Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
nee DK!!..je begint al aardig een hardloper te worden, ga niet terug naar je joggers-tijd
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Dank u, ben wel benieuwd, want het waait echt mega hard! Moet ook volgens mij het eerste deel van de route tegen de wind in, dus tweede deel wind mee denk ik dan
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Dit! Succes allemaal vandaag, lekker windje wel, had het vanochtend ook best lastig op de fiets. Ik zal jullie vanmiddag steunen door ook nog een rondje te doen!
Ik zou graag zien dat een van jullie lang-lang loopt, eentje lang-kort en eentje kort-kort. En dan even verslag zodat de lopers van zondag weten wat ze aan moeten doen
Ik zou graag zien dat een van jullie lang-lang loopt, eentje lang-kort en eentje kort-kort. En dan even verslag zodat de lopers van zondag weten wat ze aan moeten doen
alles in dienst van je mede-Fok!kers
hier maar met een boek vroeg naar bed om morgen fris aan de start te verschijnen...truste
nog even op de valreep een stukje uit de Telegraaf van vandaag:
quote:
Pas op voor bevriezing!
Van onze weerman
We beleven een bitterkoud weekeinde. De gevoelstemperatuur ligt tussen 8 en 15 graden onder nul bij een harde tot stormachtige wind uit het oosten. De windchill kan gevaarlijk zijn voor ledematen in verband me bevriezingsverschijnselen
Sporters wordt geadviseerd om gezicht, armen en benen met vaseline in te smeren. Diverse sportbonden hebben buitenactiviteiten afgelast.
stay warm everybody!!
Advies wat ik in de mail kreeg van start to run gisteren:
quote:
Om goed voorbereid te zijn tegen deze kou hebben we in samenwerking met de medische commissie van de Atletiekunie acht tips voor je: 1. Zorg in ieder geval voor functionele kleding: vocht doorlatend en warmte vasthoudend. Denk aan thermisch ondergoed gecombineerd met functionele bovenkleding; De transpiratie moet altijd goed afgevoerd kunnen worden, omdat het lichaam anders te snel kan afkoelen. Kleding in dunne laagjes werkt daarbij beter dan één dikke laag (fleece)kleding. 2. Ga niet zo maar onvoorbereid en te licht gekleed langer dan anderhalf uur sporten. De stofwisseling functioneert bij hevige kou anders. Je bent sneller door je energie heen. Aandacht voor inname van voldoende koolhydraten vooraf, bijvoorbeeld een extra boterham of energiereep is geen overbodige luxe. 3. De grootste hoeveelheid warmte raak je kwijt via je hoofd. Draag een hoofdband of een muts van functioneel materiaal. 4. Draag handschoenen, wederom van functioneel materiaal. 5. Bij de combinatie van wind en vorst kun je je ogen beschermen, bijvoorbeeld met een lichte zonnebril. 6. Blijf niet langer buiten dan nodig is; na afloop van de training en wedstrijd koelt het lichaam snel af, vooral als je huid toch nog nat is door transpiratie (*). 7. Vergeet niet voldoende te drinken. Ook drinken houdt de circulatie op gang en hierdoor blijft de warmte langer in je lijf. 8. Mensen met hart- en longklachten, diabetes, een slechte conditie en/of een beperkte weerstand bijvoorbeeld ten gevolge van koorts lopen een extra risico.
Maar ik ga dus niet, nog steeds veel hoesten en keelpijn. En toen ik vanmorgen buiten was met de hond deed ademhalen gewoon pijn...
Dus aan alle helden die vandaag een afstand gaan lopen. * Nirak vind dat DK gewoon in een hoody mag lopen
Op zaterdag 23 maart 2013 09:38 schreef GotC het volgende: Irritant, zo'n topic buiten de reeks! Beetje opletten TS, en laat regelen dat deze dan wel in de reeks komt.
Succes wedstrijdlopers, have fun!
Komt wel goed GotC. Kan gebeuren toch.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Wat een ophef. Toen mijn vrouw 8 weken zwanger was van onze dochter liep ze de Groet uit Schoorl run, halve marathon. Het was -4, het sneeuwde en er lag overal ijs en sneeuw. Geen probleem.
Beetje wind en temperatuur boven 0 en er is een ontzettend drama vooraf gooed voorbereid is prima, maar dit lijkt niet echt op een Elfstedentocht uit '63 ofzo
Ik zit helemaal klaar om te gaan lopen, maar ik kan m'n spibelt nergens vinden! Superstom. En ik vind m'n telefoon in m'n jaszak veel te zwaar en m'n iPod nano opladen duurt lang. Stom.
Ik heb een rondje van 7,5km uitgestippeld, als het goed is met zo weinig mogelijk wind. Wel met iets meer risico dat ik word aangevallen door losgewaaide takken enzuks.
Ik heb eigenlijk maar 3 keer de spibelt gebruikt. Daarna was het kouder en had ik een lange broek met broekzak. En nu heb ik een garmin. Dus hij is overbodig
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
ik heb een nep-spibelt gekocht voor 5 euro bij SportsWorld/SportsDirect. Weet nog niet of ik 'm veel ga gebruiken, maar voor dat geld is het altijd wel handig om je telefoon mee te kunnen nemen als het nodig is
Overigens sws wel een aanrader, die zaak. Zit nieuw in het Alexandrium; een echte engelse puinhoop/discounter met heel veel zooi per m2.. maar ook wel handige dingen. En ook de webshop is leuk met maar 1 euro shippingcosts
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Spibelt toch nog gevonden en m'n rondje gelopen. Wat een wind! Heel het rondje weer erg veel moeite gehad met tempo bepalen. Ik wilde zo rond de 6min/km, maar in het begin moest ik daarvoor echt de handrem erop zetten en later had ik juist weer moeite met dat tempo vasthouden.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Hij wil alleen maar spelen! Als je zo serieus aan het hardlopen bent dat je het niet eens leuk vind even met zo'n leuke, gezellige hond te ravotten ben je gewoon een asociale, introverte dierenhater, flauw hoor.
(voor wie geen sarcasme-detector heeft, ben het helemaal met je eens, teringbeesten en vooral tering eigenaren die zo'n mening echt hebben en verontwaardigd zijn dat jij hun speelse hond hun pleziertje niet gunt. Geen schade aan lijf of kleding hoop ik?)
Zo dat was even een wedstrijd in weer en wind. Het was vrij rustig, denk rond de 100 deelnemers ofzo voor de 10 km, maar meteen vanaf de start de wind op de kop en bijna de hele tijd tot het keerpunt tegen de wind in lopen beuken. Ik had eigenlijk wel een aardig sterk startveld verwacht, maar al gauw bleek dat ik voorin bleef lopen, ik heb de hele weg er 4 voor me zien lopen. Tot aan het keerpunt ging het niet onaardig qua tijd, 5 km split op 20:29, half minuutje achter op het schema. Dus ik dacht mijn schema wel te halen, maar de motor haperde en bleef hetzelfde tempo lopen en dus wat langzamer gefinished dan verwacht. Maar wel dus in de top 5 gelopen, iets wat ik nooit verwacht had.
Op zaterdag 23 maart 2013 15:21 schreef MaleDuck het volgende: Zo dat was even een wedstrijd in weer en wind. Het was vrij rustig, denk rond de 100 deelnemers ofzo voor de 10 km, maar meteen vanaf de start de wind op de kop en bijna de hele tijd tot het keerpunt tegen de wind in lopen beuken. Ik had eigenlijk wel een aardig sterk startveld verwacht, maar al gauw bleek dat ik voorin bleef lopen, ik heb de hele weg er 4 voor me zien lopen. Tot aan het keerpunt ging het niet onaardig qua tijd, 5 km split op 20:29, half minuutje achter op het schema. Dus ik dacht mijn schema wel te halen, maar de motor haperde en bleef hetzelfde tempo lopen en dus wat langzamer gefinished dan verwacht. Maar wel dus in de top 5 gelopen, iets wat ik nooit verwacht had.
Op zaterdag 23 maart 2013 15:21 schreef MaleDuck het volgende: Zo dat was even een wedstrijd in weer en wind. Het was vrij rustig, denk rond de 100 deelnemers ofzo voor de 10 km, maar meteen vanaf de start de wind op de kop en bijna de hele tijd tot het keerpunt tegen de wind in lopen beuken. Ik had eigenlijk wel een aardig sterk startveld verwacht, maar al gauw bleek dat ik voorin bleef lopen, ik heb de hele weg er 4 voor me zien lopen. Tot aan het keerpunt ging het niet onaardig qua tijd, 5 km split op 20:29, half minuutje achter op het schema. Dus ik dacht mijn schema wel te halen, maar de motor haperde en bleef hetzelfde tempo lopen en dus wat langzamer gefinished dan verwacht. Maar wel dus in de top 5 gelopen, iets wat ik nooit verwacht had.
Vandaag, tijdens mijn wekelijkse rondje door het bos, weggejaagd. Een paar buizerds maakten op niet mis te verstane wijze duidelijk dat de bosrand, waar mijn rondje me langs voerde, hún territorium is. Best gaaf als ze met suizende veren een paar meter boven je hoofd een paar keer een scheervlucht uitvoeren. Mooie, indrukwekkende beesten!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Op zaterdag 23 maart 2013 16:27 schreef Quoi het volgende: Sluit me daarbij aan, koud was het niet. Ietsiepiets boven het uur gelopen, maar vind het wel prima gezien de omstandigheden en gisteravond.
Mr Q liep even 5 min van zijn HM tijd
Deebee ik zag je finishen .... nét voor Yur!
Zolang jijzelf tevreden bent , maakt het niet uit wat de rest denkt
Op zaterdag 23 maart 2013 16:29 schreef DDDDDaaf het volgende: Vandaag, tijdens mijn wekelijkse rondje door het bos, weggejaagd. Een paar buizerds maakten op niet mis te verstane wijze duidelijk dat de bosrand, waar mijn rondje me langs voerde, hún territorium is. Best gaaf als ze met suizende veren een paar meter boven je hoofd een paar keer een scheervlucht uitvoeren. Mooie, indrukwekkende beesten!
Op zaterdag 23 maart 2013 16:29 schreef DDDDDaaf het volgende: Vandaag, tijdens mijn wekelijkse rondje door het bos, weggejaagd. Een paar buizerds maakten op niet mis te verstane wijze duidelijk dat de bosrand, waar mijn rondje me langs voerde, hún territorium is. Best gaaf als ze met suizende veren een paar meter boven je hoofd een paar keer een scheervlucht uitvoeren. Mooie, indrukwekkende beesten!
Oeh, dat kan ook nog ja. Heb het nog niet meegemaakt. Wanneer zijn ze actief?