abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124405080

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Bitcoins kopen en verkopen.
Vraag in het topic naar hoe je bitcoins momenteel het beste kan kopen/verkopen *G*.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar. De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slashdoteffect. Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie bitcoincharts.

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop van afgelopen 6 maanden:

pi_124405106
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hij accepteerde betaling in Bitcoins?
Nee, TreeCoins.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:59:39 #3
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_124405196
Ben nu ook aan het merged minen ^O^

De Ixcoin en Devcoin client maken alleen geen verbinding met het netwerk. :? De Namecoin client werkt wel.
pi_124405296
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:59 schreef Mender het volgende:
Ben nu ook aan het merged minen ^O^

De Ixcoin en Devcoin client maken alleen geen verbinding met het netwerk. :? De Namecoin client werkt wel.
Hmm, Devcoin heb ik via VirCurEx lopen. Dat is een exchange voor vrijwel alle actieve crypto-currencies.

Daar kan je ook adressen aanmaken voor IXCoin en ze direct verkopen voor BTC, tenzij je ze wil oppotten :P

Als je via http://mmpool.bitparking.com wil minen moet je gelijk alle 4 de adressen invullen dus wel handig om eerst alle adressen aan te maken. Gelukkig kan je zo weer een nieuwe gebruiker aanmaken dus als het misgaat is het geen enkel probleem.

Maar de IXCoin client doet het hier prima, heb 13 connecties.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:08:50 #5
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_124405505
En leveren die side projects ook nog wat op (Namecoin, IXCoin ect.)
Ik ben toen ik de vorige keer bezig was met minen gestopt met die Namecoins, kon ze aan de straatstenen nog niet kwijtraken..

Heb het zooitje aan het lopen nu, average van 280MH/s
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_124405581
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:08 schreef Maxbet het volgende:
En leveren die side projects ook nog wat op (Namecoin, IXCoin ect.)
Ik ben toen ik de vorige keer bezig was met minen gestopt met die Namecoins, kon ze aan de straatstenen nog niet kwijtraken..

Heb het zooitje aan het lopen nu, average van 280MH/s
De extra coins die je mined zorgen voor een extra winst van ±10%.
Soms staat de Namecoin hoog en levert die alleen al 10% extra winst op.
Het is een beetje de koersen afwachten.
Alle interesse ging de laatste week naar Bitcoin vanwege de hoge koersen, dus LTC, NMC, IXC, etc. zakten flink in.

Hier een lijst van de verschillende coins, met winstverwachting tegen huidige koers:
http://dustcoin.com/mining
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:12:31 #7
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_124405628
quote:
Welke software gebruik je? Welke settings? Je kaart zou met CGMiner en de juiste settings zo'n 250Mhash/s moeten doen.

Aan de pool ligt het niet.
140Mhash/s is momenteel 0,015 BTC per dag.

Optimale settings voor jouw kaart (ruwweg):
[ code verwijderd ]

Gooi CGMiner in de map C:\cgminer (controleer of je het niet in een map daaronder hebt uitgepakt, de cgminer.exe (en rest van bestanden) moet in C:\cgminer staan.

Maak een miner.bat bestandje aan op je bureaublad en plak daar bovenstaande opdrachtregel in.
Verander je gebruikersnaam (worker) en wachtwoord (van worker) nog in en je kan los.
Ik gebruik GUIMiner, daar valt verder niet veel in te stellen (of het moet in andere files). Maar dan kan ik beter met CGMiner gaan begrijp ik.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_124405693
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:12 schreef Quotidien het volgende:
Welke software gebruik je? Welke settings? Je kaart zou met CGMiner en de juiste settings zo'n 250Mhash/s moeten doen.

Aan de pool ligt het niet.
140Mhash/s is momenteel 0,015 BTC per dag.

Optimale settings voor jouw kaart (ruwweg):
[ code verwijderd ]

Gooi CGMiner in de map C:\cgminer (controleer of je het niet in een map daaronder hebt uitgepakt, de cgminer.exe (en rest van bestanden) moet in C:\cgminer staan.

Maak een miner.bat bestandje aan op je bureaublad en plak daar bovenstaande opdrachtregel in.
Verander je gebruikersnaam (worker) en wachtwoord (van worker) nog in en je kan los.
Ik gebruik GUIMiner, daar valt verder niet veel in te stellen (of het moet in andere files). Maar dan kan ik beter met CGMiner gaan begrijp ik.
[/quote]

CGMiner is wel de meest complete miner, die regelt zelfs de core-snelheid, voltages, koelers, geheugensnelheid, intensity, etc en neem amper resources.

Met mijn voorbeeld-regel in het vorige topic kan je eigenlijk niets verkeerd doen, als je maar de code gebruikt die ik voor jou in de "code" tag heb gezet, iedere kaart heeft z'n eigen optimale settings.

Veel werk is het niet:

Pak cgminer.zip bestandje uit in in c:\cgminer
Gooi een miner.bat bestandje op je bureaublad (rechts klik, nieuw, tekstbestand, hernoemen naar "miner.bat")
Gooi mijn code-regel er in en pas je workernaam en wachtwoord aan.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:15:58 #9
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_124405729
^Dan ga ik die maar gewoon proberen. Bedankt :Y
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:16:37 #10
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_124405744
dubbel
  zaterdag 23 maart 2013 @ 19:35:50 #11
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_124416785
Ripple en peer to peer lending is ook interessant vind ik.

Filmpje:
http://videolectures.net/eccs07_hales_end/
pi_124417444
Fuck fuck fuck

https://products.butterfl(...)h-bitcoin-miner.html :o :D

30 Ghash/s = 6000 USD/mnd

Nu is nog maar de vraag of je dit echt zal bereiken, maar de helft zou al tof zijn.
pi_124417699
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:55 schreef DrNick het volgende:
Fuck fuck fuck

https://products.butterfl(...)h-bitcoin-miner.html :o :D

30 Ghash/s = 6000 USD/mnd

Nu is nog maar de vraag of je dit echt zal bereiken, maar de helft zou al tof zijn.
Ik heb de 60Ghash/s versie besteld in februari.

De eerste exemplaren verwacht ik pas eind april / begin mei en dan gaat het nog maar om de eerste 1000 van 25.000 bestellingen.

Mijn bestelling zal pas ergens in juni/juli verzonden worden, vermoed ik.

Ofwel: als je hem nu zou hebben haal je 6000$ per maand maar in de praktijk wordt dat eerder 200$.

Er is ook de Avalon maar die wordt in batches van 300 stuks besteld / verzonden, dus je bent eigenlijk al te laat zodra je ziet dat ze te koop zijn omdat ze meteen uitverkocht zijn.

En de 3e batch moet 5000$ per stuk gaan kosten :')
pi_124417754
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:58 schreef DrNick het volgende:
https://forums.butterflyl(...)l-asic-status-2.html

Worden binnenkort verscheept.
Een deel, ergens eind april/begin mei en dan alleen voor mensen die in juni 2012 besteld hebben...
pi_124417768
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:35 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Ripple en peer to peer lending is ook interessant vind ik.

Filmpje:
http://videolectures.net/eccs07_hales_end/
Ja, heb ook 50.000 van die XRP gekregen :P
pi_124417824
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De eerste exemplaren verwacht ik pas eind april / begin mei en dan gaat het nog maar om de eerste 1000 van 25.000 bestellingen.

Ofwel: als je hem nu zou hebben haal je 6000$ per maand maar in de praktijk wordt dat eerder 200$.

Er is ook de Avalon maar die wordt in batches van 300 stuks besteld / verzonden, dus je bent eigenlijk al te laat zodra je ziet dat ze te koop zijn omdat ze meteen uitverkocht zijn.

Gaat dat zo snel van 6000 naar 200!?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 20:05:22 ]
pi_124417971
Hoezo kost die Avalon 1500 BTC :')
pi_124418066
Schiet idd nog steeds niet echt op met die ASICs wel?
pi_124418186
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:04 schreef DrNick het volgende:

[..]

Gaat dat zo snel van 6000 naar 200!?
De netwerksterkte neemt in 6 maand met ongeveer een factor 30 toe als die dingen op de markt komen, uitgaande van 25,000 geleverde ASIC's.

Die 6 maand is ook ongeveer de verwachte levertijd als je nu bestelt.

Dus reken er op dat hij dan ook 30x minder opbrengt per dag dan nu.
pi_124418221
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De netwerksterkte neemt in 6 maand met ongeveer een factor 30 toe als die dingen op de markt komen, uitgaande van 25,000 geleverde ASIC's.

Die 6 maand is ook ongeveer de verwachte levertijd als je nu bestelt.

Dus reken er op dat hij dan ook 30x minder opbrengt per dag dan nu.
Of je moet een order snel 2e hands kopen.
pi_124418263
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:11 schreef r8v2 het volgende:
Schiet idd nog steeds niet echt op met die ASICs wel?
Nee, is ook wel logisch. Het ontwerpen, testen, produceren en flink opschalen van die zelfde productie neemt veel tijd. Je hebt altijd de "lucky few" die vroeg besteld hebben en hem in april/mei geleverd krijgen maar voor de rest van de bestellingen is het koffiedik kijken...
pi_124418306
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:15 schreef DrNick het volgende:

[..]

Of je moet een order snel 2e hands kopen.
Dan nog betaal je minimaal 10x de waarde waarvoor je 'm bij BFL kan bestellen.
Mensen bieden blind tegen elkaar op op eBay.
pi_124418338
quote:
60Ghash/s.
En dan heb je alleen maar een eerder plekje in de wachtrij.
pi_124418367
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

60Ghash/s.
Het zijn er 2.

Edit: Ohnee, toch niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 20:19:40 ]
pi_124418388
10k voor 60 Ghash :')

[ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 20:19:58 ]
pi_124418412
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:19 schreef DrNick het volgende:
Ohnee, toch niet.
:') :D
pi_124418445
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

:') :D
Snel kopen op MP, zodat anderen niet kunnen bieden :P
pi_124418529
"Ja hoi, vraagprijs is prima, kom er direct om!"
"U bent er wel snel bij he, de advertentie staat er net een minuut op!"
pi_124418747
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De mensen die rijk werden van de goldrush waren dan ook niet de gouddelvers, maar de leveranciers van de houwelen, zeven en andere toebehoren :P

quote:
100%
pi_124419551
quote:
De mining discussie hoort in DIG thuis niet bij AEX. DIG / Bitcoin mining rigs dus :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124419565
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 20:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De mining discussie hoort in DIG thuis niet bij AEX. DIG / Bitcoin mining rigs dus :)
^O^

Topic stamt af van 2011, gaat lekker snel _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 21:06:57 ]
pi_124433921
Estimated difficulty 6655197 in 34 blks.

Stijging van 37% over een uur of 3/4 8)7
pi_124434419
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:15 schreef MaGNeT het volgende:

:o

Butterfly SC order# 1944 staat nu op eBay voor $18500
pi_124434421
Prijs is inmiddels alweer richting de 70$ aan het kruipen :D
pi_124434438
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:38 schreef DrNick het volgende:

[..]

:o

Butterfly SC order# 1944 staat nu op eBay voor $18500
Ik ga maar eens onderzoeken wat mijn order 22xxx oplevert :')
Koop ik daar wel weer BTC voor...

Haha, maar ik geloof dat ik beter m'n miner direct kan verkopen zodra ik 'm heb... Dat levert 10x meer op dan dat ik er mee ga minen... En dan bestel ik er weer 8 bij :P
pi_124434445
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:39 schreef MaGNeT het volgende:
Prijs is inmiddels alweer richting de 70$ aan het kruipen :D
Waarom heb ik mijn bitcoins verkocht ;(
pi_124434470
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik ga maar eens onderzoeken wat mijn order 22xxx oplevert :')
Koop ik daar wel weer BTC voor...
Jij had m toch besteld in juni?
pi_124434485
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:39 schreef DrNick het volgende:

[..]

Waarom heb ik mijn bitcoins verkocht ;(
Weet ik niet? Om de zelfde reden dat ik in totaal ook al 130 verkocht heb?
Ben blij dat ik er nog 70 heb :D
pi_124434497
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:40 schreef DrNick het volgende:

[..]

Jij had m toch besteld in juni?
Was het maar waar... Begin februari.
pi_124434499
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Weet ik niet? Om de zelfde reden dat ik in totaal ook al 130 verkocht heb?
Ben blij dat ik er nog 70 heb :D
70, jezus _O-
pi_124434507
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

begin februari.
Ah, ok. Wat is de verwachte afleverdatum?
pi_124434679
quote:
Next Difficulty in 24 blocks
  zondag 24 maart 2013 @ 10:54:34 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124434845
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:15 schreef MaGNeT het volgende:

Dat mag geen verbazing zijn als je de trends hebt bestudeerd (zoals ik suggereerde in eerdere posts). De data die hier niet kwam heb ik zelf maar even opgezocht...

Door de recente hype en koersexplosie zie je dat de MiningFactor zelfs is geëxplodeerd (=stijgende winstmarges). Dat betekent dat je kunt verwachten dat er een enorme extra rekencapaciteit online komt die de DF opdrijft en dus uiteindelijk de winstmarges ("MiningFactor") weer laat crashen.

Het lange termijn plaatje is interessant omdat je ziet wat er in de vorige boom-bust cycle gebeurde: De koersexplosie brengt veel nieuwe productiemiddelen online die uiteindelijk de marges doet instorten. Zoals je kunt zien veroorzaakt de overcapaciteit in productiemiddelen een bust omdat die overcapaciteit "sticky" is: die gaat niet zomaar weer offline. Dat is zichtbaar aan de slechts geringe daling in DF ondanks daling van de koers. Een deel blijft waarschijnllijk zelfs met negatieve marges draaien in de hoop op koersherstel.

@dvr, @SE:
Ik post dit bewust in AEX en niet in het miningtopic in DIG omdat dit de perfecte illustratie is hoe boom & bust cycles werken in de economie. Hoge winstmarges trekken investeringen aan in meer capaciteit die na een tijdje hun eigen winstmarges om zeep helpen. De overcapaciteit is "sticky" en veroorzaakt een bust door de margecompressie.

Daarom: geweldig project dit *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 24-03-2013 11:10:07 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124435722
Is het verstandig om nu te investeren, of gaat het finaal de mist in binnenkort?

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2013 11:33:09 ]
pi_124437144
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 11:26 schreef DrNick het volgende:
Is het verstandig om nu te investeren, of gaat het finaal de mist in binnenkort?
Ik pak mijn glazen bol er even bij, momentje.
pi_124437152
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik pak mijn glazen bol er even bij, momentje.
Neem je tijd hoor.
pi_124437173
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 10:41 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ah, ok. Wat is de verwachte afleverdatum?
Ergens tussen april en kerst.
pi_124437197
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ergens tussen april en kerst.
April zou fijn zijn, kerst heb je niets meer aan denk ik zo.
pi_124437205
Ik heb een nieuwe Bitcoin service geopend :D

http://bitcoinwishingwell.wordpress.com

Dat moet wel een succes worden! :')
pi_124437255
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:21 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb een nieuwe Bitcoin service geopend :D

http://bitcoinwishingwell.wordpress.com

Dat moet wel een succes worden! :')
_O-
pi_124438105
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:22 schreef DrNick het volgende:

[..]

_O-
Oké, welke grapjas stuurde er net 0,0004 BTC naar de wensput? :D
pi_124438207
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je wens is uitgekomen, je wordt rijk! :) (ik niet)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_124438338
Nog 1 blok te gaan!

pi_124439062
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 12:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik niet iig :P
pi_124439312
Litecoin en PPCoin zijn ineens 171% en 168% winstgevender om te minen dan BTC dus er zal wel een hele horde miners gaan overstappen.

Ben benieuwd wat dat met de LiteCoin prijs doet, heb er nog 1193 en ze gaan voor 0,0085 BTC per stuk op dit moment.

Shit, dat is toch nog ruim 10 BTC extra :D

edit: ze gingen net al voor 0,0099 BTC per stuk :D
pi_124439876
Order 6025, Single SC op eBay voor $3800, nog 40 minuten te gaan.
pi_124439969
En ligt het aan mij of is het doorverkopen van BTC op eBay een winstgevend zaakje? Men betaalt nu 86 dollar voor 1 BTC, 40 voor 0.5 http://www.ebay.com/sch/i(...)n&_sacat=0&_from=R40
pi_124439970
Met m'n 70mhash joekel op diff. 32 gewoon 0.01 per dag binnenhalen _O-.
pi_124440108
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:45 schreef r8v2 het volgende:
Met m'n 70mhash joekel op diff. 32 gewoon 0.01 per dag binnenhalen _O-.
Je bedoelt Ghash/s?
pi_124440136
Neen *).
pi_124440138
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:50 schreef DrNick het volgende:

[..]

Je bedoelt Ghash/s?
Nee, hij bedoelt Mhash/s.
pi_124440252
Waar kon ik ook alweer een Namecoin Wallet aanmaken?
pi_124440280
quote:
4s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:53 schreef r8v2 het volgende:
Waar kon ik ook alweer een Namecoin Wallet aanmaken?
Vircurex ofz :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2013 13:54:40 ]
pi_124440295
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:50 schreef r8v2 het volgende:
Neen *).
Oh, nog leuk dan :P
pi_124440411
Waarom zegt slushpool dat mijn net aangemaakte LTC-adres niet klopt?
  zondag 24 maart 2013 @ 14:00:57 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124440527
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:45 schreef DrNick het volgende:
En ligt het aan mij of is het doorverkopen van BTC op eBay een winstgevend zaakje? Men betaalt nu 86 dollar voor 1 BTC, 40 voor 0.5 http://www.ebay.com/sch/i(...)n&_sacat=0&_from=R40
Holy crap! Dat ding is dus op 11 augustus besteld en nog steeds niet geleverd???
Hoe lang moeten mensen die vorige maand bestelden dan wel niet wachten...

Btw: die fabrikant is ook niet gek natuurlijk. Die levert de units niet uit zolang hij er zelf nog winstgevend mee kan minen... Die gaat natuurlijk pas leveren als zelf minen niet meer rendabel is :D
Mijn reisverslagen
pi_124440584
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Holy crap! Dat ding is dus op 11 augustus besteld en nog steeds niet geleverd???
Hoe lang moeten mensen die vorige maand bestelden dan wel niet wachten...

Btw: die fabrikant is ook niet gek natuurlijk. Die levert de units niet uit zolang hij er zelf nog winstgevend mee kan minen... Die gaat natuurlijk pas leveren als zelf minen niet meer rendabel is :D
Je hebt de verkeerde quote :P
pi_124440611
Maar nog niemand heeft er een toch?
  zondag 24 maart 2013 @ 14:06:51 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124440741
Note: Units are still being tested by BFL and have not shipped yet

Dit zegt eigenlijk alles. De leverancier is gewoon zelf aan het minen totdat het niet meer (of slechts marginaal) rendabel is...
Mijn reisverslagen
pi_124440927
quote:
13s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:57 schreef r8v2 het volgende:
Waarom zegt slushpool dat mijn net aangemaakte LTC-adres niet klopt?
Misschien omdat je geen LTC kan minen bij Slushpool? :')

http://www.notroll.in
http://www.litecoinpool.org
pi_124440967
Ow, fuck ik ben echt vanalles door elkaar aan het halen :').
pi_124441004
quote:
10s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:06 schreef SeLang het volgende:
Note: Units are still being tested by BFL and have not shipped yet

Dit zegt eigenlijk alles. De leverancier is gewoon zelf aan het minen totdat het niet meer (of slechts marginaal) rendabel is...
Wat al niet kan.
Ik hou het er echter op dat ze nog geen werkende miner in elkaar hebben zitten.
pi_124441032
quote:
13s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:12 schreef r8v2 het volgende:
Ow, fuck ik ben echt vanalles door elkaar aan het halen :').
Ik mine LTC op http://www.notroll.in

Ze werken al met het stratum protocol, dus weinig data-verkeer en weinig stales/rejects.
pi_124441040
Zo, nu ook namecoins binnen aan het halen :).
  zondag 24 maart 2013 @ 14:14:22 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124441076
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat al niet kan.
Waarom kan dat niet?
Mijn reisverslagen
pi_124441085
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik mine LTC op http://www.notroll.in

Ze werken al met het stratum protocol, dus weinig data-verkeer en weinig stales/rejects.
Slushpool ook. Verder heeft het weinig zin om LTC te gaan minen met 70mhash/s. De namecoins komen tegelijkertijd binnen met de bitcoins, dus das wel interessant.
pi_124441086
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:13 schreef r8v2 het volgende:
Zo, nu ook namecoins binnen aan het halen :).
Merged mining van Namecoins levert hooguit 2% extra op.
Litecoin minen zit op bijna 2x zoveel opbrengst als BTC.
pi_124441130
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Merged mining van Namecoins levert hooguit 2% extra op.
Litecoin minen zit op bijna 2x zoveel opbrengst als BTC.
Gratis 2% is 2% :P.
pi_124441203
quote:
5s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet?
Ik zeg niet dat het niet kan.
Het zou echter tot een bijna eeuwig uitstellen van levering leiden als ze wachten tot het niet meer uitkan, aangezien het gewoon een kwestie is van iedere dag een paar extra miners inschakelen.

En dan ga je dat zien bij óf een mining pool of omdat er een belachelijk hoge solo-mining rate is.
Stiekem lukt dat niet op grote schaal, de blockchain en pool-performance is openbaar, we weten hoeveel Avalon geleverd heeft en verder zijn er geen ASIC fabrikanten.

Voorlopig is de stijging van de hashrate geheel in overeenstemming met de eerste levering van Avalon: zo'n 300x 60Ghash/s = 18 Thash/s + bestaande GPU/FPGA 40 Thash/s = 58 Thash/s.
pi_124441248
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:15 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Gratis 2% is 2% :P.
Je moet het zelf weten :)
pi_124441426
$4400 uiteindelijk, Single SC #6025.
pi_124441564
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:21 schreef DrNick het volgende:
$4400 uiteindelijk, Single SC #6025.
Dan wacht ik nog wel ff tot ik 'm heb ;)
pi_124441671
Bang door Cyprus taferelen :').

Maar mooi toch :).
pi_124441740
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:27 schreef r8v2 het volgende:
Bang door Cyprus taferelen :').

Maar mooi toch :).
Hij heeft nog best kans dat ik 'm in april of mei ga inhuren voor m'n opritje :P
pi_124442001
Whoei, m'n wensput staat al op een andere site toegevoegd :P

http://earnbit.blogspot.n(...)1333670058&type=POST

Alleen snapt degene die het toevoegde het niet helemaal :').
pi_124442165
O dat van die wensput meende je serieus :').
pi_124444906
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:27 schreef MaGNeT het volgende:
Litecoin en PPCoin zijn ineens 171% en 168% winstgevender om te minen dan BTC dus er zal wel een hele horde miners gaan overstappen.

Ben benieuwd wat dat met de LiteCoin prijs doet, heb er nog 1193 en ze gaan voor 0,0085 BTC per stuk op dit moment.

Shit, dat is toch nog ruim 10 BTC extra :D

edit: ze gingen net al voor 0,0099 BTC per stuk :D
Ik zie dat je zowat in elke coin zit die er maar is, waar kun je deze 'valutas' verhandelen met andere 'valutas' ?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_124444995
Hoe veilig is Bitcoin?

pi_124445042
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 15:39 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

Ik zie dat je zowat in elke coin zit die er maar is, waar kun je deze 'valutas' verhandelen met andere 'valutas' ?
https://vircurex.com/welcome/index?referral_id=994-226

Via de referral krijg je korting op trading-commissions/fees.
pi_124446254
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 15:41 schreef MaGNeT het volgende:
Hoe veilig is Bitcoin?

[ afbeelding ]
:D
  zondag 24 maart 2013 @ 20:05:44 #94
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_124455445
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 15:41 schreef MaGNeT het volgende:
Hoe veilig is Bitcoin?

[ afbeelding ]
wow

Ik vroeg me laatst al af hoe dit zat. Nu weet ik het :)
  zondag 24 maart 2013 @ 20:23:38 #95
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_124456428
Is een brute force attack dat een computer een getal probeert te raden?

(Niet met :') antwoorden want ik ga helemaal kapot hier)
  zondag 24 maart 2013 @ 20:32:08 #96
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_124456984
brute force is alle mogelijke combinaties proberen totdat je de goeie hebt
pi_124457226
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:32 schreef Mender het volgende:
brute force is alle mogelijke combinaties proberen totdat je de goeie hebt
En dat zijn er in dit geval veel :D

Met 1 tekens en de letters "a" tot "f" en cijfers "0" tot "9" heb je 16 mogelijkheden.
Met 2 tekens en de letters "a" tot "f" en cijfers "0" tot "9" heb je (16^2) 256 mogelijkheden
Met 3 tekens en de letters "a" tot "f" en cijfers "0" tot "9" heb je (256^2) 65.536 mogelijkheden.
Met 4 tekens en de letters "a" tot "f" en cijfers "0" tot "9" heb je (65.536^2) 4.294.967.296 mogelijkheden.

Zo hard gaat dat... En SHA256 werkt met 256 bits, ofwel 32 tekenposities ipv de genoemde 4.

Bekijk ik dat goed zo? Of is daar nog wat aan toe te voegen? :P

[ Bericht 18% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-03-2013 23:50:26 ]
pi_124457281
Hoe zit het eigenlijk met quantum computers en bitcoins. Is de gene die een werkende quantum computer kan maken niet gelijk de nieuwe eigenaar van alle bitcoins die er nog zij ( want zo werkte een quantum computer volgens mij).

Een quantum computer kan bijvoorbeeld 4 deuren tegelijk openmaken waar een normale computer elk deurtje apart moet openmaken.
graag verwijderen
pi_124461235
We zijn alweer over de 72$ geweest :)

Onvoorstelbaar hoe snel de koers zich herstelt na zo'n grote verkoop zoals gisteren.

Mijn collega verifieerde z'n account bij MtGox afgelopen week en zei dat er een wachtrij is van 4400.
Een paar weken terug was dat nog 2800 en ze hebben ook nog eens extra mensen hier voor aangenomen.

Er blijven dus nieuwe kopers komen, meer dan MtGox aan kan op dit moment.
Wat gaat dat doen met de prijs? :D
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 maart 2013 @ 23:49:14 #100
862 Arcee
Look closer
pi_124469746
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:35 schreef MaGNeT het volgende:
En SHA256 werkt met 265 bits
256 ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')