Welke vakken niet?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:00 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat is ook niet bij elk vak zo hoor.
Over die fiscale vakken weet ik het niet, maar wat betreft burgerlijk procesrecht mag gewoon je jurisprudentiebundel mee hoor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:01 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Bij burgerlijk procesrecht niet bijvoorbeeld. En bij een aantal fiscale vakken ook niet.
Ik heb anders maandag een tentamen waarvoor ik geen arresten mag meenemen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de UvA mag altijd ieder arrest mee. En dat geldt voor de meeste universiteiten. Ik vind het ook onzinnig om het studenten te laten leren trouwens, dat doe je met de wet toch ook niet?
NIBPR mocht dit jaar wel, maar bij de fiscale vakken inderdaad meestal niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:01 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Bij burgerlijk procesrecht niet bijvoorbeeld. En bij een aantal fiscale vakken ook niet.
Welk vakquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:02 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb anders maandag een tentamen waarvoor ik geen arresten mag meenemen.
Dan is dat veranderd.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Over die fiscale vakken weet ik het niet, maar wat betreft burgerlijk procesrecht mag gewoon je jurisprudentiebundel mee hoor.
Er schijnt vanuit de praktijk een redelijke vraag te zijn naar studenten/afgestudeerden met een fatsoenlijke arresten-basis.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op de UvA mag altijd ieder arrest mee. En dat geldt voor de meeste universiteiten. Ik vind het ook onzinnig om het studenten te laten leren trouwens, dat doe je met de wet toch ook niet?
Socialezekerheidsrechtquote:
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:03 schreef Yreal het volgende:
Sowieso, kansloos riedeltjes uit je hoofd moeten leren
Ik vind het echt onnodig. Als advocaat heb je ook gewoon de arresten tot je beschikking, en om te slagen moet je voor de meeste vakken toch wel de globale inhoud kennen. Wat is dan het praktisch nut van mensen de exacte bewoordingen uit hun hoofd te laten lerenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:02 schreef Giku het volgende:
[..]
Er schijnt vanuit de praktijk een redelijke vraag te zijn naar studenten/afgestudeerden met een fatsoenlijke arresten-basis.
Maar ik snap ook niet waarom er bij Burgerlijk gemiddeld 50-60 arresten worden gevraagd, niemand die ze alle 50 onthoud voor langere termijn. Ik zou dat dan minstens door de helft gooien met alleen de écht essentiële arresten, dit slaat nergens op natuurlijk.
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
NIBPR mocht dit jaar wel, maar bij de fiscale vakken inderdaad meestal niet.
quote:
Nouja okay, niet bij alle vakken. Alle vakken die ik tot nu toe gehad heb danquote:
Ja, ik snap dat je arresten tot je beschikking hebt, maar als je een zaak bij aanvang niet eens fatsoenlijk kan inschatten ga je uren maken voor niets. De scherpe kantjes zoek je altijd wel op(alles wel hopelijk), maar voor een eerste indruk van een zaak moet je toch wel een redelijke jurisprudentie-kennis hebben lijkt me (In beginsel, ene vakgebied meer dan andere uiteraard).quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het echt onnodig. Als advocaat heb je ook gewoon de arresten tot je beschikking, en om te slagen moet je voor de meeste vakken toch wel de globale inhoud kennen. Wat is dan het praktisch nut van mensen de exacte bewoordingen uit hun hoofd te laten leren
Say what. Wat is de gedachte daarachter?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Speedy_T het volgende:
Ik heb wel eens gehoord van iemand die een tijdje in Parijs studeerde dat je daar niet eens wettenbundel erbij mocht hebben.
Dat heb ik ook gehoord jaquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:04 schreef Speedy_T het volgende:
Ik heb wel eens gehoord van iemand die een tijdje in Parijs studeerde dat je daar niet eens wettenbundel erbij mocht hebben.
Welke vraag?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zum kotsen.
Had je mijn vraag nog gezien?
Ja, maar geen 93 arresten voor 1 tentamen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:06 schreef Speedy_T het volgende:
Ik vind belangrijke jurisprudentie uit je hoofd leren helemaal niet zo gek hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |