quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:04 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Ik heb dit meerdere malen gedaan als de nood hoog was, is me goed bevallen en de resultaten waren ook goed.
Flink aan de espresso, om de drie uur even douchen en knallen maar. Daarna heerlijk instorten.
Hij heeft twee tentamens op één dag.....quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:23 schreef SergeantPeper het volgende:
Ik deed dit uit gebrek aan discipline vroeger best vaak. Uitgaande van 8 te leren hoorcolleges begon ik vaak rond een uur of 8 's avonds, nam 1 a 1.5 uur per HC, en ging dan of nog een uur of 2-3 slapen of meteen door naar het tentamen. Ik heb met deze methode altijd mijn tentamens gehaald. Na het tentamen ben je wel kapot.
Verdeel gewoon de stof van de 2 tentamens over de 24 uur daaraan voorafgaand. Je kunt ook tussen de tentamens door nog wel wat leren. Je stort pas in in de middag, niet meteen na het tentamen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft twee tentamens op één dag.....
Ook bij niet-beta studies heb je tentamens waarbij je 4,5 uur flink moet zitten nadenken. Lijkt me niet handig om er daarvan twee op een dag te maken zonder geslapen te hebben.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:30 schreef SergeantPeper het volgende:
^ 2 tentamens is op zich best te doen in 1 dag (tenzij je een beta studie doet). Als je je weekend niet wilt opofferen zou ik gewoon zondag beginnen.
Het is zeker niet handig. Maar sommige studenten worden pas last-minute getriggered om een tentamen voor te bereiden onder de tijdsdruk of hebben er eerder geen zin in. Het kan in elk geval best, al zul je genoegen moeten nemen met een relatief laag cijfer.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:32 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ook bij niet-beta studies heb je tentamens waarbij je 4,5 uur flink moet zitten nadenken. Lijkt me niet handig om er daarvan twee op een dag te maken zonder geslapen te hebben.
Dan trek je het nog verder en harder door en stort je daarna in. Gewoon keihard die focus vasthouden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft twee tentamens op één dag.....
Pro-tip! Máár dan moet je wel écht vertrouwen hebben in de studiegenoot!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef Groenalsgras het volgende:
Ik zou vooral niet doorhalen maar je krachten bundelen met een medestudent. Ik deed dat vroeger ook met een vriendin van mij, we verdeelden de lesstof en legden elkaar ons eigen deel uit. Scheelt tijd en door dingen uit te leggen onthoud je het ook beter. Succes!
Ja dat wel! Maar we zijn samen afgestudeerd en vulden elkaar heel goed aan dus dat was ideaal.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Pro-tip! Máár dan moet je wel vertrouwen hebben in de studiegenoot!
Dit. Geen aanstellerij!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Dan trek je het nog verder en harder door en stort je daarna in. Gewoon keihard die focus vasthouden.
Nee het is niet ideaal, nee het is niet gezond, maar soms moet zoiets.
In dit geval is het m.i. niet nodig, TS heeft nog 3 dagen om de stof te leren.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Dan trek je het nog verder en harder door en stort je daarna in. Gewoon keihard die focus vasthouden.
Nee het is niet ideaal, nee het is niet gezond, maar soms moet zoiets.
Is dat relevant? Is het voor vroeg-etruskische kunstwaardering beter om lang door te gaan en daarna te slapen en is het daarentegen voor Hongaarse statistiek juist beter om vroeg te slapen en vroeg op te staan om het dan door te nemen?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:58 schreef King_Merc het volgende:
wat voor tentamen heb je ? voor welke vakken ?
Strafrecht en Staatsrecht. Redelijk pittig allebeiquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:58 schreef King_Merc het volgende:
wat voor tentamen heb je ? voor welke vakken ?
Vandaag ga ik nog even pinten drinken, maar vanaf morgen dan maar niet meer.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:46 schreef SergeantPeper het volgende:
Wellicht genieten de pinten (begrijpelijkerwijs) prioriteit.
Geef jezelf een uur of 8 extra en doe het een weekendje niet.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:30 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Vandaag ga ik nog even pinten drinken, maar vanaf morgen dan maar niet meer.
Dit heb ik eens geprobeerd op een zaterdagavond met een medestudent, maar dat monde uit in een hevige zuippartij, dus geen optie:P .quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef Groenalsgras het volgende:
Ik zou vooral niet doorhalen maar je krachten bundelen met een medestudent. Ik deed dat vroeger ook met een vriendin van mij, we verdeelden de lesstof en legden elkaar ons eigen deel uit. Scheelt tijd en door dingen uit te leggen onthoud je het ook beter. Succes!
Ja, maar als ik me echt 3 dagen opsluit is het moreel een beetje weg. Een beetje ontspanning moet kunnen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Geef jezelf een uur of 8 extra en doe het een weekendje niet.
Tja, dan moet je een nacht doorhalen... Veel succes.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:32 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ja, maar als ik me echt 3 dagen opsluit is het moreel een beetje weg. Een beetje ontspanning moet kunnen.
Omdat het echt heel veel stof is.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:34 schreef Noppie2000 het volgende:
Waarom mort je eigenlijk rrn nacht doortrekken, je hebt mu nog 3 volle dagen.
3 dagen opsluiten bevordert het leerproces niet denk ik. Je moet ook een beetje plezier in het leren hebben.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:37 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Tja, dan moet je een nacht doorhalen... Veel succes.
Kruidenthee?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:50 schreef Ziba het volgende:
Het ligt aan de persoon in kwestie. Ik ken mensen die sowieso slaap nodig hebben voor een tentamen/examen en anders niet goed kunnen functioneren. Ikzelf heb wel eens - recentelijk nog - een nacht doorgehaald omdat ik een tentamen moest maken. Voor mij werkt het prima en ik kan mij alsnog prima concentreren met uiteindelijk de juiste resultaten. Ik maak vooral de oefenvragen en lees de belangrijkste zaken door. Met een kopje thee erbij en af en toe een beetje fokken.
Is inderdaad veel belangrijker... Één avondje niet zuipen is natuurlijk echt een no-goquote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:30 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Vandaag ga ik nog even pinten drinken, maar vanaf morgen dan maar niet meer.
je kunt toch niet 72uur lang non stop lerenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:58 schreef mirannie het volgende:
[..]
Is inderdaad veel belangrijker... Één avondje niet zuipen is natuurlijk echt een no-go
Nee, je moet ook eten en slapen, lijkt me handig.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:59 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
je kunt toch niet 72uur lang non stop leren
Dan nog leren, eten, slapen voor de rest niets... 3 dagen lang. Zou jij het kunnen?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:01 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nee, je moet ook eten en slapen, lijkt me handig.
Ja... Hoezo niet? Je wil je tentamens toch halen? Kom op zeg, we hebben het over 3 dagen. Ik deed dit vroeger tijdens tentamens meestal een hele week.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:04 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Dan nog leren, eten, slapen voor de rest niets... 3 dagen lang. Zou jij het kunnen?
Niemand heeft het over opsluiten, maar je gaat vanavond zuipen, morgen ben je laat wakker en brak, studeren gaat dus ook lekker soepel.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:32 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ja, maar als ik me echt 3 dagen opsluit is het moreel een beetje weg. Een beetje ontspanning moet kunnen.
Dit.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niemand heeft het over opsluiten, maar je gaat vanavond zuipen, morgen ben je laat wakker en brak, studeren gaat dus ook lekker soepel..
Dat is dus al een avond en minimaal een complete dag weggegooid.
Ga vanavond studeren, gevolgd door een filmpje ofzo. Morgen bijtijds op, lekker fris, an die Arbeit, dan weer wat ontspannends, en daarna weer studeren. En dan zondag ook, ben je maandag helemaal klaar, pak je daarna wat bier.
Dit is wel een goed advies inderdaad. Ik zat te denken om 1 biertje te drinke nvanavond of 2, maar dat houd ik toch niet vol. misschien moet ik dan maar dingen afzeggenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niemand heeft het over opsluiten, maar je gaat vanavond zuipen, morgen ben je laat wakker en brak, studeren gaat dus ook lekker soepel..
Dat is dus al een avond en minimaal een complete dag weggegooid.
Ga vanavond studeren, gevolgd door een filmpje ofzo. Morgen bijtijds op, lekker fris, an die Arbeit, dan weer wat ontspannends, en daarna weer studeren. En dan zondag ook, ben je maandag helemaal klaar, pak je daarna wat bier.
Nonstop studeren heeft, het is al gezegd, geen zin, dat blijft toch niet hangen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:12 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Dit is wel een goed advies inderdaad. Ik zat te denken om 1 biertje te drinke nvanavond of 2, maar dat houd ik toch niet vol. misschien moet ik dan maar dingen afzeggen
Nee, maar voor Russische schedelmeetkunde kan het, onder bepaalde condities, voordelig zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:04 schreef Dagonet het volgende:
Is het voor vroeg-etruskische kunstwaardering beter om lang door te gaan en daarna te slapen en is het daarentegen voor Hongaarse statistiek juist beter om vroeg te slapen en vroeg op te staan om het dan door te nemen?
Toegegeven, dat studeert 's nachts toch net iets lekkerder, maar dat is meer uit praktische overwegingen, omdat overdag pasbegraven schedels meten rare blikken oplevert.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:34 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Nee, maar voor Russische schedelmeetkunde kan het, onder bepaalde condities, voordelig zijn.
Precies. Het vak levert dan ook de nodige praktische problemen op, s'zomers aan de universiteit van Spitsbergen, maar ze kunnen niet anders, s'winters is de grond bevroren...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Toegegeven, dat studeert 's nachts toch net iets lekkerder, maar dat is meer uit praktische overwegingen, omdat overdag pasbegraven schedels meten rare blikken oplevert.
Zat mensen die het kunnen en die dan nog goede cijfers krijgen ook.quote:Dan nog leren, eten, slapen voor de rest niets... 3 dagen lang. Zou jij het kunnen?
's zomers. 's winters.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:37 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Precies. Het vak levert dan ook de nodige praktische problemen op, s'zomers aan de universiteit van Spitsbergen, maar ze kunnen niet anders, s'winters is de grond bevroren...
Voor vakken in de wiskunde en programmeren zou ik normale nachtrust aanraden. Voor knal-maar-uit-je-kop vakken kun je doorhalenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Is dat relevant? Is het voor vroeg-etruskische kunstwaardering beter om lang door te gaan en daarna te slapen en is het daarentegen voor Hongaarse statistiek juist beter om vroeg te slapen en vroeg op te staan om het dan door te nemen?
Eens.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:46 schreef Physics het volgende:
[..]
Voor vakken in de wiskunde en programmeren zou ik normale nachtrust aanraden. Voor knal-maar-uit-je-kop vakken kun je doorhalen
In de ochtend leren kan ik echt niet, dan ga ik liever wat langer door in de avond/nachtquote:Op zaterdag 23 maart 2013 04:29 schreef Uberkullie het volgende:
He jij weer
Ik heb het weleens gedaan maar het was geen succes. Op een gegeven moment word je te moe en blijft niks meer hangen. Plus dat je van vermoeidheid alsnog je tentamen verneukt.
Beter zet je je wekker een paar uur eerder, en leer je dan nog even.
hoe meer ik vandaag aan het leren ben, hoe meer ik besef hoeveel ik eigenlijk voor het tentamen moet wetenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:37 schreef Ziba het volgende:
Nee, geen kruidenthee. Gewoon normale thee, maargoed, wat jouw voorkeur heeft.In ieder geval ben ik het niet eens met dat het per definitie niet goed kan uitpakken omdat 's nachts werken voor sommige mensen nou eenmaal wel goed werkt én goed uitpakt. Ik weet niet wat jouw richting is, wat het niveau is en wat de stof is maar zodra het allemaal enigszins logisch is, lijkt mij het niet onrealistisch om het tentamen te behalen. En als je enigszins weet waar het over gaat dan.
Leuk toch, lekker leren.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:18 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
hoe meer ik vandaag aan het leren ben, hoe meer ik besef hoeveel ik eigenlijk voor het tentamen moet weten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
quote:Op zondag 24 maart 2013 00:13 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Leuk toch, lekker leren.neenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat zit niet in de planning, mijn beste. Straks krijg ik nog zo'n bekrompen visie als jij met je loonslaaf kijk op de wereldquote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:02 schreef Dale. het volgende:
TS is echt een flapdrop... Hij kan nog niet eens 3 dagen achter elkaar leren...
Echt flinterdunne discipline.
Zuipen kun je nog je hele leven tot je dood. Dat tentamen maken ook trouwens alleen verknal je wel weer een periode mee omdat je het dan wellicht weer te druk hebt met andere vakken.
En dat soort schepsels moet strakjes 5 dagen werken
En hoe denk je in je bestaan te voorzien na je studie?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:07 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
dat zit niet in de planning, mijn beste. Straks krijg ik nog zo'n bekrompen visie als jij met je loonslaaf kijk op de wereld
alsof vijf dagen werken de enige optie isquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En hoe denk je in je bestaan te voorzien na je studie?
Realisme, mag ik je voorstellen: hakunamatafaka?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:10 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
alsof vijf dagen werken de enige optie is.
Laag uitgavenpatroon, minder werken.
Een carrièretijger vrouw zoeken, minder werken
Mensen hebben de illusie dat ze altijd moeten meegaan met hun tijd en maar spenderen en dergelijke, wanneer je een aantal dingen al laat liggen, heb je veel meer vrijheid.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Realisme, mag ik je voorstellen: hakunamatafaka?
Hakunamatafaka: realisme.
Ik denk dat jullie nog genoeg te bespreken hebben.
Ten vierde: een baan vinden waarbij je een dag of drie mag werken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:14 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Mensen hebben de illusie dat ze altijd moeten meegaan met hun tijd en maar spenderen en dergelijke, wanneer je een aantal dingen al laat liggen, heb je veel meer vrijheid.
Ten eerste: geen kinderen nemen
Ten tweede: Geen vinnexwoning met tuin en die andere poespas
Ten derde: Geen dure auto, geen verbouwingen aan het huis, geen ander luxe spul
ik hoef geen huis. En dit zijn allemaal kleine Nederlandse problematieken, ik hoef ook geen auto.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ten vierde: een baan vinden waarbij je een dag of drie mag werken.
Ten vierde: een huis vinden die je met die inkomsten kan huren (hypotheek kan je wel vergeten).
Ten vijfde: hopen dat je geen hoge onvoorziene kosten hebt, je inkomensniveau is niet dusdanig hoog dat je op je oude auto even snel een nieuwe as kan laten zetten indien nodig.
Ten zesde: hopen dat je een partner vindt zonder kinderwens.
Je woont op straat? Je weet zeker dat je een baan kan vinden in de plek waar je onder een brug slaapt?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:19 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
ik hoef geen huis. En dit zijn allemaal kleine Nederlandse problematieken, ik hoef ook geen auto.
Je kunt alleen in een huis wonen in Nederland? Appartement, flat?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je woont op straat? Je weet zeker dat je een baan kan vinden in de plek waar je onder een brug slaapt?
En jij denkt dat die gratis zijn?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:21 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Je kunt alleen in een huis wonen in Nederland? Appartement, flat?
Banale opmerkingen. Ja, jullie nemen van de staatquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En jij denkt dat die gratis zijn?
Of wil je gewoon lekker weinig verdienen, de staat legt wel bij middels huurtoeslag?
Dan ga je toch lekker naar Griekenland? Ga je daar een uitkering aanvragen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:26 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Banale opmerkingen. Ja, jullie nemen van de staatwij de belastingbetaler draaien ervoor op
. Drogredenen. In griekenland liggen ze ook lekker werkloos onder de warme zon, geen haan die er naar kraait
Meestal zoeken ze een huismanquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:26 schreef Ziba het volgende:
[..]
Een carrièretijger wil een carrièretijger. Vaak. Denk ik.
Waar haal jij plots uit dat ik niet wil werken? Ik gaf slechts een voorbeeld, wil wel werken maar geen 40uur per week, is dat verboden? Als jij 1/3e van je 40 jaar werktijd wil inleveren en je tijd investeren in een bedrijf of iets waar je niets mee hebt moet je het zelf weten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker naar Griekenland? Ga je daar een uitkering aanvragen.
Te lamlendig om te studeren, te lamlendig om te werken.
Nee hoor, maar jij doet alsof je veel te slim bent om dat te doen, en de realiteit zal je nog wel uitwijzen dat er een hele hoop praktische bezwaren zijn tegen het niet draaien van volledige werkweken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:28 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Waar haal jij plots uit dat ik niet wil werken? Ik gaf slechts een voorbeeld, wil wel werken maar geen 40uur per week, is dat verboden?
Ja zit wat in, maar als je van die tentamens hebt dat je gewoon op moet dreunen heb je daar weinig last van.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:28 schreef borisz het volgende:
Als ik ergens niet tegen kon was dit het wel. Ik heb juist goede slaap nodig om fit het tentamen te maken en vaak kon ik toen door logisch nadenken bij sommige vragen nog diverse punten scoren. Als ik moe ben dan gaat dat toch een stuk minder.
Het zal waarschijnlijk ook niet makkelijk zijn. Maar om alles conform de maatschappij, omdat het 'nou eenmaal zo is', schiet je ook niets mee op. Dan liever inventief en eindigen als schooier dan het accepteren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:39 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee hoor, maar jij doet alsof je veel te slim bent om dat te doen, en de realiteit zal je nog wel uitwijzen dat er een hele hoop praktische bezwaren zijn tegen het niet draaien van volledige werkweken.
En dan kan je andere mensen wel betichten van een loonslaafmentaliteit maar feit blijft dat je met een parttime salaris veel minder kans hebt op een beetje betaalbare woning zonder direct in een ghetto terecht te komen bijvoorbeeld.
ooohhh geen huis kunnen kopen!!! Een huis húren! Én geen autooo! Wat een rámp! Als je geen huis + auto kan kopen dan gaan we allemaal dood!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:17 schreef Dagonet het volgende:
Ten vierde: een huis vinden die je met die inkomsten kan huren (hypotheek kan je wel vergeten).
Ten vijfde: hopen dat je geen hoge onvoorziene kosten hebt, je inkomensniveau is niet dusdanig hoog dat je op je oude auto even snel een nieuwe as kan laten zetten indien nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |