quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:04 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Ik heb dit meerdere malen gedaan als de nood hoog was, is me goed bevallen en de resultaten waren ook goed.
Flink aan de espresso, om de drie uur even douchen en knallen maar. Daarna heerlijk instorten.
Hij heeft twee tentamens op één dag.....quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:23 schreef SergeantPeper het volgende:
Ik deed dit uit gebrek aan discipline vroeger best vaak. Uitgaande van 8 te leren hoorcolleges begon ik vaak rond een uur of 8 's avonds, nam 1 a 1.5 uur per HC, en ging dan of nog een uur of 2-3 slapen of meteen door naar het tentamen. Ik heb met deze methode altijd mijn tentamens gehaald. Na het tentamen ben je wel kapot.
Verdeel gewoon de stof van de 2 tentamens over de 24 uur daaraan voorafgaand. Je kunt ook tussen de tentamens door nog wel wat leren. Je stort pas in in de middag, niet meteen na het tentamen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft twee tentamens op één dag.....
Ook bij niet-beta studies heb je tentamens waarbij je 4,5 uur flink moet zitten nadenken. Lijkt me niet handig om er daarvan twee op een dag te maken zonder geslapen te hebben.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:30 schreef SergeantPeper het volgende:
^ 2 tentamens is op zich best te doen in 1 dag (tenzij je een beta studie doet). Als je je weekend niet wilt opofferen zou ik gewoon zondag beginnen.
Het is zeker niet handig. Maar sommige studenten worden pas last-minute getriggered om een tentamen voor te bereiden onder de tijdsdruk of hebben er eerder geen zin in. Het kan in elk geval best, al zul je genoegen moeten nemen met een relatief laag cijfer.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:32 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ook bij niet-beta studies heb je tentamens waarbij je 4,5 uur flink moet zitten nadenken. Lijkt me niet handig om er daarvan twee op een dag te maken zonder geslapen te hebben.
Dan trek je het nog verder en harder door en stort je daarna in. Gewoon keihard die focus vasthouden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft twee tentamens op één dag.....
Pro-tip! Máár dan moet je wel écht vertrouwen hebben in de studiegenoot!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef Groenalsgras het volgende:
Ik zou vooral niet doorhalen maar je krachten bundelen met een medestudent. Ik deed dat vroeger ook met een vriendin van mij, we verdeelden de lesstof en legden elkaar ons eigen deel uit. Scheelt tijd en door dingen uit te leggen onthoud je het ook beter. Succes!
Ja dat wel! Maar we zijn samen afgestudeerd en vulden elkaar heel goed aan dus dat was ideaal.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Pro-tip! Máár dan moet je wel vertrouwen hebben in de studiegenoot!
Dit. Geen aanstellerij!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Dan trek je het nog verder en harder door en stort je daarna in. Gewoon keihard die focus vasthouden.
Nee het is niet ideaal, nee het is niet gezond, maar soms moet zoiets.
In dit geval is het m.i. niet nodig, TS heeft nog 3 dagen om de stof te leren.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Dan trek je het nog verder en harder door en stort je daarna in. Gewoon keihard die focus vasthouden.
Nee het is niet ideaal, nee het is niet gezond, maar soms moet zoiets.
Is dat relevant? Is het voor vroeg-etruskische kunstwaardering beter om lang door te gaan en daarna te slapen en is het daarentegen voor Hongaarse statistiek juist beter om vroeg te slapen en vroeg op te staan om het dan door te nemen?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:58 schreef King_Merc het volgende:
wat voor tentamen heb je ? voor welke vakken ?
Strafrecht en Staatsrecht. Redelijk pittig allebeiquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:58 schreef King_Merc het volgende:
wat voor tentamen heb je ? voor welke vakken ?
Vandaag ga ik nog even pinten drinken, maar vanaf morgen dan maar niet meer.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:46 schreef SergeantPeper het volgende:
Wellicht genieten de pinten (begrijpelijkerwijs) prioriteit.
Geef jezelf een uur of 8 extra en doe het een weekendje niet.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:30 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Vandaag ga ik nog even pinten drinken, maar vanaf morgen dan maar niet meer.
Dit heb ik eens geprobeerd op een zaterdagavond met een medestudent, maar dat monde uit in een hevige zuippartij, dus geen optie:P .quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:38 schreef Groenalsgras het volgende:
Ik zou vooral niet doorhalen maar je krachten bundelen met een medestudent. Ik deed dat vroeger ook met een vriendin van mij, we verdeelden de lesstof en legden elkaar ons eigen deel uit. Scheelt tijd en door dingen uit te leggen onthoud je het ook beter. Succes!
Ja, maar als ik me echt 3 dagen opsluit is het moreel een beetje weg. Een beetje ontspanning moet kunnen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Geef jezelf een uur of 8 extra en doe het een weekendje niet.
Tja, dan moet je een nacht doorhalen... Veel succes.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:32 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ja, maar als ik me echt 3 dagen opsluit is het moreel een beetje weg. Een beetje ontspanning moet kunnen.
Omdat het echt heel veel stof is.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:34 schreef Noppie2000 het volgende:
Waarom mort je eigenlijk rrn nacht doortrekken, je hebt mu nog 3 volle dagen.
3 dagen opsluiten bevordert het leerproces niet denk ik. Je moet ook een beetje plezier in het leren hebben.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:37 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Tja, dan moet je een nacht doorhalen... Veel succes.
Kruidenthee?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:50 schreef Ziba het volgende:
Het ligt aan de persoon in kwestie. Ik ken mensen die sowieso slaap nodig hebben voor een tentamen/examen en anders niet goed kunnen functioneren. Ikzelf heb wel eens - recentelijk nog - een nacht doorgehaald omdat ik een tentamen moest maken. Voor mij werkt het prima en ik kan mij alsnog prima concentreren met uiteindelijk de juiste resultaten. Ik maak vooral de oefenvragen en lees de belangrijkste zaken door. Met een kopje thee erbij en af en toe een beetje fokken.
Is inderdaad veel belangrijker... Één avondje niet zuipen is natuurlijk echt een no-goquote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:30 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Vandaag ga ik nog even pinten drinken, maar vanaf morgen dan maar niet meer.
je kunt toch niet 72uur lang non stop lerenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:58 schreef mirannie het volgende:
[..]
Is inderdaad veel belangrijker... Één avondje niet zuipen is natuurlijk echt een no-go
Nee, je moet ook eten en slapen, lijkt me handig.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:59 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
je kunt toch niet 72uur lang non stop leren
Dan nog leren, eten, slapen voor de rest niets... 3 dagen lang. Zou jij het kunnen?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:01 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nee, je moet ook eten en slapen, lijkt me handig.
Ja... Hoezo niet? Je wil je tentamens toch halen? Kom op zeg, we hebben het over 3 dagen. Ik deed dit vroeger tijdens tentamens meestal een hele week.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:04 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Dan nog leren, eten, slapen voor de rest niets... 3 dagen lang. Zou jij het kunnen?
Niemand heeft het over opsluiten, maar je gaat vanavond zuipen, morgen ben je laat wakker en brak, studeren gaat dus ook lekker soepel.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:32 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ja, maar als ik me echt 3 dagen opsluit is het moreel een beetje weg. Een beetje ontspanning moet kunnen.
Dit.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niemand heeft het over opsluiten, maar je gaat vanavond zuipen, morgen ben je laat wakker en brak, studeren gaat dus ook lekker soepel..
Dat is dus al een avond en minimaal een complete dag weggegooid.
Ga vanavond studeren, gevolgd door een filmpje ofzo. Morgen bijtijds op, lekker fris, an die Arbeit, dan weer wat ontspannends, en daarna weer studeren. En dan zondag ook, ben je maandag helemaal klaar, pak je daarna wat bier.
Dit is wel een goed advies inderdaad. Ik zat te denken om 1 biertje te drinke nvanavond of 2, maar dat houd ik toch niet vol. misschien moet ik dan maar dingen afzeggenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niemand heeft het over opsluiten, maar je gaat vanavond zuipen, morgen ben je laat wakker en brak, studeren gaat dus ook lekker soepel..
Dat is dus al een avond en minimaal een complete dag weggegooid.
Ga vanavond studeren, gevolgd door een filmpje ofzo. Morgen bijtijds op, lekker fris, an die Arbeit, dan weer wat ontspannends, en daarna weer studeren. En dan zondag ook, ben je maandag helemaal klaar, pak je daarna wat bier.
Nonstop studeren heeft, het is al gezegd, geen zin, dat blijft toch niet hangen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:12 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Dit is wel een goed advies inderdaad. Ik zat te denken om 1 biertje te drinke nvanavond of 2, maar dat houd ik toch niet vol. misschien moet ik dan maar dingen afzeggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |