Het gaat mij niet om het geld, maar dat er een incentive bij de luchtmaartmaatschappijen blijft om vertragingen pro-actief te minimaliseren. Wat denk je wat er gaat gebeuren als de NS morgen de geld-terug-bij-vertraging regeling mag opzeggen?quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Oke, dan heb je je geld terug, maar die vertraging is niet opgelost hoor.
Is het aantal vertragingen minder geworden na de geldterugregeling in de luchtvaart? Ik kan zo snel geen cijfers vinden, maar volgens mij kost dit grapje iedereen meer geld, maar levert het niets aan verbetering op.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:46 schreef johanmulder het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het geld, maar dat er een incentive bij de luchtmaartmaatschappijen blijft om vertragingen pro-actief te minimaliseren. Wat denk je wat er gaat gebeuren als de NS morgen de geld-terug-bij-vertraging regeling mag opzeggen?
bron: http://www.nieuws.nl/745020quote:Europese luchtvaartpassagiers krijgen minder snel compensatie als hun vlucht is vertraagd. Nu hebben passagiers recht op compensatie bij een vertraging van meer dan drie uur, maar dat wordt vijf uur. Dat staat in woensdag verschenen voorstellen van de Europese Commissie. Passagiers krijgen wel recht op snellere informatie over de reden van vertraging.
Volgens de Commissie is de huidige termijn van drie uur veelal te kort om een probleem met een vliegtuig op te lossen. Daardoor zouden luchtvaartmaatschappijen worden gestimuleerd om de vlucht helemaal te schrappen, waardoor passagiers nog meer vertraging oplopen.
Passagiers moeten binnen dertig minuten geīnformeerd worden over de reden van vertraging. Nu bestaat die verplichting nog niet.
Brussel wil daarnaast het begrip 'buitengewone omstandigheden' beter definiëren. Daardoor kunnen de vliegmaatschappijen problemen die bij routineonderhoud worden geconstateerd, niet meer opvoeren als een reden om geen compensatie te geven. BIj een staking van luchtverkeersleiders of een natuurramp krijgen passagiers nog steeds geen compensatie.
Daar gaat het niet om: het gaat erom dat de luchtvaartmaatschappijen vertragingen dienen te minimaliseren omdat dat voor alle betrokken partijen hoe dan ook geld kost:quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Is het aantal vertragingen minder geworden na de geldterugregeling in de luchtvaart? Ik kan zo snel geen cijfers vinden, maar volgens mij kost dit grapje iedereen meer geld, maar levert het niets aan verbetering op.
Interessant bericht:
[..]
bron: http://www.nieuws.nl/745020
Misschien gaan ze iets meer hun best doen bij het onderhoud. Ik heb nu al verschillende keren meegemaakt dat ze problemen ontdekken bij het opstijgen. Je kan mij niet vertellen dat ze die problemen niet eerder hadden kunnen ontdekken bij controles.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Oke, dan heb je je geld terug, maar die vertraging is niet opgelost hoor.
En uit die bijlage:quote:Geachte heer/mevrouw,
Gefeliciteerd, uw claim is door de luchtvaartmaatschappij gehonoreerd en inmiddels zijn de betreffende bedragen op onze Derdengelden rekening ontvangen.
U kunt uw factuur vinden door met uw email en wachtwoord in te loggen op de site van Euclaim (www.euclaim.nl). Wij hebben de factuur ook als bijlage aan deze email toegevoegd.
Deze topickick dus om iedereen aan te moedigen zich niet te laten afschepen met slappe excuses van luchtvaartmaatschappijen. Die EUclaim wordt er trouwens ook niet minder vanquote:Geachte heer/mevrouw ErikT,
Uw claim is door Transavia gehonoreerd en wij hebben de compensatie op onze Derdengelden EUclaim rekening ontvangen. Onderstaand vindt u de afrekening met de door u te ontvangen bedragen:
Claim Bedrag ¤ 250,00
Vergoeding EUclaim (29%) - ¤ 72,50
Administratiekosten - ¤ 26,00
____________
Uit te betalen ¤ 151,50
Of je gaat zelf in de weer om de vliegtuigmaatschappij te overhalen je die Euro 250,- vergoeding over te maken. Iets wat je als 'simpele ziel' dus niet lukt kennelijk, te zien aan de houding van de maatschappijen.quote:
Tja, het is dit of niks. (Zie mijn mailwisseling met Transavia in het begin van dit topic.)quote:
Ik heb ook recent geld van EUClaim gehad. Ja, ze halen er wat af, maar zelf hoef je niet aan te komen met je briefje of je mailtje bij de luchtvaartmaatschappij.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:06 schreef ErikT het volgende:
[..]
Tja, het is dit of niks. (Zie mijn mailwisseling met Transavia in het begin van dit topic.)
Ik ben er wel blij mee, en het ging me niet eens meer zozeer om het geld. Ik wilde vooral gelijk krijgen, na al die idiote reacties
Haha, nog geld toe ook nogquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:27 schreef ErikT het volgende:
Ah, ik heb het ff opgezocht, en het ticket (heen en weer) was 120 euro.
Dus Transavia: in your face
Nice!quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:04 schreef ErikT het volgende:
Nou, dat is snel!
[..]
En uit die bijlage:
[..]
Deze topickick dus om iedereen aan te moedigen zich niet te laten afschepen met slappe excuses van luchtvaartmaatschappijen. Die EUclaim wordt er trouwens ook niet minder van
Regels zijn per zitplaats. Dus ja, 2x.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:54 schreef Quyxz_ het volgende:
Kick
[..]
Nice!Ik had van de week ook meer dan 3 uur vertraging op een vlucht van Transavia en je hebt me geīnspireerd om me daar in te schrijven. Je kan dus gewoon meer terug krijgen dan je betaald hebt.
En maakt het nog uit dat we met 2 personen vlogen. Krijg je dan 2 keer het bedrag terug?
Dat kan dan best een groot bedrag worden!quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:32 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Regels zijn per zitplaats. Dus ja, 2x.
Je zal het altijd eerst moeten aanvragen bij de bron. Een derde kan moeilijk geld claimen als jij er initieel nooit om gevraagd hebt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:42 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat kan dan best een groot bedrag worden!
Ik kan ook gewoon deze invullen: https://www.transavia.com/nl-NL/service/vlucht-vertraagd/
Alleen dan krijg ik waarschijnlijk gewoon een reactie van overmacht je krijgt geen geld doei
Misschien toch wel eerst proberen, want dat kan dan nog 25% van het geld schelen.
Klinkt logisch, bedankt!quote:Op woensdag 1 juli 2015 12:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je zal het altijd eerst moeten aanvragen bij de bron. Een derde kan moeilijk geld claimen als jij er initieel nooit om gevraagd hebt.
Het was toch minimaal 4 uur vertraging, toch?quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:54 schreef Quyxz_ het volgende:
Kick
[..]
Nice!Ik had van de week ook meer dan 3 uur vertraging op een vlucht van Transavia en je hebt me geīnspireerd om me daar in te schrijven. Je kan dus gewoon meer terug krijgen dan je betaald hebt.
En maakt het nog uit dat we met 2 personen vlogen. Krijg je dan 2 keer het bedrag terug?
Zo'n "instituut" gaat de bewering na en controleren tegen de bestaande wetgeving hierover. Daardoor weten ze niet in alle gevallen van te voren of iets wel of niet recht van slagen heeft. daarnaast is dat het risico van hen, aangezien het op basis van 'no cure no pay' is.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Daarnaast vind ik het vreemd dat een instituut als vlucht-vertraagd.nl dit dan niet weet vantevoren en direct aangeeft dat het zinloos is.
Klopt, maar het lijkt mij toch iets wat vaak voorkomt, en dan zouden ze dat toch inmiddels uit ervaring moeten weten in plaats van er eerst een jaar werk in te steken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:04 schreef manifold het volgende:
[..]
Zo'n "instituut" gaat de bewering na en controleren tegen de bestaande wetgeving hierover. Daardoor weten ze niet in alle gevallen van te voren of iets wel of niet recht van slagen heeft. daarnaast is dat het risico van hen, aangezien het op basis van 'no cure no pay' is.
Als het alleen om de mist zou gaan wel ja, maar misschien hebben ze ook aan moeten tonen dat het logistiek onmogelijk was om een ander vliegtuig in te zetten, Ik weet het niet. heb je het ze gevraagd? Mijn ervaring is dat het hele benaderbare bedrijven zijn die graag uitleg geven.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Klopt, maar het lijkt mij toch iets wat vaak voorkomt, en dan zouden ze dat toch inmiddels uit ervaring moeten weten in plaats van er eerst een jaar werk in te steken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |