedoelt dat een deel van de bevolking steenrijk is. Het andere deel is straatarm en kent bijna geen rechten. Hier komt dat gedoe tussen sjieieten en soenieten weer om de hoek kijken. (hoe je dat mag schrijven :P )
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_92918625
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Omdat Iran publiekelijk een claim legt op Bahrain. Volgens hun hoort het land bij Iran.

Daarnaast kun je ook googlen op de wikileaks, de Koning van Bahrain waarschuwt daar voor Iraanse invloeden in eigen land.
Heeft Iran niet gewoon een claim gelegd op het gehele Arabische schiereiland?
pi_92918777
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:36 schreef waht het volgende:

[..]

Heeft Iran niet gewoon een claim gelegd op het gehele Arabische schiereiland?
Nee, wel de rest van de eilanden in de Perzische golf.
pi_92918848
quote:
2s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je bedoelt dat een deel van de bevolking steenrijk is. Het andere deel is straatarm en kent bijna geen rechten. Hier komt dat gedoe tussen sjieieten en soenieten weer om de hoek kijken. (hoe je dat mag schrijven :P )
Onzin, 3% werkloosheid maar.
  donderdag 17 februari 2011 @ 15:52:11 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_92919210
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Onzin, 3% werkloosheid maar.
Ik zie het verband niet? Ook werkende mensen kunnen straatarm zijn? In Dubai zijn de mensen die in de bouw werken ook niet echt rijk ofzo. Ze krijgen net genoeg om eten te kopen. En een van die groepen wordt onderdrukt toch? Waar onderdrukt wordt komen uiteindelijk opstanden lijkt me.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_92919391
quote:
2s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet? Ook werkende mensen kunnen straatarm zijn? In Dubai zijn de mensen die in de bouw werken ook niet echt rijk ofzo. Ze krijgen net genoeg om eten te kopen. En een van die groepen wordt onderdrukt toch? Waar onderdrukt wordt komen uiteindelijk opstanden lijkt me.
Anders gebruik je google een keer.

GDP per capita 40,400, Nederland: 40.500

quote:
Bahrain is sometimes described as "Middle East lite" because it combines modern infrastructure with a Persian Gulf identity and, unlike other countries in the region, its prosperity is not solely a reflection of the size of its oil wealth, but is also related to the creation of an indigenous middle class. This unique socioeconomic development in the Persian Gulf has meant that Bahrain is generally more liberal than its neighbours
quote:
In a region experiencing an oil boom, Bahrain has the fastest growing economy in the Arab world, the United Nations Economic and Social Commission for Western Asia found in January 2006.[62] Bahrain also has the freest economy in the Middle East according to the 2011 Index of Economic Freedom published by the Heritage Foundation/Wall Street Journal, and is tenth freest overall in the world.
Bahrain in 2007 became the first Arab country to institute unemployment benefits as part of a series of labour reforms instigated under Minister of Labour, Dr. Majeed Al Alawi.

Zoals eerder gemeld: Dit is geen volksopstand om armoede, democratie oid. Gewoon brutale Iran-aanhagers die het liefst het land omvormen tot een Shia Sharia-staat.
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:09:20 #83
299059 bokaal
De man van staal!
pi_92919945
pi_92921252
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:56 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Anders gebruik je google een keer.

GDP per capita 40,400, Nederland: 40.500

[..]

[..]

Bahrain in 2007 became the first Arab country to institute unemployment benefits as part of a series of labour reforms instigated under Minister of Labour, Dr. Majeed Al Alawi.

Zoals eerder gemeld: Dit is geen volksopstand om armoede, democratie oid. Gewoon brutale Iran-aanhagers die het liefst het land omvormen tot een Shia Sharia-staat.
het heeft ook heel veel met mensenrechten e.d. te maken , hij heeft in 2001 dingen beloofd maar laatste jaren was daar steeds minder van terecht aan het komen .. ze eisen wat er o.a. toen ook is beloofd ..
maar goed, bepaalde uitspraken van jou weerhouden mij er eigenlijk van om uitgebreid op jou in te gaan nu ..

i.i.g. slaat het nergens op dat die mensen bijv. woensdag nacht , zelfs in hun slaap zijn aangevallen , al zou ( wat ik niet helemaal geloof , ) het om alleen religie gaan .. dit slaat nergens op ....

maar goed ..

ik ben benieuwd waar dit alles toe gaat leiden ...
ik hoop maar dat er zo min mogelijk slachtoffers vallen ..
hoezo adhd ?
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:43:14 #85
299059 bokaal
De man van staal!
pi_92921626
StaatsTV // AJE:

pi_92921689
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:34 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

het heeft ook heel veel met mensenrechten e.d. te maken , hij heeft in 2001 dingen beloofd maar laatste jaren was daar steeds minder van terecht aan het komen .. ze eisen wat er o.a. toen ook is beloofd ..
maar goed, bepaalde uitspraken van jou weerhouden mij er eigenlijk van om uitgebreid op jou in te gaan nu ..

i.i.g. slaat het nergens op dat die mensen bijv. woensdag nacht , zelfs in hun slaap zijn aangevallen , al zou ( wat ik niet helemaal geloof , ) het om alleen religie gaan .. dit slaat nergens op ....

maar goed ..

ik ben benieuwd waar dit alles toe gaat leiden ...
ik hoop maar dat er zo min mogelijk slachtoffers vallen ..
Bahrain's record on human rights during the 2000s has been praised as one of the most progressive in the Middle East by Western human rights groups and the UN, with Human Rights Watch calling it "a posterchild for the Middle East"[citation needed]. The government's ongoing commitment to women's rights, freedom of expression, freedom of religion, and civil liberties has led to this distinction. Reform in recent years has seen a diversification of government, with six women, including one Christian, serving in the upper highest levels of Bahraini government.

:W
pi_92928567
Rrrrright, een Iraanse opstand... Dat zeiden sommigen over Egypte ook. Zonder deugdelijke bronnen kunnen dergelijke beweringen linea recta naar BNW. Een dictatuur met een arme, onderdrukte meerderheid heeft geen Iraanse boeman nodig om in opstand te komen.

Bahrein? Iran. Hamas? Iran. Egypte? Iran. 9/11? Iran. Gekkekoeienziekte? Iran. Alsjeblieft zeg; hoewel Iran uiteraard hier en daar aanwezig is, slikt iedereen die onzinnige propaganda als zoete koek, lijkt wel. Het zou hilarisch zijn als het niet zo treurig was.
  donderdag 17 februari 2011 @ 19:43:06 #89
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_92929109
Mensen hebben blijkbaar niks geleerd de afgelopen weken.

Geld is geen zaak, als vrijheid op het spel staat. Al zouden al die mensen daar miljonair zijn, een revolutie zal onontkoombaar zijn als vrijheid niet aanwezig is en de blijdschap met een koperen gezicht spreekt.
pi_92938654
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:33 schreef Monidique het volgende:
Rrrrright, een Iraanse opstand... Dat zeiden sommigen over Egypte ook. Zonder deugdelijke bronnen kunnen dergelijke beweringen linea recta naar BNW. Een dictatuur met een arme, onderdrukte meerderheid heeft geen Iraanse boeman nodig om in opstand te komen.

Bahrein? Iran. Hamas? Iran. Egypte? Iran. 9/11? Iran. Gekkekoeienziekte? Iran. Alsjeblieft zeg; hoewel Iran uiteraard hier en daar aanwezig is, slikt iedereen die onzinnige propaganda als zoete koek, lijkt wel. Het zou hilarisch zijn als het niet zo treurig was.
Ongefundeerd gelul. Maar het is natuurlijk spannend om te zien, zo'n live "revolutie", toch?
pi_92938710
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Mensen hebben blijkbaar niks geleerd de afgelopen weken.

Geld is geen zaak, als vrijheid op het spel staat. Al zouden al die mensen daar miljonair zijn, een revolutie zal onontkoombaar zijn als vrijheid niet aanwezig is en de blijdschap met een koperen gezicht spreekt.
Zoals je boven kon lezen staat Bahrain bekend als een van de meest vrije landen in het Midden-Oosten. Amnesty noemt het een "voorbeeld" voor andere landen.
pi_92940737
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:06 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Zoals je boven kon lezen staat Bahrain bekend als een van de meest vrije landen in het Midden-Oosten. Amnesty noemt het een "voorbeeld" voor andere landen.
En de bevolking is niet tevreden. Dat is hun goed recht.
pi_92940850
CLF is een troll die allerlei dictators steunt.

Zo is hij een liefhebber van massamoordenaar Saddam Hoessein.
En een fan van de dictator van Syri.
In het begin van de revolutie in Egypte stond hij achter Hosni Mubarak.
In zijn eigen land Libanon is hij ook tegen democratie omdat de sjiieten de grootste bevolkingsgroep zijn.
In Bahrein schaart ie zich ook achter een dictator die de meerderheid van de bevolking in Bahrein onderdrukt. Dat er al vele doden zijn gevallen laat het ware gezicht van dit regime zien.

De koning van Bahrein moet zelfs soennitische Marokkanen importeren die als zijn 'thugs' dienen om de meerderheid van de bevolking, de sjiieten, onder dwang te houden.

Ik schaar me achter de onderdrukten. In Bahrein zijn dat de sjiieten, in Syri de soennieten etc.
pi_92945668
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:34 schreef intellectuele_user het volgende:

In zijn eigen land Libanon is hij ook tegen democratie omdat de sjiieten de grootste bevolkingsgroep zijn.
In Bahrein schaart ie zich ook achter een dictator die de meerderheid van de bevolking in Bahrein onderdrukt. Dat er al vele doden zijn gevallen laat het ware gezicht van dit regime zien.

De koning van Bahrein moet zelfs soennitische Marokkanen importeren die als zijn 'thugs' dienen om de meerderheid van de bevolking, de sjiieten, onder dwang te houden.

Ik schaar me achter de onderdrukten. In Bahrein zijn dat de sjiieten, in Syri de soennieten etc.
Ik zit niet te wachten op een Bahrein die onder invloed staat van Iran. Dit soort grappen hebben ze daar al eerder in de jaren '80 door middel van een (mislukte) coup geprobeerd.
pi_92947936
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:34 schreef intellectuele_user het volgende:

:')
  vrijdag 18 februari 2011 @ 00:38:34 #96
273119 BeSimple
or die trying!
pi_92948436
Wat mij irriteerde was dat NOS vandaag melde dat in Bahrein mensen straatarm waren. Er zijn genoeg bronnen die bevestigen dat dit niet het geval was. Dat vind ik jammer.

Ja en NOS is zich de laatste tijd steeds meer aan het bewijzen als vervelende zender... maar wat blijft er dan voor mij over? RTL?

Ik hoop dat de mensen in Bahrein underground gaan en een aantal aanslagen plegen. Dat is de enige oplossing nu, er werd buitenproportioneel geweld gebruikt op dat plein. Saudi Arabie kwam ook even langs om te helpen. Gewoon proberen een RPG het land binnen te smokkelen en dan knallen maar!
Laat me met rust!
pi_92954645
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik zit niet te wachten op een Bahrein die onder invloed staat van Iran. Dit soort grappen hebben ze daar al eerder in de jaren '80 door middel van een (mislukte) coup geprobeerd.
Tenzij je een burger van Bahrein bent boeit het niet echt waar jij op zit te wachten.
De meerderheid kiest zelf wel waar ze bij willen horen. Als dat Iran is, so be it.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:48:06 #98
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_92956441
CNN lieten net een interview zien met een prins die heel duidelijk probeerde te maken dat het land wat dat betreft een heel vrij land is (voor MO begrippen), bovendien is de werkeloosheid maar 4%, maar waar komt deze onrust een vandaan?

En hoe kan een sunni familie berhaupt de baas zijn geworden over shia moslims :?
AFC AJAX
pi_92956679
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:48 schreef msnk het volgende:
CNN lieten net een interview zien met een prins die heel duidelijk probeerde te maken dat het land wat dat betreft een heel vrij land is (voor MO begrippen), bovendien is de werkeloosheid maar 4%, maar waar komt deze onrust een vandaan?

En hoe kan een sunni familie berhaupt de baas zijn geworden over shia moslims :?
Shia immigranten uit Iran die nu dus de boel proberen over te nemen.
pi_92956882
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:48 schreef msnk het volgende:
Door middel van bruut geweld natuurlijk. Net zoals Saddam de soenniet de macht had in Irak terwijl de meerderheid van de Irakezen sjiieten zijn.

Net zoals Bashar Assad de alawi de macht heeft in Syri terwijl de meerderheid van de Syrirs soennieten zijn. Toen de soennieten in opstand kwamen heeft Bashar's vader een hele stad uitgemoord: in een klap 20.000 doden.

En CLF de trol verzint weer zijn eigen feiten, maar laten we nu maar naar de echte feiten kijken:

quote:
De veelal sjiitische betogers riepen om het vertrek van de soennitische heersers. Vooral het beleid van de dynastie om alle soennieten uit het Midden-Oosten het staatsburgerschap te verlenen is de sjiieten een doorn in het oog. De sjiieten, die zeventig procent van de bevolking van een half miljoen uitmaken, zien dat als een verkapte poging om de bevolkingssamenstelling te wijzigen. Zij zeggen dat zij geen eerlijke kans krijgen op werk bij de overheid of de strijdkrachten.
Rouwenden eisen einde monarchie Bahrein

De koning/dictator van Bahrein is degene die soennieten importeert om de bevolkingssamenstelling van het eiland te veranderen en niet andersom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')