abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:46:22 #51
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_124917431
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Oke, dan heb je je geld terug, maar die vertraging is niet opgelost hoor.
Het gaat mij niet om het geld, maar dat er een incentive bij de luchtmaartmaatschappijen blijft om vertragingen pro-actief te minimaliseren. Wat denk je wat er gaat gebeuren als de NS morgen de geld-terug-bij-vertraging regeling mag opzeggen?
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:51:30 #52
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_124917632
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:46 schreef johanmulder het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om het geld, maar dat er een incentive bij de luchtmaartmaatschappijen blijft om vertragingen pro-actief te minimaliseren. Wat denk je wat er gaat gebeuren als de NS morgen de geld-terug-bij-vertraging regeling mag opzeggen?
Is het aantal vertragingen minder geworden na de geldterugregeling in de luchtvaart? Ik kan zo snel geen cijfers vinden, maar volgens mij kost dit grapje iedereen meer geld, maar levert het niets aan verbetering op.

Interessant bericht:
quote:
Europese luchtvaartpassagiers krijgen minder snel compensatie als hun vlucht is vertraagd. Nu hebben passagiers recht op compensatie bij een vertraging van meer dan drie uur, maar dat wordt vijf uur. Dat staat in woensdag verschenen voorstellen van de Europese Commissie. Passagiers krijgen wel recht op snellere informatie over de reden van vertraging.

Volgens de Commissie is de huidige termijn van drie uur veelal te kort om een probleem met een vliegtuig op te lossen. Daardoor zouden luchtvaartmaatschappijen worden gestimuleerd om de vlucht helemaal te schrappen, waardoor passagiers nog meer vertraging oplopen.

Passagiers moeten binnen dertig minuten geīnformeerd worden over de reden van vertraging. Nu bestaat die verplichting nog niet.

Brussel wil daarnaast het begrip 'buitengewone omstandigheden' beter definiëren. Daardoor kunnen de vliegmaatschappijen problemen die bij routineonderhoud worden geconstateerd, niet meer opvoeren als een reden om geen compensatie te geven. BIj een staking van luchtverkeersleiders of een natuurramp krijgen passagiers nog steeds geen compensatie.
bron: http://www.nieuws.nl/745020
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:33:48 #53
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_124919283
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:51 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Is het aantal vertragingen minder geworden na de geldterugregeling in de luchtvaart? Ik kan zo snel geen cijfers vinden, maar volgens mij kost dit grapje iedereen meer geld, maar levert het niets aan verbetering op.

Interessant bericht:

[..]

bron: http://www.nieuws.nl/745020
Daar gaat het niet om: het gaat erom dat de luchtvaartmaatschappijen vertragingen dienen te minimaliseren omdat dat voor alle betrokken partijen hoe dan ook geld kost:

http://newscenter.berkeley.edu/2010/10/18/flight_delays/

Vergeet dus niet dat vertragingen voor de maatschappij zelf sowieso ook veel geld kost: personeel moet langer doorbetaald worden, extra reparatiekosten, andere vertrek/aankomsttarieven etc. Die claims zijn een extra zetje om nog scherper hierop te zijn.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:51:36 #54
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_124938620
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Oke, dan heb je je geld terug, maar die vertraging is niet opgelost hoor.
Misschien gaan ze iets meer hun best doen bij het onderhoud. Ik heb nu al verschillende keren meegemaakt dat ze problemen ontdekken bij het opstijgen. Je kan mij niet vertellen dat ze die problemen niet eerder hadden kunnen ontdekken bij controles.
Dat lijkt me voor de veiligheid ook niet zo gek. Alleen dankzij een oplettend luchthavenpersoneelslid ben ik eens net niet opgestegen met een lekkende brandstofpomp.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 26 mei 2013 @ 22:41:58 #55
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_127047249
Eindelijk tijd en zin gevonden om de claim bij EUclaim in te dienen. Zoiets duurt normaal een jaar of 4 als ik het goed begrijp, dus over 4 jaar komt er weer een topickick.
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:04:34 #56
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_133880433
Nou, dat is snel!

quote:
Geachte heer/mevrouw,

Gefeliciteerd, uw claim is door de luchtvaartmaatschappij gehonoreerd en inmiddels zijn de betreffende bedragen op onze Derdengelden rekening ontvangen.

U kunt uw factuur vinden door met uw email en wachtwoord in te loggen op de site van Euclaim (www.euclaim.nl). Wij hebben de factuur ook als bijlage aan deze email toegevoegd.
En uit die bijlage:
quote:
Geachte heer/mevrouw ErikT,

Uw claim is door Transavia gehonoreerd en wij hebben de compensatie op onze Derdengelden EUclaim rekening ontvangen. Onderstaand vindt u de afrekening met de door u te ontvangen bedragen:

Claim Bedrag ¤ 250,00

Vergoeding EUclaim (29%) - ¤ 72,50

Administratiekosten - ¤ 26,00

Uit te betalen ¤ 151,50
Deze topickick dus om iedereen aan te moedigen zich niet te laten afschepen met slappe excuses van luchtvaartmaatschappijen. Die EUclaim wordt er trouwens ook niet minder van :D
  Redactie Games dinsdag 3 december 2013 @ 17:11:09 #57
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_133880623
Iets meer dan een half jaar geleden, blijkbaar hebben ze voldoende claims gekregen om er zo "snel" over te doen.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_133880713
Minus 100 euro. Zonde.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133883541
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:14 schreef Messina het volgende:
Minus 100 euro. Zonde.
Of je gaat zelf in de weer om de vliegtuigmaatschappij te overhalen je die Euro 250,- vergoeding over te maken. Iets wat je als 'simpele ziel' dus niet lukt kennelijk, te zien aan de houding van de maatschappijen.

EUclaim zal vast en zeker door een (of hun eigen) advocaat een briefje hebben laten sturen. Dan worden ze wel wakker want de vliegtuigmaatschappij weet dat ze voor de rechter aan het kortste eind trekken. Maar ze hebben eerst het dreigement nodig voordat de 'simpele ziel' zijn recht krijgt.
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:06:43 #60
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_133884158
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:14 schreef Messina het volgende:
Minus 100 euro. Zonde.
Tja, het is dit of niks. (Zie mijn mailwisseling met Transavia in het begin van dit topic.)

Ik ben er wel blij mee, en het ging me niet eens meer zozeer om het geld. Ik wilde vooral gelijk krijgen, na al die idiote reacties :D
pi_133884183
Ik snap het ook wel, hoor! ;)
Mooie meevaller in ieder geval zo vlak voor kerst ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133884619
Administratiekosten ¤26 _O-

Heb je nog mazzel dat ze geen inschrijfkosten in rekening brengen :(
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:27:22 #63
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_133884911
Ah, ik heb het ff opgezocht, en het ticket (heen en weer) was 120 euro.

Dus Transavia: in your face :D
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:29:28 #64
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_133884997
Dit doen budget airlines al jaren. Hier kun je honderden meldingen over vinden op internet. Bij Ryanair is het zo: We geven geen compensatie, ben je het er niet mee eens? Klaag ons maar aan. Maar wel in Ierland, want daar staat ons hoofdkantoor.
pi_133886545
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:06 schreef ErikT het volgende:

[..]

Tja, het is dit of niks. (Zie mijn mailwisseling met Transavia in het begin van dit topic.)

Ik ben er wel blij mee, en het ging me niet eens meer zozeer om het geld. Ik wilde vooral gelijk krijgen, na al die idiote reacties :D
Ik heb ook recent geld van EUClaim gehad. Ja, ze halen er wat af, maar zelf hoef je niet aan te komen met je briefje of je mailtje bij de luchtvaartmaatschappij.

EuClaim *O*
pi_133894117
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:27 schreef ErikT het volgende:
Ah, ik heb het ff opgezocht, en het ticket (heen en weer) was 120 euro.

Dus Transavia: in your face :D
Haha, nog geld toe ook nog :s)
pi_153974730
Kick :@
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:04 schreef ErikT het volgende:
Nou, dat is snel!

[..]

En uit die bijlage:

[..]

Deze topickick dus om iedereen aan te moedigen zich niet te laten afschepen met slappe excuses van luchtvaartmaatschappijen. Die EUclaim wordt er trouwens ook niet minder van :D
Nice! ^O^ Ik had van de week ook meer dan 3 uur vertraging op een vlucht van Transavia en je hebt me geīnspireerd om me daar in te schrijven. Je kan dus gewoon meer terug krijgen dan je betaald hebt. _O-

En maakt het nog uit dat we met 2 personen vlogen. Krijg je dan 2 keer het bedrag terug?
gr gr
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:32:57 #68
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_153975561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:54 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Nice! ^O^ Ik had van de week ook meer dan 3 uur vertraging op een vlucht van Transavia en je hebt me geīnspireerd om me daar in te schrijven. Je kan dus gewoon meer terug krijgen dan je betaald hebt. _O-

En maakt het nog uit dat we met 2 personen vlogen. Krijg je dan 2 keer het bedrag terug?
Regels zijn per zitplaats. Dus ja, 2x.
pi_153975787
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:32 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Regels zijn per zitplaats. Dus ja, 2x.
Dat kan dan best een groot bedrag worden! :o

Ik kan ook gewoon deze invullen: https://www.transavia.com/nl-NL/service/vlucht-vertraagd/
Alleen dan krijg ik waarschijnlijk gewoon een reactie van overmacht je krijgt geen geld doei
Misschien toch wel eerst proberen, want dat kan dan nog 25% van het geld schelen.
gr gr
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:43:45 #70
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_153975808
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:42 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Dat kan dan best een groot bedrag worden! :o

Ik kan ook gewoon deze invullen: https://www.transavia.com/nl-NL/service/vlucht-vertraagd/
Alleen dan krijg ik waarschijnlijk gewoon een reactie van overmacht je krijgt geen geld doei
Misschien toch wel eerst proberen, want dat kan dan nog 25% van het geld schelen.
Je zal het altijd eerst moeten aanvragen bij de bron. Een derde kan moeilijk geld claimen als jij er initieel nooit om gevraagd hebt.
pi_153975835
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:43 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je zal het altijd eerst moeten aanvragen bij de bron. Een derde kan moeilijk geld claimen als jij er initieel nooit om gevraagd hebt.
Klinkt logisch, bedankt!
gr gr
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:55:47 #72
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_153976049
Altijd proberen,

Ik heb het eerst een keer via zo'n vlucht vertraagd geprobeerd, dat ging relatief soepel, maar duurde lang (KLM). Wel alle correspondentie bewaard.

Vorig jaar weer een vertraging geclaimed, de brieven van de vorige keer aangepast en opgestuurd en daar reageerden ze ook goed op. Dat was met SAS, misschien is die wat coulanter. Maar ik denk dat een semi-juridisch briefje al heel veel doet ten opzichte van een mailtje met spreektaal.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_153977955
Ik heb het zelf met KLM gehad. Mijn reisgenoten hadden eerst een claim ingediend, zij hebben gelijk gekregen. Ik deed het daarna en ik kreeg niks. :') Inmiddels opgegeven en is het ook verjaard.
pi_153978690
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:54 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Het was toch minimaal 4 uur vertraging, toch?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_153979432
Heb eens een claim ingediend met behulp van vlucht-vertraagd.nl. Het ging om een vlucht van Maastricht naar Dublin. Er was zes uur vertraging omdat het vliegtuig er niet was. Dat stond nog in Venetie, daar was namelijk mist. Uiteindelijk is de claim afgewezen omdat er sprake was van overmacht. De mist in Venetie, waar wij helemaal niks mee van doen hadden, geldt als overmacht.

Dat vind ik raar, dan moeten ze hun logistiek maar beter regelen en ergens anders een vliegtuig vandaan toveren.

Daarnaast vind ik het vreemd dat een instituut als vlucht-vertraagd.nl dit dan niet weet vantevoren en direct aangeeft dat het zinloos is.
pi_153979533
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Daarnaast vind ik het vreemd dat een instituut als vlucht-vertraagd.nl dit dan niet weet vantevoren en direct aangeeft dat het zinloos is.
Zo'n "instituut" gaat de bewering na en controleren tegen de bestaande wetgeving hierover. Daardoor weten ze niet in alle gevallen van te voren of iets wel of niet recht van slagen heeft. daarnaast is dat het risico van hen, aangezien het op basis van 'no cure no pay' is.
pi_153979798
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:04 schreef manifold het volgende:

[..]

Zo'n "instituut" gaat de bewering na en controleren tegen de bestaande wetgeving hierover. Daardoor weten ze niet in alle gevallen van te voren of iets wel of niet recht van slagen heeft. daarnaast is dat het risico van hen, aangezien het op basis van 'no cure no pay' is.
Klopt, maar het lijkt mij toch iets wat vaak voorkomt, en dan zouden ze dat toch inmiddels uit ervaring moeten weten in plaats van er eerst een jaar werk in te steken.
pi_153979914
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Klopt, maar het lijkt mij toch iets wat vaak voorkomt, en dan zouden ze dat toch inmiddels uit ervaring moeten weten in plaats van er eerst een jaar werk in te steken.
Als het alleen om de mist zou gaan wel ja, maar misschien hebben ze ook aan moeten tonen dat het logistiek onmogelijk was om een ander vliegtuig in te zetten, Ik weet het niet. heb je het ze gevraagd? Mijn ervaring is dat het hele benaderbare bedrijven zijn die graag uitleg geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')