Je bedoelt dat een deel van de bevolking steenrijk is. Het andere deel is straatarm en kent bijna geen rechten. Hier komt dat gedoe tussen sjieieten en soenieten weer om de hoek kijken. (hoe je dat mag schrijvenquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:58 schreef nikk het volgende:
Het frappante is dat Bahrein een behoorlijk rijk land is met ditto bevolking (één van de rijkste van de wereld). Het zou me niets verbazen dat deze opstand Iraanse invloeden kent.
Heeft Iran niet gewoon een claim gelegd op het gehele Arabische schiereiland?quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Omdat Iran publiekelijk een claim legt op Bahrain. Volgens hun hoort het land bij Iran.
Daarnaast kun je ook googlen op de wikileaks, de Koning van Bahrain waarschuwt daar voor Iraanse invloeden in eigen land.
Nee, wel de rest van de eilanden in de Perzische golf.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:36 schreef waht het volgende:
[..]
Heeft Iran niet gewoon een claim gelegd op het gehele Arabische schiereiland?
Onzin, 3% werkloosheid maar.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je bedoelt dat een deel van de bevolking steenrijk is. Het andere deel is straatarm en kent bijna geen rechten. Hier komt dat gedoe tussen sjieieten en soenieten weer om de hoek kijken. (hoe je dat mag schrijven)
Ik zie het verband niet? Ook werkende mensen kunnen straatarm zijn? In Dubai zijn de mensen die in de bouw werken ook niet echt rijk ofzo. Ze krijgen net genoeg om eten te kopen. En een van die groepen wordt onderdrukt toch? Waar onderdrukt wordt komen uiteindelijk opstanden lijkt me.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Onzin, 3% werkloosheid maar.
Anders gebruik je google een keer.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet? Ook werkende mensen kunnen straatarm zijn? In Dubai zijn de mensen die in de bouw werken ook niet echt rijk ofzo. Ze krijgen net genoeg om eten te kopen. En een van die groepen wordt onderdrukt toch? Waar onderdrukt wordt komen uiteindelijk opstanden lijkt me.
quote:Bahrain is sometimes described as "Middle East lite" because it combines modern infrastructure with a Persian Gulf identity and, unlike other countries in the region, its prosperity is not solely a reflection of the size of its oil wealth, but is also related to the creation of an indigenous middle class. This unique socioeconomic development in the Persian Gulf has meant that Bahrain is generally more liberal than its neighbours
Bahrain in 2007 became the first Arab country to institute unemployment benefits as part of a series of labour reforms instigated under Minister of Labour, Dr. Majeed Al Alawi.quote:In a region experiencing an oil boom, Bahrain has the fastest growing economy in the Arab world, the United Nations Economic and Social Commission for Western Asia found in January 2006.[62] Bahrain also has the freest economy in the Middle East according to the 2011 Index of Economic Freedom published by the Heritage Foundation/Wall Street Journal, and is tenth freest overall in the world.
het heeft ook heel veel met mensenrechten e.d. te maken , hij heeft in 2001 dingen beloofd maar laatste jaren was daar steeds minder van terecht aan het komen .. ze eisen wat er o.a. toen ook is beloofd ..quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:56 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Anders gebruik je google een keer.
GDP per capita 40,400, Nederland: 40.500
[..]
[..]
Bahrain in 2007 became the first Arab country to institute unemployment benefits as part of a series of labour reforms instigated under Minister of Labour, Dr. Majeed Al Alawi.
Zoals eerder gemeld: Dit is geen volksopstand om armoede, democratie oid. Gewoon brutale Iran-aanhagers die het liefst het land omvormen tot een Shia Sharia-staat.
Bahrain's record on human rights during the 2000s has been praised as one of the most progressive in the Middle East by Western human rights groups and the UN, with Human Rights Watch calling it "a posterchild for the Middle East"[citation needed]. The government's ongoing commitment to women's rights, freedom of expression, freedom of religion, and civil liberties has led to this distinction. Reform in recent years has seen a diversification of government, with six women, including one Christian, serving in the upper highest levels of Bahraini government.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:34 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
het heeft ook heel veel met mensenrechten e.d. te maken , hij heeft in 2001 dingen beloofd maar laatste jaren was daar steeds minder van terecht aan het komen .. ze eisen wat er o.a. toen ook is beloofd ..
maar goed, bepaalde uitspraken van jou weerhouden mij er eigenlijk van om uitgebreid op jou in te gaan nu ..
i.i.g. slaat het nergens op dat die mensen bijv. woensdag nacht , zelfs in hun slaap zijn aangevallen , al zou ( wat ik niet helemaal geloof , ) het om alleen religie gaan .. dit slaat nergens op ....
maar goed ..
ik ben benieuwd waar dit alles toe gaat leiden ...
ik hoop maar dat er zo min mogelijk slachtoffers vallen ..
Ongefundeerd gelul. Maar het is natuurlijk spannend om te zien, zo'n live "revolutie", toch?quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:33 schreef Monidique het volgende:
Rrrrright, een Iraanse opstand... Dat zeiden sommigen over Egypte ook. Zonder deugdelijke bronnen kunnen dergelijke beweringen linea recta naar BNW. Een dictatuur met een arme, onderdrukte meerderheid heeft geen Iraanse boeman nodig om in opstand te komen.
Bahrein? Iran. Hamas? Iran. Egypte? Iran. 9/11? Iran. Gekkekoeienziekte? Iran. Alsjeblieft zeg; hoewel Iran uiteraard hier en daar aanwezig is, slikt iedereen die onzinnige propaganda als zoete koek, lijkt wel. Het zou hilarisch zijn als het niet zo treurig was.
Zoals je boven kon lezen staat Bahrain bekend als een van de meest vrije landen in het Midden-Oosten. Amnesty noemt het een "voorbeeld" voor andere landen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Mensen hebben blijkbaar niks geleerd de afgelopen weken.
Geld is geen zaak, als vrijheid op het spel staat. Al zouden al die mensen daar miljonair zijn, een revolutie zal onontkoombaar zijn als vrijheid niet aanwezig is en de blijdschap met een koperen gezicht spreekt.
En de bevolking is niet tevreden. Dat is hun goed recht.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:06 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zoals je boven kon lezen staat Bahrain bekend als een van de meest vrije landen in het Midden-Oosten. Amnesty noemt het een "voorbeeld" voor andere landen.
Ik zit niet te wachten op een Bahrein die onder invloed staat van Iran. Dit soort grappen hebben ze daar al eerder in de jaren '80 door middel van een (mislukte) coup geprobeerd.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:34 schreef intellectuele_user het volgende:
CLF is een troll die allerlei dictators steunt.
Zo is hij een liefhebber van massamoordenaar Saddam Hoessein.
En een fan van de dictator van Syrië.
In het begin van de revolutie in Egypte stond hij achter Hosni Mubarak.
In zijn eigen land Libanon is hij ook tegen democratie omdat de sjiieten de grootste bevolkingsgroep zijn.
In Bahrein schaart ie zich ook achter een dictator die de meerderheid van de bevolking in Bahrein onderdrukt. Dat er al vele doden zijn gevallen laat het ware gezicht van dit regime zien.
De koning van Bahrein moet zelfs soennitische Marokkanen importeren die als zijn 'thugs' dienen om de meerderheid van de bevolking, de sjiieten, onder dwang te houden.
Ik schaar me achter de onderdrukten. In Bahrein zijn dat de sjiieten, in Syrië de soennieten etc.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:34 schreef intellectuele_user het volgende:
CLF is een troll die allerlei dictators steunt.
Zo is hij een liefhebber van massamoordenaar Saddam Hoessein.
En een fan van de dictator van Syrië.
In het begin van de revolutie in Egypte stond hij achter Hosni Mubarak.
In zijn eigen land Libanon is hij ook tegen democratie omdat de sjiieten de grootste bevolkingsgroep zijn.
In Bahrein schaart ie zich ook achter een dictator die de meerderheid van de bevolking in Bahrein onderdrukt. Dat er al vele doden zijn gevallen laat het ware gezicht van dit regime zien.
De koning van Bahrein moet zelfs soennitische Marokkanen importeren die als zijn 'thugs' dienen om de meerderheid van de bevolking, de sjiieten, onder dwang te houden.
Ik schaar me achter de onderdrukten. In Bahrein zijn dat de sjiieten, in Syrië de soennieten etc.
Tenzij je een burger van Bahrein bent boeit het niet echt waar jij op zit te wachten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik zit niet te wachten op een Bahrein die onder invloed staat van Iran. Dit soort grappen hebben ze daar al eerder in de jaren '80 door middel van een (mislukte) coup geprobeerd.
Shia immigranten uit Iran die nu dus de boel proberen over te nemen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:48 schreef msnk het volgende:
CNN lieten net een interview zien met een prins die heel duidelijk probeerde te maken dat het land wat dat betreft een heel vrij land is (voor MO begrippen), bovendien is de werkeloosheid maar 4%, maar waar komt deze onrust een vandaan?
En hoe kan een sunni familie überhaupt de baas zijn geworden over shia moslims
Door middel van bruut geweld natuurlijk. Net zoals Saddam de soenniet de macht had in Irak terwijl de meerderheid van de Irakezen sjiieten zijn.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:48 schreef msnk het volgende:
En hoe kan een sunni familie überhaupt de baas zijn geworden over shia moslims
Rouwenden eisen einde monarchie Bahreinquote:De veelal sjiitische betogers riepen om het vertrek van de soennitische heersers. Vooral het beleid van de dynastie om alle soennieten uit het Midden-Oosten het staatsburgerschap te verlenen is de sjiieten een doorn in het oog. De sjiieten, die zeventig procent van de bevolking van een half miljoen uitmaken, zien dat als een verkapte poging om de bevolkingssamenstelling te wijzigen. Zij zeggen dat zij geen eerlijke kans krijgen op werk bij de overheid of de strijdkrachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |