Beetje vervelende tijden, zeker donderdag en vrijdag.quote:Donderdag 21 maart
Tijd Afstand
16.35u (13.35 NL-tijd)
3000m dames
1500m heren
Vrijdag 22 maart
Tijd Afstand
15.00u (12.00 NL-tijd)
1000m heren
1500m dames
5000m heren
Zaterdag 23 maart
Tijd Afstand
13.30u (10.30 NL-tijd)
1000m dames
10.000m heren
5000m dames
Zondag 24 maart
Tijd Afstand
15.00u (12.00 NL-tijd)
500m dames en heren (2x)
Team Pursuit dames en heren
Lijkt het wel op idd..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:27 schreef TheVulture het volgende:
Geeft maar weer aan hoe bezopen dat selectieproces hier is... de mannen op de korte afstanden lijken weer kapot geselecteerd
Hoe moet je anders met vier dagen waarvan 1 dag teampersuitquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:28 schreef heywoodu het volgende:
Morgen trouwens al de 10km, wat een rare planning
1000m ok, maar op de 1500m wordt het hele jaar al slecht gepresteerd.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:27 schreef TheVulture het volgende:
Geeft maar weer aan hoe bezopen dat selectieproces hier is... de mannen op de korte afstanden lijken weer kapot geselecteerd
Onzin, gewoon barslechte races en mannen als Verweij enzo ga je de oorlog niet mee winnen op een 1500 meter, gewoon middelmaat.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:27 schreef TheVulture het volgende:
Godver die ventquote:
quote:
Een dag rust ertussen moet toch wel lukken lijkt me.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoe moet je anders met vier dagen waarvan 1 dag teampersuit
*vink* *vink* *vink*quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:33 schreef DeeBee het volgende:
Jajaja, 'laatste rit' / 'luchtcirculatie valt stil' / 'er rijdt niemand meer in'![]()
Bij het schaatsen niet toch? Alles wordt volgens mij naar beneden afgerond.quote:
Het Borat-effect?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:35 schreef Leatherface het volgende:
Kazachstan wint ook al met schaatsen.
Echt schandalig inderdaad, lol.quote:
Ik mag toch niet hopen dat volgend jaar Kuzin en Yuskov de 1000 en 1500 meter winnenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:35 schreef TheVulture het volgende:
Leuke voorbode dit voor de Spelen... met verrassende kampioenen
Bedoelde eigenlijk met vorige seizoenen, toen Davis en Groothuis nog gewoon de 1.08 in doken, ook op laaglandbanenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Prima tijden toch? Dit seizoen wordt er op laaglandbanen niet zomaar onder de 1.09 gereden.
Tientje op Kuzin had 390 euro opgeleverd.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:00 schreef heywoodu het volgende:
Voor de geïnteresseerden, zo denkt bookmaker Unibet erover:
[ afbeelding ]
Open strijd tussen Davis en de Nederlanders dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Valt mij ook mee, volgens mij zijn de omstandigheden op de baan niet super.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Prima tijden toch? Dit seizoen wordt er op laaglandbanen niet zomaar onder de 1.09 gereden.
Tja, de OS is het moment dat het er echt toe doet. Als je dan de race van je leven rijdt vind ik dat wel mooi eigenlijk, juist als je dan ver boven je normale niveau uit weet te stijgenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:37 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik mag toch niet hopen dat volgend jaar Kuzin en Yuskov de 1000 en 1500 meter winnen
Kloptquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:37 schreef franklop het volgende:
9 ritten op de 1.500 meter maar? volgens nos.nl iig
Klopt, en ook Nuis reed regelmatig dik onder 1.09.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:37 schreef franklop het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk met vorige seizoenen, toen Davis en Groothuis nog gewoon de 1.08 in doken, ook op laaglandbanen
Ja klopt, ook niet zo erg met dat niveau dit jaar.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:37 schreef franklop het volgende:
9 ritten op de 1.500 meter maar? volgens nos.nl iig
Luchtdruk is vandaag wel superlaag...1000mBar. In thialf zou er waarschijnlijk wel net onder de 1.09 zijn gereden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Valt mij ook mee, volgens mij zijn de omstandigheden op de baan niet super.
Je moet toch, als alle andere verhaallijnen dood lopen, zoals de Russen die er opeens staan (nu niet), 1500m rijders nu domineren (Mo), etc.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:33 schreef DeeBee het volgende:
Jajaja, 'laatste rit' / 'luchtcirculatie valt stil' / 'er rijdt niemand meer in'![]()
Het algemene niveau is gewoon lager dan jaren terug.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, en ook Nuis reed regelmatig dik onder 1.09.
Dit seizoen niet. Datzelfde fenomeen zie je op de 1500m. Geen idee wat daar de oorzaak van is.
In de laatste rit heb je toch juist weer het voordeel dat veel schaatsers aan het uitrijden zijn?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:44 schreef Montov het volgende:
[..]
Je moet toch, als alle andere verhaallijnen dood lopen, zoals de Russen die er opeens staan (nu niet), 1500m rijders nu domineren (Mo), etc.
Het is in ieder geval een beetje variatie op de 'kijk, kijk, kijk, tussenronde'.
Nuis weer 4e. Sneu voor hem, maar op waarde geklopt.
Ja, true, maar ja, het blijft gebazel...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:44 schreef Montov het volgende:
[..]
Je moet toch, als alle andere verhaallijnen dood lopen, zoals de Russen die er opeens staan (nu niet), 1500m rijders nu domineren (Mo), etc.
Het is in ieder geval een beetje variatie op de 'kijk, kijk, kijk, tussenronde'.
Nuis weer 4e. Sneu voor hem, maar op waarde geklopt.
Terugname in het dopinggebruik? Het is natuurlijk maar speculatie, maar bij het wielrennen zie je hetzelfde.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, en ook Nuis reed regelmatig dik onder 1.09.
Dit seizoen niet. Datzelfde fenomeen zie je op de 1500m. Geen idee wat daar de oorzaak van is.
Sven en Ireen steken er nog net zo ver boven uit als voorgaande jaren en rijden de tijden nog wel.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Terugname in het dopinggebruik? Het is natuurlijk maar speculatie, maar bij het wielrennen zie je hetzelfde.
Zou kunnen, maar op de 500m en de lange afstanden wordt er nog wel geknald.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Terugname in het dopinggebruik? Het is natuurlijk maar speculatie, maar bij het wielrennen zie je hetzelfde.
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:00 schreef Remzz het volgende:
Ik word altijd moe van die smoesjes om zo'n prestatie te verklaren. Valse start/oponthoud/luchtcirculatie. Als Sven straks een valse start voor zich heeft, het ijs gerepareerd moet worden en in de laatste rit zit wint hij nog met afstand. Als je goed bent, ben je gewoon goed.
Mwahquote:
En toen was dat ook wel plausibel inderdaad, die ging hardquote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, maar dit zei ik na haar opening.
Oh oke.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:20 schreef TheArt het volgende:
Nee tuurlijk niet, maar dit zei ik na haar opening.
Maak je geen zorgenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het wel eng als Wust hier 5 keer goud zou pakken, dan kan het volgend jaar alleen maar fout gaan
5000m gaat ze sowieso geen goud pakken.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het wel eng als Wust hier 5 keer goud zou pakken, dan kan het volgend jaar alleen maar fout gaan
Wust is eigenlijk als ze in vorm is en het moet altijd in vorm. Zowel in Turijn als in Vancouver.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:22 schreef TheVulture het volgende:
Wat insinueer je hiermee?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:23 schreef Remzz het volgende:
Het blijft raar dat er 14 man tussen de 1.59.0 en 1.59.9 zit en dat Wust zo 1.56 zou kunnen schaatsen.
Op de ploegenachtervolging heb ik ook mijn twijfels.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:23 schreef Van_Poppel het volgende:
5000m gaat ze sowieso geen goud pakken.
Dat ze geen domme dokter heeft denk ikquote:
1,2,3?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Valkenburg gaat wel een medaille pakken denk ik.
Gisteren reageerde je iets anders.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:28 schreef marcodej het volgende:
Onwaarschijnlijk goed inderdaad, die Wust.
Volgens mij suggereer ik hiermee exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Gisteren reageerde je iets anders.
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:30 schreef tong80 het volgende:
Volgend jaar een rondvaart in Valkenburg.
Gerard van Velden. En we weten allemaal.....quote:
Opvallend dat Lee hoger scoort op winst en Skobrev hoger op podium. Ik zou mijn geld op podium Lee zetten. Hij kan zich lekker op de tijd van Bob en Bergsma richten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:34 schreef heywoodu het volgende:
Unibet zat er goed op, Wüst dik op 1, Nesbitt en Van Beek hadden ze omgedraaid en Valkenburg 4
Voor de 5km zien ze het zo:
[ afbeelding ]
dat hij Gerard van Velde heetquote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gerard van Velden. En we weten allemaal.....
Bergsma wel, Bob weet ik niet. Hij zat er toch behoorlijk dicht bij een keer dacht ik. En iedereen denkt dat Kramer niet meer zo goed is door de laatste 10 kilometer, maar in Heerenveen heeft ie er 3 onder de 13 minunten gereden dit jaar.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Opvallend dat Lee hoger scoort op winst en Skobrev hoger op podium. Ik zou mijn geld op podium Lee zetten. Hij kan zich lekker op de tijd van Bob en Bergsma richten.
Daarbij komt dat De Jong en Bergsma waarschijnlijk niet alles zullen geven. Morgen hebben ze een veel grotere kans om wereldkampioen te worden.
Zal wel iemand een paar euro hebben ingezet op een podium voor Skobrev, waardoor die omlaag is gegaan en die voor de winst nietquote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Opvallend dat Lee hoger scoort op winst en Skobrev hoger op podium. Ik zou mijn geld op podium Lee zetten. Hij kan zich lekker op de tijd van Bob en Bergsma richten.
Daarbij komt dat De Jong en Bergsma waarschijnlijk niet alles zullen geven. Morgen hebben ze een veel grotere kans om wereldkampioen te worden.
Skobrev zal idd op 4.5 voor podium hebben gestaan. Dat was ook interessant geweest.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zal wel iemand een paar euro hebben ingezet op een podium voor Skobrev, waardoor die omlaag is gegaan en die voor de winst niet
Ik ben wel benieuwd, kan best leuk worden om de medailles achter Kramer denk ik
Ik heb bij Skobrev echt het idee dat hij, zoals gisteren, de ene dag heel goed kan zijn, maar dan de volgende dag 15e kan worden ofzoquote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Skobrev zal idd op 4.5 voor podium hebben gestaan. Dat was ook interessant geweest.
Zekers, maar bij de mannen wordt het sowieso wat krapper.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Otterspeer maakt ook een goede kans op de 1000m
ja, dan hebben we echt een probleem als een Van der Kieft ofzo zich gaat plaatsen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:10 schreef heywoodu het volgende:
Gelukkig zijn die plaatsen voor de 5 en 10 in elk geval vrij duidelijk op het moment en zijn er geen 5-6 mannen die daar zouden kunnen staan
Een harde Dobber voor hem om een hoge klassering te halen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:22 schreef heywoodu het volgende:
Dobbin blijft toch een van mijn favoriete schaatsers
Wie is dat?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:32 schreef nabroer het volgende:
Ik luister liever naar bijvoorbeeld Ben v.d. Burg. Spreekt zinnig en met passie over Schaatsen.
lagen spijkers op het ijsquote:
Oh vandaarquote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ben_van_der_Burg
Zit ook in de schaatsshow van Genee.
Die heeft altijd watquote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Bokko is ziek, dus geen materiaalpech.
30.1 ookquote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Met alleen rondjes 29.9 redt Kramer het ook.
Logisch, Kemkers is zijn 43 boekjes en bordjes vergeten.quote:
Ja, Herbert is iemand die vooraf verhaallijnen gaat uitzetten, en dan hoopt dat de realiteit dan gaat volgen. Hetzelfde met een start; na 1 stap gaat hij al concluderen wat de kwaliteit van de start is... Vermoeiend.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:45 schreef DeeBee het volgende:
Herbert, echt jongen...
Rijdt een rondje 30.0, komt door in 4:46...'JA, 6:14 zit er wel in!!111!!'
Eeehm, nee...
Haha, hardoplachen...'geweldige bocht nog rijdt!' *ziet Bergsma z'n been voortduwen in de meest lelijke vermoeide stijl*
Deed ook commentaar op Eurosport die in die periode altijd shorttrack uitzonden en af en toe lange baan.quote:
http://nl.forvo.com/word/h%C3%A5vard_b%C3%B8kko/quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:31 schreef MiLalaa het volgende:
nu is het weer 'howard bokko', die commentator geeft elke dag een nieuwe draai aan de uitspraak
Ik weet niet welke periode dat precies is, maar aangezien ik in een topic uit 2002 (!) lees dat hij "het commentaar bij Eurosport erg kundig deed" heb ik zo'n vermoeden dat ik toen iets minder op dergelijke details aan het letten wasquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Deed ook commentaar op Eurosport die in die periode altijd shorttrack uitzonden en af en toe lange baan.
Als Blokhuijsen zijn niveau van eerder dit seizoen haalt zie ik hem op de 5 wel kans maken, op de 1500 denk ik dan nog eerder aan Kramer (of zelfs Olde Heuvel) dan aan Blokhuijsen. Voor de 1500 sowieso meer dan een handvol kanshebbers, waarbij er met het huidige niveau prima ingevuld kan worden met schaatsters die de 5000, 1000 of TP al rijden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:00 schreef TheArt het volgende:
Wat zou het team bij de OS kunnen zijn bij de mannen en vrouwen? 10 per geslacht.
Mannen
500: Smeekens, Michel Mulder, Ronald Mulder
1000: Groothuis, Nuis, Michel Mulder
1500: Nuis, Verweij, Groothuis/Blokhuijsen
5000: Kramer, Bergsma, De Jong
10000: Kramer, Bergsma, De Jong
Ploegenachtervolging: Kramer, Blokhuijsen, Verweij
Zo zitten we precies aan 10, maar je hebt ook Tuitert nog.
Vrouwen
500: Oenema, Boer, Van Riessen
1000: Wüst, Van Beek/Leenstra/Van Riessen/Boer (2 uit 4)
1500: Wüst, Leenstra/Valkenburg/Van Beek/De Vries (2 uit 4)
3000: Wüst, Valkenburg, De Vries
5000: Valkenburg, De Vries, Joling
Ploegenachtervolging: Wüst, Valkenburg, Leenstra, De Vries
Dan heb je ook nog de terugkerende Gerritsen, maar bij de vrouwen lijkt me die 10 geen probleem.
Goed weg betekent of die goed uit de startblokken weg is, niet te lang blijft staan na het startschot, en geen missertjes maken bij de eerste vijf stappen. Dus dat kan opzich.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, Herbert is iemand die vooraf verhaallijnen gaat uitzetten, en dan hoopt dat de realiteit dan gaat volgen. Hetzelfde met een start; na 1 stap gaat hij al concluderen wat de kwaliteit van de start is... Vermoeiend.
Oef, dat is vroeg. Kan ik niet meer terug m'n bed in.quote:
De dag van de 10km.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:14 schreef Norrage het volgende:
SPANNEND zeg vandaag. Ik heb lang niet meer zo in anticipatie van wat komen gaat gezeten. Laatste keer was de OS denk ik
Of Wust. Maar die 3 zijn wel de favorieten voor het podium.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat Bowe of Erbanova de 1000 wint.
Het is vooral mooi dat Kramer vandaag maximaal MOET gaan.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:22 schreef Montov het volgende:
[..]
De dag van de 10km.
Die afstand kan zo mooi zijn, vooral nu met een loting als nu.
De zegereeks van Wust volgen wordt ook leuk.
En Nesbitt natuurlijk. verder van Riessen en Zhang ook wel kansen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:23 schreef Montov het volgende:
[..]
Of Wust. Maar die 3 zijn wel de favorieten voor het podium.
Die is ook pas begin 30quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die van Deutekom ziet er nog niet zo oud uit eigenlijk..
Ik zou d'r jonger schatten.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die is ook pas begin 30
Ze heeft wel een leuke vibe met Erben, lekker discussieren
Alleen een beetje jammer dat je Lee - Weber als laatste rit hebt, maar verder verwacht ik echt veel van de 10kmquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:22 schreef Montov het volgende:
[..]
De dag van de 10km.
Die afstand kan zo mooi zijn, vooral nu met een loting als nu.
De zegereeks van Wust volgen wordt ook leuk.
Ik heb weer even screentjes gemaakt van de afstanden van vandaag, altijd wel leuk om achteraf naar te kijken als er weer een Kuzin-achtige wint ofzoquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:27 schreef Van_Poppel het volgende:
Bij Unibet staat Wust op 1.9 voor winst. Het wordt dus 50/50.
Ze stond gisteren nog op 2.5.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:27 schreef Van_Poppel het volgende:
Bij Unibet staat Wust op 1.9 voor winst. Het wordt dus 50/50.
En ze ziet er beter uit dan toen ze nog schaatste.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die van Deutekom ziet er nog niet zo oud uit eigenlijk..
Denk dat veel mensen geld op Wust en Kramer hebben ingezet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze stond gisteren nog op 2.5.
Kramer stond op 1.65, trouwens. Nu nog maar op 1.25.
Ik heb m'n geld op allebeiquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze stond gisteren nog op 2.5.
Kramer stond op 1.65, trouwens. Nu nog maar op 1.25.
Kun je nagaan hoe het voor die schaatsers moet zijn.quote:
En Bob ook.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Denk dat veel mensen geld op Wust en Kramer hebben ingezet.
1.25 is trouwens echt te laag. Bergsma maakt een goede kans te winnen.
Maar ook een rondje 00.1quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:39 schreef Zorro het volgende:
Een baanrecord, en dat met een rondje 54.0
Ja, dan kan je wat hebben natuurlijk.quote:
quote:
2002 winterspelen, elke dag een ORquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Iedere dag een baanrecord is ook wel eens leuk.
Nou ja, nog niks serieus gereden hier toch behalve nationale kampioenschappen?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:39 schreef Zorro het volgende:
Een baanrecord, en dat met een rondje 54.0
Oh wat was het vet toen ie onder de 13 minuten gingquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2002 winterspelen, elke dag een OR
verval is minimaal in de rondjes.. ik moet maar zien wie dat ook kanquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:44 schreef heywoodu het volgende:
Lastig te zeggen of dit goed is of niet...
Ik denk het niet eerlijk gezegd.
Ik denk dat een medaille lastig gaat worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Goud is met deze tijd goed mogelijk.
Nesbitt jonguhquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
verval is minimaal in de rondjes.. ik moet maar zien wie dat ook kan
Omstandigheden zijn zwaar. Medaille lijkt me wel zeker.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat een medaille lastig gaat worden.
Of Richardson, Bowe, Erbanova, Fatkulina...ik ben er echt nog niet gerust opquote:
Ja, maar vierde plek zou ook kunnen. Nog weinig van te zeggen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Goud is met deze tijd goed mogelijk.
van Riessen, Leenstra, Zhangquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of Richardson, Bowe, Erbanova, Fatkulina...ik ben er echt nog niet gerust op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |